Bormio se připravuje na hry Milano Cortina 2026 S tím, jak do zahájení zimních olympijských her Milano Cortina 2026 v Itálii zbývá už jen 100 dní, Bormio, alpské městečko proslavené olympijským sjezdovým lyžováním, se připravuje na svou hlavní roli. Právě na svazích sjezdovky Stelvio se 7. února 2026, v první den závodů, uskuteční […] První olympijské medaile se budou na Stelviu rozdávat právě na úvod her a bude se jednat o obří slalom mužů. Na tento svah zamíří také veškerá pozornost, protože právě zde se 10. února pojede nejočekávanější závod – sjezd mužů. Sjezdovka Stelvio, která hostila závody Světového poháru v 80. a také na přelomu 20. a 21. století a na které se v roce 1985 uskutečnilo i mistrovství světa, je dnes považována za jednu z technicky nejnáročnějších sjezdových tratí v mužské kategorii. Závodníci se při rychlostech vyšších než 120 km/h budou snažit co nejlépe prokličkovat mezi brankami a proplést se technickými zatáčkami tratě. Následující den po sjezdu mužů se pojede sjezd žen, který je na programu 11. února. V Bormiu se bude závodit až do 19. února, kdy hry skončí, a na programu dne bude mimo jiné i slalom mužů a žen. V neděli 16. února se pojede slalomový závod mužů a v sobotu 17. února slalomový závod žen. Závod družstev je naplánován na následující den. Stelvio už hostilo zimní olympijské hry jednou, a to v roce 2026, kdy se alpské lyžování odehrávalo právě v této lokalitě. O medaile se bojovalo na 3kilometrové závodní trati, která nabízí převýšení přes 800 metrů. Bormio přivítalo olympiádu již jednou, a to v roce 1988. Většina závodů, které se v Bormiu dosud v rámci Světového poháru pořádaly, připadá na technické disciplíny, takže sjezdařský areál bude muset kvůli olympijské události projít významnou změnou. Vrchol sjezdovky Stelvio se nachází v nadmořské výšce téměř 2300 metrů a cesta na něj trvá asi 15 minut ze středu Bormia. V roce 1952 vyhrála sjezd v Bormiu německá lyžařská legenda Othmar Schneider a právě on se stal prvním z mnoha vítězů Světového poháru v tomto italském městečku. Od té doby na sjezdovce Stelvio závodila ta největší jména sjezdového lyžování a v nadcházejících měsících a letech budou pod olympijskými kruhy závodit další z nich. Článek 100 dnů do olympijské slávy na Stelviu se nejdříve objevil na InTheSnow.
Generální ředitel společnosti Alfa Romeo uvádí, že přepracovali svou předešlou strategii zaměřenou pouze na elektromobily, a budou tak nově nabízet i auta na spalovací motory a hybridy. To pravděpodobně pozdrželo uvedení nového modelu Stelvio. Článek Second-Gen Stelvio on Hold as Alfa Romeo ‘Reworks’ EV Plans se ojevil jako první na webu The Drive.
Itálie není jen o starobylých městech a skvělé kuchyni. Její přírodní bohatství vás ohromí stejně jako antické památky. Objevte s námi nejkrásnější národní parky Itálie, které nabízejí úchvatné…
Automobilka Alfa Romeo svolává 6.355 vozů modelových řad Giulia a Stelvio vyrobených v letech 2019 až 2020. Důvodem svolávací akce je nesprávně namontovaný brzdový kryt BSM, který může způsobit špatné spojení mezi brzdovým pedálem a posilovačem brzd, v důsledku čehož bude možné vozidlo zastavit pouze nouzovým brzděním. V autorizovaném servisu bude zajištěno správné spojení mezi ... Read more
Kam prchnout před nehybným spalujícím žárem, a naopak využít prázdninový čas k aktivnímu pohybu? Vzhůru do hor! Nejsevernější italská provincie Jižní Tyrolsko se svými okouzlujícími lesy, slunnými pastvinami a vysokými vrcholy nabízí jedinečný zážitek z pěší turistiky, túr, hiků či treků, označení už je na vás… Nejen jižní svahy Alp, ale hlavně Dolomity září v ranním …
Alfa Romeo svolává do autorizovaných servisů po celém světě 1.886 vozů Giulia a Stelvio vyrobených v letech 2023 a 2024. Důvodem svolávací akce je nesprávné (příliš vysoké) nastavení dálkových světel, které má za následek vznik tmavé čáry mezi potkávacími a dálkovými světly. V autorizovaném servisu je nutné zkontrolovat a případně seřídit dálková světla. Svolávací akci ... Read more
Alfa Romeo představuje novou limitovanou sérii modelů Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport, která je novou kapitolou v legendární tradici symbolu ušlechtilého italského sportovního stylu, jenž od svého vzniku v roce 1923 představuje neustálou snahu o technickou dokonalost aplikovanou na závodní i sériové vozy.
