Zavřít
Baterie

Baterie

Nejnovější články na Seznamu na téma Baterie
  • Recenze elektromobilů

    Škoda Elroq 50 překvapila dojezdem. Malá baterie v praxi stačí

    Před 11 hodinami
    Škoda Elroq 50 – kam až dojede tohle elektrické SUV na jedno nabití? Přesně touto otázkou jsem se rozhodl zahájit test verze Elroq 50. Jak už označení napovídá, jedná se o variantu s nejmenší dostupnou baterií. V podlaze najdeme lithium-iontový akumulátor o celkové kapacitě 55 kWh (z toho 52 kWh využitelných). Na zadní nápravě se nachází elektromotor o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 310 Nm. Na stovku zvládne zrychlit za 9,0 sekundy, a tam, kde je to povoleno, dosahuje maximální rychlosti 160 km/h. Podle údajů výrobce nabízí tato verze dojezd 347–377 km podle WLTP a kombinovanou spotřebu 15,7–17,3 kWh/100 km. Pokud vám verze 50 vystačí pro vaše potřeby, můžete ji pořídit ve výbavě Essence za 799 000 Kč. Pokud toužíte po vyšší výbavě, je tu verze Selection za 865 000 Kč. Šli byste do Elroqa s tou nejmenší baterií? Nebo už tuto verzi vlastníte a podělíte se s ostatními o své reálné zkušenosti? Dejte nám vědět v komentářích pod videem.
     Komentáře
  • Huramobil: Recenze Petra Hudce

    Nejlepší výdrž ever. Nový OnePlus 15

    Před 16 hodinami
    Nový OnePlus 15 je telefon plný paradoxů. Na jednu stranu naprosto brutální výdrž díky 7300mAh baterii, špičkový Snapdragon 8 Elite Gen 5, nejlepší chlazení, jaké jsem zatím u „neherního“ telefonu viděl, a k tomu skvělý displej se 165Hz a extrémně nízkým jasem. Na druhou stranu… foťáky mezigeneračně dostaly stopku. A je to vidět, hlavně ve srovnání s Vivo X300 Pro nebo OPPO Find X9 Pro. V dnešní recenzi si to celé projdeme bez bullshitu — výdrž, výkon, chlazení, foťáky, software, ale i to, jak moc má prsty OPPO v tom, že OnePlus 15 už není úplně tím „Never Settle“ telefonem, na který jste byli zvyklí. 00:00 - Úvod 02:25 - Design 03:20 - Displej 05:44 - Hardware 08:19 - Výdrž a baterie 09:50 - Software 11:57 - Fotoaparát 15:30 - Závěrečné zhodnocení
     Komentáře
  • Auto

    Už žádné závady. BYD zavádí nový ambiciózní program na výrobu baterií

    Před 18 hodinami
    Závady trakčního akumulátoru mohou u elektromobilů způsobit imobilitu. BYD coby přední výrobce trakčních baterií nyní vyhlásil doktrínu příznačně pojmenovanou „nulové vady“.
     Komentáře
  • Novinky

    V píseckém depu hořely baterie v elektrobusu

    Před 1 dnem
    Požár baterií elektrobusu likvidovali v sobotu dopoledne hasiči v depu píseckého dopravního podniku. Škoda na vozidle přesáhla dva miliony korun.
     Komentáře
  • VTM

    Stadler uspěl v Dánsku s tramvajemi do nepohody. Jejich baterie zajistí dojezd až 10 km i při namrzlé troleji

    Před 1 dnem
    Stadler dodá do Aarhusu osm nových hybridních vozidel typu Citylink. Vozy díky bateriím nezastaví ani silná námraza na trolejovém vedení. Čtyřdílné jednotky pojmou přes tři sta cestujících a zvýší komfort.
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Jak jezdí Ford Puma Electric: zkušenosti z testu

    Před 2 dny
    Vzpomínáte na konec 90. let? Tehdy se na scéně objevil originální Ford Puma – malé, elegantní a sportovní kupé. S pohonem předních kol, dynamickými motory a skvěle vyladěným podvozkem si rychle získal srdce nadšených řidičů. Puma byla symbolem radosti z jízdy. Píše se rok 2025 a já mám na týdenní test půjčený malý, ale prostorný elektrický Ford Puma Gen-E. Už to ale není sportovní kupé, ale moderní vyvýšený crossover. Zapomeňte na laboratorní testy – Pumu Gen-E jsem prohnal městem, okreskami i dálnicí, a to v parném létě. Zjistíte, zda 43 kWh baterie zvládne každodenní provoz bez stresu z dojezdu, jak pohodlná je kabina a jestli obří kufr překoná i konkurenci. Prozradím, co mě nadchlo, co zamrzelo (třeba absence tepelného čerpadla) a zda se vyplatí připlatit za vyšší výbavu. Čeká vás upřímný test, který nešetří detaily – od spotřeby až po jízdní dojmy. Jak se vám elektrická Puma líbí? Šli byste do ní?
     Komentáře
  • Huramobil: Recenze Petra Hudce

