Ochranný svaz autorský za loňský rok hlásí rekordní výsledky. Celkové příjmy této organizace dosáhly 1,45 miliardy korun, meziročně o 137 milionů více. O výsledcích hospodaření mluví v pořadu Agenda SZ Byznys Roman Strejček. Jediné přehrání písničky v celoplošném rádiu znamená 30 korun pro jejího autora. To v rádiu regionálním už stejná píseň vynáší jen na tři koruny a třeba na serveru YouTube je potřeba na výdělek jediné koruny hned tisícovka přehrání. Byznys s hudebními právy popisuje v rozhovoru předseda představenstva ochranného svazu autorského neboli OSA Roman Strejček. Právě OSA vloni díky rekordním tržbám 1,45 miliardy korun přihrála umělcům i rekordní výplaty. „Loni se peníze vyplácely zhruba 200 tisícům nositelů práv, skladatelům a textařům. V průměru to vychází něco okolo 6000 za rok na jednoho autora,“ říká Strejček s tím, že jen pět procent umělců se ale hudbou i skutečně uživí. Logicky jsou to ti nejhranější. „Tedy jména jako Marek Ztracený, Milan Špalek z Kabátů nebo v minulosti Richard Krajčo,“ vyjmenovává Strejček a dodává, že historicky mezi nejúspěšnější autory patří například Jaromír Vejvoda (autor hitu Škoda Lásky), dvojice Suchý a Šlitr nebo Leoš Janáček a Bohuslav Martinů. * Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. * Každý všední den na SZ Byznys [https://www.seznamzpravy.cz/sekce/ekonomika-194] a ve všech podcastových aplikacích. * Odebírejte na Podcasty.cz [https://podcasty.seznam.cz/podcast/agenda], Apple Podcasts [https://podcasts.apple.com/us/podcast/agenda/id1603442518] nebo Spotify [https://open.spotify.com/show/3KmeEEeu8kwLvk4lctgm99].