Před 9 měsíci
Ve Švýcarsku představili v polovině prosince unikátní vlakovou soupravu s měnícím se rozchodem kol a světlou výškou vagónůZa vývojem této technologie stojí francouzská společnost Alstom. Podvozek vznikal dlouhých 15 letNa zprovoznění nevšedního vlaku spojujícího Interlaken s Montreaux se však podíleli i Češi. Konkrétně jde o tuzemské firmy Borcad a PassengeraPrvní z nich do Švýcarska dodala své elektrické sedačky, zatímco ta druhá se postarala o konektivitu na palubě a takzvaný infotainment Švýcarsko je země, která představuje pro mnohé ostatní jakýsi vzor. A to hned v několika oblastech najednou – bankovnictvím počínaje, hodinářským průmyslem konče. Kromě toho jsou ale Švýcaři rovněž mistry železnic. Tamní vlaky jsou vyhlášené nejen svou dochvilností, nýbrž i komfortem a důrazem na technickou vyspělost, která je do značné míry dána geografickou polohou devítimilionového státu. A nedávno v tomto ohledu učinili další výrazný posun vpřed, neboť představili unikátní vlakovou soupravu s variabilním podvozkem, jež mění rozchod kol dle potřeby a upravuje světlou výšku vagónů.