    Tak moc jsem se mýlil... než jsem ho vzal do ruky

    Před 2 dny
    Nikdy bych nevěřil, že zrovna tenhle iPhone mě překvapí. iPhone Air jsem na začátku úplně odsoudil – a přesto mě dostal způsobem, který jsem nečekal. Není to telefon pro každého, ale přesně v tom je jeho kouzlo. Tohle je můj upřímný pohled po několika týdnech používání. Recenze iPhone Air právě začíná. 00:00 - Úvod 01:18 - Dojmy 02:33 - Design 03:24 - Displej 04:17 - Fotoaparát 09:39 - Výdrž a baterie 10:56 - Hardware a software 12:57 - Závěrečné zhodnocení
     Komentáře
  • Milan Smutný
    naMédium

    Nejnovější ekonomické analýzy z ČR a Německa demaskují nereálnost plánů energetické transformace

    Před 2 dny
    V týž den 26. listopadu Svaz průmyslu a dopravy ČR a nezávisle na něm Německá průmyslová a obchodní komora publikovaly analýzy, které označily náklady na zelenou transformaci energetiky v souladu s dekarbonizačními cíli EU za finančně nepřijatelné.
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Kia EV6 po faceliftu: pohodlnější jízda, delší dojezd a lepší ovládání

    Před 4 dny
    Kia EV6 byla světu oficiálně představena v březnu 2021. Na našem kanále najdete několik videí s Honzou Staňkem, který ji testoval v různých verzích, a také já jsem ji zkoušel v rámci testů ojetých elektromobilů. V květnu 2024 se v Jižní Koreji představila omlazená Kia EV6, která přináší nový design přední části vozu: přepracované LED světlomety a denní svícení ve stylu „Star Map“ dodávají modernější vzhled. Kapacita baterie byla navýšena z 77,4 kWh na 84 kWh, což umožňuje dojezd až 582 km podle WLTP. Interiér prošel modernizací – najdete zde nový dvouramenný volant, přepracovaný infotainment s panoramatickým displejem a vylepšené materiály zvyšující komfort a technologickou úroveň vozu. Já jsem pro vás otestoval zadokolku v prostřední výbavě Earth. Na zadní nápravě je elektromotor s výkonem 168 kW (229 koní) a točivým momentem 350 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,7 sekundy, maximální rychlost je 186 km/h. V podlaze se nachází lithium-iontový akumulátor s kapacitou 84 kWh. Z 10 % na 80 % se baterie nabije na ultrarychlé nabíjecí stanici za 18 minut díky moderní 800 V architektuře E-GMP, na které je postavený i přímý konkurent Hyundai Ioniq 5. Za zadokolku s velkou baterií v testované výbavě Earth si Kia řekne minimálně 1 354 980 Kč. Co říkáte na Kia EV6 po faceliftu z hlediska poměru cena/výkon?
     Komentáře
  • Mobilenet - telefony a tablety

    Recenze Apple Watch 11: drobné úpravy a mírně prodloužená výdrž

    Před 4 dny
    Apple Watch se dlouhodobě řadí k nejúspěšnějším chytrým hodinkám na trhu, které svým způsobem (re)definovaly daný segment. Nejnovější verze vychází z osvědčeného receptu neměnit to, co již funguje a přinášet postupná vylepšení v oblastech, kde k tomu prostor je. Stojí za vaši pozornost?
     Komentáře
  • Obnovitelně

    Na plný výkon najede do dvou minut. Oceněný Energy nest pomůže síti při blackoutu

    Před 5 dny
    Je jediný svého druhu ve střední a východní Evropě. Energy nest od skupiny Decci získal ocenění ČEEP 2024 v kategorii Inovace pro energetiku.
     Komentáře
  • EV Magazin

    CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

    Před 5 dny
    Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních deset měsíců roku 2025. Spolu s konkurenčním BYD ovládají více než polovinu světového trhu.
     Komentáře
  • MobilMania

    Konec nesmyslných závodů v rychlém nabíjení. Xiaomi vyměnilo vysoký výkon za delší životnost akumulátoru

    Před 5 dny
    Křemíkové baterie s jedním článkem nesnesou bezpečně extrémní proudy. Jemné konektory na základní desce by se při vyšším výkonu roztavily. Přísná legislativa Evropské unie nově vyžaduje výrazně delší životnost všech baterií.
  • Seznam Zprávy

