Žádná hra nikdy nebyla v jeden moment na Steamu hranější než PUBG: Battlegrounds. Ačkoliv by se mohlo zdát, že jeho popularita už dávno opadla, tak za poslední dva roky ani v jednom měsíci neklesl průměr hráčů pod 500 tisíc. Přesto se pokračování série vydává jiným směrem.
Fenomén Battle Royale se rozrůstá o nový žánr. Krafton a PUBG Studios odhalují detaily testování své nové taktické střílečky, která vás zavede na ostrov uvězněný v časové smyčce. A co je nejlepší? Streamovat se může bez omezení.
Herní průmysl se probouzí do éry, kde o úspěchu nerozhoduje jen kreativita, ale i algoritmy. Krafton, známý PUBG: Battlegrounds, Subnauticou The post Krafton se mění v „AI-first“ firmu! first appeared on GamingSite.cz.
Battlegrounds od PUBG je konečně připraveno opustit konzole minulé generace. Ve středu vývojář uvedl, že hra 13. listopadu přejde na PS5 a Xbox Series X/S. Ačkoli je battle royale na konzolích aktuální generace hratelná po celou dobu, běžela jako hra pro PS4 nebo Xbox One. To pomohlo oslovit větší počet lidí (a pravděpodobně také vydělat více peněz), ale také to s sebou neslo technické limity. Společnost uvedla, že přechod na současnou generaci „našim hráčům poskytne stabilnější herní prostředí na konzoli a zajistí plynulejší a bezproblémovější zážitek s budoucími aktualizacemi“. Hráči na PS5 mohou očekávat, že nová verze poběží v rozlišení 1440p a 60 snímcích za sekundu. Na obou špičkových systémech, PS5 a Xbox Series X, lze dosáhnout rozlišení 2160p a 60 snímků za sekundu. Systémy s vysokými parametry budou zároveň podporovat dynamické rozlišení 4K. Naproti tomu Xbox Series S bude mít rozlišení buď 1080p při 60 snímcích za sekundu nebo 1440p při 30 snímcích za sekundu (dle vaší volby). Takhle aktuálně vypadá PUBG: Battlegrounds na PS5. Zdroj: PUBG, Krafton. A takhle to bude vypadat po 13. listopadu. Zpočátku je to nepatrný rozdíl, ale můžete vidět více detailů, včetně výraznějších stínů. Zdroj: PUBG, Krafton. Když dojde k uvedenému termínu ukončení, hra už nebude na PS4 a Xboxu One ke stažení ani na nich nepůjde hrát. Uživatelé PlayStationu budou muset 13. listopadu stáhnout samostatnou verzi hry pro PS5. Na Xboxech Series X/S v případě, že už máte hru nainstalovanou, se aktualizace pro aktuální generaci konzolí nainstaluje automaticky prostřednictvím chytrého doručování Microsoftu. Na obou systémech přejdou stávající herní data a zakoupené položky do nové verze automaticky. Hra PUBG se se svými uživateli minulé generace rozloučila se sentimentálním vzkazem, který zní trochu jako výpověď ve velké korporaci. „Stále si živě vybavujeme ty epické bitvy, okamžiky, při kterých nám tuhla krev v žilách, a pocit soudržnosti, které nás všechny spojovaly,“ napsala společnost. „Jsme hluboce vděční za každý okamžik, který jste s námi za posledních osm let strávili.“ Tento článek se původně objevil na serveru Engadget na adrese https://www.engadget.com/gaming/pubg-battlegrounds-will-leave-ps4-and-xbox-one-behind-later-this-year-162932937.html?src=rss
Svět esportu se od tradičních sportovních odvětví odlišuje tím, že hráči si vytvářejí přezdívky a jejich reálné jméno je na turnajích až sekundární informací. Pravidla zakazují různé ofenzivní pseudonymy, nicméně filtrem občas nějaké projde, jako nyní v případě Esports World Cupu.
OnePlus Nord 5 dostal výkonnější čipset, kvalitnější displej a foťáky. Jenže přišel o rychlé paměti a také o hliníkovou konstrukci. U obou novinek mrzí zejména to, že Evropa musí překousnout menší baterie.
