Před 1 rokem
V čele děčínského magistrátu stojí třetím rokem Martin Kříž. „Mám svoji práci rád, jsem hrdý na to, že mohu pracovat pro město Děčín, je to pro mě velká výzva,“ říká tajemník. Pane tajemníku, jak byste své tříleté působení v čele magistrátu zhodnotil? Musím se nejprve vrátit k situacím, které tady ještě nikdy před tím nebyly. Jednalo se o covidovou situaci, ukrajinskou krizi a požár v národním parku. U našich zaměstnanců jsem viděl obětavost, vysoké pracovní nasazení i osobní aktivity – a za to bych jim ještě jednou chtěl poděkovat. Myslím, že jsme tyto těžké situace zvládli. Uvnitř úřadu se nám daří sjednocovat softwarové prostředí, pokračujeme průběžně v reorganizaci, reagujeme na legislativní změny, například na nový stavební zákon. Daří se nám také každoročně obhajovat ISO, což je certifikát kvality, který je potvrzením, že v rámci úřadu i města jsou správně stanoveny postupy a způsoby řešení situací, včetně správného rozdělení kompetencí. Pravidelně se umisťujeme na předních příčkách v soutěži Přívětivý úřad v Ústeckém kraji a získáváme i mnohá další ocenění. To svědčí o tom, že magistrát je v dobré kondici. Vylepšujete také nějaké služby pro veřejnost? Zavedli jsme například nové úřední desky, které fungují jako multifunkční informační panely a nabízejí Zpravodaj města, aktuality, novinky, kulturní kalendář, odjezdy autobusů, webkamery, turistické zajímavosti nebo přehled neuhrazených poplatků s možností QR platby. Za úspěch považuji znovuzavedení psovodů, dokončení náročné stavby Domova pro seniory v Křešicích nebo umožnění používání elektronického občanského průkazu, které bylo zavedeno s dvouměsíčním předstihem. Důležitá je také informovanost obyvatel. Kromě běžných komunikačních kanálů, jako jsou Zpravodaj, web a sociální sítě, jsme začali využívat aplikaci Munipolis, prostřednictvím které občané dostávají aktuální informace přímo do mobilního telefonu nebo na e-mail. Jaké magistrát chystá novinky? Nahradíme klasické parkovací karty elektronickou podobou, o kterou si budou zájemci žádat prostřednictvím městského portálu občana. Odpadne tak nutnost fyzické návštěvy úřadu, a navíc elektronická kartička se neztratí. Chystáme elektronický navigační systém, jehož prostřednictvím si bude každý moci snadno vyhledat kancelář příslušného referenta nebo se nechat nasměrovat podle toho, co zrovna potřebuje na úřadě řešit. V neposlední řadě připravujeme rozšíření služeb městského portálu občana o tzv. úplné elektronické podání. V rámci zvýšení bezpečnosti bude v Bynově instalováno měření rychlosti. Můžete zmínit i to, co se nedaří? Aktuálně není ideální zajištění údržby zeleně. Čekali jsme na uzavření nových smluv pro některé části města. Počasí nám to také neulehčovalo. Obyvatelé města nás oprávněně upozorňují na nedostatky. My se je nyní snažíme napravit. Občany často trápí také dopravní uzavírky ve městě, jak je může magistrát ovlivnit? Město nemá moc možností dopravní uzavírky ve městě ovlivnit. Ve většině případů může pouze komunikovat a apelovat na majitele silnic a institucí, které stavby provádějí. Při plánovaných uzavírkách v některých případech spolupracujeme také s ČVUT jako s odborníky na dopravní obslužnost. Děčín je město s průjezdními silnicemi I. třídy ŘSD a také II. a III. třídy Ústeckého kraje. Správci komunikací a inženýrských sítí si nutné opravy vždy prosadí. Bez těchto oprav by totiž došlo k trvalejšímu uzavření komunikací nebo přerušení funkčnosti inženýrských sítí. Jedná se zejména o havárie ve městě, které je nutné co nejdříve odstranit. Takovéto opravy nemůže město téměř nijak ovlivnit. Snaží se město uzavírky nějak koordinovat? U