Zavřít
Sergio Marchionne

Sergio Marchionne

Nejnovější články na Seznamu na téma Sergio Marchionne
  • Automobil Revue

    Jeep Wagoneer – Prostor a pohodlí

    Před 4 dny
    Wagoneer je pro Evropu velký a žíznivý, takže jsme si jej zajeli vyzkoušet do jeho domoviny. Nabízí totiž řadu zajímavostí…
     Komentáře
  • Techzprávy

    Stellantis chtěla dobýt Čínu. Namísto toho skončila jako většina západních automobilek

    Před 4 měsíci
    GAC-FCA, společný podnik, který do Číny přivedl Jeep, Fiat a další značky, nakonec zkrachoval. Další příklad západní značky, která se na čínském trhu nedokázala prosadit.
     Komentáře
  • Automobil Revue

    Jeep Wrangler 2.0 Turbo Sahara – Cestovatel časem

    Před 5 měsíci
    Jeep Wrangler je pořád tady! Je stále originální a po všech vznětových a elektrických eskapádách tankuje pouze benzín. Vyzkoušeli jsme základní provedení Sahara.
     Komentáře
  • Garáž

    Končí jeden z nejmocnějších lidí automobilového průmyslu: Je Carlos Tavares zachránce, nebo hrobař?

    Před 1 rokem
    Carlos Tavares, šéf jednoho z největších automobilových koncernů na světě, se již oficiálně začíná chystat do zaslouženého (a tak trochu nuceného) důchodu. Pojďme si připomenout jeho největší triumfy, které pomohly zachránit důležité značky, ale také se pojďme podívat na problémy, jež po svém odchodu zanechá…
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Elon Musk slibuje samořídící auta již 10 let [Aktualizace - nyní jsme v roce 11]

    Před 1 rokem

    ·

    Elon Musk slibuje, že samořídící auta jsou hned za rohem už poslední desetiletí. A jaké to bylo desetiletí! Plné skandálů, intrik a špatně vyrobených aut a automobilových doplňků. Viděli jsme vzestup elektrických vozidel, smrt dostupného amerického auta a závratný vzestup... Čtěte dál...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • AutoForum

    BMW–Renault? Tyto koncerny spolu se Stellantisem prý uvažují o spojení, šlo by o největší alianci světa i historie

    Před 1 rokem
    Působí to bláznivě, podobnou budoucnost ale světu aut věštil dnes už zesnulý šéf Fiatu. Po někdejším AZNP se nám tu rýsuje jakési AZEP - Automobilové závody, evropský podnik.
     Komentáře
  • AutoForum

    Už i dřív nesmiřitelní rivalové mezi výrobci aut v zoufalství spojují své síly, aby vůbec přežili

    Před 1 rokem
    To, o čem ještě před svou smrtí mluvil Sergio Marchionne, se zjevně stává realitou. Stačilo, aby se tlak politických regulací a čínské expanze stal tak silným, že ani někdejší silná animozita není překážou úzké spolupráce.
     Komentáře
  • AutoForum

    Němci najeli 100 tisíc km s SUV Alfy Romeo a rozebrali ho na díly. Kdo čekal další italský šmejd, krutě se mýlil

    Před 1 rokem
    Italská auta bývají krásná a řidičsky podmanivá, žít s nimi se ale dost často nedá kvůli jejich nekvalitě a poruchovosti. Moderní Alfy Romeo měly toto povědomí změnit. A podle dlouhodobého testu Auto Bildu aspoň SUV Stelvio uspělo. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • AutoForum

    Nejnadějnější moderní Alfa Romeo u lidí propadla, v bazarech je ale o to levnější. A kupodivu i vydrží

    Před 2 roky
    Vizuálně je to pořádně neskutečně přitažlivé auto, velkého úspěchu se ale jako nové nikdy nedočkalo. Jako ojetina to hit také není, dá se ovšem koupit výhodně. A vozy vyrobené po roce 2019 stíhá jen velmi málo problémů.
     Komentáře
  • AutoForum

