O víkendu 1-2.11.2025 se konal svátek všech automobilových nadšenců, a to Prague Car Festival na PVA EXPO Praha v Letňanech. Největší výstava ve střední a..
Italské motorky jsou nejen o skvělých jízdních vlastnostech, ale také o emocích a krásném designu. Nová Ducati Panigale V2 S s vidlicovým dvouválcem o objemu 890 cm³ a výkonem 120 koní to dokazuje naplno. Oproti předchůdci sice ubrala na výkonu, nicméně s pohotovostní hmotností 176 kg je o téměř dvacet kilo lehčí. A nejsou to ovšem jediné změny, kterými novinka prošla. Více prozradí Lukáš Pešek ve své reportáži.
Hvězda televizních obrazovek Inna Puhajková dlouhodobě spolupracuje se Škodou. Nepřekvapí tedy, že jí teď nějaký čas bude dělat společnost právě nejnovější model z Mladé Boleslavi.
Lenka Dragounová má nabité léto. Po delší návštěvě filmového festivalu v Karlových Varech si nenechala ujít ani Velkou cenu České republiky silničních motocyklů, která se konala v Brně, a bylo znát, že se výborně bavila.
Pekelně zábavný pořad za hranicí motorismu, plný skečí, bourání mýtů, speciálních hostů a výzev. Michal Suchánek s Richardem Genzerem jedou na plnej kotel nejen autem.
O víkendu nemůže na Masarykově okruhu chybět. Lukáš Pešek tam startoval na Grand Prix České republiky silničních motocyklů desetkrát a v roce 2007 dojel třetí v tehdejší kubatuře do 125 ccm. Svůj úspěch tehdy náramně oslavil. Po projetí cílem zaparkoval motocykl Derbi pod tribunou svého fanklubu, vydrápal se na drátěný plot a s fanoušky si vychutnával euforii.
18. - 20. 7. 2025. Datum, který mnohým napoví. Do Brna se sjede světová elita MotoGP. Má však smysl, aby se stát v době škrtů finančně podílel na pořádání největší motoristické události České republiky? Posuďte sami.
Ať dopadne sobotní finále Ligy mistrů jakkoli, jedna věc je jistá. Postavení nizozemského záložníka Clarence Seedorfa, jediného hráček, který vyhrál Champions League se třemi rozdílnými kluby zůstane neotřesitelné.
Dnes si povykládáme s Josefem Smolkou z AMG moto Ostrava o jejich SP race project, závodním týmu, který se vloni zúčastnil šampionátu Alpe Adria International Motorcycle Championship a hned při své premiéře ve třídě „NG 600“ zvítězil.
Pekelně zábavný pořad za hranicí motorismu, plný skečí, bourání mýtů, speciálních hostů a výzev. Michal Suchánek s Richardem Genzerem jedou na plnej kotel nejen autem.
REPORTÁŽ: Noc s legendou, populární série promotéra a režiséra Petra Větrovského, se uskutečnila v sobotu v Lucerně a její hlavní hvězdou byl dvojnásobný mistr světa Formule 1 Mika Häkkinen.
Pekelně zábavný pořad za hranicí motorismu, plný skečí, bourání mýtů, speciálních hostů a výzev. Michal Suchánek s Richardem Genzerem jedou na plnej kotel nejen autem.
S příchodem jara se většina motorkářů nemůže dočkat, až znovu vyrazí na silnice. Než ale nakopnete svou mašinu a vyrazíte na první projížďku, ujistěte se, že je v perfektní kondici. Kvalitní příprava nejen zvyšuje bezpečnost, ale také prodlužuje životnost stroje a přináší lepší požitek z jízdy.
Cestovní mašinu a nebo supersport? Ducati Multistrada V4 RS kombinuje obojí. O pohon se stará čtyřválcový motor o objemu 1,1 litru, který vyvine maximální výkon 180 koní a 118 Nm točivého momentu. I přesto, že váží přes dvě stě kilogramů, je překvapivě lehce ovladatelná a dovolí jezdci pořádně si zazlobit. Kouzlu ostře řezané Italky nakonec podlehl i profesionální jezdec Lukáš Pešek. Ten kvůli tomu řeší jeden velký problém.
Italové design prostě umí, to je všeobecně známý fakt. Když se k tomu přidají skvělé jízdní vlastnosti s notnou dávkou zábavy, vznikne přesně něco takového, jako je Ducati Hypermotard 698 Mono RVE. Motorka s jednoválcovým motorem o objemu 659 kubíků nabízí výkon 78 koní a 63 Nm točivého momentu při váze pouhých 151 kilogramů. Zkušený jezdec Lukáš Pešek se díky ní vrátil do svých mladších let a pěkně s ní dováděl.