    Na baterii může vydělávat i domácnost bez soláru. Kvůli ceně je ale zájem malý

    Před 8 dny
    Domácnosti mají od října více možností, jak využít a vydělávat na své baterii k ukládání elektřiny. I když to zákon umožňuje, samostatnou baterii bez solární elektrárny domácnosti nevyužívají, jsou totiž drahé.
     Komentáře
  • VTM

    Čínský humanoid ušel pěšky přes 106 kilometrů. Zapsal se tak do Guinnessovy knihy rekordů

    Před 9 dny
    Agibot A2 ušel rekordních sto šest kilometrů a zapsal se do historie. Robot zvládl náročný terén i dopravní provoz díky pokročilé autonomní navigaci. Kontinuální provoz bez vypnutí stroje umožnila rychlá výměna baterií za chodu.
     Komentáře
  • PressMob

    Připravte se na zimu: sezona powerbank je tu

    Před 9 dny
    Připravte se na zimu: sezona powerbank je tu
     Komentáře
  • Auto

    Která auta skutečně hoří častěji? Spalováky, nebo elektromobily?

    Před 9 dny
    S každým požárem elektromobilu se v médiích otevírá otázka, zda jsou elektrická auta nebezpečnější než ta spalovací. Jenže většina čísel, která v takových debatách zaznívají, míchá dohromady úplně všechny požáry – od úmyslného zapálení až po nehody.
     Komentáře
  • Novinky

    Ostravští vědci patentují přístroj, který má usnadnit výzkum materiálů pro výrobu baterií

    Před 10 dny
    Vědci z Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava vyvinuli zařízení, které usnadní, zrychlí a zlevní výzkum nových materiálů pro výrobu baterií. Nový přístroj pojmenovali EMU a jeho výhodou má být například to, že ho lze upravit podle potřeb konkrétního výzkumu, protože je malý a univerzální. Vědci ho už přihlásili k patentování.
     Komentáře
  • Fonetech

    Do obyčejného smartphonu narvou baterku s obří kapacitou. Výdrž bude brát dech

    Před 10 dny
    Řada uživatelů si stěžuje, že jim nabitý chytrý telefon vydrží stěží jeden den. To však nebude případ nových smartphonů, které dorazí příští rok.
     Komentáře
  • MobilMania

    iPhone Air pro chudé. Líbivé Honory mají baterii s kapacitou 8000 mAh a 3D ultrazvukovou čtečku otisků

    Před 10 dny
    Nové telefony Honor 500 zaujmou velmi tenkým tělem a obrovskou baterií. Uvnitř tepe výkonný procesor Snapdragon a moderní operační systém. Vybavenější model Pro disponuje unikátní 3D ultrazvukovou čtečkou otisků prstů.
  • MobilMania

    Křemíkové baterie v mobilech nám teprve ukážou. Kapacity vzrostou až na 15 000 mAh, výdrž bude několik dní

    Před 10 dny
    Čínští výrobci testují prototypy baterií s obří kapacitou 15 000 mAh. Akumulátor s kapacitou 12 000 mAh již míří do masové výroby. Apple a Samsung v nasazení nových technologií zaostávají za čínskou konkurencí.
  • inSmart

    HONOR 500 Pro je jako tlustší iPhone Air s fantastickým výkonem a obří baterií na týden

    Před 10 dny
    HONOR odhalil novou řadu smartphonů střední třídy s označením HONOR 500. Hlavní hvězdou je model Pro, který designem připomíná nedávno představený iPhone Air od Applu. Jenže na rozdíl od něj toho nabízí mnohem více. Láká na trojitý fotoaparát s 200Mpx hlavním snímačem, teleobjektivem a především monstrózní 8000mAh baterií. V Číně jsme ho spatřili na vlastní oči.
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Renault Scenic E-Tech: rodinné SUV, které myslí na životní prostředí

    Před 11 dny
    Na kanále Electro Dad jste Renault Scenic E-Tech už jednou viděli – tehdy jako čerstvou novinku na českém trhu, kdy jej testoval Jan Staněk. Nyní, po roce, se k nám toto Evropské Auto roku 2024 vrací a v týdenním letním testu se o své zkušenosti podělí kolega Petr Dobeš. Renault Scenic E-Tech – z praktického spalovacího MPV se posunul až k dnešku, kdy vyrostl v čistě elektrické SUV s atraktivním designem, vyšší světlostí a moderními technologiemi. Pod kapotou pracuje elektromotor o výkonu 160 kW (220 k) a točivém momentu 300 Nm, který pohání přední kola. Baterie typu NMC s kapacitou 92 kWh (87 kWh využitelných) umožňuje dojezd až 625 km podle WLTP. Maximální výkon nabíjení na DC stojanech činí až 150 kW. Maximální rychlost je 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 7,9 s. Scenic E-Tech si poradí i s tažením – utáhne brzděný přívěs až 1 100 kg. Zavazadlový prostor nabídne základních 545 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1 670 litrů. S délkou 4 470 mm a rozvorem 2 785 mm působí překvapivě prostorným dojmem. Cena elektrického Renault Scenic E-Tech na českém trhu začíná od 1 059 000 Kč. Co na Scenic E-Tech říkáte? Šli byste do něj, nebo se tu najde někdo, kdo jej už vlastní a podělí se o své reálné zkušenosti?
     Komentáře
  • Mobilenet - telefony a tablety

