Soutěž reklamní a marketingové efektivity přijímá přihlášky do 25. ročníku. Ceny se udělují v 16 kategoriích, letos mezi ně přibyl digitální marketing.
Soutěž efektivních komunikačních projektů uzavřela partnerství s českým Googlem a přidává novou kategorii. Udělí i Cenu za nejefektivnější využití YouTube.
Vzhledem k rostoucímu počtu ukrajinských uprchlíků na našem území se může u firem objevit potřeba udělat marketingovou kampaň zaměřenou právě na ně. Na co si dát pozor? Odborníci se shodují, že je potřeba si komunikaci zaměřenou na Ukrajince dobře promyslet a zhodnotit, zda je v rámci etických mezí, nebo už za hranou. Stejně tak, jestli se pro firmu jedná jen o nový trh, nebo je to pro ni vstřícné gesto směrem ke statisícům Ukrajinců, kteří zde našli azyl.
Ani covid růst nezastavil a reklamnímu trhu v Česku se vloni dařilo. Podle dat Asociace komunikačních agentur firmy investovaly do marketingových kampaní 124,7 mld. korun. Mezi nejsilnější trojku patří Lidl, Kaufland a Albert.
Volodymyr Zelenskyj pomáhá Ukrajincům vzdorovat silnějším Rusům. Ve vysílání CNN Prima NEWS to uvedl novinář a odborník na komunikaci Marek Hlavica. Podle něho prezident při svých projevech nehraje žádné divadlo a je autentický.
Vyhlášení výsledků nejvýznamnější marketingové soutěže EFFIE Awards Czech Republic se po roce opět uskutečnilo před publikem. Na slavnostním galavečeru, který se konal 24. listopadu, rozdali pořadatelé celkem 27 cen, a to ve čtrnácti soutěžních kategoriích včetně dvou speciálních ocenění a Grand Prix.
Na oslavu svých pětadvacetin si musel festival Blues Alive počkat o rok déle, než by se podle kalendáře slušelo. Z dobře známých pandemických důvodů loňský ročník neproběhl, a tak hudební publicista Ondřej Bezr, dramaturg festivalu, prostě konstatoval: „Rozhodli jsme se, že rok 2020 nebyl, vždyť on vlastně skutečně nebyl, a že budeme slavit pětadvacet let letos.“
Jako by nestačila snížená kapacita sálu, kontroly u vchodů, zábradlí před pódiem zaručující potřebný odstup od vystupujících… Teď ještě změny v programu... No a co!
„Brutální“ očkovací kampaň zobrazující i zemřelé schytala kritiku odborníků i značně ostrou reakci rektora ČVUT Vojtěcha Petráčka. Ten mimo jiné kampani vyčítá spojování zemřelých se slogany, které zpochybňují jejich volbu odmítnout očkování. Ministerstvo zdravotnictví přiznává, že jde jen o marketingová hesla, která s konkrétními lidmi na fotografiích nesouvisí. Podle mluvčího resortu Daniela Köppla je to naopak správný přístup.
Návštěva letošního ročníku největšího středoevropského bluesového festivalu Blues Alive v Šumperku začíná pro všechny fanoušky kontrolou očkování nebo testu. Výjimky neexistují, kdo není očkovaný, může se otestovat přímo v Domě kultury. Testovací místo tam zřídila šumperská nemocnice. Šumpersko patří v nynější vlně pandemie k těm nejhůře zasaženým regionům.
Rozpaky vyvolává nová fáze očkovací kampaně. Drsné obrázky pacientů, kteří zemřeli na covid, mají lidi podle ministerstva zdravotnictví motivovat k očkování. Formu kampaně ale kritizují někteří odborníci na reklamu, stejně jako změnu sloganu, kterou v tichosti ministerstvo zdravotnictví provedlo.
Vláda premiéra Andreje Babiše (ANO) přišla s podle vlastních slov „brutální“ kampaní, která má přesvědčit další lidi k očkování proti covidu-19. Už i nekuřáci jsou tak nyní odkázáni k pohledu na syrové záběry, které ukazují pacienty v těžkém stavu či dokonce zemřelé. Kampaň značně připomínající tu protikuřáckou však vzápětí vyvolala kritiku nejen od odborníků. „Agresivní kampaň může některé lidi spíše utvrdit v odmítavém postoji,“ řekla deníku Echo24 odbornice na PR Denisa Hejlová.
