Zavřít
Petr Knap

Petr Knap

Nejnovější články na Seznamu na téma Petr Knap
  • Seznam Zprávy

    VW = auto. Číňané rozbili Evropanům rovnici blahobytu

    Před 17 dny
    Německé automobilky ještě jednou vsadí na Čínu – a doufají, že napodruhé už se svými elektromobily uspějí. Doteď je drtí konkurence domácích značek. Němci proto mění strategii a s čínskými firmami upevňují spolupráci.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Hledá se ajťák se znalostí jazyků. Navzdory nedostatku lidí náboráři zvyšují laťku

    Před 27 dny
    Digitalizace a robotizace mění český průmysl rychleji, než školy stíhají reagovat. Vývojáři, mechatronici a experti na IT jsou dnes pro automobilky cennější než zlaté české ruce. Navíc ještě po kandidátech požadují znalost cizích jazyků. Vhodné uchazeče na českém trhu hledají obtížně. Přesto experti očekávají, že budou ve svých požadavcích na kandidáty ještě přitvrzovat.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Propouštění v nošovické Hyundai? Stačila by běžná fluktuace, říká odborář

    Před 1 měsícem
    Nošovická automobilka Hyundai se potácí v problémech. Tento týden stojí linky tři dny, příští týden „jen“ v pátek a odstávka se má opakovat do konce roku ještě třikrát. Aspoň takový výhled dostali zatím odboráři. Důvodem nucených výpadků je nízká poptávka, zejména po elektromobilech, a zastaralá řada modelů Hyundai.
     Komentáře
  • ČT24

    Na vymanění Evropy z čínské závislosti není pozdě, shodli se ekonomové

    Před 1 měsícem
    Čína hrozí omezením vývozu vzácných zemin, nezbytných pro výrobu čipů, baterií a elektromobilů. Pokud opatření vejde 8. listopadu v platnost, dotkne se i evropského průmyslu. „Evropa se stává obětí ekonomické války mezi USA a Čínou,“ uvedl ekonom Radek Špicar v Otázkách Václava Moravce. Vyjednávání amerického prezidenta Donalda Trumpa v Pekingu může podle ekonoma Petra Knapa sice „krátkodobě dopadnout dobře“, dlouhodobě je však Evropa ve slabší pozici. Oba hosté se shodli, že existují řešení a jedním z nich mohou být nové příležitosti v Africe.
     Komentáře
  • Otázky Václava Moravce

    56 min

    Podcast
    26. října: Chuť moci a chuť bezmoci. T. Malá, M. Benda, M. Šebelová, B. Šťastný. Čínský monopol. R. Špicar, P. Knap

    Před 1 měsícem

    ·

    56 minut

    Předávání moci. Jak dlouho potrvá? Diskuse předsedů nových poslaneckých klubů Taťány Malé z hnutí ANO, Marka Bendy z ODS, Michaely Šebelové ze Starostů a Borise Šťastného z Motoristů. Čína útočí. Ustojí evropský autoprůmysl nové rány? Hosty ekonomové Radek Špicar a Petr Knap.
     Komentáře
  • Hospodářské noviny

    Evropský autoland v ohrožení, blíží se zavírání další desítky závodů. Problémy mají hlavně VW a Stellantis

    Před 1 měsícem
    Automobilky v Evropě sužuje klesající výroba. Některé z nich jedou sotva na půl plynu. Poradenská společnost AlixPartners uvádí, že průměrné vytížení továren v Evropě je pouze 55 procent. Varuje přitom, že v průběhu dvou až tří let kvůli tomu může skončit až osm továren.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Malá, levná, ale v Evropě žádná nejsou. Proč je elektroauto za 365 tisíc zatím utopie?