Téměř čtyři roky po svém původním oznámení konečně společnost Riot Games sdílela pohled na Valorant Mobile. Mobilní verze soutěžní střílečky byla vyvinuta studiem LightSpeed Studios a nejprve bude spuštěna v Číně předtím, než přijde do dalších zemí a regionů. Valorant Mobile se zdá být poměrně podobný svému počítačovému protějšku, co se týče rychlosti a intenzity, i když se zdá, že se spoléhá na mnoho tlačítek na obrazovce. Studia LightSpeed Studios se úspěšně podařilo převést PlayerUnknown's Battlegrounds do PUBG Mobile, a Riot Games jasně věří, že se vývojářům podařilo udělat to samé s původně myš-založeným Valorantem. Přechod na mobilní telefony byl pro Valorant ve vývoji již několik let a dává velký smysl vzhledem k současné popularitě mobilních stříleček z pohledu první osoby, jako jsou PUBG Mobile a Call of Duty: Warzone. Toto také není poprvé, kdy se přesná střelba hry musela přizpůsobit o něco méně obratnému ovládacímu schématu. Valorant úspěšně přešel na ovladače, když vyšel na Xbox Series X/S a PlayStation 5 v roce 2024. Ovládání na mobilu není v porovnání s tím o mnoho větší překážkou. Hráči v Číně se nyní mohou předregistrovat, aby byli připraveni na další testovací verzi, před formálním spuštěním v budoucnu. Tento článek se původně objevil na Engadget na adrese https://www.engadget.com/gaming/valorant-mobile-pre-registration-is-open-in-china-180132021.html?src=rss
Steam znovu posouvá laťku a o víkendu znovu překonal svůj vlastní rekord v počtu současně aktivních uživatelů. Poprvé v historii přesáhl aktivních hráčů počet hranici 40 milionů. K posunutí předchozího únorového maxima dopomohlo vydání titulu Monster Hunter Wilds.
Kompetitivní titul PUBG: Battlegrounds patřil k Entropiqu od prvopočátků celé organizace. V minulém roce ryze česká sestava dokonce disponovala regionálními partnerskými sloty do nejvyšších evropských soutěží, na mistrovství světa to však nedotáhla. Přesto na rozdíl od jiných titulů EIQ podporu PUBG nevzdává a s pozměněným složením vyráží do nové sezóny.
Nástup AI NPC byl léta vnímán jako hrozící hrozba, jako by vývojáři nemohli dospat, až vymění lidské spisovatele a konverzace NPC přesunou na generativní AI modely. Na CES 2025 NVIDIA jasně ukázala, že technologie je za rohem. Například vývojář PUBG Krafton plánuje využít ACE (Avatar Cloud Engine) od NVIDIA k napájení AI společníků, kteří budou pomáhat a škádlit vás během zápasů. Krafton však nekončí – používá ACE i ve svém životním simulátoru InZOI k tomu, aby postavy byly chytřejší a generovaly předměty. Přestože využití generativní AI ve hrách se zdá být téměř nevyhnutelné, protože toto médium vždy experimentovalo s novými metodami, jak udělat nepřátele a NPC chytřejší a realističtější, vidět několik dem overi generativní AI mi upřímně zvedl žaludek. Nešlo jen o trochu chytřejší AI nepřátel – ACE dokáže vytvořit celé konverzace z tenkého vzduchu, simulovat hlasy a snažit se dát NPC určitou osobnost. A to vše dělá lokálně na vašem PC, poháněné GPU NVIDIA RTX. I když to všechno může znít na papíře skvěle, nenáviděl jsem skoro každou sekundu, kdy jsem viděl AI NPC v akci. TiGames' ZooPunk je ukázkový příklad: spoléhá na NVIDIA ACE k generování dialogů, virtuálního hlasu a synchronizace rtů pro NPC jménem Buck. Ale jak můžete vidět ve videu výše, Buck zní jako strnulý robot s lehkým country přízvukem. Pokud má mít nějaký druh vztahu s