V roce 2019 bylo v České republice zaznamenáno 181 317 dezinformačních článků. Mezi lety 2016 a 2019 se počet dezinformačních zpráv v tuzemsku zdvojnásobil. Vyplývá to z výroční zprávy o stavu české dezinformační scény, kterou letos vydalo Bezpečnostní centrum Evropské hodnoty. Dezinformační weby podle odborníků negativně působí nejen na společnost, škodit mohou i konkrétním firmám a značkám. I proto spustila Asociace komunikačních agentur a Fakulta sociálních věd UK projekt Brand Safety Academy, který odborníky školí v ochraně značek před vlivem dezinformací.
Spojit reklamu na leteckou společnost s textem o tom, že se někde zřítilo letadlo, není pro pověst značky zrovna ideální. To, co zní v takovém případě jasně, však v řadě jiných spojení značky s obsahem neplatí. Jména zavedených firem se často objevují na nejrůznějších dezinformačních webech a u textů plných konspiračních teorií. „Jako si třeba banka nedá svůj billboard
Organizátoři Effie odtajnili shortlisty. O ceny se po druhém kole hodnocení může utkat 54 prací z 85 přihlášených, rozhodla tak porota složená ze zástupců zadavatelů, agentur včetně výzkumných agentur SIMARu a odborných medií.
Iniciativa Férový tendr, kterou spravuje Asociace komunikačních agentur (AKA), do svých řad přivítala nového partnera. Stává se jím Asociace producentů v audiovizi (APA), jejímž cílem je upřesnit a sjednotit pravidla pro zadávání marketingových a reklamních tendrů v oblasti audiovizuální produkce.
Fenomén e-sportu se těší stále větší oblibě. Za posledních šest let vzrostl trh šestinásobně, čehož si začínají stále více všímat velké značky. Za minulý rok vzrostla odhadovaná velikost trhu tuzemského e-sportu na padesát milionů korun. Celosvětově pak dosahuje hodnoty přes miliardu dolarů. Přestože e-sport sledují a hrají převážně muži, jeho popularita značně stoupá také u žen.
Fenomén e-sportu se těší stále větší oblibě. Za posledních 6 let vzrostl trh šestinásobně, čehož si začínají stále více všímat velké značky. Ty investují do e-sportu nemalé finance a chtějí být v tomto segmentu vidět. Za minulý rok vzrostla odhadovaná velikost trhu tuzemského e-sportu na padesát milionů korun. Celosvětově pak dosahuje hodnoty přes miliardu dolarů. Přestože e-sport sledují a hrají převážně muži, jeho popularita značně stoupá také u žen.
Stát podle Asociace komunikačních agentur a Asociace public relations nedostatečně komunikuje s veřejností. Podíl tuzemských státních zakázek představuje jen dvě procenta komunikačního trhu, v západní Evropě to bývá desetkrát tolik.
Zakázky na organizaci kulturních akcí jsou oproti době před pandemií na čtvrtině. A bude hůř, bojí se firmy, které na „event marketingu“ postavily svůj byznys. Organizátoři i značky se bojí podzimu a počítají s dalšími překážkami.
V roce 2020 se objem financí v segmentu kulturních, společenských a sportovních akcí meziročně propadl o neuvěřitelných 90 procent. Letos je výše zakázek oproti roku 2019 asi čtvrtinová. Z tohoto důvodu výrazně klesl také objem peněz vložený do event marketingu.
Svůj reklamní potenciál po olympijských hrách v Tokiu z úspěšných českých sportovců nejvýrazněji zvýšil judista a rodák z Jihlavy Lukáš Krpálek. Od sponzorů může získat řádově až miliony korun navíc. Polepšit si mohou i další úspěšní sportovci, jejich dosah ovšem bude spíše lokální. Marketingový potenciál zároveň mohou navýšit i sportovci, kteří sice nevybojovali na hrách medaili, ale vedle kvalitního výkonu zaujali i emotivním příběhem. Myslí si to oslovení marketingoví experti.
Svůj reklamní potenciál po olympijských hrách v Tokiu z úspěšných českých sportovců nejvýrazněji zvýšil judista Lukáš Krpálek. Od sponzorů může získat řádově až miliony korun navíc. Polepšit si mohou i další úspěšní sportovci, jejich dosah ovšem bude spíše lokální. Marketingový potenciál zároveň mohou navýšit i sportovci, kteří sice nevybojovali na hrách medaili, ale vedle kvalitního výkonu zaujali i emotivním příběhem. Myslí si to marketingoví experti.