Alfa Romeo má poměrně letitou modelovou nabídku, ale to by se mělo v příštích letech změnit. Už letos představí zcela nový model a nový model má v plánu představovat každý další rok.
Alfa Romeo představila novou speciální sérii nazvanou Tributo Italiano, která bude k dispozici v celé modelové řadě a na všech světových trzích. Série vzdává hold italskému původu značky.
Vítěze 107. ročníku Gira d'Italia v příštím roce možná určí až předposlední etapa, v níž na závěr třítýdenního závodu cyklisty čeká těžká horská prověrka. Peloton na úvodní Grand Tour v roce 2024 absolvuje mimo jiné výstup přes obávaný průsmyk Stelvio. Podle organizátorů, kteří dnes představili kompletní trasu, budou muset být uchazeči o růžový dres připraveni čelit výzvám od prvního do posledního dne.
Na přelomu osmdesátých a devadesátých let se designéři Zagato pokusili prolomit nudu a šeď japonského automobilového tvarosloví. Tak vzniklo Stelvio AZ1.
První elektrifikovaná Alfa Romeo konečně dorazila. Jak se novinka vyrovnala se 4000 kilometry, které během testování najela v Itálii v různých režimech? Vyzkoušeli jsme mildhybridní verzi.
Alfa Romeo dlouhodobě hovoří o své elektrické budoucnosti, i když italská značka dosud neuvedla na trh jediný model bez spalovacího motoru. Subkompaktní crossover umístěný pod modelem Tonale bude prvním elektromobilem značky, uveden na trh bude v první polovině roku 2024. Nadšenci rádi uslyší, že verze Quadrifoglio budou žít i nadále v éře bez lokálních emisí. Nahradí dnešní výkonné modely Giulia a Stelvio s šestiválci.
Seznam cyklistů se zkratkou DSQ před jejich jmény je tak dlouhý, že musíte rolovat, abyste dojeli na konec. Neuvěřitelných 31 mladých cyklistů bylo na Giru pro závodníku do 23 let diskvalifikováno. Důvod? Při výjezdu na posvátné Stelvio se drželi aut nebo motocyklů. Hanba!
Jednatřicet cyklistů bylo po čtvrté etapě Gira d'Italia pro jezdce do 23 let diskvalifikováno za to, že se v závěrečném stoupání do průsmyku Stelvio přidržovali doprovodných vozů a motocyklů. V závodě pokračuje 127 mladíků včetně devatenáctiletého českého jezdce Adama Seemana.
Když můžou oni, tak já taky. Asi tahle naivní myšlenka prolétla hlavou cyklistům ve středeční 4. etapě italského Baby Giro, tedy edice slavného Giro d'Italia pro jezdce do 23 let. Celkem 24 závodníků bylo diskvalifikováno za neobhajitelný podvod. Při stoupání na kopec Stelvio se drželi týmových aut i policejních motorek.
Alfa Romeo, která má velmi úzké pouto se svými fanoušky, se prostřednictvím oficiálních kanálů na sociálních sítích ptá svých fanoušků, jak by se měl jmenovat její další vůz.
/FOTO, VIDEO/ Středně velké rodinné SUV italské značky Alfa Romeo nepochybně zaujme i tehdy, pokud bude stát u chodníku třeba před kavárnou. Jenže konstruktéři toto auto skvěle připravili také pro sbírání jízdních zážitků.
V říjnu minulého roku odhalila italská Alfa Romeo facelift hned dvou modelů. Technicky příbuzný sedan Giulia a SUV Stelvio stojí na platformě Giorgio, a ačkoliv v rámci faceliftu neprodělaly vozy nijak zásadní proměnu, nebylo to ani potřeba. Italská designová škola je prostě vidět a jedná se o jedny z nejkrásnějších aut v daných segmentech. Nyní jsou známy české ceny a byla by tu ještě jedna novinka – speciální výroční edice sportovních verzí Quadrifoglio!
Speciální edice sedanu Giulia a SUV Stelvio ve vrcholných verzích Quadrifoglio Verde oslavuje 100 let od založení stejnojmenné značky se čtyřlístkem ve znaku.
