Evropská komise se chystá prolomit zákaz prodeje aut se spalovacími motory po roce 2035. Napsal to list Handelsblatt, který se odvolává na rozhovor s eurokomisařem pro dopravu Apostolosem Tzitzikostasem a na dva své zdroje v Evropské komisi. Podle komisaře hodlá Brusel zohlednit nová technologická řešení a vývoj. Revizi by přitom komise mohla navrhnou proti původním plánům až v příštím roce.
Výroba ikony kompaktního segmentu v Evropě skončila. Ford tím opouští kategorii, v které vždy patřil mezi nejlepší. Americké automobilce se navíc v segmentu elektromobilů nedaří, spalovací modely přitom táhnou.
TVR se po konci výroby v roce 2006 znovu nadechuje. Projekt Griffith, dosud uvězněný v slepé uličce financí a techniky, dostává nového patrona v podobě skupiny Charge Holdings a s ním i šanci na druhý život.
Seznamte se, toto je lis Schuler 2500, který vyrábí díly pro Škodu, Seat i Mercedes-Benz. Váží 610 tun a patří k českým klenotům autoprůmyslu. Během čtyř let vyrobil 10 milionů dílů.
Druhá generace Škody Kodiaq je doma. Vyrábí se v Kvasinách a startuje na ceně 995 000 Kč. Auto samo o sobě je rodinný etalon: prostorné, poctivě postavené, s výbavou, která neurazí. Jenže co když se podíváme na čísla a zkusíme si spočítat, kolik může stát samotná výroba a kolik z ceny si ukousnou prodejci?
Italská automobilka začátkem listopadu na celý pracovní týden přeruší výrobu v továrně v Cassinu, kde vedle Alf Romeo Giulia a Stelvio vzniká také Maserati Grecale.
České automobilce Škoda Auto se v letošním roce daří navzdory obtížné situaci v rámci skupiny Volkswagen. Podle výsledkové zprávy koncernu zvýšila Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích roku provozní zisk meziročně o 5,4 procenta na 1,79 miliardy eur (zhruba 43,6 miliardy korun). Tržby vzrostly o 9,5 procenta na 22,34 miliardy eur. Růst zisku i tržeb tak potvrzuje stabilní pozici české značky v rámci skupiny i evropského trhu.
V roce 2026 plánuje americká automobilka vyrobit až o 50 tisíc pick-upů série F více. Naproti tomu u elektrického provedení Lightning se počítá s poklesem. Zájem o podobná auta je totiž malý.
Německá automobilka postavila svůj nedávný koncept takzvaně „na značky“, dále utvrzující, že k produkční formě nemá nový elektrický sporťák vůbec daleko.
Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku bude mít příští týden další tři celodenní odstávky výroby, letos poněkolikáté. Výroba bude stát v pondělí, čtvrtek a pátek. Na webu to oznámili odboráři. Uvedli, že to s nimi tentokrát zaměstnavatel řádně neprojednal. Důvodem předchozích odstávek byla nižší poptávka po autech.
Místní obyvatelé měli jedinečnou možnost si reálně prohlédnout všechny hlavní modely, které opustily zdejší závod od roku 1955 až do počátku 21. století.
Evropští výrobci aut mohou být nuceni zavřít až osm továren. Na vině je slabá poptávka, bolestivá restrukturalizace, kterou automobilové odvětví právě prochází, a nová čínská konkurence, jakou představuje například automobilka BYD. S odkazem na poradenskou společnost AlixPartners to napsala agentura Bloomberg.
O nástupci V90 se zatím nemluví. Nízké prodeje však nasvědčují tomu, že konverzaci na téma velkého kombi v blízké budoucnost Volvo znovu otevírat nebude.
Německý kancléř Friedrich Merz v pondělí řekl, že chce, aby EU upustila od plánu na ukončení prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035, píše agentura AFP. Uvádí, že velké německé automobilky jako Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz vyjadřují ohledně tohoto cíle sedmadvacítky pochybnosti v situaci, kdy mají problém vytvořit elektromobily, které by obstály v konkurenci vozů z Číny, jako je třeba BYD.
Zpráva zahrnující 34 výrobců zmiňuje tříprocentní nárůst prodejů za první letošní polovinu roku. Tržby a zisky slevovaných automobilek se ovšem meziročně paradoxně propadly.
Britská automobilka se chystá obnovit výrobu, která po útoku stála celé září. Výpadek ji ovšem může finančně existenciálně ohrozit, tamní vláda kvůli tomu podpořila půjčku ve výši více než 40 miliard korun.
Britská automobilka pokračuje v elektrifikační strategii. Po nedávném otevření designérského studia spustila i nové technické zázemí, kde vznikne první bateriový model značky.
Peugeot 3008 nové generace vstoupil na trh teprve v roce 2023 a už nyní se může pochlubit významným milníkem – v továrně Sochaux sjel z linek vůz s pořadovým číslem 200.000.
