Herbert Diess měl vyvést koncern Volkswagen z hluboké krize po Dieselgate a nasměrovat ho do nové éry elektromobility, ale některé jeho ambice byly příliš odvážné, zatímco jiné havarovaly. Nyní je jeho působení u VW konec – bude na něj historie vzpomínat jako na padoucha, nebo hrdinu?
Odvolání generálního ředitele koncernu Volkswagen Herberta Diesse se začalo rodit v hlavách členů předsednictva dozorčí rady v době, kdy Diess byl na služební cestě v USA. Tvrdí to web Automotive News Europe, který se odkazuje na nejmenované důvěryhodné zdroje. Všechno údajně trvalo jen pár dní. Manažer zůstane u koncernu jako poradce.
Jako připomínku ke dvacátému výročí modelu Phaeton, zveřejnilo tiskové oddělení automobilky Volkswagen také fotografie jeho nikdy nevyráběné druhé generace. Obětí aféry s "cinklými" dieselovými motory však bylo více…
Na Západě máme dojem, že po začátku války na Ukrajině odcházejí zahraniční automobilky z Ruska nerady a jen z povinnosti. Automobilový expert Sergej Aslanian to ale vidí úplně naopak. Firmy zakoušely v Rusku takové problémy a ústrky, že je pro ně odchod nakonec úlevou.
Největší skandál v historii VW. Pokuty a náhrady, z kterých se musely účetním zavařit kalkulačky. Zdálo se, že to tím skončí. Neskončí. Ty podvody už se zkrátka staly. Čtěte s námi.
Německá automobilka po desetiletí spoléhala na to, že dokáže vyrobit – a prodat – stále více aut. Pandemie i války, superdrahý přechod na elektřinu a nejistá politická budoucnost však postavily tuto strategii na hlavu: firma chce spoléhat více na Porsche a Audi než na Volkswagen.
Automobilový svět obletěla další zajímavá zpráva, koncern VW mění taktiku a namísto velkého počtu vyráběných aut s minimální prodejní marží se soustředí na jejich kvalitu a prémiový charakter. Za menší počet vyrobených aut si tak může ptát více peněz a pokud mu to vyjde, v konečném důsledku zvýší své zisky.
Jedenáct milionů poškozených po celém světě a odškodné přes 32 miliard eur. Po šesti letech od vypuknutí kauzy dieselgate, jednoho z největších skandálů korporátního světa, jsou stále nevypořádány tisíce žalob napříč kontinenty. V České republice stále čeká na odškodnění téměř devět tisíc poškozených, kteří žalují koncern o částku přesahující 2 miliardy korun.
Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn odsouhlasil, že německému koncernu zaplatí deset milionů eur (254,3 milionu Kč) jako náhradu škody za skandál kolem podvodů s výfukovými plyny. Informoval o tom server Business Insider. Volkswagen odmítl věc komentovat, Winterkornův mluvčí na telefonát agentury Reuters nereagoval.
Německý automobilový koncern Volkswagen bude požadovat náhradu škody za skandál kolem podvodů s výfukovými plyny po bývalém šéfovi Martinu Winterkornovi a po bývalém řediteli automobilky Audi Rupertu Stadlerovi. Volkswagen to uvedl po zasedání dozorčí rady. Po rozsáhlém vyšetřování firma došla k závěru, že oba vrcholní manažeři zanedbali péči řádného hospodáře, pochybení ze strany jiných členů managementu ale nezjistila. Informovala o tom agentura DPA.
Volkswagen chce náhradu škody za skandál s výfukovými plyny zvaný dieselgate. Podvody má kompenzovat pokuta bývalému šéfovi koncernu Martinu Winterkornovi a bývalému řediteli automobilky Audi upertu Stadlerovi.
Soud v německém Braunschweigu ve čtvrtek rozhodl o zahájení soudního řízení proti bývalému šéfovi koncernu Volkswagen Martinovi Winterkornovi. Má se v něm objasnit, zda je Winterkorn odpovědný za tržní manipulaci ve skandálu kolem falšování údajů o emisích naftových motorů automobilky.
Bývalého šéfa německého automobilového koncernu Volkswagen Martina Winterkorna čeká veřejný soudní proces kvůli obvinění z podvodu v souvislosti s emisním skandálem. Rozhodl o tom dnes soud v Braunschweigu.
Automobilový průmysl čekají dramatické změny, které jedni vítají jako skvělou šanci, jiní vyhlížejí s obavami a kritikou. K těm patří ředitel Peugeotu Carlos Tavares. V nedávném rozhovoru pro německý magazín Focus upozornil na nedomyšlené aspekty direktivního omezování spalovacích motorů a položil otázku, jaké hranice má dnešní tlak na snižování emisí.