Na trhu se objevila cenově dostupná motorka s velmi slušnou výbavou a povedeným designem. A nejde o další čínský stroj. Tohle enduro má totiž na svědomí japonský výrobce Honda, který představil nový model NX500. O pohon se stará dvouválcový motor o objemu 471 kubíků s maximálním výkonem 48 koní, čímž si vystačíte s řidičským oprávněním typu A2. Co na enduro říkal zkušený jezdec Lukáš Pešek?
Když se řekne adventure motorka, většina z nás si ihned vybaví Hondu a její Africu Twin. Univerzální cestovní enduro se do paměti motorkářů vrylo především svou spolehlivostí, ale i terénními schopnostmi. Výjimkou není ani nová verze v provedení Adventure Sports, kterou měl možnost sám vyzkoušet český závodník Lukáš Pešek. Jak se mu mašina s dvouválcem o objemu 1 084 kubíků zamlouvala a v čem se liší oproti předchůdci?
Policisté odložili případ motorkáře, který jel v létě po okresní silnici v jižních Čechách, navíc za plného provozu, rychlostí téměř 300 kilometrů za hodinu. Videem se dokonce pochlubil i na sociálních sítích. Policistům se nepodařilo prokázat, že motorku řídil právě on.
Zkušeností má tuze moc, a tak se Lukáš Pešek, jedna z českých ikon motocyklového závodění, teď proměnil v učitele a cepuje mladé naděje. A poměrně úspěšně, protože dvanáctiletého Romana Durdise a šestnáctiletého Nikolase Gieslera čeká v listopadu ve Valencii finále závodu MiniGP, dva Čechy navíc doplní Maďar Tamas, který rovněž patří do Peškova týmu.
Lukáš Pešek testoval pracovní čtyřkolku CFMOTO Gladiator Z950 Sport s homologací T1b. O pohon se staral dvouválcový motor o objemu 963 kubíků a výkonu 85 koní. Necelých sedm set kilogramů vážící stroj skvěle zvládal jízdu i náročnějším terénem a při rychlejší jízdě po polní cestě dokázal velmi dobře filtrovat nerovnosti. Lukáš navíc chválil stabilitu i bytelnost čtyřkolky.
Lukáš Pešek testoval pracovní čtyřkolku CFMOTO Gladiator X520A ve své druhé generaci. Na trhu se objevují dvě verze a odlišují se od sebe celkovou délkou. Lukáš měl tu s prodlouženým rozvorem, jež poháněl jednoválcový motor o objemu 500 kubíků. Díky možnosti zkoušet stroj v Hummer centru zjistil jeho hlavní přednosti, mezi něž patří především jízdní stabilita a skvělý rejd. Pochvaloval si i pohodlné měkké sedlo.
Závodník Filip Salač se stal prvním Čechem, kterému se v kategorii Moto2 (dříve 250cc) povedlo zajet přes 100 bodů. Dosáhl toho i díky pátému místu na Velké ceně Japonska. Překonal tak i nejlepší sezonu Karla Abrahama, který si myslí, že by to letos mohl dotáhnout i k rekordu.
Český závodník Filip Salač prožívá životní sezonu a překonává i naše rekordy. Rodák z Mladé Boleslavi dojel v Japonsku na pátém místě a získal do průběžné tabulky ročníku dalších 11 bodů, čímž se dostal přes hranici 100 bodů. To se v kategorii Moto2 z Čechů nikomu nepovedlo, a to ani Karlu Abrahamovi.
Lukáš Pešek testoval zcela nový scrambler od Hondy s názvem CL500. Motorka s řadovým dvouválcem o objemu 471 kubíků disponuje výkonem 34 kW, tudíž ji mohou řídit motorkáři od 18 let. Vzhledem ke svým jízdním vlastnostem se podle Lukáše hodí i pro začátečníky. Vyniká totiž snadnou ovladatelností a příjemně se u ní dávkuje plyn i brzda. Navíc je cenově dostupná.
Lukáš Pešek testoval Ducati Diavel V4 se čtyřválcem o objemu 1 158 kubíků. Za hřmotu všech 168 koní s ním dokáže italská kráska zrychlit z nuly na sto za necelé tři vteřiny. A hodí se vyzdvihnout i maximální točivý moment, který činí úctyhodných 126 Nm. Lukáš chválil především vzhled včetně funkčních prvků, potěšily ho také jízdní vlastnosti a skvělá ovladatelnost. Chyby hledal jen těžko.
