Představa, že by někdo v Bruselu nebo Washingtonu mohl stisknout tlačítko a Putinovi zhasnout obrazovku, zní lákavě. Realita je složitější – ale to neznamená, že by Západ neměl nástroje, jak Kreml technologicky sevřít. Má k tomu ale dost odvahy?
Tato investice navazuje na dřívější aktivity Washington Harbour v oblasti vesmírných technologií. Článek Washington Harbour rozšiřuje vesmírné portfolio investicí do Trusted Space se poprvé objevil na SpaceNews.
Oficiální podpora pro Windows 10 a Office 2019 skončila v říjnu, takže mnoho lidí čekalo na Black Friday, aby provedlo upgrade. Nyní, když Black Friday již skončil, je Cyber Monday vaší poslední příležitostí zajistit si upgrade za stejné ceny jako během Black Friday!
Oficiální podpora pro Windows 10 a Office 2019 skončila v říjnu, takže mnoho lidí čekalo na Black Friday, aby provedlo upgrade. Nyní, když Black Friday již skončil, je Cyber Monday vaší poslední příležitostí zajistit si upgrade za stejné ceny jako během Black Friday!
Pokud je na klávesnici klávesa pro Screenshot, tak přímo tou. Pokud ne, tak jde použít Shift+Ctrl+Show Windows (což je klávesa zhruba uprostřed horní “funkční” řady, F5) pro výběr co vlastně chcete screenshotovat (včetně záznamu videa), Ctrl+ShowWindows (F5) pro screenshot celé obrazovky. V tabletovém režimu podržet napájení + snížení hlasitosti. Případně v ovládacím panelu (kliknout na čas v liště) a tam je Screen capture. Screenshoty se ukládají do Stažené soubory. Ta ale není součástí Disku Google (Google Drive), je jen na místním disku. Pokud chcete screenshoty mít v Disku Google (protože je například chcete mít i na dalších zařízeních), tak vyvolejte screenshotovací dialog (Shift+Ctrl+Show windows) a klikněte na ozubené kolečko pro Nastavení/Setting a tam můžete ve Vybrat složku nastavit vlastní umístění. Což může být i na Google Disku. ChromeOS neumí odložený screenshot, tady dát vám čas si přichystat na obrazovce to co chcete vyfotit. Neumí ani změnit formát, vždy je to The post TIP#3116: Jak na screenshoty na Chromebooku first appeared on @365tipu.
Umělá inteligence se stává nedílnou součástí strojírenství. Pomáhá při návrhu technologických postupů, určí, že je právě teď potřeba zastavit stroj, nebo nasměruje trysky a odfoukne třísky nahromaděné během obrábění.
Šéf Googlu Sundar Pichai věří, že programování zažívá přelom – díky AI už není doménou expertů, ale otevřeným polem pro každého s nápadem. Trend zvaný vibe coding umožňuje tvořit aplikace přirozeným jazykem, i když má tento přístup stále své limity a bezpečnostní rizika.
Microsoft přiznal chybu ve Windows 11, která se projevuje od srpna. Tlačítko pro změnu přihlašovací metody na heslo někdy není vidět. Chybí na něm ikona, ale najdete ho na svém místě.
Na asi padesáti letounech řady Airbus A320 se nově objevil problém s kvalitou kovových panelů na trupu. Žádné z nich nebylo zařazeno do služby, závada ale zpozdí dodávky nově objednaných letadel. Informovala o tom agentura Reuters. Po potížích s výpadky softwaru kvůli slunečním erupcím jde o další problém u stejného typu letadla.