Německá automobilka BMW slavnostně otevřela novou továrnu na výrobu elektromobilů v maďarském městě Debrecín. Investice do továrny činí dvě miliardy eur, tedy téměř 49 miliard korun, a zahrnují rovněž závod na baterie. Informovala o tom agentura APA.
Odstávka kvůli hackerskému útoku na měsíc vyřadí výrobu skupiny Jaguar Land Rover. Omezení se dotklo i dodavatelů, někteří z nich dokonce bojují o přežití. Automobilka jim naštěstí přichází na pomoc. Navíc se diskutuje i o vládní podpoře.
Evropský automobilový trh hlásí útlum, v prvním pololetí klesly registrace o 0,7 %. Naopak český trh mírně roste, i když některé značky se potýkají s problémy. Stellantis kvůli slabým prodejům omezuje výrobu několika modelů.
Výrobce automobilových součástek Bosch v Německu do konce roku 2030 zruší dalších 13 000 pracovních míst. Firma dnes uvedla, že musí ještě více snížit náklady. Koncem loňského roku měl Bosch v celém světě zhruba 418 000 zaměstnanců. Odbory na dnešní oznámení zareagovaly pobouřeně. Společnost, která působí i v Česku, masivně propouští od konce roku 2023.
Turecko následuje trend obchodního protekcionismu. Od letošního podzimu začnou platit nová cla na dovážené automobily, jejichž výše se bude odvíjet od typu pohonu i minimální sazby v peněžním vyjádření.
Britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) prodloužila odstávku výroby způsobenou kybernetickým útokem do 1. října. Společnost o kybernetickém útoku informovala začátkem září a výroba se kvůli tomu zastavila i ve slovenském závodě.
Oznámená strategie automobilky mimo jiné potvrzuje, že chystaným elektromobilům už brzy pomůže k delšímu dojezdu také spalovací motor ve formě generátoru.
Kolín má v Česku dlouhou automobilovou tradici. Před dvaceti lety sem přišlo bývalé TPCA a z města udělala jedno z center české výroby aut. Nedávno přišel další zlom. Toyota oznámila, že právě v Kolíně se začne vyrábět její první evropský elektromobil. Co to přinese lidem ve Středočeském kraji? A kdo by mohl mít naopak problém?
Obnova poptávky po polovodičových čipech pro automobilový průmysl se pravděpodobně neuskuteční dříve než na konci roku 2025. Ještě před pát lety přitom šlo o nedostatkové zboží.
Německá automobilka Porsche zatím navzdory zvýšeným americkým clům neplánuje výrobu svých luxusních sportovních vozů ve Spojených státech. V rozhovoru s listem Handelsblatt to podle agentury DPA řekl šéf severoamerických aktivit podniku Timo Resch.
Konkrétní podobu nové „Godzilly“ zatím Nissan nemá anebo ji drží v tajnosti. Tak či tak, s nástupcem, který opět posune laťku, v budoucnu naprosto počítá.
Dodge Viper, dvoumístný sporťák s atmosférickým desetiválcem, patřil mezi exkluzivní vozy své doby. Ukončení výroby v roce 2017 nebylo náhodné. Prakticky to nešlo jinak.
Rakouská společnost KTM se v rámci restrukturalizace snaží zbavit nevýdělečných aktivit. Výrobu ultimátního modelu X-Bow by tak mohli převzít majitelé největší pivovarnické společnosti světa.
Ruská automobilka AvtoVAZ, která je ve vlastnictví státu, v červenci oficiálně zahájila prodej nového modelu Lada Iskra. Prodejci ale vůz pořád nemají a jeho sériová výroba asi nezačne dřív než na jaře příštího roku. S odvoláním na motoristický tisk a vyjádření dodavatelů to napsal server The Moscow Times.
Stavební výroba v Česku v červnu meziročně vzrostla o čtrnáct procent. Meziroční růst zaznamenala poosmé v řadě, tempo zrychlilo z květnových 11,6 procenta. Díky automobilové produkci rostla, i když jen nepatrně, ve stejném období také průmyslová výroba. Obchodní bilance skončila v přebytku 26,3 miliardy korun. Informoval o tom Český statistický úřad (ČSÚ).
Pokud bude o nové elektromobily BMW zájem, na jejich pohonných jednotkách by mohla v motorárně značky v Rakousku pracovat až polovina všech zaměstnanců.
Gabriel Voisin spojil svět letectví s automobilismem a vytvořil jedinečné vozy, které předběhly svou dobu. Jeho myšlenky a technické principy inspirovaly nejen jeho vlastní tvorbu, ale i legendární modely značek Citroën a Saab.
Automobilový trh v Rusku dohánějí následky války na Ukrajině. Prodeje se propadají, což má za následek nižší výrobu. Tu už některé značky aktivně řeší.