Lukáš Pešek testoval novou Moto Guzzi Mandelo V100. Srdcem motorky je specifický vidlicový dvouválec s objemem 1 042 kubíků a maximálním výkonem 115 koní. Poprvé v novodobé historii u něho použila italská značka vodní chlazení a setkáme se tu i s adaptivní aerodynamikou. Co to znamená? To vysvetlí Lukáš ve své reportáži.
Lukáš Pešek testoval novou Vespu GTS Super 300 Tech. Od předchozí verze poměrně dospěla, zmizelo tupější řízení a díky předělanému přednímu zavěšení dostává řidič mnohem více informací i se lépe vede. Elegantní skútr pohání jednoválec o objemu 278 kubíků s výkonem 24 koní a 26 Nm točivého momentu. Lukáš chválil jízdní vlastnosti a design, naopak nadšený nebyl z bezklíčového startování.
Lukáš Pešek testoval terénní Hondu Transalp s řadovým dvouválcem o objemu 755 kubíků. Maximální výkon stroje činí 92 koní a kroutící moment 75 Nm. Díky pětici jízdních režimů má široké využití a na šotolině dokáže být pořádně hravý, obzvláště, když si vypnete kontrolu trakce, jako to udělal Lukáš. Na druhou stranu na silnici nejde do zatáček tak lehce, jak by se čekalo.
Lukáš Pešek testoval novinku od CFMOTO s označením 450SR. Jak název napovídá, poháněná je motorem o objemu 449 kubíků, jenž dokáže vyvinout sílu 47 koní. Tím pádem stačí mít řidičské oprávnění typu A2 a necelých 150 tisíc korun v kapse. Za ně nabídne dostatek zábavy a atraktivní design, který Lukášovi připomínal Aprilii. Výhrady měl k brzdám a zrcátkům, naopak chválil ovladatelnost i jednoduchou elektroniku.
Řada Jihlavanů má problém s vysokou neposekanou trávou na různých místech v krajském městě. Přestože vedení Jihlavy nechce záměrně sekat všechny plochy, uznává, že situace v posledních týdnech se poněkud vymkla z rukou. Na vině má být mimo jiné vybraná firma, jejíž kapacity ale na očekávané sekání nedostačují.
Motorkáři z mnoha míst celé republiky přijeli do Skutče, aby se naposledy rozloučili s Anetou, 18letou dívkou, která zemřela na své poslední jízdě na konci května. Na silnici mezi Chrudimí a Skutčí jsou vidět a slyšet stovky silných strojů, a to včetně těch policejních. Skuteč se připravuje na obřad, který nemá v Česku obdoby.
Lukáš Pešek testoval novou verzi oblíbeného japonského naháče. Oproti svému předchůdci má současná Honda Hornet už jen dva válce o celkovém objemu 755 kubíků. Dosahuje výkonu 92 koní a točivého momentu 75 Nm. Lukáš chválil ovladatelnost a jízdní projevy motorky, na elektronice by ale podle něho měli ještě zapracovat.
Lukáš Pešek testoval Ducati DesertX s motorem o objemu 937 ccm a výkonem 110 koní. Kapalinou chlazený dvouválec je upevněn v příhradovém rámu z ocelových trubek a jeho vášně krotí vpředu čtyřpístkové radiální třmeny Brembo Stylema. Dvousetkilovou Italku vzal motocyklový závodník nejen na suchý asfalt, ale pořádně ji potrápil i v bahnitých a prašných cestách, kde naplno předvedla své dovednosti. Lukáš kvůli ní nakonec zrušil dovolenou.
Lukáš Pešek otestoval čtyřkolku Gladiator UTV1000 XL od čínského výrobce CFMOTO. Šestimístná mašina je určená hlavně na pracovní zátěž. Na korbu se jí vejde jedna europaleta a náklad o hmotnosti až 350 kg. Disponuje tažným zařízením i dálkově řízeným navijákem. Lukáš chválil stabilní a zároveň komfortní podvozek. Na druhou stranu mu kvůli dlouhému rozvoru přišla čtyřkolka poněkud neohrabaná.
Inna Puhajková (36) sice působí jako křehká květinka, ovšem v posledních dnech ji můžete potkat na místě, které by vás ani nenapadlo. Moderátorka se totiž rozhodla splnit si životní sen, a tak se pod taktovkou motocyklového závodníka Lukáše Peška začala učit jezdit na motorce.
