Po měsících ladění technického pozadí a vyvažování herních mechanik se Hunt: Showdown 1896 konečně pouští do ofenzivy. Studio Crytek spouští novou sezónu s názvem Judgement of the Fool.
Minulý týden se objevily zprávy, že Crytek prochází významným propouštěním - a dalšímu dílu série Crysis čelí nejistá budoucnost. Toto ponuré téma dostalo v tomto týdnu druhé místo v DF Direct, po podrobném rozboru týmu ze showcase State of Play od Sony den předtím, a je to důležitý příběh, který jsem chtěl probrat trochu více do detailu zde, jakmile Direct půjde živě. Čtěte více
Vývojář Crysis, Crytek, je další studio zasažené propouštěním, protože oznamuje, že má přijít o odhadovaných 15 procent svých 400 zaměstnanců. Čtěte více
Občas se to stane, ale není to pravidlem. Zahraniční studia zareagovala na vydání KCD 2. Gratulují například tvůrci hry The Witcher, Crysis, Stalker nebo DAYZ.
Po dlouhé době tu máme zase výlet do minulosti. F.E.A.R. je kultovní 3D řežba, která vás naučí strachu a která ukáže, že se nevyplatí zahrávat si s malými holčičkami. Ehm, cože?
Hra Hunt: Showdown 1896 od společnosti Crytek, která patří mezi online FPS hry, prošla dosud největším upgradem od svého uvedení na trh. Základním posunem je přechod na CryEngine 5.11, který přináší celou řadu vizuálních vylepšení, podporu DirectX 12 a především vydání pro PlayStation 5, Xbox Series X a S. To znamená, že konzole konečně získají real-time osvětlení pomocí SVOGI - Sparse Voxel Octree Global Illumination - v zesílené podobě, která umožňuje difuzní osvětlení a simulaci světla na hrubších, spekulárních materiálech. Došlo také ke zlepšení renderování vlasů, což je patrné zejména v herním menu. K dispozici je podpora pro technologie upscalingu jako AMD's FSR a Nvidia's DLSS - konkrétně FSR2 je využíváno na konzolích. Navíc je tentokrát cílem dosáhnout 60 snímků za sekundu, což je dvojnásobek oproti 30fps u všech konzolí předchozí generace PS4 a Xbox One.
Hlavní otázky tedy jsou: v jakém stavu je tento nejnovější výtvor CryEngine na dnešních nejlepších konzolích? Jak si jednotlivé verze navzájem stojí? A jak úspěšně se každá verze přibližuje stabilním 60fps? Co se týče základních věcí, majitelé konzolí PS5 a Series dostávají bezplatný upgrade stejně jako na PC, a veškerý postup z předchozích generací konzolí zůstává zachován. Většina úspěšného PvPvE designu hry zůstává nezměněna. Jako lovec odměn jste vypuštěni v alternativních USA s nadpřirozeným nádechem. Od bažin Louisiany po skalnaté hory Colorada, eldričtí hrůzostrašní tvorové vyplňují rozsáhlou, pustou krajinu; každá důlní, mlýn a jáma je plná zombíků a obřích pavouků. Cíl? Sledovat svého cílového monstra, porazit ho a získat odměnový token z jeho mrtvoly - vše při vyhýbání se ostatním online klanům až do tří hráčů. Hunt: Showdown efektivně využívá CryEngine k tvorbě fotorealistické krajiny, postavené na přesně osvětlených materiálech - zatímco jeho hororový aspekt přidává skutečné napětí, když pátráte po stopách nebo se vyhýbáte nepřátelským hráčům. Hra si díky tomu získala určitý kultovní status a oprávněně.
Při hraní dnes musím přiznat, že na konzolích jsou stále patrné jisté nedostatky: objevují se textury a nepřátelé, které se načítají se zpožděním. Také úroveň jasu na PS5 je ve výchozím nastavení příliš tmavá a bylo nutné ji upravit, abychom v noci vůbec něco viděli. Objevují se i vizuální chyby v chování AI, ale vysoké body CryEngine celkově stále vynikají.
Hunt: Showdown 1896 - obrovská nová aktualizace, která vyžadovala upgrade enginu a představila zcela nové uživatelské rozhraní - právě dosáhla nového vrcholu souběžných hráčů, přes 60,000. Až do vydání aktualizace 1896 15. srpna, rekord hry v počtu současně hrajících hráčů - stanovený v říjnu 2023 - činil skromných přibližně 42,000 hráčů. Čtěte více
Už dlouho německé studio Crytek avizuje velké změny v Hunt: Showdown. Dosud jsme ale věděli pouze to, že extrakční střílečka přestane existovat na konzolích PlayStation 4 a Xbox One.
