Stanislav Moša letos slaví 30. výročí ve vedení Městského divadla Brno. Na vzpomínání ale podle svých slov čas nemá. Vést divadlo většinou znamená řešit problémy, což platí i pro stávající složité období. Zdražování by se ale diváků nemělo dotknout, říká Moša v rozhovoru pro Brněnskou Drbnu.
Už před osmi léty začala spolupráce mezi pořadateli letní divadelní scény v oblíbeném městečku Walenstadt ve východním Švýcarsku a umělci z Městského divadla v Brně. Tentokrát se premiérový potlesk rozburácel nad vodní hladinou zdejšího jezera z vyprodané arény pro 1600 diváků pro muzikál Flashdance. Se silným „brněnským rukopisem“ se bude hrát s mezinárodním ansámblem až do konce července v nejméně třiceti vyprodaných reprízách.
Městské divadlo Brno v příští sezóně uvede devět nových inscenací, třeba muzikály Matilda nebo komedii Hvězda v pasti. V dramaturgickém plánu, který představil ředitel Stanislav Moša s uměleckými šéfy souborů, jsou dvě světové a tři české premiéry.
S nosem, jenž „velkého ducha značí“, se po pětadvaceti letech vrací v pátek 25. února na prkna Městského divadla v Brně jeden z nejhranějších titulů světového repertoáru, Cyrano z Bergeracu.
Hrabal a muž u okna. Tak se jmenuje černá komedie německého autora Bernarda Setzweina, kterou v české premiéře nastudovalo Městské divadlo Brno. Poetická tragikomedie je podle režiséra inscenace Stanislava Moši svéráznou poctou jak Hrabalovi, tak středoevropské mentalitě.
Tančit, hrát a zpívat měli už loni v zimě, kvůli covidu ale několik měsíců opakovali a zkoušeli za zavřenými dveřmi. Příští týden na pódiu divákům herci po dlouhém čekání představí muzikálovou adaptaci legendární Pretty Woman.
Městské divadlo Brno v době koronavirových omezení nastudovalo černou komedii Hrabal a muž u okna. Napsal ji německý spisovatel Bernard Setzwein, hlavní postavou je fiktivní donašeč Dudek.
Ukojit hlad po divadle, který, jak všichni divadelníci předpokládají, musí být značný se originálním způsobem rozhodli v Městském divadle Brno. V pátek se uskuteční neveřejné premiéry dvou představení. Činohry a muzikálu. Oba kusy s hodinovou „stopáží“ se budou dávat s přestávkou najednou.
Asociace profesionálních divadel odmítá diskriminaci kultury ve vztahu k jiným oborům a chce, aby kultura byla vnímána se stejnou vážností jako třeba průmysl. V otevřeném dopise premiérovi Andreji Babišovi (ANO), který nazvali Velikonoční divadelní výzva, asociace požaduje mimo jiné jmenování odborníka na ministerstvu zdravotnictví (MZd) pro pravidelná jednání se sektorem kultury.
Divadla po celé republice zažívají nedobrovolné prázdniny, alespoň co se představení před diváky týká. S finančními ztrátami se každé z nich vypořádává po svém, společně se však nevzdávají a doufají, že herci co nejdříve vrátí na divadelní prkna.
Významné životní jubileum oslavila v pátek dvanáctého února významná osobnost brněnského kulturního života. Dlouholetý ředitel brněnského Městského divadla a úspěšný režisér Stanislav Moša má pětašedesát let.
Zatím ještě není jasné kdy, ale bomba to bude. Alespoň tak si to myslí tvůrci a protagonisté divadelního zpracování jedné z nejslavnějších pohádek o novodobé Popelce, tedy příběhu, „jak krásná, inteligentní a duchaplná prostitutka ke štěstí přišla“. Neveřejná generálka, na kterou se v posledních dnech usilovně zkoušelo, je ve čtvrtek.
Novým šéfem činoherního souboru Městského divadla Brno je herec a režisér Stanislav Slovák. Nahradil Stanislava Mošu, který funkci zastával 30 let a nadále zůstává ředitelem Městského divadla.
Vláda od pondělí umožnila divadlům nebo kinům opět pořádat představení, ale bez diváků. Už teď však herci zkoušeli a i streamovali některé své inscenace on-line. Není tedy jisté, jestli se vlastně po včerejším jednání něco mění.
Na hudební scéně Městského divadla v Brně se v neděli uskutečnilo poslední rozloučení s divadelním televizním a filmovým hercem Martinem Havelkou. Zemřel druhého října ve věku 62 let a chybět bude nejen blízkým a kolegům, ale i početným divadelním příznivcům stejně jako kamerám, které ho rády a často vyhledávaly. Havelka zemřel v 62 letech po dlouhé nemoci v pátek 2. října.