hlavní postavou, z jeho výkonu to nepoznáte. Myslím, že moje viscerální averze k NVIDIA ACE poháněným AI pramení z tohoto: prostě na tom není nic přitažlivého. Žádná radost, žádné teplo, žádná lidskost. Každá AI postava poháněná ACE vypadá, jako by vývojář šetřil na nejhorším možném způsobu, jako by svým opovržením divákem ztělesňoval nudné NPC. Raději bych si prohlédl nějaký text na obrazovce, alespoň bych nemusel vést konverzace s nepřirozenými robotickými hlasy. Během Editor's Day společnosti NVIDIA na CES, setkání pro média, kde se mohli dozvědět více o nových GPU řady RTX 5000 a souvisejících technologiích, jsem byl také zklamán ukázkou AI Ally z PUBG. Jeho reakce byly podobné tomu, co byste slyšeli z předem nahraného telefonního stromu. Ally z PUBG také selhal, když hráč požádal o nalezení zbraně, což by mohla být na přeplněné mapě smrtelná chyba. V jednu chvíli také společník PUBG strávil asi 15 sekund útočením na nepřátele, zatímco hráč křičel, aby nasedl do auta. Jaký je to AI pomocník, když hraje jako noob? Pohrajte si s kanálem YouTube společnosti NVIDIA a najdete další zklamání ACE, jako je základ
PUBG: Battlegrounds přidá postavy ovládané nehráči, které využívají generativní AI NVIDIA ACE. Tyto PUBG Allies jsou označovány jako Co-Playable Characters a mohou mít v reálném čase konverzace s hráčem o tom, co se děje v zápase. Mohou také přizpůsobit své strategie a herní styl stylu hráče. Vydavatel battle royale, Krafton, předvedl tuto technologii na CES 2025. "Budeme pokračovat v inovacích uživatelských zážitků integrací CPC do našich her a zaměříme se na to, aby se stalo benchmarkem pro herní průmysl," uvedl Kangwook Lee, vedoucí divize hlubokého učení společnosti Krafton. Krafton také vydá připravovaný life simulátor inZOI a na CES měl demo CPC v této hře. NVIDIA představila svou generativní AI technologii, Avatar Cloud Engine, během keynote na Computex 2023. Generativní AI NVIDIA ACE je také přítomna v multiplayerovém titulu Mecha BREAK, který se objevil na Gamescomu minulý rok. Hry Krafton využívají malé jazykové modely postavené na NVIDIA ACE, které běží na zařízení. Vydavatel ve své tiskové zprávě nespecifikoval, kdy začne postupně zavádět CPC. Tento článek se původně objevil na Engadget na https://www.engadget.com/gaming/pubg-will-get-ai-powered-npcs-220218057.html?src=rss
Společnost Nvidia Corp (NASDAQ:NVDA) si tento týden udržuje vzestupnou trajektorii akcií po silném začátku s veletrhem spotřební elektroniky (CES), Microsoft Corp (NASDA
Mobilní hraní může být stále považováno za příležitostnou zábavu, ale nemusí to tak být. Existuje spousta akčních titulů, jako je Call of Duty Mobile, Fortnite, Dead Cells a PUBG Mobile, a nemusíte se spokojit s nepřesnými dotykovými ovládacími prvky. Pokud jde o boj zblízka, budete chtít investovat do dobrého ovladače pro mobilní hry a tyto jsou ty, které bychom na základě kvality a ceny doporučili. Tento článek se původně objevil na Engadget na https://www
Ukrajinská esportová federace čelí velkému skandálu. Čtyři reprezentanti se po skončení IESF World Esports Championship v Saúdské Arábii nevrátili do své vlasti. Tento krok rozdmýchal vlnu kontroverze a vážně ohrozil budoucnost ukrajinské esportové scény. Jak přesně?
Autor PUBG chce vytvořit ambiciózní sandboxové videohry, začít s technologickým demem Preface: Undiscovered World a survival hrou Prologue: Go Wayback.
