Rimac Technology představil revoluční baterii s pevným elektrolytem. Na Mnichovském autosalonu 2025 jsme se na ni mohli podívat blíže. Běžné baterie předčí ve všech ohledech, do výroby se dostane brzo.
Společnost Rimac Technology představila novou platformu bateriového systému pro elektromobily, která používá jen baterie se pevným elektrolytem. Tento výrobce elektromobilů dodával bateriové systémy pozoruhodným značkám aut, jako například Aston Martin a Koenigsegg. Navíc vyrábí elektro super auto Nevera. Na tomto produktu, který údajně nabídne lehčí, bezpečnější a výkonnější baterii pro elektromobily, spolupracovala firma Rimac s ProLogium a Mitsubishi Chemical Group. Toto zařízení představila na akci IAA Mobility 2025 společně s novými vývojovými projekty kompozitních a hybridních baterií pro elektromobily. O typech baterií s pevným elektrolytem se tvrdí, že jsou důležité pro další vývoj elektromobilů. Evropská výzkumná a vývojová organizace Imec publikovala minulý rok studii o této technologii, která potvrzuje tvrzení, že tyto baterie skutečně mohou zlepšit účinnost a současně snížit náklady. Komerční vývoj baterií s pevným elektrolytem byl doposud pomalý. Ačkoli před pár lety vzniklo velké množství partnerství, milníky pro uvedení elektromobilů plně vybavených touto technologií na trh mohou ještě nějakou dobu trvat. Například Nissan prohlásil, že prvním elektromobilem, který bude výhradně využívat baterie s pevným elektrolytem a kterého chce dosáhnout ve fiskálním roce 2028. Rimac neposkytl ani přibližný časový plán toho, kdy by mohl tuto novou technologii baterií nabízet zákazníkům. Tento článek se původně objevil na Engadgetu na adrese https://www.engadget.com/transportation/evs/rimac-introduces-its-take-on-solid-state-batteries-for-electric-vehicles-215915664.html?src=rss.
Automobilka Rimac se čím dál více prezentuje také jako špičkový subdodavatel. Spolupracuje s elitními evropskými značkami včetně Aston Martinu či BMW. Do Mnichova přivezla naději, že snad už dočkáme pevného elektrolytu.
Přiostřený Rimac Nevera R prolomil během jediné akce rovnou 24 světových rekordů. Naprostou většinu z nich ustavil o dva roky dříve „běžný“ Rimac Nevera. Známe i nový nejlepší čas 0–100 km/h pro produkční automobil.
Hybridních pohonů osobních aut existuje celá řada. Chorvatská firma Rimac Technology, která v současnosti vlastní slavnou automobilovou značku Bugatti, nabízí skutečný high-tech.
Bezpochyby moje nejočekávanější auto tohoto desetiletí je Bugatti Tourbillon, nástupce Chironu, který je poháněn jediným motorem hodným nahradit světoborný čtyřturbový W16 Bugatti: atmosféricky plněný V16. Nejen takový V16, ale jeden s maximálními otáčkami 9 000 ot./min a celkovým výkonem 1 800...
Obyvatelé Limy zažili nezvyklou podívanou – řeka Rímac, klíčový zdroj vody pro metropoli, se náhle zbarvila do sytě růžové. Úřady sice ujišťují, že voda je stále bezpečná k pití, ale mezi místními panuje nejistota. A nejde o ojedinělý případ – v Argentině se tento týden říčka Sarandí zbarvila do krvavě rudé.
Rimac možná poskytl první pohled na jednomístný závodní vůz, který je ve vývoji, což naznačil generální ředitel a zakladatel společnosti Rimac Mate Rimac, že překoná současné vozy Formule 1 a špičkové vytrvalostní závodníky. Jak první poznamenal The Supercar Blog, strana devět nejnovějšího vydání oficiálního magazínu Rimac zobrazuje skicu zobrazující trojici vozů, přičemž vůz...
