V Havířově jsem bydlel mezi Autobusovým nádražím a zastávkou "Učiliště" tuhle trasu měly společnou všechny linky do všech směrů jako Ostrava, Karviná, Orlová atd. Dodnes si pamatuji ten ranní (cca 4:30 až 6:30) nekonečný řetěz autobusů, protože mezi "meziměsty" byly jeste vmíšené i městské linky. Takže to byl nekonečný řetěz 2 modré, 1 červený, 1 modrý, 2 červené atd. A v době inverze nešel ani ten řetězec vidět. Jak vyjeli v desítkách kusů najednou se studenými motory, tak udělaly takovou mlhu, že se člověku z toho smrdiciho vzduchu chtělo až zvracet. A další vzpomínka jsou ty dlouhé řady lidí na zastávkách. A to ty nejvytíženější linky jezdily v 10 minutových intervalech a napr. Ostrava, to bylo nekolik Ikarusů najednou - rychlík na UAN, pres Senov na Gagarinovo náměstí, Bastro, asi 3 do Nové Hutě, nám. Jiřího z Poděbrad.
Úsek Brno - Přerov, ale nebude VRT, zapomněl dodat ministr. Do 249 km/h jde o konvenční tratě, od 250 pak o VRT. První VRT bude Moravská brána. Nicméně je správné, že se začíná tam, kde naše železnice má nějaký mezinárodní význam. Sice objížďkou přes Brno, ale úsek Bohumin-Breclav je z evropského hlediska nejdůležitější úsek naší železnice. A ještě jeho význam naroste po dostavbě Rail Baltica.
Vypadá to, že Praha už úplně vzdala možnost, že by se obyvatelé z východní části České Republiky ještě někdy podívali na letiště Václava Havla. Přitom ale pořád v koncepci dálkové dopravy mají zakotvenu dálkovou linku Havířov - Kladno. Ale asi už je každému jasne, že po výstavbě uzlu CPK v Polsku už nebude železnice v Praze nikoho zajímat. Jinak si nedokážu zdůvodnit, že chybí směr Ostrava - Kladno.
Proto jezdím v Chorvatsku pořád na jedno místo. A je to trochu větší město na Istrii, protože tyhle izolované ostrovy nenabízí moc velkou konkurenci, takže jsou tam ceny vždy napálené. A v tom městě vím: tahle Pizzerie má pizzu úplně o ničem a za přepálenou cenu, ale o 300m dále je restaturace s mnohem vyšší kvalitou a třetinovými cenami. Tohle objevování mě ale moc nebaví, proto jezdím na jedno místo a vám kam mám chodit a čemu se vyhýbat.
Já už zakládám politickou stranu s jediným bodem programu - odtržení Ostravska od ČR a připojení k Polsku. Poláci utíkají úplně ve všem. Dálnice, cyklostezky, minimální mzda mnohem vyšší než v ČR, ta průměrná zatim stejná, ale tu v Polsku táhnou dolů hlavně zemědělci. V průmyslu už mají Poláci mzdy vyšší. Do 10 let Poláci doženou Německo, do 20 let Německo předeženou.
27
Sledujících
1
Sleduje
27
Sledujících
1
Sleduje
Hloupá otázka, na kteroui tady určitě nikdo neodpoví. Ale osobně nechápu, pros se taky odstelrel s takovým množstvím prachu nemůže dělat v den, kdy je v předpovědí déšť.
2 odpovědi