Dlouho očekávaná novinka z Maranella cílí na zájemce o SUV, svými vlastnostmi a konstrukcí však tuto škatulku dalece přesahuje. Porsche, Lamborghini, Maserati, Aston Martin... Ti všichni už robustní zvýšený vůz pro čtyři až pět lidí v nabídce dávno mají, Ferrari však dosud odolávalo. Jednoduše nemělo takovou šarádu zapotřebí. Pragmatické důvody však nakonec přece jen zvítězily. Velký vůz s atmosférickým V12 bude podle všeho velmi nedostatkovým zbožím.
O podobných záměrech jsme slyšeli už tolikrát, že pozitivnímu výsledku nebudeme věřit, dokud ho sami neuvidíme. I když některé poznámky šéfa značky působí až trochu komicky, vypadá to, že automobilka to tentokrát myslí smrtelně vážně.
Máme za sebou docela šílené období růst cen ojetých aut, které zdánlivě nebere konce - i při rekordních cifrách požadovaných za mnohdy nezajímavé vozy trh dlouho působil „vyluxovaně”. Situace se ale začíná měnit. První signály přichází z USA, Evropa obvykle následuje.
Ferari Purosangue ještě oficiálně neexistuje, ale stejně jde o nejkontroverznější ferrari současnosti. A těžko říct, jestli nějaké jiné SUV vzbuzuje tolik otázek mezi budoucími majiteli, ale i mezi zapálenými fanoušky, kteří si ho přitom stejně nikdy nekoupí.
V posledních letech rozhodně není neobvyklé, když se nějaké auto podaří nafotit bez maskování ještě před oficiální premiérou, ale takto? Ať už za tímto odhalením stojí cokoli, na nové Maserati Grecale se můžeme podívat ze všech stran dlouho před premiérou.
Zajímavé věci se objevily ve vůbec první výroční zprávě nově zformovaného koncernu Stellantis, který spojil už dříve dost spletité konglomeráty PSA a FCA. Jednou z nich je, že nový šéf si loni vydělal méně než ten, který už skoro 4 roky nežije.
Měl to být vůz, který vrátí Maserati na automobilovou mapu světa a z úzkoprofilového výrobce sportovních specialit udělá prestižnějšího konkurenta BMW nebo Mercedesu. Nestalo se, po 9 letech marných pokusů uspět je s novodobým Ghibli konec.
Italská klasika chce být za pár let jen elektrická, což může také znamenat, že brzy nebude žádná. Než se stane jedno nebo druhé, budeme si ji pamatovat pro stroje jako Giulia GTAm, právě ta se ukázala v akci.
Čím více o jeho záměrech víme, tím větší průšvih můžeme očekávat. Jakkoli novému šéfovi značky nelze upřít nadšení, po mnoha marných pokusech potřebuje Alfa víc než jen rozšířit nabídku SUV ve chvíli, kdy se trh s nimi stává nasyceným.
Je velmi neobvyklé, když prototyp chystaného modelu auta nabourá v běžném provozu, Maserati se to ale „podařilo”. Vůz, který měl debutovat 16. listopadu, ale nakonec stejně dorazí později.
Ferrari hodlá ve svých vrcholných sportovních modelech stále využívat obří motor V12. Kvůli emisním normám ovšem musí atmosférickou variantu nahradit jiný či velmi přepracovaný agregát. Hovořilo se o elektrifikaci, nicméně Ferrari údajně půjde cestou přeplňování.
Pokud žijete v přesvědčení, že nějaký dvanáctiválec je lepší než žádný dvanáctiválec, pak z údajného rozhodnutí Ferrari smutnit nebudete. Opojný zvuk ječivých V12 ale bude fuč.
Italský výrobce supersportů Ferrari má nového šéfa. Firmu bude od září řídit 52letý Benedetto Vigna a povede značku na cestě k elektrickému pohonu. Dosud pracuje ve vedení firmy STMicroelectronics a zaměřuje se tam na automobilový průmysl.
Zdá se to být až neskutečné, ale je tomu skutečně tak! Bývalý šéf italské stáje Ferrari Maurizio Arrivabene by měl být v následujících dnech potvrzen jako nový výkonný ředitel fotbalového Juventusu Turín.
Z funkce generálního ředitele společnosti Ferrari odstupuje Louis Camilleri. Hodnota akcií firmy, která se připravuje na uvedení nového SUV, proto v pátek klesla o procento. Firma teď má prozatímního ředitele a hledá náhradu.
Alfa Romeo způsobila svou Giulií Quadrifoglio poprask mezi novináři i nadšenci. Dnes už najdete některé kousky i v inzerci mezi ojetinami. Do jedné použité Giulie jsme si tedy sedli i my, abychom vyzkoušeli, co může nabídnout svému druhému majiteli.
Vedení italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles si dočasně sníží mzdy kvůli koronavirové pandemii, aby se zabránilo propouštění. S odvoláním na dopis, který zaměstnancům zaslal šéf podniku Mike Manley, o tom v pondělí informovala agentura Reuters.
Automobilový průmysl čekají dramatické změny, které jedni vítají jako skvělou šanci, jiní vyhlížejí s obavami a kritikou. K těm patří ředitel Peugeotu Carlos Tavares. V nedávném rozhovoru pro německý magazín Focus upozornil na nedomyšlené aspekty direktivního omezování spalovacích motorů a položil otázku, jaké hranice má dnešní tlak na snižování emisí.
Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka PSA Group, která vlastní značky Peugeot a Citroën, jednají o fúzi. Informoval o tom list Financial Times s odvoláním na obeznámené zdroje. O možném sloučení má ve středu jednat dozorčí rada PSA, uvedl další zdroj. Dvojice automobilek a francouzská vláda věc nekomentovaly.