Svůj reklamní potenciál po olympijských hrách v Tokiu z úspěšných českých sportovců nejvýrazněji zvýšil judista Lukáš Krpálek. Od sponzorů může získat řádově až miliony korun navíc. Polepšit si mohou i další úspěšní sportovci, jejich dosah ovšem bude spíše lokální. Marketingový potenciál zároveň mohou navýšit i sportovci, kteří sice nevybojovali na hrách medaili, ale vedle kvalitního výkonu zaujali i emotivním příběhem. Myslí si to marketingoví experti, které oslovila ČTK.
Ministerstvo průmyslu a obchodu připravuje projekt Digitální knihovny ve spolupráci se zástupci průmyslových odvětví a Asociací komunikačních agentur. Projekt tohoto druhu je zatím ve světě unikátní.
Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění navigační vizuály s hlavním motivem, žlutou tečkou.
Reklamní kampaň k očkování proti covidu-19 má být v televizích, rádiích, novinách, na webech i na billboarech. Ministerstvo objedná mediální prostor za 50 milionů korun včetně DPH. Vyplývá to z vypsané veřejné zakázky. Kampaň bude trvat od března do září letošního roku a bude cílena na lidi ve věku 18 až 55 let. Nabídky mohou zájemci podávat do 26. února.
Vláda z pěti přímo oslovených entit, respektive čtyř, které nakonec předložily své návrhy očkovací kampaně, vybrala koncepci ARAs s.ro., servisní organizace Asociace komunikačních agentur (AKA). V podstatě se však jedná o návrh vzniklý pod hlavičkou iniciativy Cesta ven, kam patří AKA, APRA a další profesionálové. Státní kampaň k očkování má být robustní a zahrnovat PR aktivity, rozličné reklamní formáty a rovněž značení v očkovacích centrech. MAM to potvrdil mluvčí úřadu vlády Vladimír Vořechovský.
Investice do marketingové komunikace v roce 2020 dosáhly 119,7 miliardy korun, meziročně tedy narostly o necelé procento. Třemi největšími zadavateli mediální reklamy za loňský rok jsou řetězce Lidl, Kaufland a Albert.
Celkem za loňský rok dosáhly čisté marketingové investice podle expertního odhadu Asociace komunikačních agentur (AKA) a společnosti Nielsen Admosphere 119,7 miliardy korun. Meziročně jde o růst, ale velmi vlažný, pouhé 0,6 miliardy korun. Přitom v roce 2019 ještě dosahoval šesti miliard.
Vitální herečka vždy překypovala temperamentem, výřečností, jistou dávkou ráznosti a specifickým smyslem pro humor. Ten rozdává i ve svých knížkách. Po odchodu do důchodu, kdy skončila stálé angažmá v pražském Realistickém divadle Zdeňka Nejedlého, naplno rozjela literární kariéru.
Ministerstvo zdravotnictví v pátek rozhodlo, že zruší výběrové řízení na kampaň o koronaviru za zhruba 38 milionů korun, kterou nedávno vypsalo a která měla odstartovat v lednu.
Budeme bojovat proti dumpingu a oportunismu, říká prezident Asociace komunikačních agentur Jan Binar. Po letní mimořádné valné hromadě AKA, převolení prezidenta a změně stanov několik agentur odešlo, naposledy Comtech Can.
Vyhlášení výsledků soutěž o nejefektivnější marketingovou kampaň Effie Czech Republic startuje v 17:00, ceny jsou rozdělovány z obýváku. Uchází se o ně 43 prací od osmnácti přihlašovatelů, kteří se probojovali na shortlist.
Během letošního roku významně posílila pozice internetové a televizní reklamy. Ostatní druhy reklamy se propadají. Experti vyzývají firmy, aby výdaje na marketing neškrtaly. Vyplatí se jim to v době po krizi.
Nový ministr zdravotnictví se rozhodl přistupovat k sociálním sítím střízlivě. Žádný vlastní profil, videa ani dopisování s uživateli Twitteru, jak to dělal jeho předchůdce. Oslovení odborníci na komunikaci jeho přístup oceňují.
Největší středoevropská přehlídka bluesové hudby Blues Alive, která se bude v Šumperku konat od 12. do 14. listopadu, má již svoji sníženou kapacitu povolenou koronavirovými opatřeními vyprodánu.