Brendan Greene je široce uznáván jako tvůrce ikonického PlayerUnknown’s Battlegrounds, známého také jako PUBG, a jako vynálezce celého žánru battle royale. Věděli jsme, že v roce 2021 opustil vydavatele PUBG, aby založil nezávislé studio, ale nyní víme, na čem pracoval posledních několik let. Jeho studio, PlayerUnknown Productions, připravuje několik titulů, které označuje jako „ambiciózní plán tří her“. Prvním z nich je Prologue: Go Wayback!, který je popisován jako „singleplayerová otevřená světová hra v žánru survival s náhodně vznikající hratelností“. Používá technologii generování terénu řízenou strojovým učením vlastního studia, která vytváří „miliony map“. Tyto mapy jsou také snadno na pohled, jak je vidět níže. PlayerUnknown Productions O hratelnosti toho zatím moc nevíme, kromě popisu a zmíněné technologie generování terénu. Společnost však uvádí, že hra bude spuštěna jako titul v předběžném přístupu někdy v první polovině příštího roku, po sérii hratelných testů. K dispozici je také pěkně vypadající technologické demo s názvem Preface: Undiscovered World. Je zdarma a lze jej stáhnout hned teď. Toto demo je vydáváno, aby předvedlo vlastní herní engine společnosti, nazvaný Melba. Preface umožňuje hráčům prozkoumat „svět generovaný v reálném čase na planetární úrovni“. PlayerUnknown Productions Greene říká, že tento „digitální svět je zatím docela prázdný, ale každý, kdo do něj vstoupí a sdílí svou zpětnou vazbu, přispívá k jeho budoucímu vývoji“. S tím souvisí, že engine Melba bude použit k vývoji dalších her v budoucnu. Jednou z takových budoucích her je Artemis, popisovaná jako „masivní multiplayerová sandboxová zkušenost“. O titulu toho zatím moc nevíme, kromě toho, že je pravděpodobně roky vzdálený. Greene říká, že jeho společnost vydá po Prologue: Go Wayback! dvě dosud neoznámené hry, které budou každá řešit „kritické technické výzvy“, jež pomohou s vývojem ambicióznějšího Artemis. V každém případě to vypadá, že PlayerUnknown Productions je jistě na slibném začátku. Tento článek se původně objevil na Engadget na adrese https://www.engadget.com/gaming/pc/pubg-creator-brendan-greene-just-announced-a-handful-of-new-games-210053256.html?src=rss
Už tři roky se cítím, jako bych psal stále stejný příběh o Green Game Jam: sice se vynakládají velké úsilí, ale kde jsou společnosti, které vytvářejí blockbusterové hry? Proč se na tom nepodílejí a co je potřeba k tomu, aby se zapojily? Čtěte více
Londýn bude v prosinci opět hostit další grandiózní esportové finále, tentokrát díky turnaji, který překvapí i ty největší skeptiky. Mobilní hra, která tradičně dominuje hlavně v Asii, si pro finále svého světového šampionátu zvolila Evropu. A s sebou přináší rekordní prize pool 3 miliony dolarů! Řeč je o PUBG Mobile Global Championship (PMGC).
Palworld by se mohlo dostat na mobilní zařízení poblíž vás. Krafton, vydavatel PUBG: Battlegrounds, uzavřel licenční smlouvu s tvůrcem hry, společností Pocketpair, aby přenesl tento hit na mobilní zařízení. Mobilní verzi vyvine PUBG Studios společnosti Krafton. Nebyly oznámeny žádné další podrobnosti, kromě toho, že PUBG Studios "reinterpretují" herní mechaniky Palworldu pro mobilní zařízení, podle automatizovaného překladu tiskové zprávy (která je v korejštině). Není tedy úplně jasné, zda půjde o věrný port celé hry nebo o spin-off, který má některé stejné vlastnosti. Palworld debutoval v lednu a stal se okamžitým hitem, prodal se více než milionkrát za osm hodin a 15 milionů na Steamu samotném během měsíce. Také rychle dosáhl 10 milionů hráčů na Xboxu a byl největším třetí stranou spuštěným na Game Pass. Palworld se pak náhle objevil na PlayStation 5 na mnoha trzích minulý týden. Nicméně existuje důvod, proč Palworld není momentálně dostupný na PS5 v Japonsku. Podobnost hry s Pokémony (zde také chytáte různé příšery, ale některé z nich mají zbraně a můžete je také sníst) upoutala pozornost Nintenda a společnosti The Pokémon Company. Ta v lednu naznačila, že vyšetřuje tohoto potenciálního konkurenta. V září obě společnosti podaly žalobu proti Pocketpair v Japonsku za údajné porušení patentů. Tento článek se původně objevil na Engadget na https://www.engadget.com/gaming/palworld-is-bound-for-mobile-thanks-to-the-maker-of-pubg-141104110.html?src=rss
Miloslav „PiXeL1K“ Feik patří mezi české hvězdy, které se dlouhodobě drží na mezinárodní scéně. Po působení v zámoří se nyní vrací do Evropy, kde bude reprezentovat FUT Esports. V jejích řadách najdeme hvězdu vedle hvězdy, společně tak budou mít jen ty nejvyšší ambice.
