Automobilka VinFast čelí ve Spojených státech žalobě. Elektromobil VF 8 podle uživatelů nabíjí střídavým proudem méně než třetinovým výkonem, než je deklarováno.
(Reuters) - Společnost VinFast z Vietnamu v pátek vykázala za třetí čtvrtletí větší čistou ztrátu, protože výrobce elektrických vozidel musel vynaložit velké prostředky na rozšíření své působnosti a zvýšení prodeje v jihovýchodní Asii, která je jejím největším trhem. Akcie společnosti klesly o 12 %. Společnost VinFast uzavřela ve sledovaném čtvrtletí dvě úvěrové smlouvy v celkové výši 250 milionů USD, protože hledá způsoby, jak posílit svou ambiciózní růstovou strategii a expandovat na mezinárodní úrovni i přes tlaky na výši cel a nepříliš optimistické vyhlídky poptávky ve Spojených státech.
Ačkoliv se na Západě o slovo hlásí hlavně čínské automobilky, prosadit se tu snaží také automobilka z Vietnamu. Oproti původním plánům ale její prodeje nejsou takové, v jaké věřila. Společnost VinFast se proto poohlíží po jiných trzích, na které budou její tržby výraznější. Z Evropy či USA ale neutíká.
V úvodním článku jsme naznačili, co stojí za krizí evropského autoprůmyslu a krátce jsme uvedli i směr, kterým by se mohl částečně vydat. Jak by mohla malá levná auta vypadat?
Nejprve v centru Hanoje, o dva roky později i v dalších místech Vietnamu mají mít benzinové motorky zákaz vjezdu. Vietnamská domácí automobilka vyrábí elektrické motorky a skútry, drtivou většinu tohoto obřího trhu však tvoří spalovací stroje, kterým dominuje Honda.
Vlastně to ani není úplně nové auto, jedná se o přepracovaný starší model se zlatými dekory a ochranným pancířem. Říká si Lac Hong 900 LX a krom extrémní odolnosti se se vyznačuje také extrémní hmotností.
Vietnamská automobilka má problém s asistenčními systémy, které momentálně dokáží příhodně asistovat leda sebevraždě majitele. Servisy mají zajistit nápravu, ta ale rychlá opravdu není, úřady začaly stížnosti zákazníků evidovat už loni. (Petr Prokopec)
(Reuters) - Výrobce elektromobilů VinFast našel ve čtvrtek investory pro druhé čtvrtletí, protože zvýšil výdaje na rozšíření a marketing, aby podpořil svou ambiciozní růstovou strategii. Výrobce elektromobilů vykázal za čtvrtletí končící 30. června čistou ztrátu 812 milionů USD, což je o 15 % více než v předchozích třech měsících. Dodávky vozů v uvedeném čtvrtletí vzrostly o 172 % na 35 837, přičemž zůstal jejich hlavním trhem Vietnam.
O vozech, které posádku dovezou samy do cíle bez nutnosti řídit, se mluví snad od vynálezu auta jako takového. Dnes jsme již k tomuto bodu docela blízko a robotické taxíky jsou už skutečností. Americká novinka ale chce autonomní řízení dostat i do vozů, které si mohou zájemci sami koupit.
Transakce se bude týkat společnosti Novatech Research and Development JSC, subjektu založeného ve Vietnamu, která bude vyčleněna ze společnosti VinFast Trading and Production JSC (VFTP), což je domácí výrobní divize společnosti VinFast, jak vyplývá z podání společnosti VinFast americké Komisi pro cenné papíry (SEC). Společnost Novatech bude držet investiční náklady spojené s dokončenými projekty výzkumu a vývoje a společnost VFTP bude nadále zodpovědná za výrobu elektromobilů a za další výzkum ve Vietnamu. Akcie společnosti VinFast vzrostly v rámci předobchodní fáze o 1,4 % na 3,59 USD.
VinFast Lux A 2.0 je luxusní vietnamský sedan s technikou od BMW a asijskou cenou. Kdyby se prodával u nás, má problém nejen Škoda Superb, ale možná i „otcovské“ BMW 5, nebo Audi A6.