    Před 1 měsícem
    Nová třída malých a cenově dostupných elektromobilů určených pro evropská města má konkurovat záplavě levných čínských elektrovozů. Aspoň to tak vidí předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. Její evropský plán ale vzbuzuje pochybnosti. „Musí se realizovat maximálně do dvou až tří let.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Čína drtí Evropu cenou i kvalitou. Na trhu nemá EU šanci, shodují se experti

    Před 2 měsíci
    Evropská unie sází na elektromobilitu a ukládání energie do velkých bateriových úložišť. Jenže místo podpory vlastního průmyslu tím zvyšuje hlavně obchodní deficit s Čínou.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Budeme mít malá levná elektroauta jen z Číny? Její náskok je velký, říká expert

    Před 2 měsíci
    Malý, ekologický, levný, tak má vypadat ideální evropský automobil budoucnosti. „Je to zajímavý pokus, ale realizace bude velmi obtížná,“ upozornil odborník poradenské společnosti EY pro automobilový sektor Petr Knap.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Co bude se spalovacím motorem. Brusel prověří jeho zákaz o rok dřív

    Před 2 měsíci
    Brusel začne přehodnocovat zákaz spalovacích motorů dříve, než se čekalo. Výrobci aut upozorňují, že současné cíle jsou nerealistické, a žádají více flexibility a zvýšení podpor pro přechod na elektromobilitu.
     Komentáře
  • Ekolist

    Ekonomové: Vládní podpora elektromobility pomůže konkurenceschopnosti průmyslu

    Před 3 měsíci
    Vládní podpora výroby elektromobilů v podobě investiční pobídky pro rozšíření závodu Toyoty v Kolíně je podle ekonomů správný krok, který pomůže udržet konkurenceschopnost českého průmyslu při přechodu k elektromobilitě. Automobilový průmysl tvoří okolo deseti procent tuzemského HDP a 13 procent aut prodaných v Evropě je z tuzemska. Vyplývá to z vyjádření analytiků a expertů oslovených ČTK.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Čínské automobilky v Česku posilují

    Před 3 měsíci
    Zatímco některé z čínských automobilek jako MG se v tuzemském prostředí již adaptovaly, další giganti jako BYD či Chery na trh letos vstupují. Budují dealerské řetězce a chystají se utrhnout si na prodejích v tuzemsku svůj podíl.
     Komentáře
  • Investiční web

    Autonomní řízení: Budoucnost přichází a Česko chce být mezi prvními

    Před 3 měsíci
    Jestli v automobilovém průmyslu v posledních letech zaznívá slovo 'budoucnost', pak hodně často ve spojení s pojmem 'autonomní řízení'. Česko udělalo důležitý krok k tomu, aby se v této oblasti v dalších letech stalo evropským lídrem, když schválilo od příštího roku na některých úsecích používání autonomního řízení na úrovni 3. Co to vůbec znamená? Jak řidiče povzbudit, aby se nových technologií nebáli? Nejen o tom hovoří Petr Knap, automobilový odborník z EY Consulting, a ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.
     Komentáře
  • Hospodářské noviny

    Obří ztráta, složité monstrum a příliš mnoho značek. Stellantis se trápí ještě víc než německé automobilky

    Před 4 měsíci
    Čistá ztráta italsko-francouzského automobilového koncernu Stellantis za letošní první pololetí působí děsivě. Přes 2,3 miliardy eur (56,6 miliardy korun) oproti 5,6 miliardy eur zisku za úvodní loňský půlrok se bude do konce letoška dohánět těžko.
     Komentáře
  • Boleslavský deník

    Automobilka Škoda v pololetí zvýšila provozní zisk na 1,29 miliardy eur

    Před 4 měsíci
    Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila provozní zisk zhruba o 12 procent na téměř 1,29 miliardy eur (31,5 miliardy Kč). Celkový prodej aut se pak zvýšil na 582.000 z 548.000 před rokem. Ve své výsledkové zprávě o tom v pátek 25. července informoval mateřský koncern Volkswagen. Pololetní tržby Škoda meziročně zvýšila na 15,07 miliardy eur z 13,65 miliardy eur ve stejném období loni.
     Komentáře
  • Autosalon

    Překvapení z bazaru: Elektromobil porazil spalovací vozy, ojetinou roku je Škoda Enyaq

    Před 5 měsíci
    Češi poprvé hlasovali o nejlepší ojetinu a výsledek překvapil i samotné pořadatele
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Čína drží evropský autoprůmysl v kleštích. Česku zatím vzácné díly nechybí