Krafton má na rok 2024 našlápnuto na rekordní rok. Podle finančních výsledků za druhé čtvrtletí se příjmy vydavatele za první pololetí zvýšily oproti roku 2023 téměř o 50 %.
Mobilní hry jsou nedílnou součástí dnešní doby. Snad každý si na svém chytrém telefonu zahrál nějakou hru, a to ať už nějakou sportovní, akční, nebo střílečku, kterou je třeba hra PUBG Mobile. Ta je mezi uživateli dost populární, a tak není divu, že její vývojáři přidali do hry podporu 120 snímků za sekundu (fps).
Poslední mistři ČR v PUBG přestupují do Entropiqu. Česká organizace se díky zahraniční sestavě už dokázala probojovat na mistrovství světa, letos ale bude bojovat s ryze domácí čtveřicí.
Battle royale svět zná svého nového krále. V jednom případě tedy staronového. Po čtyřech letech se vrací na trůn tým s Parkem „Loki“ Jung-youngem, tentokrát jde o Danawa e-sports. Korejská sestava si v posledním dni PUBG Global Championship pohlídala vedení a odnáší si 600 tisíc dolarů. Druhý skončil stejně jako vloni tým 17 Gaming, bronz berou Twisted Minds.
Světový šampionát v PUBG: Battlegrounds jde do svého závěru. Mezi šestnácti nejlepšími týmy z celého světa ve finále nechybí ani Spacestation Gaming s Miloslavem „PiXeL1K“ Feikem.
Na světovém šampionátu v battle royale hře PUBG: Battlegrounds se v úterý večer bojovalo o poslední místenky ve finále. Jeden z týmů ale na mistrovství skončil kvůli nezaviněnému problému, který se pořadatelé rozhodli nijak neřešit a valí se na ně lavina kritiky.
Miloslav „PiXeL1K“ Feik stále i v dnešní době drží český prapor na světové scéně. V letošním roce si jej vybral americký tým Friendly Fire, se kterým se kvalifikoval na PUBG Global Series, jednu z největších soutěží roku a v následujících dnech si zahraje o pořádný balík peněz.
Domácí esportová scéna se loučí s jedním z nejúspěšnějších hráčů historie Mistrovství České republiky v počítačových hrách. Na prvním ročníku MČR PUBG ještě Vojtěch „Double“ Ptáček chyběl, když se ale následně ukázal, tak se svým týmem triumfoval třikrát v řadě. Opakovaně navíc získal cenu nejužitečnějšího hráče. 22letý hráč už ale žádný další triumf nepřidá.
O uplynulém víkendu se uskutečnil v pořadí třetí turnaj roku, který kromě sladké finanční odměny obsahoval dotací bodů v kvalifikaci na samotný PUBG Global Championship. Do finálních bojů ve hře o mistrovství světa se dostali i zástupci české organizace Entropiq. Jak se jim vedlo a kdo nakonec šestou sezónu G-LOOT vyhrál?
V dnešní době je to bohužel stále častější, mladí lidé si jsou schopni pokazit celý život jenom kvůli videohře. Nejnovější případ z Indie tomu není výjimkou. Jak už v nadpisu stojí, tak teenager v Indii údajně zastřelil svou matku za to, že mu zakázala hrát populární hru PUBG. Chlapec, kterému je pouze 16 let, prý k vraždě použil otcovu pistoli. Poté mrtvolu své matky tři dny skrýval. Netrvalo dlouho a chvíli po zadržení policií byl vzat do vazby, kde se měl po výslechu ke svému hrůzostrašnému činu přiznat.
Entropiq zaznamenal další výrazný úspěch. Jeho sekce PUBG si připisuje první místo v evropské tour PUBG Continental Series 6 s finanční odměnou ve výši 1,5 milionu korun! Co na tento fantastický počin říká manažer týmu Šimon Hradečný?