    Asi nejspolehlivější Fiat vlastně Fiat moc není. V bazarech je raritou, přesto ho koupíte levně

    Před 2 roky
    O spolehlivosti italských aut se tradují nepěkné historky a nezřídka nepřehánějí. Tento Fiat ale vydrží, Fiat to ovšem moc není, Italové navěsili svůj vzhled na téměř stoprocentně japonskou techniku. I tím ale nakonec může 124 Spider lákat.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Chybí baterie, nebo nápady? Benzinový Jeep Cherokee končí, elektrický je v nedohlednu

    Před 2 roky
    Uzavřela se bezmála padesátiletá kariéra jednoho z aut, které symbolizovalo Ameriku. Následník zatím nemá ani stanovený termín.
    Praotcem dnešních Cherokee byl Jeep Wagoneer uvedený v roce 1962.
    Spojoval prostor velkého kombi s terénním podvozkem.
    V 60. a 70. letech byly v Americe v módě nápodoby předválečných dřevěných karoserií.
    Interiér a výbava byly na svou dobu luxusní. Zahrnovaly klimatizaci a posilovač řízení.
    Základem terénních schopností byl žebřinový rám a tuhé nápravy.
    Základem terénních schopností byl žebřinový rám a tuhé nápravy.
    V roce 1974 přišla dvoudvéřová verze pojmenovaná Cherokee.
    V roce 1974 přišla dvoudvéřová verze pojmenovaná Cherokee.
    Mechanický základ se od Wagoneeru nelišil.
    Jeep Cherokee řady SJ, 1974 až 1983
    Jeep Cherokee řady SJ, 1974 až 1983
    S druhou generací Cherokee se Jeep trefil do černého. Stala se klasikem žánru a definovala moderní SUV.
    Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
    Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
    Jízdní i pracovní kvality spojila s nadčasovým, ale výrazným designem.
    Na titulu Off-road roku 1984 se shodly všechny hlavní americké časopisy, což se nikdy předtím nestalo.
    Co udělalo z teréňáku SUV, byla integrace zesílených nosníků do karoserie. Vůz byl nižší a karoserie tužší než dřívější konstrukce na rámu, což zlepšilo jízdní vlastnosti na asfaltu. Půltunové snížení hmotnosti přitom razantně snížilo spotřebu paliva.
    Obě nápravy byly tuhé, ale nově vedené čtveřicí vzájemně se křížících ramen. To zpřesňovalo vedení kol na asfaltu a omezovalo riziko převrácení v terénu. Nápravu Quadra Link používalo několik dalších generací Cherokee i Grand Cherokee.
    Základní verze pohonu 4x4 Command Trac se připínala natvrdo, posloužila tedy jen na kluzkém povrchu. Vyšší verze Selec Trac měla otevřený středový diferenciál s uzávěrkou. Redukční převodovkou byly vybavené všechny verze.
    Původní verze interiéru ještě odkazovala na sedmdesátá léta, působila však útulně.
    V devadesátých letech přišel pragmatičtější styl, dnes nejčastěji přezdívaný "plastic fantastic".
    Přestože mezitím přicházela na trh modernější a méně okoukaná auta, neutuchající obliba udržela druhou generaci v prodeji osmnáct let.
    Jeep Cherokee řady XJ, 1983 až 2001.
    Jelikož byl mezitím uvedený větší Grand Cherokee, další generace Jeepu Cherokee z roku 2002 se trochu zmenšila a v Americe přejmenovala na Liberty.
    Hlavní technickou novinkou bylo nezávislé zavěšení předních kol a diesel od italského VM Motori. Záliba v plastech se přenesla i na exteriér.
    Od roku 2008 prodávaný Jeep Liberty druhé generace působil robustněji.
    Od roku 2008 prodávaný Jeep Liberty druhé generace působil robustněji.
    Koncem roku 2013 přišla na trh poslední generace.
    Vrátila se k původnímu jménu Cherokee, ale designem se od slavné minulosti rázně odřízla.
    Zejména přední maska přetavila motivy klasiků do nečekané podoby.
    Zásadní změnou byl přechod na kompaktní platformu společnou s Alfou Romeo Giulietta. Příčně uložený agregát, výchozí pohon předních kol a čtyřkolka připínaná elektronicky řízenou spojkou.
    Spojka však byla dimenzovaná robustněji a v krajní situaci přenesla na zadní kola skutečně všechnu dostupnou sílu motoru, což konkurenční systémy zdaleka nedokázaly. Také stabilizace uměla jemněji pracovat s přenosem síly při vyvěšení jednoho kola na nápravě.
    Zvýšená varianta Trailhawk dokonce nabídla zadní uzávěrku a přídavný redukční převod, který musel být složitě včleněn do předního i zadního diferenciálu. V příčně uložené převodovce na něj nebylo místo.
    Zpracování interiéru poskočilo dopředu spíše o dvacet let než o deset.
    Jeep Cherokee řady KL, 2013 až 2023.
    Jeep Cherokee řady KL, 2013 až 2023.
    Jeep Cherokee řady KL, 2013 až 2023.
    +
     Komentáře
  • Hrot24