Několik stovek lidí se dnes na hudební scéně Městského divadla Brna naposledy rozloučilo se zesnulým hercem Martinem Havelkou. Do hlediště usedlo několik stovek lidí, kromě rodiny zejména kolegové z divadel, kterými Havelka prošel, i fanoušci a známí. Havelka zemřel v 62 letech po dlouhé nemoci v pátek 2. října.
Kina mohou dál promítat, činohra může hrát, 14 dnů se ale na českých jevištích nebude moci zpívat. "Totální chaos a zmar," komentuje to šéf pražského Hudebního divadla Karlín.
Šéf Divadla Bez zábradlí, herec a režisér Karel Heřmánek vyzval premiéra Andreje Babiše (ANO) a ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO), aby uzavřeli divadla. Heřmánek v dopise jim adresovaném uvedl, že herci jsou v tuto chvíli nejohroženější skupinou a proti jiným zaměstnancům nejsou chráněni vládními opatřeními. Mediím pak řekl, že se bojí o starší herce a že za jejich zdraví nechce nést zodpovědnost.
Britský hudebník Sting v září přijede do Brna, aby zhlédnul inscenaci svého muzikálu Poslední loď. Muzikál loni nastudoval soubor Městského divadla Brno. Na premiéru Sting dorazit nemohl, měl závazky v zámoří. Do hlediště tak usedne až 13. září, oznámila médiím mluvčí divadla Kateřina Vižďová. Na představení lze stále zakoupit vstupenky.
Britský hudebník Sting v září přijede do Brna, aby zhlédnul inscenaci svého muzikálu Poslední loď. Muzikál loni nastudoval soubor Městského divadla Brno. Na premiéru Sting dorazit nemohl, měl závazky v zámoří.
Britský hudebník Sting v září přijede do Brna, aby zhlédnul inscenaci svého muzikálu Poslední loď. Muzikál loni nastudoval soubor Městského divadla Brno. Na premiéru Sting dorazit nemohl, měl závazky v zámoří. Do hlediště tak usedne až 13. září, oznámila médiím mluvčí divadla Kateřina Vižďová. Na představení lze stále zakoupit vstupenky.
Pětasedmdesát let od svého vzniku slaví v sobotu celodenním programem v divadelní dvoraně Městské divadlo Brno. Návštěvníci si mohli užít vystoupení známých herců i muzikantů. Někteří z nich pak odpoledne otiskli svoje dlaně do betonu na Chodníku slávy před divadlem. Byl mezi nimi i herec Michal Isteník.
Po mimořádné situaci vynucené pandemií koronaviru se divadla jako jejich diváci a celá společnost navracejí do běžného života a dění. Než se vše vrátí plně do běžných kolejí a divadelní sály se dokořán otevřou, Městské divadlo Brno nabízí překvapení v podobě pestré ochutnávky ze své „kuchyně“.
Zatím může do divadel, kin a na jiné kulturní akce nanejvýš 100 lidí. V pátek vláda oznámila, že po 25. květnu budou hromadné akce povoleny pro 300 osob. Stále bude nutné nosit roušky, dodržovat dvoumetrové rozestupy a používat dezinfekci. Pro většinu divadel i kin to ale změnu znamenat nebude.
V krejčovských dílnách divadla v Lidické ulici v Brně to v těchto dnech vypadá jako v malém oděvnickém závodě a módním salonu v jednom. Podle návrhů se stříhá, špendlí, na hercích upravuje na tělo, občas se pak zase párá a přešívá. Právě zde vzniká přes osmdesát kostýmů pro únorovou premiéru autorského představení Zdenka Merty a Stanislava Moši Ráj.
Necelá tisícovka diváků odměnila herecké výkony protagonistů muzikálu Heidi, jehož premiéra se uskutečnila ve středu večer v někdejší Dvorské jízdárně ve Vídni. Hala, která je součástí někdejších kasáren na Náměstí Marie Terezie v samém centru Vídně se používá jako divadelní sál komplexu MuseumQuartier (MQ) a zaplnit takto obří prostor pro 1200 lidí se považuje za velký úspěch.
Gedeon Burkhard, který patří v rodném Německu či v sousedním Rakousku k velkým filmovým a televizním hvězdám, se na čas přestěhoval do Brna. Sympaťáka znají čeští diváci například jako detektiva ze seriálu Komisař Rex a z Tarantinových Hanebných panchartů.