Příkazovou řádku znáte. Ve Windows je CMD (a nově PowerShell), v Linuxu/Macu je to terminál zpřístupňující shell, v různých provedeních (bash, zsh, atd). Je velmi snadné tam prostě spustit jeden příkaz, ale co když jedním zadáním chcete spustit víc? Windows (CMD) Spuštění více příkazů za sebou bez ohledu na výsledek (&): Postupně spoustí první, následně druhý, třetí, atd. Spuštění dalšího příkazu jen při úspěchu předchozího (&&): Spuštění dalšího příkazu jen při chybě předchozího (||): Tady se příkaz 2 spustí pouze pokud příkaz1 skončí chybou. TIP: Co to znamená CLI? a pro připomenutí je vhodné i Co je to ten DOS? A příkazová řádka? PŘÍKLAD: CMD (Windows) – záloha složky + hláška, jestli to vyšlo Windows (PowerShell) V PowerShellu fungují zvyklosti jako dále v Linux a podporováno je Aby zmatku nebylo málo, starší PowerShell (5.1) používal $? a if, konkrétně takto: PŘÍKLAD: PowerShell – spusť backup skript, jen když existuje, jinak The post TIP#3115: Jak v příkazové řádce spustit více příkazů než jeden first appeared on @365tipu.
Nějak se mi stalo, že jsem při pokrývání všech těch nejlepších nabídek na Černý pátek za poslední týdny zapomněl na své vlastní nákupy. Naštěstí Amazon stále nabízí spoustu slev, které jsem využil, když jsou Vánoce za rohem.
Pár let se říkalo „všechno do cloudu“ a zdálo se, že tradiční on-premise nasazení patří minulosti. Jenže u e-mailu a nástrojů pro týmovou spolupráci tento přístup začal narážet na bezpečnost, regulace, rostoucí ceny a někdy i na geopolitiku dat. Takže se z cloudu stala jen jedna z možností, ne jediná cesta. A zároveň se objevuje další vrstva, která celou situaci dále komplikuje i zjednodušuje, cloudová tržiště.
Aplikace Panels od Marquese Brownleeho bude 31. prosince ukončena. Tvůrci to svádějí na změny v týmu vývojářů, protože se jim nepodařilo „přizvat ke spolupráci lidi, kteří by sdíleli naši vášeň a vizi, a nenašli jsme ten správný fit.“ Roční předplatitelé dostanou po ukončení aplikace refundaci a jakékoli stažené tapety budou i nadále k dispozici pro použití. Kromě toho vývojáři zpřístupní kód aplikace, aby „kdokoli mohl stavět na tom, co jsme začali.“ Brownlee, populární technologický youtuber, který vystupuje pod přezdívkou MKBHD, aplikaci Panels představil v roce 2024. Na chvíli se vyšplhala na vrchol žebříčků aplikací, ale byla sužována kontroverzí. V podstatě jde o tržiště s obrázky tapet pro chytré telefony, ale za přístup se platí vysoká cena za předplatné. Rozhořčení spotřebitelé si také stěžovali, že aplikace je plná vtíravých reklam a vyžaduje povolení ke sledování dat. MKBHD se snažil obavy zmírnit zavedením levnějšího předplatného a vylepšením bezplatného zážitku. Vypadá to ale, že škoda už byla napáchána. Panels byl těžko prodejný i bez frustrací, protože ne tolik lidí chce utrácet skutečné peníze za tapety na chytré telefony. Možná by ten nápad fungoval, když byly chytré telefony ještě nové a vzrušující, ale to už je přes dekádu pryč. Tento článek se původně objevil na Engadgetu na adrese https://www.engadget.com/apps/marques-brownlees-controversial-panels-app-is-shutting-down-192224468.html?src=rss
Evropský výrobce letadel Airbus čelí dalšímu problému u letounů své nejprodávanější řady A320. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na omezeném počtu letadel, jak dnes uvedla firma. Potvrdila tím informace zdrojů agentury Reuters. Akcie Airbusu na burze v Paříži krátce po zprávě ztrácely přibližně deset procent, později část ztrát smazaly.
Evropský výrobce letadel Airbus přišel na další problém u letounů své nejprodávanější řady A320. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na omezeném počtu letounů, uvedla v pondělí firma, která tak potvrdila informaci zdrojů agentury Reuters.
Po úpravě softwaru zhruba šesti tisíc letadel Airbus A320 potvrdil evropský výrobce letadel další problém u této řady. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na několika desítkách strojů.