Teprve jedenáctiletého českého jezdce Romana Durdise čeká velká událost. V rámci Velké ceny Valencie se uskuteční závod MiniGP, ve kterém se představí nejlepší světoví závodníci do čtrnácti let. Na průběh budou dohlížet také manažeři nejlepších světových týmů, a tak má svěřenec Lukáše Peška velkou šanci na sebe upozornit v tom nejlepším světle.
Jediný český pilot ve F1 Tomáš Enge na jedné straně, vítěz dvou závodů mistrovství světa silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm i bývalý jezdec vrcholné MotoGP Lukáš Pešek na straně druhé.
Loňské spojení výstav BSR Tuning Expo, OK Group Racing Expo a Glasurit Classic Expo do jednoho celku bylo jednoznačně pozitivním krokem. Prague Car Festival se tím stal největší automobilovou výstavou v České republice. Nabízí auta ve všech podobách a tím rozhodně uspokojí každého fanouška rychlých kol a nablýskaných speciálů.
Historicky jeden z nejúspěšnějších českých závodníku na silničních motocyklech, Lukáš Pešek, vyměnil řídítka za volant. Na test kapesního sporťáku Hyundai i20 N se těšil jako malý kluk. A není divu, vždyť na jeho vývoji se podílel i Albert Biermann, bývalý šéf sportovní divize M značky BMW. Podle Top Gearu je maličký hot hatch nejlepším sportovním autem roku. Zaboduje i u slavného závodníka?
Lukáš Pešek si v Itálii osahal tamní střelu s názvem Aprilia RS 660. Tu pohání řadový dvouválec s maximálním výkonem rovných sto koní a točivým momentem 67 Nm. Sportovně laděná Italka Lukáše nadchla jízdními vlastnostmi i novými technologiemi. Mouchy u ní našel jen na přední masce.
Lukáš Pešek otestoval novinku amerického výrobce Harley-Davidson s názvem Low Rider ST. Sportovně touringový model pohání motor o objemu téměř dvou litrů s výkonem 105 koní a točivým momentem 169 Nm. Návykový projev motorky těžké váhy, Lukáše sváděl tahat víc za plyn. Na mokru se musel mít ale zvlášť na pozoru. Drobné chyby viděl jen v designu.
Už je to půl roku, co český motocyklový závodník Oliver König přešel do třídy superbiků z nejnižší kategorie Supersport 300. Jeho hlavním poradcem je bývalý závodník David Salom a šéfmechanik týmu Orelac Racing. Španěl je ze spolupráce s českým jezdcem nadšený. Myslí si, že König má velký potenciál.
Jako nejvyrovnanější ročník za poslední dobu. Tak hodnotí letošní šampionát superbiků Miloš Čihák, zkušený manažer a CEO pražského týmu Movisio Racing.
Nástupce legendárního Sportsteru dostal jméno Nightster. Perfektní stroj pro začínající motorkáře pohání vidlicový vodou chlazený dvouválec s objeme 975 kubíků a výkonem 89 koní. Lukáš Pešek chválil dynamiku motoru i atraktivní vzhled celé motorky. Jen ta černá tlustá věc připomínající výfuk mu nedala spát.
Lukáš Pešek otestoval cenově dostupný Triumph Tiger Sport 660 s výkonem 81 koní. Cestovní motocykl nadchl hladkým chodem řadového tříválce a pochvalu si vysloužil i podvozek. Není sice nastavitelný, ale na silnici začínající motorkáře rozhodně nezklame. Přesto měl Lukáš k anglické novince pár výhrad.
Na Autodrom Most vyrazil motocyklový závodník Lukáš Pešek v doprovodu dvou italských krásek. Dobře známou Ducati Streetfighter V4 porovnal s novinkou z Apeninského poloostrova, která oproti své sestře má o dva hrnky méně a ani výkonem na ní nestačí. Má Ducati Streetfighter V2 vůbec šanci na úspěch?
Vyhlášení výsledků čtvrtého ročníku soutěže Podcast roku přineslo historicky první ocenění pro podcast serveru Novinky.cz. Odborná porota zvolila podcast Dobojováno druhým nejlepším podcastem v kategorii Sport. Udílení cen proběhlo ve středu v Radlické kulturní sportovně v Praze.
Lukáš Pešek otestoval stylový motocykl z čínské díly CFMOTO 700CL-X ve verzi Sport. Jde o finančně dostupný café racer, který skvěle vypadá a má top brzdy. Lukáš byl spokojený i s naladěním motoru, výbavou i pohodlím motorky. Našel však na ní i nějaké mouchy, a jako spolujezdec by na jejím sedadle nechtěl sedět ani minutu.