    Ferrari představilo své první SUV: „Neříkejte mu SUV!“

    Před 3 roky
    Dlouho očekávaná premiéra vozu Purosangue má italskému tradičnímu výrobci sportovních aut otevřít širší trh.
     Komentáře
  • CNN Prima News

    Nové Ferrari Purosangue: Čtyřdveřák, do kterého se nastupuje jako do skříně

    Před 3 roky
    Dlouho očekávaná novinka z Maranella cílí na zájemce o SUV, svými vlastnostmi a konstrukcí však tuto škatulku dalece přesahuje. Porsche, Lamborghini, Maserati, Aston Martin... Ti všichni už robustní zvýšený vůz pro čtyři až pět lidí v nabídce dávno mají, Ferrari však dosud odolávalo. Jednoduše nemělo takovou šarádu zapotřebí. Pragmatické důvody však nakonec přece jen zvítězily. Velký vůz s atmosférickým V12 bude podle všeho velmi nedostatkovým zbožím.
     Komentáře
  • Formule

    Alfa Romeo odejde od Sauberu

    Před 3 roky
    Rozejdou se na konci příštího roku.
     Komentáře
  • AutoForum

    S poruchovostí Alf Romeo je prý konec, šéf vytrénoval 425 srdcařů, kteří už nevyrobí šmejd

    Před 3 roky
    O podobných záměrech jsme slyšeli už tolikrát, že pozitivnímu výsledku nebudeme věřit, dokud ho sami neuvidíme. I když některé poznámky šéfa značky působí až trochu komicky, vypadá to, že automobilka to tentokrát myslí smrtelně vážně.
     Komentáře
  • AutoForum

    Situace na trhu s ojetými auty se začíná měnit, expert radí nekupovat teď nic

    Před 3 roky
    Máme za sebou docela šílené období růst cen ojetých aut, které zdánlivě nebere konce - i při rekordních cifrách požadovaných za mnohdy nezajímavé vozy trh dlouho působil „vyluxovaně”. Situace se ale začíná měnit. První signály přichází z USA, Evropa obvykle následuje.
     Komentáře
  • Garáž

    SUV od Ferrari způsobí pozdvižení! Podívejte se na první snímky Purosange

    Před 3 roky
    Ferari Purosangue ještě oficiálně neexistuje, ale stejně jde o nejkontroverznější ferrari současnosti. A těžko říct, jestli nějaké jiné SUV vzbuzuje tolik otázek mezi budoucími majiteli, ale i mezi zapálenými fanoušky, kteří si ho přitom stejně nikdy nekoupí.
     Komentáře
  • MotorGuru

    Toto je první oficiální pohled na SUV Ferrari Purosangue

    Před 3 roky
    Vůz, který vidíte výše, je prvním oficiálním pohledem na SUV Ferrari Purosangue, píše web Top Gear.
     Komentáře
  • AutoForum