Je to od pohledu svérázně pojaté auto, Vietnamci ale přesto věří, že se jim s ním podaří prorazit nejen ve své domovině. Velký 5,1metrový stroj na pomezí SUV a kombíku dostane novou vizáž, navíc se podle všeho poprvé chystá do míst, kde se jezdí vlevo.
Vietnam dělá krok, který ještě před pár lety působil jako sci-fi – zavádí konkrétní datum, od kdy budou benzinové motocykly v ulicích hlavního města minulostí. A co víc: tento plán má ambici přerůst ve všeobecný zákaz spalovacích motorů v osobní dopravě.
Že by Vietnamci konečně přišli na to, že neohromí Američany s drahými SUV, ale spíš zbytek světa s levnými dodávkami? Na první pohled to tak vypadá, díváte se do auta za 230 tisíc korun, jenže druhý pohled odhalí, že poměr hodnoty a ceny ani v tomto případě hvězdný není. (Petr Prokopec)
VinFast – ambiciózní vietnamská značka elektromobilů – právě otevřela svůj druhý domácí závod na výrobu elektromobilů. Továrna v Hà Tĩnh byla postavena doslova v závodním tempu: za necelých sedm měsíců. Rozloha? 360 000 m². Plánovaná kapacita? 200 000 vozidel ročně.
Vietnamský výrobce se nijak neskrývá se svými globálními ambicemi. Důkazem je slavnostní spuštění nového závodu v provincii Hà Tĩnh, pouhých sedm měsíců po zahájení výstavby. A i když je to už pátá továrna značky, tento krok má pro strategii VinFastu zcela zásadní význam.
HANOJ (Reuters) -Vietnamský výrobce elektrických vozidel VinFast zahájil v neděli výrobu v druhém domácím závodě a jeho cílem je zvýšit produkci dostupných minivozů do města v době, kdy se jeho plány globální expanze zpožďují. Nový závod se nachází v centrální provincii Ha Tinh a má počáteční roční kapacitu 200 000 kusů, rozkládá se na 36 hektarech, jak společnost uvedla ve svém prohlášení. VinFast, za kterým stojí největší vietnamský konglomerát Vingroup, si vytyčil ambiciózní cíle na vybudování výrobních závodů na mezinárodních trzích, včetně Spojených států, Indie a Indonésie.
Akcie vietnamské automobilky VinFast Auto (NASDAQ:VFS) se v pondělí obchodují výše po zveřejnění hospodářských výsledků za první čtvrtletí. Společnost vykázala čtvrtletní ztrátu na akcii 30 centů, což je horší než odhad analytiků 28 centů. Čtvrtletní tržby ve výši 656,54 mil. USD (meziročně růst o 149,9 %) překonaly očekávání trhu, které bylo 520,01 mil. USD. K růstu přispělo rovněž: Tesla, Vietnamský konkurent VinFast zaznamenává nárůst dodávek EV o 296 % v prvním čtvrtletí Tržby z prodeje vozidel dosáhly 612,6 mil. USD, což je o 164,4 % více než v minulém roce. K 30. dubnu byly údaje o zásobách společnost následovné:
(ČTK) – Vietnamský výrobce elektromobilů VinFast vykázal v pondělí již šestý kvartální čistý zisk za sebou, protože pokračuje ve své snaze zvýšit objemy prodejů. Firma VinFast vykázala za první čtvrtletí čistou ztrátu 712,4 milionu dolarů (16,5 miliardy Kč) oproti ztrátě 1,3 miliardy dolarů v předchozím kvartálu. Ve srovnání se stejným obdobím loni je však ztráta vyšší o 20 procent. Dodávky se v tomto kvartálu zvýšily téměř o 300 procent na 36 330 vozů. O tento nárůst se postaraly především prodeje ve Vietnamu, který je pro VinFast největším trhem.
Vozy vietnamské automobilky VinFast se prodávají i v Evropě, to ale nejspíše většina zájemců o elektromobil ani netuší. Slabému marketingu odpovídají i prodeje a automobilka proto zásadně mění plány.
Vietnamská automobilka VinFast se sice v Evropě potýká s problémy, ale na domácí půdě dál rozšiřuje nabídku elektrických vozidel. Nejnovějším přírůstkem je malý elektrobus EB 6, který má podle firmy sloužit nejen jako městský autobus, ale i pro meziměstskou dopravu. To samo o sobě naznačuje ambice jít dál než jen do klasického MHD provozu.
