Pořídit si velké elektrické značkové SUV s papírovým dojezdem přes 600 km za cenu základní Škody Karoq? To není vtip, ale realita českého trhu, nicméně má to háček. A pořádný.
Tohle auto je nejen krásné, má i ten správný motor, správnou převodovkou a úroveň danou nejen spojením s osobou nejslavnějšího tajného agenta všech dob. Proč tedy ksakru stojí jako průměrná Octavie? Protože se trochu projelo, prý ale pořád funguje na jedničku.
Henrik Fisker, zakladatel zkrachovalé EV společnosti Fisker Inc., spolu s manželkou Geetou v tichosti ukončili činnost soukromé dobročinné nadace založené koncem roku 2021, která měla „podporovat inovace ve zdravotnictví, vzdělávání, udržitelnosti, mobilitě a ve všech oblastech, které pomáhají podporovat naši planetu a zlepšují a usnadňují životy lidí i zvířat.“ [1]
Po bankrotu společnosti Fisker zůstal její jediný model Ocean sirotkem. Neprodaná auta s pověstí zoufale nízké kvality chátrala často pod širým nebem na odstavných plochách či parkovištích.
Jako ideální taxík se obecně považuje auto, které je spolehlivé, moc nestojí a má zajištěný servis i náhradní díly. V New Yorku mají nově velkou flotilu aut, které nesplňuje ani jedno. V následujících pár letech se zato místní budou moci povozit v unikátním Fiskeru Ocean.
První masově vyráběné „zetko“ od BMW je typickým představitelem sladkých devadesátých let, a když má pod kapotou správný motor, je parádní hračkou na okresky. Vyzkoušeli jsme krásný exemplář vzácného kupé s nájezdem pod padesát tisíc kilometrů.
V poslední době se nám v divizi Sportovní vozy na Truc celkem urodilo a bylo z čeho vybírat. Nakonec jsme pro připomenutí zvolili Aston Martin DB9 z několika důvodů - má úžasný atmosférický motor V12, design vnějších linií neumí stárnout, a velké GT navíc pochází z výjimečného rodu. Tak jaképak ale?
Americká automobilka Fisker měla velké plány, chtěla výrazně promluvit do přechodu na "zelený" způsob dopravy, jenomže po ní zbyly jen dluhy a elektrická auta s minimální cenou. A také řada majitelů, kterým se jejich nové elektromobily rychle proměnily v "bezcenný krám".
Zatímco za oceánem se tato auta dočkala i po krachu výrobce alespoň nějak slušného zacházení a pozdější poprodejní podpory, v Evropě se jeví být prakticky nepoužitelnými vraky. Podle toho se s nimi zachází, podle toho také stojí. (Petr Miler)
Fisker není schopen vyrobit náhradní panty na dveře za cenu několika stovek dolarů pro model Ocean. Pojišťovna proto označila auto jako „totálku“ a vyplatila přes 50 tisíc dolarů.
BMW Z8, vyráběné mezi lety 2000 a 2003, je ikonický roadster, který kombinoval klasický retro design s moderními technologiemi. Jeho vzhled odkazuje na legendární model BMW 507 z 50. let. Designérem byl Henrik Fisker.
Už nenese jeho jméno a ani organizačně s ním nemá nic společného, což je nakonec možná jen dobře. Jako Karma žije dál a plánuje expanzi, kterou sladila se stávajícím vývojem světa aut.
Před nedávnem měl téměř každý nový automobil v základní výbavě rezervní kolo, hever a malou sadu nářadí, aby si majitelé mohli na silnici vyměnit píchlé kolo za rezervní. To se v posledních letech změnilo, když mnoho výrobců automobilů upustilo od standardního rezervního kola, aby snížili náklady a snížili hmotnost vozidla, aby pomohli spotřebě paliva.
Řízení Fiskeru Ocean v roce 2025 je riskantní záležitost. Když byla auta nová, byla od výroby příšerně nespolehlivá. Nyní, když Fisker zmizel, jsou majitelé většinou sami, pokud jde o opravy a údržbu. Kvůli tomu byste si mysleli, že se budou opravdu snažit pečovat o svů
Podobná volba nebývá až tak těžká fakticky, mizerných aut se najde dost, ale hlavně diplomaticky. Pokud ovšem společnost, která vůz vyrábí, mimo jiné kvůli jeho nekvalitě zkrachuje, pak je to snadná volba. Fisker Ocean tentokrát neměl konkurenci, prý se nikdy neměl dostat k zákazníkům.
