Za tenhle kurz tam euro bez problémů prodáte. Klidně si tam můžete založit spořicí účet na ten 18% úrok. Mám ale menší obavu, že trochu úzkým hrdlem té geniální továrny na peníze bude to, že v ruSSku nenajdete nikoho, kdo Vám ty vydělané ruble vymění zpátky na eura a nepřidá si k tomu minimálně jednu nulu.
Úlohou centrální úrokové sazby v časech inflace je stáhnout peníze z volného oběhu tak, aby jejich nižší nabídka zvýšila poptávku po penězích a tím podepřela hodnotu měny. Alespoň tak jsem se to učil na universitě v čase, kdy ještě světem obíhaly měny, jejichž názvy už kdekterý mladší ročník ani neslyšel. Úrok tedy musí být dostatečně atraktivní, aby investor raději svěřil peníze centrální bance, než aby riskoval jejich ztrátu na spekulativních obchodech zejména do komodit. Úrok ovšem zase nesmí být tak vysoký, aby investory odradil od investic do dlouhodobých aktiv, kteréžto mají potenciál ekonomiku ze sr...k vytáhnout. Toliko letitá suchá teorie. A nyní si to srovnejme s aktuální sazbou ruské CB - 18%. Buď musí být inflační tlaky na ruskou ekonomiku gigantické, aby zdůvodnily vysoký "medový" příplatek mezi výší inflace a úrokovou sazbou (+11%), nebo je číslo o výši inflace jen vytěrák na oči a roubík na huby. Je tu ještě třetí možnost, že to co mně slovutní páni profesoři tehdy učili už dnes jaksi neplatí. Nebo to neplatí jenom v Rusku... Ostatně, oni v Moskvě vždycky byli o krok napřed 😉
Já na technické univerzitě prošel jen základním kurzem Makroekonomie. Ale koneckonců většina našich bývalých a současných ministrů financí. Nicméně ta čísla z ruSSka mi taky nesedí na to, že mají ekonomiku v dobré kondici.
Tak reakce ze zahraničí ukazují absolutně něco jiného, než jste napsal
Včera jsem viděl skvělé Interview 24 s Topolánkem, kde se ho redaktor ptal na už nevím co a citoval, že v zahraničních... Na to mi Topolánek skočil do řeči a správně mu řekl, že v zahraničí se děje obrovská spousta věcí extrémně špatně, takže ho názor že zahraničí naprosto nezajímá. Což je naprostá pravda. A platí to i pro tento příklad.
Jéje... Tady v komentářích je zase nablito... Hádám, že 99 % rejpalů ani přesně neví, co olympijská kolekce vůbec je a jaký má význam... Jasně sto lidí sto chutí, taky se mi některé kousky často nelíbí... Ale nazývat něco hnusem, kdy by dotyční by nedosáhly, autorovi kolekce v oblasti módy, ani po kotníky je fakt ubohé...
Uzavřel bych to tím jestli bych si to na sebe oblékl? Ne, není to můj styl ani vkus. Ale olympijská kolekce rozhodně není o běžném nošení, ale reprezentaci při ceremoniálu. Cílem je zaujmout světovou veřejnost, ne nějaké burany z horní dolní. A to se návrháři kolekce jednoznačně povedlo, protože lidé v zahraničí jsou přímo nadšení, kdy se Česko zařadili mezi 3 nejlepší kolekce spolu s Mongolskem a Haiti.
Ale olympijská kolekce rozhodně není o běžném nošení, ale reprezentaci při ceremoniálu.
Tak napsal jste to sám. Je to reprezentaci. A v tohle by nereprezentoval o ani partu bezdomovců, kteří tyhle batikované kimona vytáhli z popelnice. Je to prostě odporný hnus.
Na co vysokorychlostní tratě?
Kdyby se pořádné stavební firmy vrhli na D1 .... s bičem nad hlavou aby jim pak někdo mrskal a makali 24/7 !!! abychom konbečně měli !průjezdnou" dálnici zcela "normální" rychlostí ..
To že bude nějaká vysokorychlostní železnice z brna do Přerova ? K čemu prosím? K čemu ?
Aby studento mohli rychle z Brna býti na severu? Kolik že businessmanů bude cestovat vlakem, aby dovezl někam nějakou zakázku ?
proč se proboha konečně ČR nezaměřuje na to, co je potřeba !!!
prostě dálniční síť kolem Brna (středu to ČR) je úplně v řiti, ale my budeme stavět vysokorychlostní železnice !!
No třeba proto, že úsek Bohumín - Břeclav je z evropského pohledu nejdulezitejsi úsek železnice v ČR. A ČR si na tento úsek chce napojit i Brno, což celkem dává logiku.
Úsek Brno - Přerov, ale nebude VRT, zapomněl dodat ministr. Do 249 km/h jde o konvenční tratě, od 250 pak o VRT. První VRT bude Moravská brána. Nicméně je správné, že se začíná tam, kde naše železnice má nějaký mezinárodní význam. Sice objížďkou přes Brno, ale úsek Bohumin-Breclav je z evropského hlediska nejdůležitější úsek naší železnice. A ještě jeho význam naroste po dostavbě Rail Baltica.
Vypadá to, že Praha už úplně vzdala možnost, že by se obyvatelé z východní části České Republiky ještě někdy podívali na letiště Václava Havla. Přitom ale pořád v koncepci dálkové dopravy mají zakotvenu dálkovou linku Havířov - Kladno. Ale asi už je každému jasne, že po výstavbě uzlu CPK v Polsku už nebude železnice v Praze nikoho zajímat. Jinak si nedokážu zdůvodnit, že chybí směr Ostrava - Kladno.
Prostá nezkušenost. Chodíme jinde i o hodně výše, ale minimálně v baťůžku 1,5 - 2 l vody a telefon. A na Pelješaci je signál snad všude.
Výše zní bombastický. Ale tady ten "jen"kilometrový kopec je kilometr nad základnou, kterou je mořská hladina. To mate vyšší převýšení než třeba v ČR z Ostravice má Lysou. A když si k tomu připočte, že v tom Chorvatsku je třeba 40°C, tak u nezkušených lidí je malér na světě hned
49
Sledujících
4
Sleduje
49
Sledujících
4
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ten spolek žebráku existuje asi dvacet let.
Nikdy jsem neviděl nějaký ekonomický výsledek spolupráce.
2 odpovědi
27
Sledujících
1
Sleduje
27
Sledujících
1
Sleduje
Tak bacha. Činu a hlavně Indii bych nepodceňovali. Ale je jasné, že ruSSko tam má podobný ekonomický význam jako Malta v EU.