    Nubia Air je nejlevnějším tenkým telefonem na trhu

    Před 11 dny
    Mobilní telefony Nubia možná vůbec neznáte, přesto existují přes 10 let. Na českém trhu se přitom nově objevil model Air. Jak název napovídá, hlavním tahákem je velmi malá tloušťka. Těšit se můžete i na baterii o slušné velikosti či zvýšenou odolnost. Cena novinky je navíc až nebývale lákavá.
     Komentáře
  • Novinky

    Australské aerolinky zakážou používat powerbanky během letů

    Před 11 dny
    Aerolinky Virgin Australia, Qantas a Jetstar zakážou používání powerbank na palubách letadel. Důvodem jsou bezpečnostní rizika, která mohou představovat. Australské společnosti se tak přidávají k dopravcům Emirates, Cathay Pacific či Korean Air, kteří používání externích baterií zakázali už dříve.
     Komentáře
  • Události247

    Jednoduchý trik prodlouží výdrž baterky telefonu o 40 %. Stačí vypnout nevyužívané aplikace

    Před 12 dny
    Chcete, aby vám baterie na telefonu vydržela pokud možno co nejdéle? Pak se držte jednoduchých triků a rychlost jejího vybíjení se znatelně sníží.
     Komentáře
  • fDrive

    Čína spouští první linku na výrobu velkokapacitních solid-state baterií

    Před 13 dny
    Čína spustila linku na výrobu solid-state baterií s kapacitou nad 60 Ah. GAC kombinuje „suchý“ proces výroby elektrod a vlastní pevný elektrolyt, čímž zvyšuje bezpečnost i efektivitu výroby. Výrobní linka běží prozatím v režimu malosériových testů.
     Komentáře
  • Fonetech

    Jaký bude Galaxy S26? Samsung zvětší baterii a zrychlí nabíjení

    Před 13 dny
    Samsung v únoru nadcházejícího roku přivede na svět řadu Galaxy S26 a ani tentokrát se jihokorejskému výrobci nepodařilo zabránit informačním únikům.
     Komentáře
  • EV Magazin

    1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu

    Před 14 dny
    Čínská automobilka GAC dosáhla průlomu v elektromobilitě, když jako první v zemi spustila pilotní linku pro velkokapacitní all-solid-state baterie. Tato technologie slibuje dojezd elektromobilů přes 1000 kilometrů na jedno nabití a výrazně vyšší bezpečnost. S masovou výrobou plánovanou mezi lety 2027 a 2030 se otevírá nová éra pro elektrická vozidla.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Mráz elektromobilům nesvědčí. Na co si dát pozor?

    Před 15 dny
    Zimní období prověří každý automobil, elektromobily to mají ale obtížnější. Spolu s mrazem klesá dojezd a zpomaluje se nabíjení. I mezi elektromobily jsou přitom rozdíly. Odborníci doporučují dát si pozor například u ojetých vozů.
     Komentáře
  • Obnovitelně

    Česko zaspalo bateriový boom. Teď ho dohání rekordně velkými projekty

    Před 15 dny
    Akumulace láká velké investory, přesto jsme oproti Evropě dost pozadu. Od letošního října, kdy vešla v platnost novela Lex OZE III, by se to ale mohlo změnit.
     Komentáře
  • ReadZone

    Příprava auta na zimu bez autoservisu: Lak, kapaliny, baterie a další drobnosti, které se vyplatí udělat včas

    Před 16 dny
    Zima dává autu zabrat. Jak ji zvládnout bez starostí? Praktický přehled, co zkontrolovat, ošetřit a přibalit, aby vás mráz nepřekvapil.
     Komentáře
  • Tiscali

    Jak odstranit odolné skvrny z kohoutků: Praktické tipy pro čistou koupelnu

    Před 16 dny
    Koupelna je místem, kde začínáme i končíme den, kde se zastavíme, nadechneme a na chvíli zavřeme svět venku. A možná právě proto nás tolik vytočí, když...
     Komentáře
  • Auto

    Baterie s polopevným elektrolytem se stávají realitou. Přináší četné výhody

    Před 17 dny
    Baterie s polopevným elektrolytem, dlouho považované za laboratorní mezistupeň mezi dnešními lithium-iontovými články a vysněnými solid-state akumulátory, konečně míří do sériové výroby.
     Komentáře
  • VTM