    Před 5 měsíci
    Čínské omezení vývozu kovů vzácných zemin a magnetů rychle dopadlo na evropské dodavatele automobilek. Evropa vyjednává s Čínou o uvolnění exportních pravidel. Český autoprůmysl tvrdí, že jej zatím výpadek neovlivňuje.
     Komentáře
  • Forbes

    Čínské automobilky jsou na koberečku, tamní vláda chce ukončit cenovou válku

    Před 5 měsíci
    Čínská vláda varovala domácí výrobce elektromobilů, aby se zdrželi dalšího snižování cen. Zatím jen jemný „kartáč“ přišel po agresivních slevách ze strany značky BYD. Podle odborníků však zásadní konkurenční výhody...
     Komentáře
  • Aktuálně

    Zlaté časy automotive končí. Dodavatelé hledají nové zakázky, láká je zbrojní průmysl

    Před 6 měsíci
    České dodavatele pro automobilový průmysl stíhá od pandemie covidu rána za ranou a žijí v permanentních obavách o stávající byznys.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Cla na autodíly platí. Přes Německo ovlivní i Česko

    Před 7 měsíci
    Nová americká cla na dovoz autodílů ve výši 25 procent vstupují v platnost od soboty. Podle zástupců českého automobilového průmyslu se klíčového odvětví dotknou nepřímo, jelikož rovnou do USA směřuje jen zlomek jejich produkce.
     Komentáře
  • Echo24

    Trumpova 25% cla na autodíly již platí. Čeští výrobci vyhlížejí potíže v Německu

    Před 7 měsíci
    Zavedení amerických cel na dovoz autodílů se dotkne tuzemských výrobců spíše zprostředkovaně, protože přímo do USA směřuje jen necelé jedno procento jejich produkce. Clo 25 procent bude znamenat zdražení těchto přímo dovážených dílů o zhruba dvě miliardy korun ročně. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu a firem. Clo 25 procent na autodíly platí ode dneška, na dovoz celých automobilů jej USA uplatňují už od začátku dubna.
     Komentáře
  • ČT24

    Začala platit 25procentní cla na dovoz autodílů do USA

    Před 7 měsíci
    Na dovoz automobilových dílů do USA začala platit 25procentní cla. Americký prezident Donald Trump začátkem týdne podepsal výnosy, které mají jejich dopady snížit – amerických výrobců se nemají týkat některé dovozní přirážky a budou moci autodíly pořizovat levněji. Tuzemských výrobců autodílů se tarify podle Sdružení automobilového průmyslu a firem dotknou spíše nepřímo.
     Komentáře
  • České noviny

    Americká cla se výrobců autodílů v Česku dotknou spíše nepřímo

    Před 7 měsíci
    Praha - Zavedení amerických cel na dovoz autodílů se dotkne tuzemských výrobců spíše zprostředkovaně, protože přímo do USA směřuje jen necelé jedno procento jejich produkce. Clo 25 procent bude znamenat zdražení těchto přímo dovážených dílů o zhruba dvě miliardy korun ročně. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu a firem. Clo 25 procent na autodíly platí ode dneška, na dovoz celých automobilů jej USA uplatňují už od začátku dubna.
     Komentáře
  • AutoJournal

    V prvních třech měsících letošního roku si od největšího obchodníka s ojetými vozy ve střední Evropě odvezlo auto už 27 tisíc lidí

    Před 7 měsíci
    AURES Holdings, největší síť autocenter ojetých vozů ve střední Evropě pod značkami AAA AUTO a Mototechna, dosáhl v březnu 2025 významného milníku. Na trzích, kde je největším prodejcem, tedy v Česku, na Slovensku a v Polsku, prodala skupina v březnu rekordních 10 405 vozů, což je nejvíce za kalendářní měsíc v celé historii společnosti. Rekordní bylo s celkem 27 172 prodanými [&hellip
     Komentáře
  • Vinohradská 12

    20 min

    Podcast
    Celní smršť Donalda Trumpa

    Před 8 měsíci

    ·

    20 minut

    Šel do Růžové zahrady Bílého domu, stoupl si k mikrofonu, vytáhl velkou tabuli s čísly a oznámil cla snad na všechny a na všechno. Donald Trump mění globální ekonomiku. Jak se to dotkne Evropy? A hlavně automobilek? Analýza Petra Knapa, experta společnosti EY pro automobilový sektor. Ptá se Matěj Skalický.
     Komentáře
  • Novinky

