Do budoucnosti bez smrtelných nehod vyráží Mercedes skrze praktický výcvik, který hasičům umožní procvičit si zásahy na dnešních hi-tech vozech včetně hybridů a elektromobilů.
Takhle děsivou závadu organizace Euro NCAP nepamatuje. Během zkoušky čelního nárazu se u modelu MG3 uvolnilo sedadlo řidiče. Kvůli tomu figurína mimo jiné minula čelní airbag. Při takové nehodě by tak byl řidič mnohem méně ochráněn. Závada se navíc stala vůbec poprvé od roku 1997, kdy organizace začala testovat odolnost vozů. Jenže i tak auto dostalo celkové hodnocení čtyři hvězdy. Podle pravidel testování totiž za takovou závadu nemůže organizace strhnout body.
O malinkatých městských autech Smart Fortwo (dříve Smart City Coupé) se někdy posměšně mluví jako o pojízdných rakvích. Vzhledem ke své velikosti i zdánlivě nepatrným deformačním zónám totiž na první pohled působí tak, že v případě nehody svou posádku vůbec neochrání. Jenže v crashtestech organizace Euro NCAP už od svého vzniku vždy získávaly poměrně dobrá hodnocení. Vůbec první model Smart City Coupé z roku 2000 ohodnotila tato organizace třemi hvězdičkami. A v roce 2014 autu udělila čtyři hvězdy.
Že je rychlost nebezpečná, tvrdí policie pořád. Podle ní může za velký počet tragických nehod. A je pravda, že v čím vyšší rychlosti se nehoda stane, tím větší je nebezpečí vážného zranění nebo smrti. Tím spíše ve starých autech. Třeba v dálniční rychlosti po nehodě do pevné překážky z auta nezbyde nic.
Nejvyšší možná bezpečnost vozů má pro společnost Škoda Auto tradičně vysokou prioritu. První zdokumentovaný crash test na území tehdejšího Československa proběhl s vozem Škoda 100 L před 50 lety v pražské Ruzyni.
Testy Euro NCAP jsou etalonem v posuzování pasívní bezpečnosti automobilů, s nástupem elektronických systémů však někteří výrobci rozporují výsledné hodnocení vozidel.
Psal se rok 1972, kdy se v Československu poprvé prováděl nárazový test. Před 50 lety se v Praze na Ruzyni rozjela Škoda 100 L proti betonové zdi, aby se zjistilo, jak po nárazu dopadne auto i jeho posádka.
Dva nové přírustky do rodiny čínských aut, nově dostupných i v Evropě – ale za čínské ceny. Funky elektromobil a sebevědomé PHEV SUV, oba navíc s pěti hvězdami v crashtestu.
Současné moderní automobily nemají problém s pasivní ochranou dospělých i dětí při havárii. Na nejlepší pětihvězdičkové hodnocení tedy často nedosáhnou kvůli nějakým chybějícím nebo hůře fungujícícm bezpečnostním asistenčním systémům.
Už 50 let se v Česku testují auta v nárazových testech, takzvaných crash testech. U zrodu tohoto testování stála samozřejmě automobilka Škoda Auto. Podívejte se, jak to vlastně začalo.
Nad osudem tohoto vozu jakoby nezapadalo slunce. Sedm míst pro rodinu i se psem, volitelné LPG a navíc zajímavá cena. Byl první mrak schovaný v bariéře?