Málo komu z herní scény slovo Entropiq nic neřekne. Jedná se o českou organizaci v čele s úspěšným pokerovým hráčem Martinem Kabrhelem. Tato organizace se netají světovými ambicemi, jinak tomu není ani v PUBG, kde se pod touto organizaci nachází balkánská sestava. Ta si o víkendu připsala obří úspěch v podobě triumfu PCS 6, největší evropské soutěži. Tato sestava se tak právoplatně může nazývat nejlepším celkem v Evropě.
Je dobojováno. Posledními mistry ČR se stávají hráči týmu VIKÜRVI. Ti s přehledem zvládli roli favoritů a z Vodafone MČR v PUBG si odnášejí zlaté medaile i největší část z finanční dotace 80 000 korun. Hráč Vojtěch Ptáček alias Double navíc získal třetí titul v řadě, pokaždé ale v jiném dresu. Stříbro si nakonec vybojovali střelci celku Cryptova a bronz putuje k Dark Tigers. Turnajem v PUBG skončilo letošní MČR, na kterém byla nejvíce vidět organizace Sinners. Ta si odnesla hned dva tituly.
Mobilní zařízení už dávno neslouží jen k volání. Nahrazují fotoaparáty, hudební přehrávače, počítače i herní konzole. Proč je při mobilním hraní důležitý rychlý displej s vysokou obnovovací frekvencí?
Už žádné turnaje, žádné ligy, žádné LAN podniky v Číně? V téměř jeden a půl miliardové zemi se jedna z nejpopulárnějších stříleček současnosti s největší pravděpodobností už nebude hrát jako esport. Absence na největším esportovém trhu světa znamená pro herní titul PlayerUnknown's Battlegrounds (zkráceně PUBG) tvrdý direkt. Co stojí za rozhodnutím čínské administrativy?
Mistrovství ČR v počítačových hrách v titulu PUBG nabídne v neděli dramatické vyvrcholení. Největší favorité na zisk trofeje z týmu Entropiq v sobotu zabrali a vyhoupli se na průběžnou první příčku turnaje. Žádný výrazný bodový náskok se ale nekoná, a nedělní program tak může nabídnout ještě pořádně dramatickou koncovku šampionátu. Živý stream z MČR můžete od 14:00 sledovat prostřednictvím webu Sport.cz.
Překvapivého lídra má Mistrovství ČR v počítačových hrách v titulu PUBG po prvním hracím dnu. V pátek se nejlépe dařilo organizaci Fadee Gaming, která má prozatím dvanáctibodový náskok před druhými Entropiq. Tuzemské mistroství v PlayerUnknown's Battlegrounds pokračuje v sobotu 10 dalšími zápasy. Živý stream můžete sledovat prostřednictvím webu Sport.cz.
Fanoušky esportu čeká od pátku do neděle vyvrcholení celého Mistrovství ČR v počítačových hrách. Na programu jsou online bitvy o titul domácích šampionů v titulu PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG). Největším adeptem na zisk trofeje je organizace Entropiq. První seskok padákem čeká na 16 nejlepších týmů české scény dnes v 18:00 a živý stream můžete sledovat prostřednictvím webu Sport.cz
Český esportový tým Entropiq solidně vstoupil do třetího Majoru letošní sezony ve hře PlayerUnknown's Battlegrounds. Mezi 24 nejlepšími evropskými celky drží černozelení po sobotním a nedělním programu zatím 17. příčku. Skupinová část vyvrcholí příští víkend. Vybojují čeští plejeři účast mezi šestnáctičlennou elitou?
Bravo! Plejeři české esportové organizace Entropiq o víkendu ovládli západoevropskou část kvalifikace PUBG Continental Series (PCS) Europe #2 a zahrají si v hlavní fázi turnaje o prizepool v celkové výši 200 000 dolarů (přibližně 4,5 milionu korun). Skupinová část jednoho z největších podniků letošní PlayerUnknown's Battlegrounds sezony by se měla odehrát v průběhu srpna.
Když se řekne esport, většina lidí si jej vybaví ve spojitosti se soupeřením u stolních počítačů, nebo herních konzolí. Stále větší pozornosti se ale dostává i hráčům mobilních her, které se často odvíjejí od svých hranějších verzí. Na světové úrovni mohou soupeřit o zajímavé částky ve hrách PUBG, Fortnite či Arena of Valor.