    Na český trh letos míří velké čínské automobilky

    Před 8 měsíci
    Vstup čínských značek na český trh v letošním roce zesílí. Své prodejní sítě se v Česku ještě v prvním pololetí chystají zprovoznit velké značky, jako jsou BAIC nebo BYD, své vozy začala nabízet i Chery. V Česku již působí MG a DongFeng. Zájem čínských značek o Evropu a ČR je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA.
     Komentáře
  • FocusOn rozhovory

    Evropa zpomaluje, Čína jede naplno: Ztrácíme konkurenceschopnost

    Před 8 měsíci
    Evropský automobilový průmysl se potýká s drahými energiemi, přísnou regulací a stále silnější konkurencí z Číny. Podíl elektromobilů na trhu v EU dosáhl v roce 2023 pouze 14 %, zatímco Čína masivně rozšiřuje výrobu a má kapacity na výrobu až 60 milionů vozidel ročně. O budoucnosti evropského automobilového průmyslu hovořil v pořadu Elektrodrive expert na automobilový průmysl Petr Knap. Celý rozhovor: https://www.focuson.cz/cina-ujizdi-evrope-v-elektromobilite-jak-se-branit-levne-konkurenci/
     Komentáře
  • FocusOn

    Čína ujíždí Evropě v elektromobilitě: Jak se bránit levné konkurenci?

    Před 9 měsíci
    Evropský automobilový průmysl se potýká s drahými energiemi, přísnou regulací a stále silnější konkurencí z Číny. Podíl elektromobilů na trhu v EU dosáhl v roce 2023 pouze 14 %, zatímco Čína masivně rozšiřuje výrobu a má kapacity na výrobu až 60 milionů vozidel ročně. O budoucnosti evropského automobilového průmyslu hovořil v pořadu Elektrodrive expert na automobilový průmysl Petr Knap.
     Komentáře
  • FocusOn

    Elektromobil je ekologičtější až po 50 tisících kilometrech, upozorňuje expert

    Před 9 měsíci
    Evropská unie plánuje do roku 2035 ukončit prodej nových aut se spalovacím motorem. Je tento plán realistický? Jaké výzvy nás čekají na cestě k bezemisní budoucnosti? Petr Knap, expert na elektromobilitu, rozebírá klíčové faktory, které dnes formují automobilový sektor a upozorňuje na rizika příliš unáhleného přechodu.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Česká závislost na Německu je i po volbách nemocná. Léčba je však možná

    Před 9 měsíci
    I povolební Německo představuje pro tuzemský vývoz kruciální trh. Celkový objem česko-německého obchodu dosáhl loni přes 113 miliard eur, tedy 2,8 bilionu korun. Stagnaci sousední ekonomiky sledují podnikatelé i experti s obavami.
     Komentáře
  • Novinky

    Prodej aut s čínským původem se loni v Česku zdvojnásobil

    Před 9 měsíci
    Dovoz aut z Číny na český trh se loni více než zdvojnásobil. Češi si v loňském roce pořídili 7675 aut vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3516 vozů. Auta čínské provenience tak tvořila 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
     Komentáře
  • Garáž

    Prodej aut s čínským původem se loni v Česku zdvojnásobil. Může za to hlavně jedna značka

    Před 9 měsíci
    Dovoz aut z Číny na český trh se loni více než zdvojnásobil. Češi si v loňském roce pořídili 7 675 vozů vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3 516 vozidel. Auta čínské provenience tak tvořila 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
     Komentáře
  • Echo24

    Do Česka se valí auta vyrobená v Číně, jejich prodej se loni zdvojnásobil

    Před 9 měsíci
    Dovoz aut z Číny na český trh se loni více než zdvojnásobil. Češi si v loňském roce pořídili 7675 aut vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3516 vozů. Auta čínské provenience tak tvořila 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. V pondělí uplyne 30 let od založení čínské automobilky BYD.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Brusel začal s automotivem řešit, jak z krize. Trochu pozdě, tvrdí experti