Dobré ráno! Je úterý 10. prosince 2024 a toto je The Morning Shift, váš každodenní přehled nejdůležitějších titulků ze světa automobilů, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potřebujete znát. Čtěte více...
Není větší chyby než přestat zkoušet, jistě, ale občas také není od věci poučit se z vlastních chyb. Pokud tohle Henrik Fisker zvládá, pak ani po krachu své páté vlastní firmy z pěti dosud založených nepovažuje za chybu samotnou snahu zkoušet samostatně podnikat.
Američané dluží bilióny dolarů za platby za auta a posledních několik let ukázalo, že lidé jsou ochotni přijmout život ničící platby, aby mohli řídit to, co chtějí. Nedávné video zákazníka v prodejně Mercedesu ukázalo v reálném čase, jak šíleně finančně nezodpovědní jsou lidé, kte
Navzdory všem očekáváním sjel první Fisker Ocean z výrobní linky před více než dvěma lety. Měl to být vůz, který přivedl Henrik Fiskera zpět do centra pozornosti jako generálního ředitele nové automobilky na elektromobily. Brzy by Fiskerovo špatné řízení dovedlo jeho startup s elektromobily k bankrotu, což... Čtě
Nestává se často, že bychom testovali nové auto již zkrachovalé automobilky. Tedy vlastně se nám to nestalo nikdy. Ale dnes tu možnost máme, protože testujeme Fisker Ocean, jedno z nejkontroverznějších aut letošního roku. V Česku se nové prodává za 800 tisíc korun, přitom je to velké SUV s obrovskou baterií a skvělou výbavou v nejvyšší verzi Extreme. Má smysl o něm uvažovat? Vyváží lákavá cena potenciální rizika? Co vlastně všechno v autě funguje a nefunguje? To zjistíte v našem testu.
Nová Fisker je mrtvá a pryč, ale ještě předtím, než její zakladatel zabil svou nejnovější společnost, také zbankrotoval Starý Fisker. Podobně jako u Oceanu byla Fisker Karma již ve výrobě, když společnost zkrachovala, což znamená, že ji někteří lidé již vlastnili. Auto bylo znovu uvedeno na trh jako Karma Revero,… Číst dál...
Právě jsem strávil týden s přepracovaným Aston Martinem Vantage 2025, který je extrémně dobrý. Je to možná nejvíce vzrušující auto, které jsem letos řídil, a to z velké části díky jeho velmi velkým pneumatikám. Je to spíše šířka pneumatik než celková velikost, vlastně, a více než dělá Vantage cítit se naživu na... Číst více...
Během krátké doby, kdy Fisker fungoval jako funkční automobilka, opravdu nemohl jinak než dělat divné věci. Jak se ale ukázalo, mrtvý výrobce aut omylem zaměstnal severokorejského špiona ve svém technologickém týmu. Ne, nedělám si legraci. Čtěte více...
Dobrý ráno! Je pondělí, 14. října 2024, a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které byste měli znát. Čtěte více...
Automobilka Fisker zkrachovala, podruhé. Svoje vyrobené elektromobily, o něž neměl nikdo zájem, udala pod cenou velké firmě a zavřela i své sídlo v Kalifornii, kde byla v nájmu. Když se majitel nemovitosti přišel do budovy podívat, nestačil se divit. Našel totiž nepořádek, nářadí, baterky, hliněné modely i toxický odpad. Bez odpovědného vlastníka.
Přestože prošel bankrotem a ukončením provozu, problémy Fiskeru se neustále zhoršují. Jen den poté, co bylo oznámeno, že si Komise pro cenné papíry a burzy vyžádala předvolání výrobce automobilů, se společnost dozvěděla, že požadovat po majitelích, aby si sami pokryli náklady na opravy v rámci svolávací akce, bylo stejně nezákonné, jak to zní. Čtěte více...
Fisker se zdá, že nedokáže udělat vůbec nic správně – a to včetně ukončení své činnosti. Zdá se, že ústředí nyní již mrtvého výrobce automobilů v La Palma, Kalifornie, bylo opuštěno a zanecháno v "naprostém chaosu" s modely v životní velikosti z hlíny, automobilovým vybavením, bateriemi pro elektromobily a sakra nebezpečným odpadem. Číst dál...
Dobré ráno! Je pondělí, 7. října 2024, a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových zpráv z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potřebujete znát. Přečtěte si více...