(ČTK) - Ztráta vietnamského výrobce elektromobilů VinFast se v posledním čtvrtletí zvětšila, uvedla firma ve čtvrtek, a to kvůli rostoucím nákladům spojeným s expanzí do zahraničí a programem bezplatného nabíjení zaměřeným na získání nových kupců. Výrobce automobilů se ve své expanzi zaměřuje na Asii a uvedl, že v letošním roce otevře montážní závody v Indii a Indonésii. "Nadále se pružně přizpůsobujeme změnám v regulační a geopolitické krajině," řekla předsedkyně Thuy Le v konferenčním hovoru s analytiky.
O úspěchu elektromobilů píšeme obvykle ve spojení s Čínou nebo zeměmi severní Evropy. Jeden z nejvyšších podílů má ale i relativně chudý Vietnam, jehož jediná větší domácí značka už nic jiné než elektromobily nevyrábí.
Nedávno jsme zveřejnili seznam Proč tyto 15 akcií elektrických vozidel klesá v roce 2025. V tomto článku se podíváme na to, jak si VinFast Auto Ltd (NASDAQ:VFS) stojí ve srovnání s ostatními akciemi elektrických vozidel, které klesají v roce 2025. Sektor elektrických vozidel získal na popularitě během bezprostřední post-covidové éry […]
JAKARTA (Reuters) - Indonéský ministr pro investice uvedl, že vietnamský výrobce elektrických vozidel VinFast plánuje instalovat po celé zemi až 100 000 nabíjecích stanic, poté co se zástupci společnosti v úterý setkali s prezidentem Prabowem Subiantem. Ministr Rosan Roeslani také uvedl, že továrna VinFastu v provincii Západní Jáva zahájí provoz příští rok s roční výrobní kapacitou 50 000 jednotek. Představitelé společnosti odmítli mluvit s tiskem po setkání s Prabowem.
Šťastný Valentýn! Je pátek 14. února 2025 a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potř
Vietnamský výrobce elektrických vozidel VinFast uvedl ve čtvrtek, že v loňském roce dodal zhruba 97 000 vozů, což je téměř třikrát více než v roce 2023, ale prodeje byly téměř výhradně na domácím trhu. Společnost uvedla, že plánuje letos nejméně zdvojnásobit globální prodeje, povzbuzena velkým nárůstem dodávek v posledním čtvrtletí roku 2024, kdy prodala více než 53 000 vozů, což je více než polovina jejích celkových ročních prodejů. Dodávky v roce 2024 překročily revidovaný prodejní cíl 80 000 jednotek.
Dobré ráno! Je čtvrtek, 23. ledna 2025, a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potř
Vietnamský konglomerát Vingroup čelí obnovenému zkoumání své strategie podpory ztrátového výrobce elektrických vozidel VinFast, jelikož se jeho akcie nacházejí blízko několikaletých minim, zatímco zahraniční investoři prodávají a jeho náklady na půjčky rostou. Tlak na společnost, která je ve Vietnamu domácím jménem s podnikáním pokrývajícím automobily, nemovitosti, maloobchod a letoviska, se tento měsíc zvýšil, když Moody's a Fitch udělily 'junk' ratingy dluhu nejziskovější divize Vingroup, realitní firmy Vinhomes, stejně jako její plánované mezinárodní dluhopisové emisi ve výši 500 milionů dolar
Máte pocit, že se k vám zaměstnavatel nechová hezky, když vás se zdviženým prstem nutí v práci něco dělat? Co by za to dali u VinFastu, chce se dodat. Vietnamská automobilka má na krku další, tentokrát ještě bizarnější skandál. (Petr Prokopec)
Vietnamský výrobce elektrických vozidel (EV) VinFast v neděli oznámil plán na výstavbu své druhé domácí výrobní linky, která zdvojnásobí jeho výrobní kapacitu, a uvedl, že je potřeba splnit rostoucí poptávku po jeho malých a středně velkých modelech. VinFast uvedl, že nová továrna by měla ročně vyrábět 300 000 jednotek ročně ve své počáteční fázi, stejnou kapacitu jako jeho stávající závod v Haiphongu. "Poptávka na mezinárodních trzích rychle roste, proto výstavba další továrny na elektromobily... vytvoří pevný základ pro důležitou a explozivní fázi rozvoje, která VinFast čeká," uvedl Nguyen Viet Quang, místopředseda a generální ředitel společnosti Vingroup, mateřské společnosti VinFast. VinFast, dceřiná společnost velkého vietnamského konglomerátu Vingroup, uvedla minulý měsíc, že její čistá ztráta ve třetím čtvrtletí se snížila na 550 milionů dolarů, což podle ní odráží nižší náklady na materiál a zvýšenou výrobu.