Reklama je v našich životech všudypřítomná a vyhnout se jí jde jen obtížně. Děti ji však většinou neumějí odlišit od relevantních informací ze světa dospělých. Útočí na jejich city, touhy, přání. Řada rodičů by je ráda před reklamou chránila, odborníci se ale přiklánějí k názoru, že bychom děti spíš měli naučit, jak s reklamou zodpovědně žít.
Premiér Babiš se rád řídí průzkumy veřejného mínění, ale jen těmi, které dokáže využít k vlastní propagandě. Mezi ně jistě nepatří zjištění, podle kterého většina občanů nevěří vládě, že by je podpořila v současné krizové situaci. Podnikatelé zase poukazují na rozpor mezi jejími slovy a realitou.
Marek Hlavica se na české bluesové scéně pohybuje mnoho let. V osmdesátých a devadesátých tvořil třetinu bluesového tria Tucet, poté působil v soulové kapele Žáha. V posledních letech vystupuje s různými bluesovými a jazzovými skupinami či projekty. Solitaire MH je však jeho prvním sólovým albem.
Marek Hlavica se na české bluesové scéně pohybuje mnoho let. V osmdesátých a devadesátých tvořil třetinu bluesového tria Tucet, poté působil v soulové kapele Žáha. V posledních letech vystupuje s různými bluesovými a jazzovými skupinami či projekty. Solitaire MH je však jeho prvním sólovým albem.
O třetí desce sesterské kapely Haim sice ještě nejsou žádné informace (můžeme jen doufat, že vyjde ještě letos), ale z dosud zveřejněných singlů je jasné, že to bude zážitek. Trojice se na nich nenechává nijak žánrově svazovat, a tak první kousek "Summer Girl" byl (v podstatě) jazz, druhý "Now I'm In It" luxusní popík a aktuální novinka je akustická balada. Aleluja.
Ed Sheeran sice po konci své superúspěšné koncertní šňůry k desce "Divide" ohlásil, že si bere na rok a půl dovolenou, úplně flákat se ale nedokáže. Zatímco v klidu domova asi pilně připravuje materiál na další album, občas se mihne i na koncertních pódiích. Nebo třeba na oslavě narozenin.
Není tomu tak dávno, co jsme vychvalovali singl "original me", a Yungblud už zase drtí YouTube další energickou, byť tentokrát trochu temnější písní. Spojil v ní své síly s americkým DJem, který si říká Marshmello, a zpěvákem vystupujícím pod pseudonymem Blackbear.
USB Band je relativně mladým spolkem zkušených muzikantů a tvůrců, který se nyní prezentuje novým EP "Intermezzo". Své posluchače si jistě najde i díky propojení se Spirituál kvintetem. Jeho tvorba stojí za pozornost a určitě si své místo na naší folkové scéně najde.
Už jste si říkali, kam zmizel bývalý skvělý hlas Three Days Grace? Známe odpověď. Adam Gontier totiž přichystal druhou desku své nové kapely Saint Asonia. Nazval ji "Flawed Design" a pozval si na ni také hosty v podobě Sharon Den Adel a Sullyho Ernu. Jak se mu nahrávka povedla?
Album "Chorus" vyšlo v roce 1991 a duu Erasure přineslo hned několik výrazných hitů, které jsou součástí jeho koncertních setů dodnes. Andy Bell a Vince Clarke jej nyní připomenou v reedici, kterou navazují na výroční edici desky "Wild!", která do obchodů doputovala letos na jaře. Kromě toho pánové pracují i na novém materiálu.
Vypadá to, že Zara Larsson na třetí desku zrovna nespěchá. Zatím si jen vydává jeden singl za druhým a během léta odjela i nějaké ty koncerty jako support Eda Sheerana (zazpívala i u nás). Dalším kouskem do její singlové sbírky se nyní stala doprovodná písnička k animovanému vánočnímu filmu společnosti Netflix "Klaus", který měl premiéru v pátek 15. listopadu.
Muzikál Andrewa Lloyda Webbera "Cats" neboli "Kočky" zanedlouho oslaví už čtyřicet let od svého prvního uvedení, ale až nyní pokročila triková technika natolik, aby se dočkal opravdu propracované televizní verze. Americkou premiéru si nový hraný snímek odbude ještě před koncem tohoto roku, v Česku se dočkáme až 9. ledna 2020.