Evropský výrobce letadel Airbus přišel na další problém u letounů své nejprodávanější řady A320. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na omezeném počtu letounů, uvedla firma, která tak potvrdila informaci zdrojů agentury Reuters. Akcie Airbusu na burze v Paříži krátce po zprávě ztrácely kolem deseti procent, později část ztrát smazaly. Airbus kvůli jinému problému na konci posledního listopadového týdne nařídil úpravu softwaru, která se týká zhruba šesti tisíc letadel A320.
Evropský výrobce letadel Airbus přišel na další problém u letounů své nejprodávanější řady A320. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na omezeném počtu letounů, uvedla v pondělí firma. Akcie Airbusu na burze v Paříži krátce po zprávě ztrácely kolem deseti procent, později část ztrát smazaly. Airbus kvůli jinému problému na konci minulého týdne nařídil úpravu softwaru, která se týká zhruba 6000 letadel A320.
Evropský výrobce letadel Airbus přišel na další problém u letounů své nejprodávanější řady A320. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na omezeném počtu letounů, uvedla firma, která tak potvrdila informaci zdrojů agentury Reuters. Akcie Airbusu na burze v Paříži krátce po zprávě ztrácely kolem deseti procent, později část ztrát smazaly. Airbus kvůli jinému problému na konci minulého týdne nařídil úpravu softwaru, která se týká zhruba 6000 letadel A320.
Airbus během pár dní stáhl tisíce letadel A320 na mimořádnou softwarovou opravu. Globální grounding kvůli chybě v softwaru způsobil zpoždění a rušení letů, ale výrobce tvrdí, že velkou část flotily už technici znovu zprovoznili.
Drtivá většina ze zhruba 6000 dopravních letadel Airbus A320, u kterých bylo nutné provést úpravu softwaru, může opět létat. Úpravu jich ještě vyžaduje méně než 100, uvedl výrobce, kterým je evropská korporace Airbus SE. Potíže o víkendu narušily leteckou dopravu téměř po celém světě, šlo ale zpravidla jen o menší zpožďování letů.
Microsoft Store bude mít tlačítko, jímž odinstalujete aplikaci. Vývojový tým tak doplní funkci, kterou má např. Google Play. Tlačítko bude dostupné pouze v knihovně.
Technické problémy se softwarem pro řízení letu se u Airbusu objevily v pátek, letecké společnosti proto musely u letadel A320 provést úpravu. Kvůli incidentu měla řada letů zpoždění. Nyní se vyskytly problémy u trupových panelů.
Společnosti provozující letadla A320 po celém světě dokončily nutnou softwarovou úpravu, kterou vyžádal výrobce — a lety se postupně vracejí do běžného režimu. Díky rychlému zásahu regulačních orgánů a aerolinií, které softwarovou aktualizaci provedly, se podařilo minimalizovat rušení letového provozu.
Evropská unie tlačí na technologické firmy, aby dobrovolně skenovaly soukromou komunikaci svých uživatelů. Pod záminkou ochrany dětí vzniká systém plošného sledování, který ohrožuje základní práva každého z nás.
Pokud jste si pořídili něco novějšího či jiného a zbyl vám Chromebook, je řada možností jak ho začít používat na něco trochu jiného, než byla práce či zábava. Hub pro chytrou domácnost je ideální použití s ohledem na to, že Chromebooky mívají dotykový displej a můžete ho tak proměnit v ovládací dotykový panel. Ať už použijete Home Assistant či něco jiného. Druhý monitor pro váš počítač. Pomůže starý známý Duet Display (Chromebook pak bude funkční pro Windows i Mac jako další monitor). Co samozřejm nejde propojení z HDMI na USB-C v Chromebooku. Pomocník do kuchyně obzvlášť pokud je to Chromebook co umí tabletový režim. Můžete na něm pouštět recepty z YouTube, dohledávat věci na Google. Riskovat život s recepty od umělých inteligencí. Čtečka e-knih je také snadné řešení, byť bude trochu těžší a méně praktická do ruky oproti klasickým e-čtečkám. TIP: Na starý Chromebook pro který už Google nemá aktualizace The post TIP#3113: K čemu použít starší Chromebook? Ale i starší notebook či počítač first appeared on @365tipu.