    Největší naděje Maserati na záchranu nafocena bez maskování, musí jít o šlendrián nebo provokaci

    Před 3 roky
    V posledních letech rozhodně není neobvyklé, když se nějaké auto podaří nafotit bez maskování ještě před oficiální premiérou, ale takto? Ať už za tímto odhalením stojí cokoli, na nové Maserati Grecale se můžeme podívat ze všech stran dlouho před premiérou.
     Komentáře
  • AutoForum

    Automobilka platí zesnulému šéfovi i čtyři roky po jeho smrti víc peněz než současnému řediteli

    Před 3 roky
    Zajímavé věci se objevily ve vůbec první výroční zprávě nově zformovaného koncernu Stellantis, který spojil už dříve dost spletité konglomeráty PSA a FCA. Jednou z nich je, že nový šéf si loni vydělal méně než ten, který už skoro 4 roky nežije.
     Komentáře
  • Formule

    Marco Mattiaci se připojil k Aston Martinu

    Před 3 roky
    Bývalý šéf Ferrari se potkal s bývalým šéfem McLarenu.
     Komentáře
  • AutoForum

    Kdysi největší naděje Maserati na návrat končí po letech hanby bez nástupce, nezachránil ji ani diesel

    Před 3 roky
    Měl to být vůz, který vrátí Maserati na automobilovou mapu světa a z úzkoprofilového výrobce sportovních specialit udělá prestižnějšího konkurenta BMW nebo Mercedesu. Nestalo se, po 9 letech marných pokusů uspět je s novodobým Ghibli konec.
     Komentáře
  • AutoForum

    Možná poslední Alfa Romeo s pořádným benzinem ukázala své zrychlení z 0 na 250 km/h

    Před 4 roky
    Italská klasika chce být za pár let jen elektrická, což může také znamenat, že brzy nebude žádná. Než se stane jedno nebo druhé, budeme si ji pamatovat pro stroje jako Giulia GTAm, právě ta se ukázala v akci.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nový šéf Alfy Romeo odhalil, jak chce značku vrátit na výsluní, aplaus čekat nemůže

    Před 4 roky
    Čím více o jeho záměrech víme, tím větší průšvih můžeme očekávat. Jakkoli novému šéfovi značky nelze upřít nadšení, po mnoha marných pokusech potřebuje Alfa víc než jen rozšířit nabídku SUV ve chvíli, kdy se trh s nimi stává nasyceným.
     Komentáře
  • AutoForum

    Prototyp největší naděje Maserati na záchranu naboural do sloupu, premiéra se odkládá

    Před 4 roky
    Je velmi neobvyklé, když prototyp chystaného modelu auta nabourá v běžném provozu, Maserati se to ale „podařilo”. Vůz, který měl debutovat 16. listopadu, ale nakonec stejně dorazí později.
     Komentáře
  • Novinky

    Dvanáctiválec od Ferrari se do muzea nechystá, místo toho má dostat přeplňování

    Před 4 roky
    Ferrari hodlá ve svých vrcholných sportovních modelech stále využívat obří motor V12. Kvůli emisním normám ovšem musí atmosférickou variantu nahradit jiný či velmi přepracovaný agregát. Hovořilo se o elektrifikaci, nicméně Ferrari údajně půjde cestou přeplňování.
     Komentáře
  • AutoForum

    Ferrari našlo cestu, jak udržet motory V12 při životě, stačí porušit 7 let starý slib

    Před 4 roky
    Pokud žijete v přesvědčení, že nějaký dvanáctiválec je lepší než žádný dvanáctiválec, pak z údajného rozhodnutí Ferrari smutnit nebudete. Opojný zvuk ječivých V12 ale bude fuč.
     Komentáře
  • Novinky