Generální ředitel společnosti Rimac Group Mate Rimac je chorvatský technický nadšenec, inženýr a designér s bláznivou úrovní vhledu do toho, jak se auta vyrábějí, protože je zodpovědný za stavbu některých z nejrychlejších strojů na světě. Před více než deseti lety Rimac pracoval na svém doma postaveném elektrickém BMW E30 a nyní je zodpovědný... Číst dál...
Bugatti si dalo za cíl vyrábět nejrychlejší auta na světě a právě stanovilo novou nejvyšší rychlost pro nejrychlejší kabriolet na světě - 282 mil za hodinu. Francouzská značka s tím však není spokojená a chce jet ještě rychleji, jakmile dostane nové pneumatiky, které jsou schopné jet rychlostí přes 310 mil za hodinu. Čtěte více...
V roce 2019, po naprostém zničení světového rekordu v rychlosti sériově vyráběných vozů s Chironem Super Sport, prvním vozem, který překonal hranici 300 mil za hodinu, tehdejší prezident značky Stephan Winkelmann řekl, že francouzská značka končí s honbou za rekordy v rychlosti. Nedávno jmenovaný generální ředitel Mate Rimac řekl: „kašlem na to“ v... Čtěte více...
Pokud chcete, aby vaše auto mělo rychlost v přímce na maximum, nejlepší možností je nyní získat okamžitý točivý moment elektromobilu - ale který EV? Lidé z DragTimes sestavili užitečného průvodce, který vám pomůže s tímto skutečně obtížným a velmi častým nákupním dilematem: závod ve sprintu mezi Lucid Air Sapphire, Porsche Taycan Turbo S, Tesla Model S Plaid a ... Čtěte více...
Byla dokončena první fáze největšího projektu svého druhu v Chorvatsku. Výrobní prostory jsou dokončeny, produkce může začít. Produkce Rimac Group má nyní k dispozici čtyřnásobný prostor, než dosud.
Rimac možná odhalil Neveru R teprve minulý týden, což je hardcore verze elektrického hyperauta Nevera s ještě větším výkonem a úpravami zaměřenými na zlepšení časů na okruzích, avšak šéf společnosti již oznámil plány na ještě rychlejší vůz. V rozhovoru pro Motor1 během pátečního odhalení Nevera R CEO a zakladatel společnosti Mate Rimac...
Na závodní dráze zaměřená Nevera ujede čtvrt míle za 8,23 sekundy, ale úpravy podvozku a aerodynamiky jsou navrženy tak, aby co nejlépe fungovaly na klikatých silnicích.
Jsou to už dva roky, co Rimac doručil svým zákazníkům první hyperauta Nevera, rekordní elektromobil od malé chorvatské společnosti, která nyní také provozuje Bugatti. Jak byste mohli očekávat od příchodu dalšího Monterey Car Week, po několika speciálních edicích zaměřených na styl je čas na lákavé nové… Čtěte dále...
Chorvatská automobilka spadající pod patronát Bugatti má za sebou 15 let úspěšného fungování. Krásné výročí přitom neoslaví jen interním večírkem pro zaměstnance. Vydá totiž parádní limitovanou edici modelu Nevera, který dostane měděný nátěr, který bere dech. Počet kusů byste spočítali na prstech dvou rukou.
V dnešní epizodě Quick Charge je Elon obelháván ohledně plného autonomního řízení, prodeje plně elektrického Porsche Taycan prudce klesají, Hyundai uvádí na trh v Koreji elektromobil za 15 000 dolarů a Mate Rimac oslavuje 15 let výroby rychlých elektromobilů v Chorvatsku se speciální edicí supersportu za 2,5 milionu dolarů. více...
Vznikne 9 exemplářů, každý vyjde v přepočtu na 59 milionů korun. Pokud byste si chtěli vůz osobně prohlédnout, bude mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jenž začíná už ve čtvrtek 11. července.
Rimac otevírá další oblast své působnosti. Uvádí nové robotaxi, které nemá s prémiovým segmentem nic společného. Vývoj se má vyhnout kompromisům a nevýhodám, jimiž trpějí jiní.
