Google použil AI k "překonceptualizaci" Čaroděje ze země Oz pro Las Vegas Sphere
Před 7 měsíci
·
Google použil AI k přepracování jednoho z nejoblíbenějších filmů všech dob pro 360stupňové plátno Sin City s nejvyšším rozlišením na světě. Přetočená verze Čaroděje ze země Oz bude mít premiéru letos v srpnu v The Sphere, zábavním zařízení v Las Vegas s proslule kulatým LED displejem. Ať už se jedná o technický zázrak, dystopický zdroj paliva nebo nějakou kombinaci, projekt jistě bude pokračovat v zálibě The Sphere v okázalých spektáklech, které přesvědčí turisty, aby utratili stovky dolarů za to, že stráví několik hodin v jednom z jeho 17 600 sedadel. Sphere Entertainment, společnost stojící za tímto zařízením, pracovala na projektu s Googlem, Magnopusem a Warner Bros. Discovery, která vlastní práva na Čaroděje ze země Oz. Google to popisuje jako "epický počin tvořivosti a technologie", skromně ho přirovnává k hranicím kinematografie, které posunul uznávaný originál Technicolor. "Bereme si oblíbený film, ale znovu ho vytváříme," řekl generální ředitel Google Cloud Thomas Kurian pro The Wall Street Journal. "Jediný další způsob, jak byste to mohli udělat, je vrátit se [v čase] a natočit to s kamerami, které Sphere používá." Originál z roku 1939. Warner Bros. Discovery Google na projektu použil generativní modely AI z rodiny Gemini, zejména Veo 2 a Imagen 3. Společnost musela nejen zvětšit původní 35mm film pro 160 000 čtverečních stop velké plátno složené z 16 000 LED, ale musela také zohlednit střihy kamery, které odstranily postavy z obrazu.Například v kansaské scéně mezi Dorotkou, tetičkou Em a slečnou Gulchovou je na mnohem širším plátně viditelný i strýček Henry (který byl také v místnosti, ale mimo záběr). To se stalo především díky nástroji AI super-resolution (generující nové pixely, aby se vešly na mnohem vyšší rozlišení obrazovky), AI outpainting (generující nové části scény rozšiřující se za původní celuloid) a generování výkonu (zahrnující kompozity herců do těchto rozšířených prostředí). Aby pomohla vyladit modely AI, Google je "neomezoval" pouze na původní záběry. Krmila je také dodatečným materiálem, jako je scénář, produkční ilustrace, fotografie, plány scén a notové zápisy - učila je tak o detailech postav a prostředí a produkčních prvcích, jako jsou ohniskové vzdálenosti fotoaparátu. Společnost také konzultovala s profesionálními filmaři ohledně akcí, výrazů a vystoupení postav. "Nyní se pihy Dorotky zaostří a Toto může plynuleji probíhat většinou scén," tvrdila Google. Společnosti stojící za projektem (možná paradoxně) tvrdí, že přestože se AI dotkla "více než 90 procent filmu", "respektuje originál ve všech ohledech." Google uvádí, že nebyly přidány žádné nové dialogové řádky a nebyla přidána žádná nová hudba. Pokud je ukázka v náhledu níže (prostřednictvím tabGeeks) jakýmkoli náznakem, Dorotka má všechny přehladené rysy, jaké jsme si zvykli očekávat od AI-upscalovaných tváří.Ale konečné posouzení necháme na sluncem rozpálené turisty ze Sin City, kteří utrácejí své těžce vydělané (nebo těžce vyhrané) peníze za to, aby následovali cestu naplněnou vlivem Blíženců, která začíná 28. srpna. Tento článek se původně objevil na Engadget na https://www.engadget.com/entertainment/google-used-ai-to-reconceptualize-the-wizard-of-oz-for-the-las-vegas-sphere-194504769.html?src=rss































