Americký supersport SSC Tuatara během uplynulých dní dosáhl na dráze Kennedyho vesmírného střediska na Floridě rychlosti 474,8 km/h, čímž překonal vlastní rekord a přiblížil se vysněné metě 300 mph/h (483 km/h). Vývojáři přitom tvrdí, že na delší dráze by rychlost stoupla.
Americká automobilka SSC měla počátkem roku zajet rychlostní rekord, když měl její supersport SSC Tuatara překonat magickou hranici 300 mil za hodinu. To se ale nestalo a automobilka to v uplynulém týdnu oficiálně potvrdila.
Když se dva perou, třetí se směje. O titul nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu v posledních letech se praly zejména dvě automobilky. Souboj Bugatti a Koenigseggu svět motorismu moc dobře zná, do hry se ale vložilo třetí jméno. A vyhrálo. SSC Tuatara překonala bájnou rychlost 500 kilometrů za hodinu.
Možná jste se doslechli, že rekordní jízda SSC z října loňského roku byla opředena spekulacemi a pochybnostmi ohledně naměřených palubních dat a že se měřicí přístroje tak úplně neshodovaly. V Shelby SuperCars tak to samé auto vzali tentokrát nikoli na uzavřenou veřejnou komunikaci, ale na testovací dráhu vesmírného centra na Floridě. Výsledek? Tuatara potvrdila, že dle obecně platných pravidel je nejrychlejší silniční auto světa.
Svět má nové oficiálně nejrychlejší silniční auto - SSC Tuataru. Na Floridě zvládla rychlost 455,3 km/h v průměru dvou jízd opačným směrem. Podle původních proklamací však vůz měl zvládnout přes 500 km/h.
Rychlost fascinuje lidstvo celá staletí. Téma „nejrychlejší auto“ je spolehlivý recept na nejednu hospodskou debatu. Potom ta čísla – kolik stál vývoj, kolik hektolitrů vzduchu auto spolkne za minutu při plné zátěži nebo kolik bezesných nocí nad nimi jejich inženýři strávili. Některá z nich vynikají v maximální rychlosti, jiná ve zrychlení, pár z nich zvládá obojí – my vám přinášíme hned sedm aut, proti kterým i legendární Bugatti Veyron vypadá jako obtloustlý lenoch.
Opakovaný pokus o rekord v nejvyšší rychlosti sériově vyráběných silničních aut nedopadl pro SSC Tuatara dobře. S největší pravděpodobností za to ale nemůžou nedostatky ve výkonnosti vozu samotného, nýbrž přehnaná pečlivost automobilky.
Podle některých nezávislých očí není SSC Tuatara tak rychlá, jak automobilka deklaruje, a to kvůli videu rekordu, které bylo zveřejněno. Pokus o rekord se tedy uskuteční znovu a s přesnějším záznamem.
Svět se mění neuvěřitelně rychle a je těžké s ním držet tempo, proto vám každý týden v sobotu ráno přehledně shrneme všechny důležité novinky na jednom místě, aby vám žádná neutekla. Jste připraveni? Pohodlně se usaďte a jdeme se do toho pustit!
Dynamiku, kterou dnes dostanete od automobilů v cenové relaci do dvou milionů korun, ještě pár let zpátky patřila především supersportům. Nejen po této stránce se automobilový průmysl neuvěřitelně posunul. Takový Ford Focus RS nabízí 350 koní, CUPRA Formentor 310 koní a Mercedes A 45 AMG S se dostal až na 421 koní.
Jako první na světě pokořilo hranici maximální rychlosti přes 500 kilometrů za hodinu. A to dokonce i ve zprůměrovaném výsledku ze dvou pokusů, tedy podle pravidel Guinessovy knihy rekordů. Legitimita je proto nenapadnutelná.
Na úseku silnice NV 160 u města Pahrump v americkém státě Nevada proběhla 10. října historická událost. Poprvé zde jeden automobil dokázal v obou směrech jet průměrnou rychlostí přes pět set kilometrů v hodině.