Před 18 dny
Navzdory současným ekonomickým výzvám se spoustě českých startupů a podniků z pohledu hospodářských výsledků nebývale daříKontinuálně získávají nové zákazníky, oznamují mnohamilionové kontrakty, ohlašují expanze na další trhy, a některé z nich dokonce na místo propouštění naopak řady svých zaměstnanců rozšiřujíTakový je třeba případ tuzemského Daytripu, Passengery či ProductboarduI když tyto firmy působí ve zcela odlišných oblastech, podle poradenské společnosti Deloitte mají jedno společné – daří se jim proto, že svůj produkt kontinuálně vylepšují právě i v době ekonomické stagnace Ačkoliv nejnovější statistické údaje naznačují, že česká ekonomika aktuálně prochází fází stagnace (HDP za letošní druhé čtvrtletí se vůči čtvrtletí prvnímu zvýšilo o 0,1 procenta, avšak v rámci meziročního srovnání naopak o 0,4 procenta pokleslo, zatímco v případě prvních tří letošních měsíců k žádné mezikvartální změně nedošlo a meziroční pokles činil rovněž 0,4 procenta) a řada tuzemských firem se potýká s nedostatkem zaměstnanců, najdou se i tací, jimž se během těchto náročných chvil relativně daří. Daytrip, Authentica, Passengera či FTMO – to všechno jsou představitelé tuzemských společností, které mají za sebou úspěšná první pololetí. Každá z nich se přitom věnuje něčemu docela jinému.