    Elektromobil s dojezdem 1000 km je fantastický! ... ale skoro nikdo za něj nepřiplatil, Nio ruší 150kWh baterii

    Před 17 dny
    Tisíc kilometrů na jedno nabití zní jako sen, v praxi je to drahý přepych. Nio říká, že drtivá většina uživatelů upřednostní menší a levnější baterie. Velká baterie se 150kWh skončila po pár stovkách prodaných kusů.
     Komentáře
  • Oze-info

    Dolní Sasko dostane nové bateriové úložiště. Canadian Solar zajistí dodávku i 20letý servis

    Před 18 dny
    Continue reading Dolní Sasko dostane nové bateriové úložiště. Canadian Solar zajistí dodávku i 20letý servis at oze-info.cz.
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Volkswagen Passat eHybrid v testu: úspora, komfort a výkon

    Před 18 dny
    Je to už pár let, co jste zde mohli vidět test plug-in hybridu. Možná jste si tehdy kladli otázku, proč jsem další plug-in hybridy netestoval. Důvod byl jednoduchý – oproti elektromobilům mi z hlediska pořizovací ceny a nákladů na servis nedávaly smysl. Když nás však oslovil Volkswagen s nabídkou otestovat plug-in hybridní variantu modelu Passat s karoserií Variant, Petr tuto výzvu přijal. Jedná se o devátou generaci tohoto německého manažerského bestselleru. Testovaný vůz byl ve výbavě R-Line People. Pod kapotou mu bije benzinový čtyřválec 1.5 TSI EVO eHybrid s výkonem 200 kW (272 koní) a točivým momentem 400 Nm. Pohání přední kola a spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG6. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,1 sekundy a na německé dálnici dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. A kolik si Volkswagen řekne za takto vybavený plug-in hybridní kombík? Cena modelu Passat R-Line People s tímto pohonem začíná na 1 540 900 Kč. Dává vám tento plug-in hybrid smysl, nebo byste si za podobné peníze raději pořídili plně elektrické kombi Volkswagen ID.7?
     Komentáře
  • Mobilenet - telefony a tablety

    Vivo X300 Pro je fotografický skvost, v něčem ale zklamal

    Před 18 dny
    Po skvělém Vivu X200 Pro na náš trh výrobce přinesl novou vlajkovou sérii, jejíž vrcholem je i tentokrát model s označením Pro. Ten jde ve šlépějích předchůdce, a tak láká na špičkovou fotovýbavu, výkon čipsetu MediaTek, prémiový design i velkou baterii s rychlým nabíjením. Má novinka i nějaké nedostatky?
     Komentáře
  • EV Magazin

    Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

    Před 18 dny
    Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se rozpadá před očima. Profesor z prestižní RWTH Aachen varuje: Bez radikálních kroků Evropa navždy prohraje bitvu o baterie. A čas rychle dochází – Číňané zatím ovládli 55 % světového trhu.
     Komentáře
  • Tygři na cestě

    Jak fungují bezpečnostní systémy baterie elektromobilu?

    Před 19 dny
    Podíváme se jak je baterie v elektromobilu – konkrétně v Tesle – chráněná před přehřátím, požárem nebo zkratem. Ukážu vám podrobně, jaké bezpečnostní mechanismy v Tesle najdete, jak fungují a čím se liší od ostatních EV. ✅ Dozvíte se: ● Co dělá Tesla pro to, aby baterie nezačala hořet ● Jak funguje Battery Management System (BMS) ● Proč má každý konektor vlastní teplotní čidlo ● Co je to pyropojistka, kontaktory a izolační monitoring ● Jaké chyby Tesla loguje i bez upozornění řidiče ● Jak probíhá chlazení baterie pomocí klimatizace ● Co dělat, když se ukáže hláška o neočekávaném napětí při nabíjení 🧰 Vysvětlím i rozdíl mezi klasickou baterií a konstrukčním packem Tesly, který obsahuje výztužnou pěnu, a proč levnější elektromobily často nemají aktivní chlazení – a co to znamená pro jejich spolehlivost. 📈 BONUS: Diagnostika v Tesle Ukážu vám servisní menu Tesly, kde jsou vidět všechny parametry baterie – teploty, proudy, stavy modulů i nabíjecích pinů. Bez nutnosti speciálního software! 🧠 Další videa 🔜 Už brzy vyjde video se Zdeňkem Havrlíkem (i3Upgrade.cz), kde rozebírá fyzickou stavbu baterií a ukazuje rozdíly mezi kvalitními články a levnými čínskými kopiemi. 💬 Napište mi do komentářů: Jaké chyby jste kdy řešili u svého EV? Zajímá vás detailní srovnání Tesly vs. jiných elektromobilů? 5% sleva na EcoVolter nabíječky https://www.nabijelektromobil.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK Kup Teslu přes můj odkaz a získej slevu: https://ts.la/jan827326 5% sleva na SOLAR STATION řízení fotovoltaiky https://www.solar-station.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK 10% sleva na zpoplatnění nabíječek s UniChargePay: https://unichargepay.com/register/muller.jan@gmail.com 10% sleva na moderní batohy, zavazadla a držáky TGRPD10 na https://www.peakdesign.cz 30% sleva na unikátní zážitek - svezení v driftující Tesle na: www.nejzabavnejsitesla.cz s kódem: TESLADRIFT Poděkování lidem bez kterých by tento kanál nemohl fungovat: Tesla referral: @pctechnik5299 Petr Sponzor: @tomstanek8336 Podporovatel: @jaroslavzapletal8490 @miroslavpechar1220⁩ Super díky: @DavidH.-cv8rp @SasynKamil @vswcz1 @qrs13 @pavolurbanik453
     Komentáře
  • Auto