Česká společnost INISOFT, známá svými softwarovými produkty a poradenstvím pro odpadové hospodářství a ekologii se v květnu tohoto roku stala součástí globální skupiny Wolters Kluwer. Jak se mění její fungování a jaké novinky přináší spojení dvou technologických lídrů, vysvětlují v rozhovoru Ľubomír
Intenzivní sluneční aktivita může narušit data a ohrozit tak bezpečné řízení letu. Airbus nařídil servisní úpravu softwaru u tisíců zasažených strojů rodiny A320. Většina letadel vyžaduje pouze rychlý návrat ke stabilní starší verzi softwaru.
Společnost Airbus nařídila aktualizaci softwaru u šesti tisíc svých letadel. Jde přibližně o polovinu celosvětové flotily. Proč byly letecké společnosti vyzvány k provedení aktualizace softwaru u letadel a jakou roli v tom hraje sluneční záření?
Evropský výrobce letadel Airbus nařídil bezodkladnou úpravu softwaru u výrazného množství letadel řady A320. Společnost to uvedla v prohlášení. Podle zdrojů agentury Reuters by se svolání mohlo týkat přibližně 6000 letadel, což představuje přibližně třetinu světové flotily tohoto výrobce. Úpravy je nutné provést ještě před příštím vzletem. Dopravci Wizz Air a Air India už předem upozornili, že se opatření může dotknout některých jejich letů.
Pokud mezi vaše přátele nebo rodinu patří více majitelů Playdate, můžete si teď spolu roztomile chatovat přímo v zařízení. Jon Simantov, vývojář, který nám přinesl Cranky Cove, vydal aplikaci nazvanou helloyellow, kde můžete posílat hlasové zprávy, vytvářet skupinové chaty a sdílet s kýmkoli z přátel úspěchy. Aplikace je zdarma ke stažení na itch.io, s určitými omezeními, nebo za plnou verzi zaplatíte 5 $ Já si teď jdu postěžovat, že jsem jediný člověk ve svém okolí, který má vášeň pro podivná malá zařízení. Ukázkový snímek obrazovky chatu v aplikaci helloyellow Jon Simantov. aplikace funguje přes Wi-Fi, ale zprávy můžete zaznamenávat i v offline režimu a odešlou se po opětovném připojení. Hlasové poznámky si můžete zaznamenávat i sami pro sebe. V plné verzi aplikace helloyellow mají zprávy délku až 10 minut, zatímco ve verzi zdarma jsou omezeny na 2 minuty. Přátelé se přidávají pomocí hellocodes a je tu i knihovna emojisů, takže můžete posílat reakce. Tento článek původně vyšel na Engadget, https://www.engadget.com/gaming/theres-a-cute-voice-messaging-app-for-playdate-now-223620942.html?src=rss
Když jsem si z Auto ESA půjčoval další ojetinu, kterou byl VW Golf R Variant (VII), těšil jsem se, že konečně změřím zrychlení 100–200 km/h u sériového kousku. Jenže po prvních ujetých metrech jsem si říkal, že tady něco nehraje. Sání syčí, převodovka i v komfortním režimu udržuje vysoké otáčky a po sešlápnutí plynu na podlahu toto eRko rozhodně nezrychluje, jako by mělo 300 koní.
Letecká doprava na celém světě se komplikuje kvůli problémům evropského výrobce Airbus. Zhruba šest tisíc letadel A320 nesmí vzlétnout, dokud v nich experti neupraví software. Letecké společnosti po celém světě varovaly před možným zpožděním letů. Na pražském Letišti Václava Havla se v pátek zpozdil let do Helsinek. „Silné kosmické záření může proniknout skrze uhlíkový kompozit do řídících prvků letadla,“ říká letecký publicista Martin Velek.