    Ferrari má nového šéfa, má vést přechod značky k elektrickému pohonu

    Před 4 roky
    Italský výrobce supersportů Ferrari má nového šéfa. Firmu bude od září řídit 52letý Benedetto Vigna a povede značku na cestě k elektrickému pohonu. Dosud pracuje ve vedení firmy STMicroelectronics a zaměřuje se tam na automobilový průmysl.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Od čipů k nejslavnějšímu výrobci sportovních aut na světě. Ferrari má nového šéfa

    Před 4 roky
    Hlavní postavou Ferrari se má stát 52letý Benedetto Vigna, který dosud vedl největší divizi francouzsko-italského výrobce čipů STMicroelectronics.
     Komentáře
  • Ruik

    Z Formule 1 do Juventusu Turín! Nový ředitel italského klubu vás ale může negativně překvapit

    Před 4 roky
    Zdá se to být až neskutečné, ale je tomu skutečně tak! Bývalý šéf italské stáje Ferrari Maurizio Arrivabene by měl být v následujících dnech potvrzen jako nový výkonný ředitel fotbalového Juventusu Turín.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Italská ikona před restartem. Obrodu Alfy Romeo povede i bývalý šéfdesignér Dacie

    Před 4 roky
    Slovutná Alfa Romeo je dnes stínem své bývalé slávy. Nový restart se chystá pod křídly koncernu Stellantis.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Ferrari nečekaně přišlo o ředitele. Louis Camilleri skončil z osobních důvodů

    Před 4 roky
    Generální ředitel automobilky Ferrari Louis Camilleri (65) po téměř dva a půl letech skončil ve funkci.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Šéf Ferrari po nákaze koronavirem rezignoval. Firma hledá náhradu

    Před 4 roky
    Z funkce generálního ředitele společnosti Ferrari odstupuje Louis Camilleri. Hodnota akcií firmy, která se připravuje na uvedení nového SUV, proto v pátek klesla o procento. Firma teď má prozatímního ředitele a hledá náhradu.
     Komentáře
  • Garáž

    Ojetiny: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Italská kráska z druhé ruky

    Před 5 roky
    Alfa Romeo způsobila svou Giulií Quadrifoglio poprask mezi novináři i nadšenci. Dnes už najdete některé kousky i v inzerci mezi ojetinami. Do jedné použité Giulie jsme si tedy sedli i my, abychom vyzkoušeli, co může nabídnout svému druhému majiteli.
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    +
     Komentáře
  • Novinky

    Šéfové Fiat Chrysler si kvůli koronaviru dočasně sníží mzdy

    Před 5 roky
    Vedení italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles si dočasně sníží mzdy kvůli koronavirové pandemii, aby se zabránilo propouštění. S odvoláním na dopis, který zaměstnancům zaslal šéf podniku Mike Manley, o tom v pondělí informovala agentura Reuters.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Šéf Peugeotu Tavares: Unie je hluchá, mobilita zdraží, svoboda cestovat je ohrožena

    Před 6 roky
    Automobilový průmysl čekají dramatické změny, které jedni vítají jako skvělou šanci, jiní vyhlížejí s obavami a kritikou. K těm patří ředitel Peugeotu Carlos Tavares. V nedávném rozhovoru pro německý magazín Focus upozornil na nedomyšlené aspekty direktivního omezování spalovacích motorů a položil otázku, jaké hranice má dnešní tlak na snižování emisí.
     Komentáře
  • Novinky

    Fiat Chrysler a PSA jednají o fúzi

    Před 6 roky
    Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka PSA Group, která vlastní značky Peugeot a Citroën, jednají o fúzi. Informoval o tom list Financial Times s odvoláním na obeznámené zdroje. O možném sloučení má ve středu jednat dozorčí rada PSA, uvedl další zdroj. Dvojice automobilek a francouzská vláda věc nekomentovaly.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Goodbye, pětikilo. Fiátek v USA propadl, v Evropě doplatí na emisní účetnictví

    Před 6 roky
    Z obdivovaného princátka se stal potížista. A to hned nadvakrát. Evropa dělá neekologické monstrum z auta, které je pro Američany moc malé.
    +
     Komentáře
Reklama