Hra s názvem "Hunt: Showdown 1896" se objevila na webových stránkách ESRB. Ačkoli pokračování vysoce ceněného PvEvP lovu odměn hororové střílečky od vývojáře Crytek nebylo dosud formálně oznámeno, hodnocení pro Hunt: Showdown 1896 na americké Entertainment Software Rating Board naznačuje, že buď je na cestě pokračování, nebo je dlouho očekávaná aktualizace, která má vyjít 15. srpna, dostatečně velká na to, aby si vyžádala nové hodnocení. Záznam – který uvádí, že Hunt: Showdown 1896 bylo uděleno hodnocení Mature 17+ – naznačuje hodně krve, useknutých částí těla a násilí a říká nám, že hra přijde na PC, PS5, a Xbox Series X/S. Čtěte více
Valve's Steam Deck je vysoce schopný kus soupravy, často dosahuje parity s konzolemi last-gen na ~720p, zatímco náročnější současné gen úsilí se může ukázat jako docela hratelné - i včetně některých špičkových titulů Unreal Engine 5. Grafický hardware RDNA2 uvnitř Paluby je dokonce schopen sledování paprsků, i když tato podpora ve SteamOS z velké části spala. To se za poslední rok začalo měnit, nejprve Vulkan a poté tituly s podporou DXR běží pod Protonem s povoleným RT - a výkon RT zaznamenal také velké vzpruhy. Dnes se podíváme na stav hry, pokud jde o RT na Steam Deck, podíváme se na některé z nejlépe vypadajících PC titulů, abychom zjistili, zda mohou být hratelné s RT engaged. Můžeme získat dobré snímkové frekvence i při náročném nastavení sledování paprsků? A jak se handheld Valve srovnává z výkonnostního hlediska s výkonnějším ROG Ally? Nejzřetelnějším místem, kde začít, je Parní paluba, je některé z dostupných snadnějších vysledování paprsků - a myslím, že Doom Eternal je dobrá první volba. Hra běží dobře s minimálním nastavením tweakery: 720p rozlišení, střední nastavení a RT zapnuté. Vzhledem k non-RT verzi hry získáme pevné (i když poněkud nízké res a mírně přízračné) odrazy na lesklých površích, s velmi odlišnými materiálovými vlastnostmi, když je RT povolena. To vytváří transformační rozdíl ve scénách s lesklými materiály, i když agresivní hrubost odříznutí znamená, že pololesklé materiály jsou z velké části zbaveny RT zpracování. Čtěte více
Ze všech stran teď slyšíme o příchodu velkých her Microsoftu na PlayStation 5, včetně série Halo. Mezitím se studio raduje z příchodu veterána, který pomůže s novou érou Halo.
Tom Henderson přišel s rozsáhlými informacemi o údajném pokračování série Far Cry. Promluvil o názvu, prozradil hlavní zápletku příběhu, řekl něco málo o přechodu na nový engine a uvedl datum vydání. Veškeré podrobnosti v článku.
Milovníci starších her se musejí připravit, že přijdou o multiplayer u dalších her. Společnost Electronic Arts se totiž rozhodla v letošním roce vypnout online servery dalších svých her.
TLDR: Polsko-český tým s JaRonem v sestavě vyvinul speciální mikropyramidální povrchy schopné výrazně zvýšit citlivost Ramanovy spektroskopie a tak opět o kus posunout citlivost detekce organických i anorganických látek.
Úspěch každého dílu Grand Theft Auto umožňuje Rockstaru déle pracovat na nových dílech a věnovat jim potřebnou péči, aby dokázaly nastavit nový standard pro celý videoherní průmysl.
Po remasterech celé trilogie přichází vytoužené oznámení. Německá společnost Crytek potvrdila, že má ve vývoji sci-fi střílečku Crysis 4. Dočkali jsme se CGI traileru.
Sandbox FPS z dob, kdy jsme se modlili, aby nám naše PC rozjeli alespoň hlavní menu, je zpět v novém kabátku. Bude to však stačit na dnešní standardy, nebo se vývojáři snaží přiživit na vlně remasterů? Crysis z roku 2007 je oblíbená hra hlavně pro počítačový benchmarking, a to z dobrých i špatných důvodů.
Společnost Crytek upřesnila den a měsíc, kdy na PC, PlayStation a Xbox vydá Crysis Remastered Trilogy. Balíček obsahuje remasterované verze singleplayerových kampaní Crysis, Crysis 2 a Crysis 3.
Společnost Crytek po nedávných náznacích oficiálně potvrdila práce na vylepšené trilogii futuristických stříleček Crysis. Zatímco remaster legendárního prvního dílu se na pultech obchodů objevil už loni, nyní jsme se dočkali potvrzení, že nový grafický kabátek dostane rovněž druhý (původně z roku 2011) a třetí díl (z roku 2013).
Legendární (nebo spíše legendárně hardwarově náročná) střílečka Crysis se loni dočkala remasteru, díky němuž kromě PC dorazila i na minulou generaci konzolí a také hybridní Nintendo Switch.
V loňském roce přišlo studio Crytek s remasterovanou verzí prvního dílu ze série Crysis. A teď to vypadá, že nezůstaneme pouze u prvního dílu. Nového kabátku se dočká i díl druhý.
Dnes na počítače, PlayStation 4 a Xbox One vychází Crysis Remastered, vylepšená verze povedené first-person střílečky Crysis z roku 2007. Crytek na hru láká technologickým trailerem a gameplay videem.
Ray-tracing v remasterovaném Crysisu spoléhá na software místo hardwaru. Speciální řešení CryEnginu tak znamená, že si budeme moci užít tuto technologii i na aktuální generaci konzolí.