Dobré ráno! Je středa 27. listopadu a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potř
Po vypořádání se s věcmi, jako jsou zatčení na základě falešných stížností na krádeže pronájmů a špatná sázka na EV, která vedla k masivnímu prodeji spousty levných Tesel, má Hertz další problém, alespoň na jednom ze svých míst. Pracovníci Hertzu v Syracuse v New Yorku opustili svá místa, což vedlo k tomu, že zákazníci… Čtěte více...
Mohutná kritika se na tohle auto snesla už loni, kdy se VinFast poprvé pokusil dobýt americký trh. Automobilka tehdy slíbila, že přistoupí k modifikacím, podle první recenze ale vůz stále nemá daleko ke šmejdu.
Zdá se, že Dodge si uvědomuje, že málo lidí není příliš nadšených z jeho připravovaného elektrického kupé a sedanu Charger, a tak údajně posouvá datum vydání benzínového Chargeru Sixpack o pět měsíců dopředu. Původně měl být uveden na trh na konci roku 2
Dobré ráno! Je středa 13. listopadu a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových titulků z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které potř
VinFast zahájil provoz v roce 2019 a agresivně expanduje na globální trhy, ale firma nadále vykazuje rostoucí ztráty, protože se potýká se slabší poptávkou a výzvami v sektoru. Přibližně 50 bilionů dongů (1,97 miliardy dolar
Když jsme poprvé řídili VinFast VF8, nebyli jsme ohromeni. Naše hlavní sdělení znělo, že „není připravený pro Ameriku“, a kritika byla odtamtud ještě horší. VinFast zjevně uspěchal proces vývoje a nenabízel ani vzdá
VinFast získává obrovskou finanční injekci od investiční skupiny vedené společností Emirates Driving Co., což je řidičská vzdělávací společnost se sídlem ve Spojených arabských emirátech, v hodnotě nejméně 1 miliardy dolar
Loni v srpnu se firma krátce stala třetí nejhodnotnější automobilkou světa, od té doby ale pozbyla 95 procent své ceny. I současná tržní kapitalizace VinFastu v řádu stovek miliard Kč se ale zdá být mimo realitu vzhledem k jejímu letošnímu působení.
Pamatujete si, kdy někteří lidé z Wall Streetu mysleli, že VinFast, výrobce jednoho z nejhůře hodnocených aut, má větší hodnotu než tři největší americké automobilky dohromady? Nebylo to tak dávno a značka měla poměrně ambiciózní cíle prodeje na americkém trhu. Podívejme se, jak se věci vyvíjejí. Čtěte více...
Dobré ráno! Je pátek 13. září 2024 a toto je The Morning Shift, váš denní přehled nejdůležitějších automobilových zpráv z celého světa, na jednom místě. Zde jsou důležité příběhy, které byste měli vědět. Čtěte dále...
Elektrická vozidla zatím nejsou levná. Mám na mysli, abych byl spravedlivý, žádná auta už nejsou levná, s průměrnou cenou transakce nad 48 000 $, ale nyní se „luxusní“ výrobci EV snaží využít trh, který hledá levnější zcela elektrická vozidla. Tesla, Rivian, Lucid a dokonce i VinFast plánují přivést levnější nabídky na… Přečtěte si více...
Polestaru klesají prodeje, navíc se čerstvě zcela odřízl od Volva a musí si na sebe vydělat sám. Zamýšlen byl jako módní, experimentální značka pro vyznavače nových technologií. Nyní se však ukazuje, že zvolená strategie v praxi příliš nefunguje.