    Honba za papírovým dojezdem se mění v slepou uličku. Skoro nikdo nemá o velké baterie zájem

    Před 19 dny
    Tisíc kilometrů na jedno nabití zní jako sen, v praxi je to ale spíš drahý přepych. Data společnosti Nio ukazují, že drtivá většina uživatelů dává přednost menším a levnějším bateriím, zatímco 150kWh pack skončil po pár stovkách kusů. Výrobce proto mění strategii a soustředí se na infrastrukturu.
     Komentáře
  • EV Magazin

    Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

    Před 20 dny
    Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s energetickou hustotou 270 Wh/kg slibuje výrazně delší dojezd a zásadní zvýšení bezpečnosti elektromobilů. Klíčem je použití nehořlavých elektrolytů, které minimalizují riziko požárů. První generace má již objednávky od evropské automobilky.
     Komentáře
  • fDrive

    Dongfeng slibuje 2MW nabíjení a už příští rok baterii s dojezdem 1 000 km

    Před 21 dny
    Dongfeng dokončil pilotní linku na solid-state baterie a chystá jejich masovou výrobu už od září 2026. Energetická hustota 350 Wh/kg má umožnit až 1 000 km dojezdu. Firma zároveň představila 1 200V platformu s 2MW nabíjením a vysokým důrazem na bezpečnost.
     Komentáře
  • Apple King

    Cestujete a potřebujete, aby vám iPad vydržel co nejdéle? Podívejte se na 8 tipů pro maximální výdrž baterie!

    Před 21 dny
    Cestování s iPadem má svoje kouzlo. Filmy v letadle, práce ve vlaku, čtení na pláži apod. Jenže nic z toho moc nefunguje, když ti dojde baterie a nejbližší zásuvka je o pár Pokračovat ve čtení... Příspěvek Cestujete a potřebujete, aby vám iPad vydržel co nejdéle? Podívejte se na 8 tipů pro maximální výdrž baterie! pochází z AppleKing Blog
  • EV Magazin

    Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

    Před 22 dny
    „Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě není pravda. Nová globální data z více než 20 000 vozidel ukazují něco úplně jiného: 96 % elektromobilů nikdy nepotřebuje výměnu baterie kvůli opotřebení. Moderní vozy degradují jen 1,8 % ročně – po dvaceti letech mají stále 70 % kapacity.
     Komentáře
  • Obnovitelně

    Investice do baterií se mohou vyplatit, návratnost se pohybuje okolo pěti let

    Před 22 dny
    LEX OZE III otevřel bateriový boom. Kdo přijde pozdě, na podpůrných službách už moc nevydělá, varují experti z Aurora Energy Research.
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Volkswagen ID.3 GTX: Sportovnější jízda a větší dojezd v menším balení

    Před 23 dny
    Volkswagen ID.3 GTX je nejvýkonnější verzí moderního elektromobilu Volkswagen. Přestože označení GTX obvykle signalizuje sportovní charakter a pohon všech kol, tento model nabízí trochu jiný přístup. Video od Petra podrobně ukazuje, co od ID.3 GTX můžete očekávat a co naopak ne. Tato verze je vybavena novým elektromotorem APP550 na zadní nápravě, který posouvá zážitek z jízdy na vyšší úroveň. S výkonem 210 kW a točivým momentem 545 Nm poskytuje vůz svižnou, ale zároveň plynulou a kultivovanou dynamiku. Výrazného zlepšení se dočkalo i pohodlí, jelikož přepracovaný podvozek si skvěle poradí i s náročnými českými silnicemi, a to dokonce i na 20" kolech. Nový motor se zaměřuje nejen na výkon, ale také na efektivitu. Vůz potěší nízkou spotřebou a reálným dojezdem, který se v závislosti na stylu jízdy pohybuje mezi 450 a 600 kilometry. Využitelná kapacita baterie je 79 kWh a díky 400 V architektuře a rychlému nabíjení s výkonem až 185 kW je možné ji dobít z 10 na 80 % přibližně za 26 minut. Pro optimální nabíjení i v zimě je navíc k dispozici aktivní předehřev baterie. V interiéru najdete nový infotainment s 12,9" displejem a rychlejším softwarem ve verzi 5.2, nové sportovní sedačky s masážní funkcí, kvalitnější materiály a modernizované ovládací rozhraní. I když se model GTX tváří sportovně díky červeným detailům a specifickému designu kol, jeho největší přednosti spočívají jinde: ve vyspělosti, pohodlí a efektivitě. Jedná se o dospělé, technicky propracované auto v kompaktním a praktickém balení. Co na ID.3 s přídavkem GTX říkáte vy?
     Komentáře
  • EV Magazin

    Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů

    Před 24 dny
    Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu nabíjecích cyklů. Pro majitele vozů to znamená pomalejší stárnutí baterie a vyšší zůstatkovou hodnotu auta. Podívejte se, v čem se novinka liší od současného standardu.
     Komentáře
  • MobilMania

    Bezpečnější mobilní baterie může přijít z Číny. Při poškození se jen zahřeje, ale nezkratuje

    Před 25 dny
    Čínští výzkumníci z University of Hong Kong vyvinuli nový návrh lithiové baterie, která je mnohem bezpečnější než běžně používané baterie v telefonech a dalších elektrických zařízeních.
  • Techsvět

    Ojetého elektromobilu se 100 tisíci km se bát nemusíte. Důležitější je nabíjení

    Před 25 dny
    Elektromobily do masovější výroby vstoupily přibližně před deseti lety. Jejich první vlna už má najeto pěkných pár tisíc kilometrů a začíná se objevovat v autobazarech za výhodné peníze. U ojetých elektromobilů zůstává hlavní otázkou životnost baterie – zvlášť u těch, které mají na tachometru přes sto tisíc kilometrů.
     Komentáře
  • MobilMania

    Nástupce iPhonu Air se odkládá. Apple si vysnil lehčí model s větší baterií, ale raději dává nohu z plynu

    Před 25 dny
    Apple už podle zákulisních zdrojů neplánuje v brzké době uvést na trh druhou generaci tenkého iPhonu Air.
  • Tygři na cestě

    O rychlosti nabíjení elektromobilů s odborníkem Martinem Klímou

    Před 26 dny
    Myslíte si, že víte, jak funguje elektromobilita? Po tomhle rozhovoru zjistíte, že skoro vůbec. Martin Klíma, ředitel E.ON Drive Infrastructure, přináší pohled do zákulisí největšího rozvoje nabíjecí infrastruktury v Česku. Jaká auta nabíjejí nejrychleji? Proč se Plug&Charge v ČR zatím nerozšířil? A jak je na tom využití nabíjecích stanic? Druhá část rozhovoru. Martin sdílí: 📈 Statistiky z provozu 185 modelů elektromobilů 🚗 Které značky mají nejlepší nabíjecí křivky 🔌 Jak funguje komunikace mezi autem a nabíječkou 🧠 Proč edukace uživatelů pořád chybí 🌍 Inspiraci ze Skandinávie – tichá města, žádné fronty, čistý vzduch 🔋 Budoucnost v megawattovém nabíjení pro kamiony 📉 Reálná využitelnost baterií ve Vehicle-to-Grid (V2G) systému 🧩 Legislativa, dynamické ceny i nutnost distribuce Dozvíte se také, jaké překážky brání rychlejší výstavbě, proč je síť v Česku překvapivě spolehlivá, jak funguje load balancing a proč třeba E.ON nechce jít cestou největší sítě, ale tou nejspolehlivější. 📍 Host: Martin Klíma – ředitel E.ON Drive Infrastructure 🎙️ Moderuje: Tygři na cestě 💬 Zanechte komentář – Martin nebo já se vám pokusíme odpovědět. 📣 Děkujeme za like, odběr a sdílení! 💚 Podpořte kanál členstvím nebo super thanks. 5% sleva na EcoVolter nabíječky https://www.nabijelektromobil.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK Kup Teslu přes můj odkaz a získej 11 000 Kč slevu: https://ts.la/jan827326 5% sleva na SOLAR STATION řízení fotovoltaiky https://www.solar-station.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK 10% sleva na zpoplatnění nabíječek s UniChargePay: https://unichargepay.com/register/muller.jan@gmail.com 10% sleva na moderní batohy, zavazadla a držáky TGRPD10 na https://www.peakdesign.cz 30% sleva na unikátní zážitek - svezení v driftující Tesle na: www.nejzabavnejsitesla.cz s kódem: TESLADRIFT Poděkování lidem bez kterých by tento kanál nemohl fungovat: Tesla referral: @pctechnik5299 Petr Sponzor: @tomstanek8336 Podporovatel: @jaroslavzapletal8490 @miroslavpechar1220⁩ Super díky: @DavidH.-cv8rp @SasynKamil @vswcz1 @qrs13 @pavolurbanik453
     Komentáře
  • Fonetech