    Před 10 měsíci
    Začala série jednání mezi EK a zástupci automotivu. Cílem je pomoci odvětví z krize. Komise se bude soustředit na podporu inovací, dekarbonizaci a osekání byrokracie. Podle odborníků ale takový dialog měl začít už dávno.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    V Číně a USA už jezdí autonomní vozy, Evropě ujíždí vlak

    Před 10 měsíci
    Samořiditelná auta vzbuzují u veřejnosti řadu obav i otázek. Technologie je však tady a světové velmoci i soukromí giganti jako Tesla či Nvidia si chtějí utrhnout kus koláče. Ve tvorbě infrastruktury jsou nejdál Čína a USA.
     Komentáře
  • Hrot24

    Trumpova cla budou tlačit automobilky do výroby v USA, míní experti. Odklon od elektromobility neočekávají

    Před 10 měsíci
    Volkswagen varuje před negativními dopady plánovaných cel Donalda Trumpa, která by mohla výrazně zasáhnout automobilky vyrábějící v Mexiku pro americký trh.
     Komentáře
  • ČT24

    Češi kupují nová auta. Přibývá alternativních pohonů, ojetin ubývá

    Před 10 měsíci
    Češi loni pořídili přes 231 tisíc aut, což je skoro pětiprocentní meziroční nárůst. Přes čtvrtinu prodaných aut tvořila ta s alternativními pohony a předpovědi na letošek naznačují další růst tohoto podílu. Automobilky představí nové modely a ceny by měly klesnout.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Tradiční výrobci jsou pod tlakem a trh se mění, evropský automotive čelí obrovským změnám

    Před 11 měsíci
    Globální konkurence přitvrdila a bude ještě zostřovat, dodavatelské řetězce jsou nadále křehké a elektromobilita roste mnohem pomaleji, než se čekalo. Rok 2024 nebyl k evropskému automobilovému průmyslu příliš vlídný. Otázkou tak je, co přinese rok následující.
     Komentáře
  • ČT24

    Výrobcům autobusů se v Česku daří

    Před 11 měsíci
    Tuzemští výrobci autobusů hlásí, že je o jejich stroje zájem – a to včetně těch elektrických. Aktuálně sice zažívají mírný pokles odbytu, do budoucna ale považují své vyhlídky za slušné. Většina produkce míří do zahraničí, oproti loňsku se ale zvedl i domácí odbyt.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Pro splnění emisí musí prodej elektromobilů vzrůst až o 80 procent

    Před 11 měsíci
    Pro splnění zpřísněných emisních cílů v příštím roce by tuzemské automobilky musely podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla prodat o 60 až 80 procent elektromobilů více než v současnosti. To představuje prodej zhruba 70.000 až 90.000 čistě elektrických aut ročně navíc, aby se firmy vyhnuly hrozícím sankcím.
     Komentáře
  • Interview Plus

    25 min

    Podcast
    Zákazníci dnes chtějí digitální auto, popisuje expert Knap

    Před 1 rokem

    ·

    25 minut

    Česká média a komentátoři se předhánějí, kdo vykreslí budoucnost evropského automobilového průmyslu v temnějších barvách. „Evropský trh stagnuje. Máme zde zajímavý segment hybridních aut, lidé si osvojují rekuperaci a tak trochu elektrifikované auto, které ale nemá problémy s dojezdem. Všechno ostatní se potácí nebo meziročně klesá,“ shrnuje Petr Knap, odborník na automobilový průmysl z EY Česká republika.
     Komentáře
  • Garáž

    Tohle bude těžký úkol. Pro splnění emisí musí prodej elektromobilů vzrůst až o 80 procent!

