Před 1 rokem
Praha uzavřela v roce 2008 smlouvu se společností JCDecaux o povolení 250 nových billboardů za výstavbu přístřešků na zastávkách MHD. Smlouva byla pro město krajně nevýhodná. Kverulantovi vždy vadilo kšeftování s veřejným prostorem na úkor veřejných rozpočtů a roky usiloval o zrušení této smlouvy. Se svými podáními se dostal až k Evropské komisi. Vítězství měl Kverulant na dosah, ale v říjnu 2016 nabyl účinnosti nový zákon, který zkrátil maximální dobu trestní odpovědnosti v podobných případech z 10 na 5 let, a tak se Kverulantovi nepodařilo dosáhnout zrušení smlouvy. Usedavá kritika nevýhodné smlouvy však nakonec vedla k tomu, že smlouva skončila v roce 2022 a začala demontáž jednotlivých billboardů. Ta však vázne, pro obstrukce ze strany billboardářů a pro chaotický přístup města. Billboardářům jde o velké peníze a některým úředníkům možná také. Kverulant bude pečlivě sledovat, zda nakonec budou billboardy skutečně odstraněny a zda přístřešky na MHD nahrazeny transparentně a za rozumnou cenu. The post Jak Praha kšeftovala s veřejným prostorem first appeared on kverulant.org.