    Google začne varovat před aplikacemi, které vybíjí baterie smartphonů s Androidem

    Před 26 dny
    Mnohé aplikace se samy probouzí na pozadí a tím čerpají systémové prostředky, aniž by to potřebovaly. Google nyní oznámil, že si na tyto žrouty energie pořádně posvítí.
     Komentáře
  • VTM

    Pidielektromobil NIUMM uveze dvě osoby a baterii nabijete v obýváku. Mohl by být fakt laciný

    Před 26 dny
    NIU představilo NIUMM, své první elektrické mikroauto kategorie L6e pro dva. Vozidlo používá vyjímatelné baterie ze skútrů, které lze nabíjet třeba doma. Se čtyřmi bateriemi nabídne dojezd ve městě až 140 kilometrů.
     Komentáře
  • MobilMania

    Google si došlápne na aplikace s velkou spotřebou baterie. Kvůli výraznému varování si nakonec vyberete jinou

    Před 26 dny
    Google zavádí nová pravidla pro aplikace, aby snížil spotřebu baterie telefonů. Vývojáři budou mít k dispozici nástroje k identifikaci příčin nadměrného vybíjení. Aplikace s vysokou spotřebou energie budou v marketu označeny výrazným varováním.
  • Obnovitelně

    Čína není ve všem první. Ve velkých průmyslových tepelných čerpadlech má Evropa náskok

    Před 26 dny
    Mezinárodní prestižní konference v Praze ukázala rychlý vývoj v tomto odvětví. Výrobní jednotky už mají dostatečný výkon, aby se staly náhradou teplárenských zdrojů na plyn.
     Komentáře
  • Jak to funguje?

    Jak funguje baterie: Dokument o energii v kapse. Od výroby až po budoucnost

    Před 27 dny
    Jak vlastně funguje baterie – a jak se vyrábí? Tohle video WebMaxi vysvětluje celý princip fungování a výroby baterií, od chemických reakcí uvnitř článku až po nejmodernější technologie ukládání energie. Ve videu najdeš: co je baterie a jak vyrábí elektřinu z chemie, jak probíhá reakce mezi anodou, katodou a elektrolytem, rozdíly mezi typy baterií – alkalické, olověné, NiMH, Li-ion a Li-pol, jak se baterie vyrábí – vrstvení elektrod, elektrolyt, čisté prostory, formování článků, jak funguje nabíjení, vybíjení a proč baterie stárne, jak se liší primární a dobíjecí články, jaké jsou nové technologie – solid-state, grafenové, sodíkové a lithiovo-sírové baterie, a co přinese budoucnost: rychlé nabíjení, recyklaci a energetické úložiště nové generace. Zjisti, proč je baterie nejdůležitější vynález moderní doby, který pohání všechno – od hodinek po elektromobily a celé městské sítě. Věda, technologie i budoucnost energie v jednom fascinujícím příběhu.
     Komentáře
  • MobilMania

    Dopady rychlého nabíjení smartphonů. Dvouletý test potvrdil, že se nemusíme bát kratší životnosti baterií

    Před 27 dny
    Nový výzkum ukazuje, že rychlé nabíjení nemá výrazný dopad na životnost baterie. Testem prošlo během dvou let čtyřicet telefonů s Androidem a iOS. Pomalejší nabíjení mírně šetří zdraví baterie, přínosy rychlého nabíjení ale převažují.
  • EnergoZrouti

    Jednorázové baterie vs. nabíjecí: Dobíjecí mají stabilnější výkon a šetří peníze i životní prostředí

    Před 28 dny
    Drobné, nenápadné válcovité články, které máme v domácnosti snad všichni. Kdekdo v bateriích dnes vidí automatickou volbu, sáhne po nich a zpravidla ani nepřemýšlí, jestli do hračky, svítilny nebo třeba holicího strojku vloží tu jednorázovou, nebo raději dobíjecí. Na první pohled se zdá, že jde o snadnou volbu. Přesto by právě jedno překvapivé zjištění mohlo dokázat změnit názor i těch největších skeptiků.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Křetínský chystá v Německu největší evropskou baterii

    Před 28 dny
    V uhelném revíru na východě Německa vyroste obří bateriové úložiště. Utáhne denní spotřebu domácností v jednom větším městě.
     Komentáře
Reklama