    Před 1 rokem
    Pro splnění zpřísněných emisních cílů v příštím roce by tuzemské automobilky musely podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla prodat o 60 až 80 procent elektromobilů více než v současnosti.
     Komentáře
  • Novinky

    Pro splnění emisí musí prodej elektromobilů vzrůst až o 80 procent, zní z automobilek

    Před 1 rokem
    Pro splnění zpřísněných emisních cílů v příštím roce by tuzemské automobilky musely podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla prodat o 60 až 80 procent elektromobilů více než v současnosti. To představuje prodej zhruba 70 000 až 90 000 čistě elektrických aut ročně navíc, aby se firmy vyhnuly hrozícím sankcím. Zájem o elektrické vozy ale v současnosti spíše klesá. Za deset měsíců letošního roku se jich v Česku vyrobilo necelých 96 000 a loni za celý rok to bylo 130 000 elektromobilů. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
     Komentáře
  • Ekolist

    Automobilky: Pro splnění emisí musí prodej elektromobilů vzrůst až o 80 procent

    Před 1 rokem
    Pro splnění zpřísněných emisních cílů v příštím roce by tuzemské automobilky musely podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla prodat o 60 až 80 procent elektromobilů více než v současnosti. To představuje prodej zhruba 70 000 až 90 000 čistě elektrických aut ročně navíc, aby se firmy vyhnuly hrozícím sankcím. Zájem o elektrické vozy ale v současnosti spíše klesá. Za deset měsíců letošního roku se jich v Česku vyrobilo necelých 96 000 a loni za celý rok to bylo 130 000 elektromobilů. Vyplývá z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
     Komentáře
  • České noviny

    Automobilky: Pro splnění emisí musí prodej elektromobilů vzrůst až o 80 procent

    Před 1 rokem
    Praha - Pro splnění zpřísněných emisních cílů v příštím roce by tuzemské automobilky musely podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla prodat o 60 až 80 procent elektromobilů více než v současnosti. To představuje prodej zhruba 70.000 až 90.000 čistě elektrických aut ročně navíc, aby se firmy vyhnuly hrozícím sankcím. Zájem o elektrické vozy ale v současnosti spíše klesá. Za deset měsíců letošního roku se jich v Česku vyrobilo necelých 96.000 a loni za celý rok to bylo 130.000 elektromobilů. Vyplývá z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Knap: Německé firmy se odvážily snižovat stavy v továrnách a vývojových centrech, to je přelomové

    Před 1 rokem
    Evropský automobilový průmysl se otřásá v základech. Společnosti Volkswagen, Audi, Ford i Bosch oznámily hromadné propouštění zaměstnanců, chystá se uzavírání celých závodů.
     Komentáře
  • Hlídací pes

    Elektromobil není žádné zlo. Ale když je tlačíte na sílu, přicházejí protitlaky

    Před 1 rokem
    Drtivý nástup Číny ve světovém autoprůmyslu? „Je za tím i strategické rozhodnutí, že nebudou zkoušet dohnat padesát let ladění spalovacího nebo dieselového motoru nebo čehokoli, co tady inženýři v Německu a ve Francii zvládali. Oni to prostě přeskočili,“ říká Petr Knap, expert společnosti EY na automobilový sektor. „Žádný z ostatních velkých trhů necílí k roku
     Komentáře
  • Patria Online

    Podcast MakroMixér s Petrem Knapem: Kde se vzala nadvláda Číny, jaká je budoucnost evropského autoprůmyslu a na co se musí připravit Česko

    Před 1 rokem
    Kde se vzala automobilová nadvláda Číny, jaká je budoucnost evropského autoprůmyslu, na co se musí připravit Česko a proč jsou elektromobil a auto se spalovacím motorem dvě úplně jiné disciplíny? Hostem aktuálního dílu podcastu MakroMixér je Petr Knap, expert společnosti EY na automobilový sektor.
  • Garáž

    Bude znamenat vítězství Donalda Trumpa další problém pro evropské automobilky? Na stole jsou vyšší cla…

    Před 1 rokem
    Pravděpodobné vítězství Donalda Trumpa a republikánů ve volbách v USA může znamenat zhoršení přístupu evropských automobilek na americký trh kvůli potenciálně vyšším clům. Zároveň očekávané zvolnění tempa přechodu k elektromobilitě a tvrdší postoj USA vůči Číně může znamenat větší snahu čínských výrobců prosadit se v Evropě, a tedy i větší konkurenci pro evropský autoprůmysl. Uvedli to experti na automobilový průmysl.
     Komentáře
  • Patria Online

