Školství je přeci priorita této vlády… Ale zase jen slibena, jako vše…
A proto to vypadá jak vypadá… Vláda teoretiků, kteří nemají o reálném provozu ani ponětí… A do toho kraje, kde vládnou většinou také, které ještě podmínky na financování přiostři…
Do školství jde každý kalendářní den 750 mil korun. Zdá se vám to málo?
Používám elektromobil už šestým rokem, takže mám i praktické zkušenosti a proto si dovolím na připomínky odpovědět.
1) omezený dojezd dnes pro každodenní použítí už není problém, já dojíždím do práce 38 km , takže za den 76 km, a i tak bych nabíjel eletkromobil maximálně 2x týdně (v zimě), velká většina dojíždí do 20 km. Co se týče nabíjecí infrastruktury, tak ano v tom ČR hodně pozadu, ale ani tak pro mě není problém kdekoli v republice najít volný stojan a EV si na služební cestě nabít. V zahraničí je nabíjení EV součástí každého jen trochu slušnějšího parkoviště.
2) vysoké pořizovací náklady jsou dnes velmi relativní pojem, Třeba Ioniq5 v té konfiguraci, jakou provozuji stojí cca. 1 350 000, klasický spalovací Superb či Kodiaq vás v podobné výbavě výjde stejně, Octávia a Fábie levněji, značky jako BMW, Audi atd jsou dražší. Protože dobíjím doma, mám za rok a cca. 40 tisíc km úsporu v provozu 120 tisíc Kč, rozdíl proti Octávii se mě tudíž vrátí za cca. 4 roky.
3) dobíjení mě dnes většinou stojí méně času než tankování, jen zajedu do garáže, píchnu vidlici do auta, nastavím profil v aplikaci - cca. 30 sekund až minuta času. Ráno vidlici z auta odpojím a jedu do práce. Jiné je to pochopitelně na delších cestách, tam nabíjím cca. každé 2 hodiny (nebo 200-250 km) cca. 20-30 minut, což je čas na přestávku, WC a menší jídlo. Takže opět mě to nijak nelimituje.
4) některé výrobní procesy opravdu nejsou ekologické, ale z hlediska lokálního znečištění je EV oproti spalováku jednoznačně přínosem - minimální hluk a nulové splodiny.
Trochu mi tam nesedi ta uspora. Na 40 000 km, 120000 kč? To vam za jizdy padaji korunky do kasičky? Ja jezdim s naftou za 2 kč/km. Jezdim dlouhe trasy, bezne 500 - 700 km na jeden zátah. A kazde zdrzeni pri nabíjeni by me okradalo o muj volny cas. A dalsi vec, po nemecku jedu 200 a elektroauta neprekracuji 130, protoze to znamena rapidni zvyseni spotreby el.
Já v Německu žiju. Samozřejmě, že se ceny navýšily tady taky a je pravda, že jídlo v restauracích díky DPH šlo nahoru, ale i tak se dá najíst do 10 eur na osobu. A co se týče minimální mzdy tak je to taky hovadina. Ta byla zvýšená razantně někdy v roce 2022 na 12 eur na hodinu, až tento rok se zvedla na 12,41 eur. Na Rujáně jsem byla. Krásný ostrov na Baltu. Ale pravdou je, že Balt má velice nestálé počasí i v létě. Kdo očekává krásné počasí, nemusí se ho dočkat ani v červenci a srpnu, není to samozřejmě pravidlem. Někdy opravdu žasnu, čeho jsou česká média schopny. Realita je často někde úplně jinde.
Taky žiju v nemecku a jidlo do 10€? To je nesmysl a už dlouho.
Tech 7 MW je množství energie za danou časovou jednotku. Účinnost maš špatně, tahle by sedela na parni stroj. Takže porovnavat množství energie za çasovou jednotku z pistole a z nabíječky je uplne mimo. Ta nabíječka nabídne uboze málo. A pak taky energeticka učinnost elektrickeho pohonu není zdaleka 100%. Musíš počitat účinnost nabíječky nabíjení vybíjení měnič motor.
No právě, fyziku neoblbneš a to co říkáš je absolutní hovadina. I kdyby byla pravda, že máš na ústí pistole 7 MW (nevím jestli vůbec víš, co to je za výkon) tak na konci toho spalovacího procesu máš účinnost 16%. Což nejsou 3 MW, ale 0,48 MW. Takže 6,52 MW vypustíš absolutně zbytečně do ovzduší ve formě tepla. To je fakt geniální pohon!!!!
Ten výpočet je hodně špatně. 😄
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Odpad jsi spíš ty, jde o 800V architekturu, proud je 1250A a už vůbec není nikde řečeno, že se nabíječka připojuje na "síťové" napětí, (ne)chytráku... prostě jako obvykle, čím více roztlemených smajlíků, tím méně inteligence..
1 odpověď
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
No jasně chytráku. A pruřez toho kabelu?