V době, kdy jsou miliony lidí uprostřed předvánočního shonu, udeřila ve světovém letectví nečekaná rána: Evropský gigant Airbus nařídil bezodkladnou úpravu softwaru u více než 6 000 letadel rodiny A320.
V době, kdy jsou miliony lidí uprostřed předvánočního shonu, udeřila ve světovém letectví nečekaná rána: evropský gigant Airbus nařídil bezodkladnou úpravu softwaru u více než 6 000 letadel rodiny A320. Problém? Intenzivní sluneční záření může na velkých výškách poškodit kritická data v systému letového řízení, což by mohlo vést k náhlým poklesům letadla. Co se jeví jako sci-fi scénář, je realita, která už způsobila stovky zrušených letů po celém světě – a čeští cestující nejsou výjimkou.
Problémy letadel Airbus A320 postihly během včerejška a dneška tisícovky těchto letounů. Tedy asi poloviny světové flotily tohoto evropského výrobce. Nesnáze se softwarem a potřebou ho vyměnit se včera dotkly i provozu na Letišti Václava Havla v Praze. Aktualizace zpozdila let do Helsinek, uvedla pro deník Echo24 mluvčí letiště Denisa Hejtmánková.
Po výměně softwaru se provoz letadel vrací do normálu. Intenzivní sluneční záření mohlo u letadel Airbus A320 poškodit zařízení důležité pro fungování letového řízení. Letounů Smartwings se mimořádná kontrola nedotkne.
Provoz dopravních letadel Airbus A320 se vrací k normálu. Aerolinky musely urychleně odstranit problém se softwarem, jak jim to v pátek nařídil výrobce těchto letadel. Problémy v sobotu narušovaly leteckou dopravu v Evropě i v Asii, ohroženy ale byly i cestovní plány lidí ve Spojených státech. V Asii tvoří stroje Airbus A320 páteř regionální letecké dopravy, zejména v Číně a v Indii, kde ekonomický růst umožnil cestovat letadlem milionům lidí.
Paříž - Evropský výrobce letadel Airbus přišel na další problém u letounů své nejprodávanější řady A320. Výrobní vada se týká trupových kovových panelů na omezeném počtu letounů, uvedla dnes firma, která tak potvrdila informaci zdrojů agentury Reuters. Akcie Airbusu na burze v Paříži krátce po zprávě ztrácely kolem deseti procent, později část ztrát smazaly. Airbus kvůli jinému problému na konci minulého týdne nařídil úpravu softwaru, která se týká zhruba 6000 letadel A320.
Google uvedl nový nástroj Nano Banana Pro, který dokáže generovat vizuály nerozeznatelné od reálných fotografií. Zmizely typické znaky umělosti, detekční software selhává a jediný způsob, jak obrázky rozpoznat, drží v rukou sám Google. To vyvolává vážné otázky o budoucnosti důvěry ve vizuální média.
Evropský výrobce letadel Airbus vydal mimořádné provozní opatření týkající se letadel rodiny A320. Vybraným strojům musí být upraven software letového řízení ještě před dalším vzletem, a to kvůli prevenci možného zhoršení ovladatelnosti v přesně vymezených podmínkách. Opatření se dotkne přibližně 6 000 letounů po celém světě. EASA dotčené Airbusy dočasně uzemňuje od 29. listopadu 2025.
Evropský výrobce letadel Airbus nařídil bezodkladnou úpravu softwaru u značného počtu letadel řady A320. Společnost to uvedla v prohlášení. Podle zdrojů agentury Reuters by se svolání mohlo týkat přibližně šesti tisíc strojů, což představuje zhruba třetinu světové flotily tohoto výrobce. Úpravy je nutné provést ještě před příštím vzletem.
Evropský výrobce letadel Airbus v pátek uvedl, že nařizuje okamžitou softwarovou změnu svých nejprodávanějších letadel A320. K aktualizaci má dojít ještě před dalším letem.