Dobré ráno! Je středa, 18. září 2024, a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových zpráv z celého světa na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které byste měli znát. Čtěte více...
Fisker je mrtvý — ne, ne ten mrtvý Fisker, ten druhý — ale každý Ocean crossover, který se mu podařilo vydat před bankrotem, je stále venku. Tyto vozy jsou stále svolávány kvůli různým problémům, což vedlo kupující k otázce: Kdo vlastně zaplatí za tyto opravy v rámci svolávací akce? No, verdikt je nyní na světě:… Čtěte dále...
Mnozí na ně hledí jako na spásu, zase takový pokrok ale nepředstavují. I kdyby ale jejich lepší parametry někdo takto vnímal, v autech se stejně nemají šanci objevit. To, o čem výrobci hovoří, ve skutečnosti nejsou baterie s tuhým elektrolytem a klíčové problémy neřeší. (Petr Prokopec)
Už je to dlouho, co se o Fisker mluvilo v pozitivním světle, a bohužel se to dnes nezmění. Bankrotovaný startup EV vydal svolávací akci pro 8 026 vozů Oceans v USA a Kanadě kvůli poruše rekuperačního brzdění, ke které dochází, když je rekuperace aktivní při jízdě přes nerovnost. Zřejmě když řidiči mají rekuperaci … Číst více...
Prý chtěl vždy udělat sám pro sebe, k čemuž se postupem času skutečně propracoval. Nyní Sasha Selipanov ukázal svou prvotinu zvanou Nilu, která nabídne kombinaci 1 085 koní a 1 200 kilogramů bez turba, elektrifikace i dalších moderních výdobytků.
Rozbil jsem svou slušnou část čelních skel. Praskl jsem je při jejich odstraňování z aut, praskl jsem je, když jsem klopýtl a upadl, a dokonce jsem je praskl zevnitř při posunutí sedadla dopředu s přílišným nasazením. Ale nikdy jsem nevylezl na pětistopovou skleněnou tabuli věříc, že mě udrží... Číst dál...
YouTube kanál Rich Rebuilds se již léta věnuje rozebírání elektromobilů, aby zjistil, jak fungují, takže když mu do hledáčku přišel Fisker Ocean za výhodnou cenu, musel ho koupit. I když byl úplně nepojízdný. Tento vůz byl nově zakoupen za více než 70 000 dolarů, měl několik tisíc dolarů ochrany laku a tónování… Čtěte více...
I když výrobce automobilů přežije proces bankrotu, restrukturalizovaná entita již nemusí podporovat vozidla, která dříve vyráběla. Majitelé vozů Fisker Ocean by se mohli ocitnout v této situaci, ale spojují se, aby hájili své zájmy a opravili problémy problematického elektrického crossoveru. Čtěte více...
Dobré ráno! Je středa, 17. července 2024, a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které byste měli vědět. Čtěte více...
Automobilka Fisker zkrachovala, přesto musí řešit nepříjemné provozní problémy. Na její modely se v USA sešly hned dvě závažné svolávací akce během dvou týdnů.
Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy oznámil nové svolání vozu Fisker Ocean a je to další špatná zpráva. Podle NHTSA existuje možnost, že vodní pumpa selže, což způsobí ztrátu energie, protože systém řízení baterie pošle elektromobil do nouzového režimu. Ve zprávě o svolání se uvádí… Číst více...
Spoluzakladatelé společnosti Fisker Inc., Henrik Fisker a jeho manželka Geeta Gupta-Fisker, snižují své platy na 1 dolar, aby zajistili financování bankrotového řízení svého neúspěšného startupu na elektromobily, zatímco právníci pracují na dokončení prodeje zbylých zásob. Reorganizační úředník společnosti Fisker Inc., John DiDonato, uvedl v úterním ranním podání, že pár, který startup založil v roce 2016, učinil toto rozhodnutí 8. července – pouhých pět dní poté, co byla tato záležitost přezkoumána Lindou Richenderfer, právničkou z kanceláře amerického správce. Na tomto slyšení 3. července se Richenderfer zeptala DiDonata, zda jsou Fiskerovi stále na výplatní listině.
Dobré ráno! Je úterý 9. července 2024 a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potřebujete vědět. Čtěte více...
Existuje spousta skvělých zaměstnání v automobilovém světě, které byste mohli dělat. Třeba navrhování vašich vysněných aut, závodění s vašimi vysněnými auty nebo údržba vašich vysněných aut. Avšak, pro každé dobré zaměstnání tam venku, bych se vsadil, že existuje alespoň jedno hrozné zaměstnání. Čtěte více...