    Analytici: Po vítězství Trumpa se může zhoršit přístup automobilek z EU do USA

    Před 1 rokem
    Pravděpodobné vítězství Donalda Trumpa a republikánů ve volbách v USA, může znamenat zhoršení přístupu evropských automobilek na americký trh kvůli potenciálně vyšším clům.
  • Novinky

    Po vítězství Trumpa se může zhoršit přístup evropských automobilek do USA

    Před 1 rokem
    Vítězství Donalda Trumpa a republikánů ve volbách v USA může znamenat zhoršení přístupu evropských automobilek na americký trh kvůli potenciálně vyšším clům. Zároveň očekávané zvolnění tempa přechodu k elektromobilitě a tvrdší postoj USA vůči Číně může znamenat větší snahu čínských výrobců prosadit se v Evropě, a tedy i větší konkurenci pro evropský autoprůmysl. Uvedli to experti na automobilový průmysl.
     Komentáře
  • Novinky

    Auto na alternativní pohon preferuje o polovinu méně Čechů, než je světový průměr

    Před 1 rokem
    Zatímco od roku 2020 podíl příznivců ekologických pohonů celosvětově stoupl z 30 procent na současných 58 procent, popularita alternativních pohonů v tuzemsku se příliš nemění. Jako preferovaný pohon pro svůj budoucí vůz ho dlouhodobě deklaruje 25 až 30 procent tuzemských řidičů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti EY Mobility Consumer Index 2024 mezi 19 000 respondenty ve 28 zemích.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Volkswagen vs. odbory. Firma chce propouštět, lidé chtějí přidat

    Před 1 rokem
    Ve středu předložili zástupci Volkswagenu odborovým svazům své návrhy na škrty v rozpočtu firmy. VW obhajoval tvrdý úsporný program, zatímco odbory požadují růst mezd.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Odborníci varují: Německo už Česko nepotáhne

    Před 1 rokem
    Volkswagen ve středu zveřejní výsledky za kvartál a bude jednat s odbory IG Metall. Experti očekávají, že ziskovost automobilky klesne. Česko si podle nich také musí zvyknout, že ho německá ekonomika už nahoru nepotáhne.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Německé fabriky omezují výrobu. Těžká doba západního průmyslu dopadá na Česko

    Před 1 rokem
    „Některé firmy problémy neustojí a ekonomická realita převáží nad tím, co tu fungovalo léta – držet lidi, protože je pak budou firmy těžce shánět,“ popsal vliv slábnoucí německé ekonomiky na Česko Petr Knap z EY.
     Komentáře
  • FocusOn rozhovory

    Německo nás táhne dolů, krize v automobilovém průmyslu sahá i do Česka

    Před 1 rokem
    Krize v automobilovém průmyslu sahá i k nám, Německo nás táhne s sebou, nedostatek kvalifikované pracovní síly ničí Českou republiku. V pořadu Průmyslová zóna Pavla Janečka diskutovali hosté Jan Burian, analytik a poradce v průmyslu, a Petr Knap, dlouholetý partner ve společnosti EY a také investor a mentor, o budoucnosti českého průmyslu a nutnosti jeho transformace. Celý rozhovor: https://www.focuson.cz/nemecko-nas-tahne-dolu-krize-v-automobilovem-prumyslu-saha-i-do-ceska/
     Komentáře
  • Obnovitelně

    Evropa už čínským automobilkám nedokáže konkurovat nejen cenou, ale ani v technologiích

    Před 1 rokem
    Náskok Číny v elektromobilitě dále roste. Kromě technologického zaostávání čelí tradiční výrobci i problémům s vysokými produkčními náklady.
     Komentáře
  • AutoJournal

    Auta z Číny mají v Česku podíl do deseti procent, elektromobily vyšší

    Před 1 rokem
    Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. ČTK to řekl tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
     Komentáře
  • Hrot24

    Auta z Číny mají v Česku podíl do deseti procent, elektromobily vyšší

    Před 1 rokem
    Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
     Komentáře
  • Aktuálně

    V Evropě se to nevyvíjí dobře. Čína je rozumnější, říká expert o elektroautech

    Před 1 rokem
    Evropské automobilky i jejich dodavatelé se budou muset přizpůsobit nové realitě, neobejde se to bez osekání nákladů a zavírání továren.
     Komentáře
Reklama