Společnost Stellantis oznámila plány na zahájení výroby elektrických vozidel založených na platformě STLA Large ve svém montážním závodě Cassino v Itálii. Modely, která se tam po nutné rekonstrukci budou vyrábět, ještě nebyly odhaleny, ale budou se prodávat pod značkami Alfa Romeo a Maserati.
Marco Odermatt suverénně vyhrál superobří slalom v Bormiu a upevnil si první místo v průběžném pořadí Světového poháru. Švýcarský lyžař triumfoval popáté v sezoně a celkově pošestnácté v elitním seriálu. Zvítězil o 64 setin před Rakušanem Vincentem Kriechmayrem, který na náročné sjezdovce Stelvio ovládl středeční závod ve sjezdu. Třetí Loic Meillard ze Švýcarska ztratil už bezmála sekundu a čtvrt.
Marco Odermatt suverénně vyhrál superobří slalom v Bormiu a upevnil si první místo v průběžném pořadí Světového poháru. Švýcarský lyžař triumfoval popáté v sezoně a celkově pošestnácté v elitním seriálu. Zvítězil o 64 setin před Rakušanem Vincentem Kriechmayrem, který na náročné sjezdovce Stelvio ovládl středeční závod ve sjezdu. Třetí Loic Meillard ze Švýcarska ztratil už bezmála sekundu a čtvrt.
Mistr světa Vincent Kriechmayr vyhrál poprvé v kariéře klasický sjezd Světového poháru v Bormiu. Jednatřicetiletý rakouský lyžař si na náročné sjezdovce Stelvio připsal druhé vítězství v sezoně a čtrnácté v kariéře.
Mistr světa Vincent Kriechmayr vyhrál poprvé v kariéře klasický sjezd Světového poháru v Bormiu. Jednatřicetiletý rakouský lyžař si na náročné sjezdovce Stelvio připsal druhé vítězství v sezoně a čtrnácté v kariéře.
Italská legenda pod křídly Stellantisu jen vzkvétá. Aktuální facelift sjednotil Tonale, Giulii a Stelvio do jednoho designu, to hlavní ale teprve přijde.
Konkurence nikdy nespí, a tak i Alfa Romeo musí své modely udržovat svěží – byť zrovna design je parketa, ve které exceluje. Jde tu tedy převážně drobnosti a vizuální záležitosti jako například nový „světelný podpis“, digitální přístrojový displej v interiéru nebo poslední dobou velmi oblíbená luxusní verze vrcholné výbavy.
Italská automobilka se tak trošku probudila ze zimního spánku. Letos již představila novinku Tonale a nyní ukazuje modely Giulia a Stelvio po modernizaci.
Alfy Romeo Stelvio a Giulia po modernizaci mají displej v místě přístrojového štítu, adaptivní světlomety s funkcí LED Matrix, schopnost poloautonomní jízdy a pod kapotou od 160 do 280 koní.
Snímky, které se objevily na internetu a údajně zobrazují novou policejní Alfu Romeo Giulia, patrně také ukazují faceliftovanou verzi modelu. Automobilka ji přitom ještě oficiálně nepředstavila.
Alfa Romeo Giulia ve své příští generaci nemusí být sedanem. Zbývá však ještě pár let, než přijde. V budoucnosti značky také můžou být velká elektrická SUV a ne tak velké dotykové displeje.
Daleko nejhorší výsledek v historii nezávislého měření prodejů aut si loni v Evropě připsala Alfa Romeo. S prodeji se postupně propadla skoro o 90 procent a i oproti mizernému předloňsku její odbyt klesl téměř o třetinu. A nový šéf plánuje konkurenta BMW 7?
Na vrchol nabídky civilních verzí Alf Romeo Giulia a Stelvio přibývá varianta Estrema, jejíž nejdůležitějšími prvky jsou samosvorný diferenciál a adaptivní odpružení.
Dokáže nové malé SUV na platformě Jeepu postavit Alfu Romeo na nohy? Teoreticky by klidně mohlo, i když přichází se zpožděním a bez převratných novinek. Vypadá ovšem výborně, má zajímavý pohon a hada s křížem v erbu.
Je to dost možná teď a nebo nikdy, však pokud italská značka neuspěje v současné době s kompaktním stylovým SUV, s čím jiným by uspět měla? Motory má nakonec zajímavější, než se zdálo, ty nejlepší ale nebudou pro Evropu.
Druhý superobří slalom Světového poháru lyžařů v Bormiu byl zrušen. Závod měl odstartovat dnes v 11:30, nepojede se v zájmu bezpečnosti závodníků kvůli špatnému stavu sjezdovky po oblevě.