Fisker oficiálně podal žádost o bankrot minulý měsíc a i přes výprodej zboží "končíme" s cenami svých elektromobilů Ocean sníženými o tisíce, má automobilka stále několik tisíc neprodaných kusů. Fisker možná našel kupce pro všechny tyto elektromobily a jak uvádí TechCrunch, je ochoten je pustit... Číst dál...
Fisker oficiálně podal žádost o bankrot minulý měsíc a navzdory výprodeji při ukončení podnikání, který viděl ceny jeho elektrických vozidel Ocean snížené o tisíce, má výrobce automobilů stále několik tisíc neprodaných kusů. Fisker možná našel kupce pro všechna tato EV a jak uvádí TechCrunch, je ochoten je nechat jít... Přečtěte si více...
Automobilka Fisker Automotive je možná oficiálně mrtvá díky téměř komicky špatnému řízení, ale zatímco se vyrovnává s celou tou bankrotní záležitostí, musí také vyřešit nové svolání vozidel. Jak se ukázalo, dveře modelu Ocean se mohou zaseknout a uvěznit tak osoby uvnitř. To není ideální ve většině situací... Přečtěte si více...
Nové technologie mohou být děsivé a když utrácíte více než 50 000 dolarů za nové auto, chcete vědět, že tyto peníze budou investovány do kvalitního produktu. Skvělý tým společnosti Edmunds Cars kupuje nová auta přímo z prodejen za vlastní peníze a vlastní je několik let, aby mohl poskytnout skutečné zkušenosti s vlastnictvím... Čtěte více...
Dobré ráno! Je úterý 18. června 2024 a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových zpráv z celého světa na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potřebujete vědět. Čtěte více...
Výrobce elektrických vozidel Fisker podal žádost o ochranu před bankrotem podle kapitoly 11, čímž se stal druhým startupem v oblasti elektrických vozidel, který tak učinil v posledním roce, a to i přesto, že i lídři průmyslu mají potíže přilákat více zákazníků za hranici prvních příznivců technologie. Společnost Fisker Group Inc. uvedla ve svém podání u Bankrotního soudu v Delaware, že její odhadovaná aktiva se pohybují mezi 500 miliony a 1 miliardou dolarů. "Stejně jako další společnosti v průmyslu elektrických vozidel jsme čelili různým tržním a makroekonomickým protivětrům, které ovlivnily naši schopnost efektivně fungovat," uvedla společnost v připraveném prohlášení v pondělí večer.
(Bloomberg) -- Společnost Fisker Inc. podala v pondělí žádost o bankrot, několik měsíců poté, co tento startup v oblasti elektromobilů zastavil výrobu svého jediného modelu, často závadového SUV Ocean. Nejčtenější články z Bloombergu: Bakterie, které způsobují nekrotizující fasciitidu a mohou zabít během dvou dnů, se šíří v Japonsku. To jsou nejdražší města světa pro expaty v roce 2024. Tajná zbraň hedgeových fondů pro boj s SEC sídlí v Texasu. Co byste měli vědět o smrtících bakteriích, které se šíří v Japonsku. Bývalý poradce Trumpa ho vyzývá, aby přerušil vztahy s Čínou.
Americký výrobce elektromobilů Fisker v pondělí požádal o bankrotovou ochranu, zkrachovalo mu totiž jednání o investici s velkou automobilkou. Krach jednání tak firmu vystavil riziku, že jí rychle dojdou peníze na dodávky jejího modelu SUV Ocean ve Spojených státech a v Evropě, uvedla agentura Reuters.
Prodej aut často bývá vyčerpávající dřina. Je tedy pochopitelné, že zaměstnanci autosalonu mohou cítit tlak na to, aby si zkracovali cestu. Jak nedávno zjistil jeden autosalon v Nové Anglii, pokud vás ale přistihnou při přímém podvodu, mohou následky být opravdu nepříjemné. - Collin Woodard Přečtěte si více...
Fisker po katastrofálním uvedení na trh crossoveru Ocean není v dobré kondici. Pro generálního ředitele Henrika Fiskera, zakladatele společností Fisker Automotive a VLF Automotive, je to stará známá píseň - založit automobilku, vyrobit několik kusů jednoho auta a pak se spektakulárně zhroutit. Nová zpráva od TechCrunch,… Přečíst více...