Rubrika: Bugatti, Dodge, Ferrari, Porsche, Tesla, Koenigsegg, Dějiny automobilismu, kupé, elektrické, luxusní, speciální a limitované edice, výkon, supersportovní auta, klasika, sedan, Rimac. Pokračování textu Jaké je nejrychlejší auto na světě v roce 2024? Jaké je nejrychlejší auto na světě v roce 2024? Původně to bylo publikováno na Autoblogu v sobotu 15. června 2024 v 11:25 EDT. Prosíme, přečtěte si naše podmínky používání feedů. Trvalý odkaz | Poslat emailem | Komentáře.
Po nevalném úspěchu svého elektrického supersportu Nevera za dva miliony eur (50 000 000 Kč) dospěl Mate Rimac ke střízlivému závěru. Časy se od roku 2017 zcela změnily.
S nástupem elektromobility se začala objevovat velmi výkonná elektrická auta. U nich po sešlápnutí plynového pedálu prakticky neexistuje prodleva, což je na rychlou jízdu jako dělané.
Výměna Bugatti Chrion přichází brzy, ale před jeho oficiálním uvedením na trh získáváme více informací o motoru V16, který nahradí quad-turbo W16, který poháněl Jak Chiron, tak Veyron. Generální ředitel Bugatti-Rimac Mate Rimac promluvil na konferenci Financial Times Future of the Car v Londýně o… Čtěte více...
Dobré ráno! Je čtvrtek 9. května 2024 a tohle je The Morning Shift, váš denní přehled nejlepších automobilových titulků z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potřebujete znát. Čtěte více...
Prodeje nejrychlejšího produkčního elektromobilu světa se zpomalují. Nástupce Rimacu Nevera zřejmě dostane jiný druh pohonu. Šéf automobilky vyjmenoval možné příčiny, některé jsou překvapivé.
Generální ředitel Rimacu řekl novinářům, že pomalá poptávka po elektrických superautech znamená, že stále neposunula 150 Neveras, které plánuje postavit
Rimac je možná nejznámější jako dodavatel přední technologie elektromobilů a také výrobce elektrického hypervozu Nevera, i když v tom není výhradně budoucnost společnosti, soudě podle nedávných vyjádření generálního ředitele a zakladatele Mate Rimaca. Během konference Financial Times Future of the Car v Londýně, Rimac...
BMW potřebuje urychlit vývoj vysokonapěťových baterií a dalších prvků. Dohodlo se proto se společností Rimac Technology, majetkově propojenou s VW Group. První plody spolupráce se mají objevit již v aktuální dekádě.
Tohle auto se dočkalo velmi slušné publicity, je to v podstatě světový unikát a jeho produkce omezená na 150 kusů není zrovna enormní. Jenže také je to auto firmy s nulovou historií za desítky milionů korun, takže potíže s odbytem nejsou nemyslitelné.
Jsou rychlostní rekordy, které dávají smysl, ale pak jsou i takové, které příliš smysl nedávají. A jedním z těch z druhé skupiny je podle nás i rekord, který před časem stanovil chorvatský supersport Rimac Nevera.
Elektrický hypersport ovládl závod Supercar Shootout v Goodwoodu v několika kategoriích. Celkové vítězství mu síce uniklo, ale mezi elektrickými i sériovými auty jasně dominoval.
Výstavba budovy je naplánována na druhou polovinu roku 2024. Kromě toho Bugatti zahájilo náborovou kampaň s cílem zvýšit počet zaměstnanců v Molsheimu o 50 % do konce roku 2027.
Tesla plánuje v Šanghaji produkci až 1,75 milionu aut ročně. Rimac Nevera překonal 23 rekordů v akceleraci a brzdění. PRE spustila další dvě ultrarychlé stanice a Orlen Unipetrol bude nabíjecí stanice budovat spolu se Škoda Auto.
Rimac Nevera během jediného dne prolomil 23 rychlostních světových rekordů. Ve zrychlení překonal i oficiálně udávané hodnoty. Nic podobného se v historii ještě nestalo.