Součástí expozice strakonického Muzea středního Pootaví se stanou dvě středověké oltářní desky nalezené v roce 2019. Veřejnost je poprvé uvidí 14. října. Desky z…
Poslední zářijový víkend se na Masarykově okruhu v Brně odjely poslední dva závody sezóny 2025 u nás. Mistrovství a Přebor ČR na přírodních okruzích prováz..
Strakonické Muzeum středního Pootaví získalo do své sbírky motorku bývalého závodníka Bohumila Staši staršího. Šest desítek let starý stroj ČZ 350, typ 859 se startovním číslem 33 poskytl muzeu Stašův syn. Bohumil Staša starší se stal od 60. do 80. let minulého století dvacetinásobným mistrem republiky a dvakrát stál na stupních vítězů v závodech seriálu mistrovství světa.
Muzeum středního Pootaví ve Strakonicích rozšiřuje svou výjimečnou sbírku o skutečně mimořádný exponát. Do expozice motocyklů značky ČZ přibude unikátní závodní stroj ČZ 350, typ 859, na kterém dosahoval svých úspěchů legendární jezdec Bohumil Staša st., dvacetinásobný mistr republiky.
Bývalá startovací věž mezi Otínem a Jindřichovým Hradcem osiřela. Podnikatel, který ve spolupráci s majitelem objekt opravil a několik měsíců uvnitř provozoval rychlé občerstvení nakonec prostory před pár týdny opustil. Startovací věž je tak opět k pronájmu.
Exhibice bývalých vozů formule 1, letecká show ultralightů a čtrnáct závodů různých tříd přilákalo návštěvníky na jeden z letošních vrcholů sezony na Masarykově okruhu s názvem Masaryk Racing Days. Ve formulové sérii F4 CE zazářil teprve šestnáctiletý český pilot Max Karhan, který ovládl dva ze tří závodů své kategorie a v celkovém bodování stíhá vedoucího Oscara Wurze, syna legendárního rakouského pilota Alexandra Wurze.
Nedávno otevřené Auto museum v Lučanech nad Nisou společně s dalšími desítkami aut a motorek vystavuje také jeden naprostý unikát. Je jím závodní motocykl ČZ 500 V4 model 860. Ten se měl zrodit již před padesáti lety, ale nakonec ho vyrobila až skupina závodících konstruktérů z Podkrkonoší před patnácti lety. Příběh je to skutečně fascinující…
Všechny generace motoristických fanoušků si v kalendáři mohou výrazně vyznačit druhý červencový víkend. Právě v tomto termínu se Masarykův okruh stane dějištěm závodní akce Brno Grand Prix Revival, která nabídne unikátní průřez historií motorsportu od meziválečných vozů po klasickou formuli 1.
Vinobraní s mercedesy, veterány na zámku, Fichtl Cup, auto-moto burzy. To jsou jen některé z mnoha víkendových motoristických akcí, které se budou konat snad ve všech krajích. Kam se můžete od pátku 29. září do neděle 1. října vypravit, pokud rádi obdivujete krásu aut a motorek, zjistíte v našem tradičním velkém přehledu.
Příští sezóna na Masarykově okruhu nabídne motocyklový šampionát Alpe Adria, který po loňské obnovené premiéře dostává samostatný červencový termín. Do závodního programu se zároveň vrací mezinárodní šampionát sidecar. Fanoušci se mohou těšit i na pestrý automobilový víkend Masaryk Racing Days nebo oblíbený Histo Cup.
Letošní rok opět plyne až neuvěřitelným tempem. Přichází říjen a s ním i jedny z posledních letošních auto-moto událostí, než majitelé uklidí své miláčky do garáží před dlouhou zimou. Už tradičně vám proto přinášíme naše tipy na nejzajímavější akce, kam se můžete jít podívat a nasát vůni spáleného benzinu.
Zatáčka Bohumila Staši. Název, který odteď mohou používat všichni fanoušci motoristického sportu, kteří budou popisovat dění na závodní dráze Masarykova okruhu. Sedmá zatáčka byla slavnostně pojmenována po jednom z největších československých závodníků historie.
Této zprávy se neobávali pouze fanoušci, ale i pořadatelé a závodníci, kteří každým rokem jezdí do Hořic. Pandemie v našem regionu dala stopku i letošním tradičním závodům 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Organizátoři chtějí závody spojit s IRRC (International Road Racing Championship).
Ve městě, kde se jezdí druhý nejvýznamnější závod silničních motocyklů na územi České republiky, tedy 300 zatáček Gustava Havla, funguje již dva roky speciální muzeum Czech Road Racing.
V Garáži jsme hlavně autaři, ale úctu chováme také k velkým osobnostem jedné stopy – před časem jsme tu zavzpomínali na Bohumila Stašu, fakticky nejúspěšnějšího československého závodníka, který na domácí trati v Brně zajel mezi „našimi“ nejlépe ze všech. Byla by ale chyba zapomenout na Františka Šťastného – chlapíka, který naši poměrně malou zemi pořádně prosadil do světa jako první…
Již brzy opět ožijí boxy Starého Masarykova okruhu – alespoň tedy po vizuální stránce. Místo startu a finiše Velké ceny Brna, které se tu konaly mezi lety 1930 a 1986, už poslední roky připomínalo slavnou minulost snad jen ve vzpomínkách. To se však brzy změní, čelní zeď boxů totiž čeká nejen nový nátěr, ale především graffiti zachycující slavné tváře, osobnosti a momenty, které v Brně psaly historii.