Každé druhé prodané BMW M2 má manuální převodovku, takže ji divize M dle slov šéfa Franka van Meela chce zachovat. A to navzdory tomu, že po technické stránce to nedává smysl.
Zatímco u konkurenčních modelů, jako je AMG C63 nebo Audi RS4 Avant, byste manuální převodovku hledali marně, BMW jde vlastní, a tedy částečně opačnou cestou. Pro modely M3/M4 bude i nadále nabízena manuální převodovka.
Nejnovější díl podcastu Michala a Ondry se bude věnovat odlehčeným speciálům CSL od BMW, které se nedostaly do sériové výroby. Podíváme se také na to, jak extrémně složité bylo přizpůsobit techniku Formule 1 pro silniční hypersport Mercedes-AMG One a zároveň probereme, co přinese nové BMW M2.
M2 je v současné době ze všech BMW tím nejvíce řidičským autem, jaké si s modrobílou vrtulí můžete koupit. Je to právě M2, která dnes asi nejlépe zastává hodnoty, na kterých BMW vybudovalo svou reputaci. Tato nostalgie pak ještě zesílí vezmeme-li v potaz, že poslední „neelektrifikované“ BMW M půjde do prodeje už příští rok.
Nové BMW M2 přináší ryzí závodní techniku pro silnice. V souladu s jeho charakterem a zamýšleným používáním i na závodních okruzích byla jeho jízdní dynamika podrobena intenzivnímu testování na rakouském okruhu Salzburgring.
Nové kupé řady 2 od BMW dostane svou verzi od divize M už letos v říjnu. Mnichovská automobilka zatím ukazuje maskovaný prototyp testovaný na rakouském okruhu Salzburgring.
V posledním desetiletí se vyrojil takový nešvar. Lidé rádi kupují sportovní auta nejen kvůli zážitkům z řízení, ale hlavně kvůli bezpečnému uložení svých peněz. Dnes nechci řešit exkluzivní supersporty, ke kterým většina z nás ani nepřičichne, ale dostupnější, byť stále velmi drahá auta určená pro nadšence do řízení. Pár jich na trhu zatím stále zůstává, ale s dostupností to bývá velmi špatné.
Pokud jste zamáčkli slzu a objevování různých „automobilových naposledy” začali brát jako bojovou hru, tady máme další. Mnichovská automobilka odhalí svou úplně poslední zadokolku s manuálem a řadovým šestiválcem bez jakékoliv elektrifikace, znovu už to neudělá.
Ostré BMW řady 2 gen. G87 bude poslední, které ke spalovacímu šestiválci nedostane ani 48V mildhybridní ústrojí, natož nějakou velkou baterii s možností nabíjení ze sítě. Na trh má přijít jako modelový rok 2023.
Německé BMW aktualizovalo nabídku svého kupé řady 2. Do Evropy dorazí základní verze 218i s nejslabším motorem. Pro fanoušky důležitější je však nabídka M240i s pohonem pouze zadních kol.
Čekání na nové BMW M2 na základech nové generace BMW řady 2 Coupé bude ještě dlouhé, ale zatím máme alespoň M240i xDrive. A i to má potentní šestiválec. Abychom si čekání mohli zpříjemnit, připravil tuner dÄHLer kit, který z M240i skoro takovou M2 udělá.
Avizovaný tradiční sraz majitelů M modelů BMW, který se konal v pátek 18. 3. 2022 na Autodromu Most, se povedl. Na parkoviště u boxů během dne dorazilo 157 automobilů BMW M různého typu i stáří.
U sportovních aut není prioritou samotná rychlost, ale i vyváženost, rozměry, ideálně i nízká hmotnost a hravě naladěné šasi. Výkonově sice supersportům nestačí, ale jen málokomu to popravdě vadí. Německý úpravce Manhart však udělal z kompaktního sporťáku BMW M2 balistickou střelu. Není to tak trochu svatokrádež?
BMW M2 Coupé už si sice jako nové neobjednáte, ale pokud seženete ojeté, můžete si jej nechat důkladně upravit. Manhart Performace přicházejí s kitem, který vylepší design, techniku a posílí motor až na 630 koní a 750 Nm!
Německé BMW využije Velkou cenu motocyklového mistrovství světa Moto GP v Kataru jako příležitost k představení nového zaváděcího vozu, takzvaného safety caru, vyrobeného speciálně na oslavu 50. let od vzniku sportovní divize M.
BMW řady 2 Coupé už mnichovský výrobce představil, nejvýkonnější verzí je zatím M240i xDrive Coupé. Ale nezůstane to tak dlouho, protože tu na trůnu vystřídá BMW M2 Coupé. BMW už jeho zamaskované prototypy testuje na silnicích.
Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
Tak po letech opět vyrážím na autosalon. Naposledy jsem byl před téměř deseti lety v Ženevě a pak dlouho nic. Osobně raději auty jezdím, než abych zůstával u statických dojmů, ale budiž. Když se v redakci naskytla možnost věnovat se „příjemným povinnostem“, rozhodl jsem se dát po takřka dvou letech, kdy kvůli pandemii autosalony v Evropě jako by vymřely, IAA i přes brzké vstávání okolo 3:15 šanci. Cesta by měla zabrat necelé 4 hodinky.
Špionážní video, které se objevilo na sociálních sítích, nejspíše zachycuje jedno z nejočekávanějších sportovních aut. Patrně se jedná o ostrou verzi nedávno představeného BMW řady dva s tradičním označením M2. Vůz se na snímku prohání po Nürburgringu.
Renovovaná a následně upravená klasická auta, tzv. restomody, se poslední dobou těší ohromné oblibě. Všimla si toho i kanadská firma Spectre, která pod kapotu vozu Morris Mini nadělila 2,0l motor VTEC od Hondy.
Nemůžeme dát ruku do ohně za to, že únik je autentický, vzhledem k dřívějším odhalením jiných BMW stejným kanálem je to ale velmi pravděpodobně. V takovém případě vás nejspíše znovu čeká šok.
Když se zmíní BMW M3 nebo BMW M4, většina z nás si jako první vybaví nejnovější generaci s těmi velkými ledvinkami. Vypadá to ale, že si všichni postupně zvykáme, protože zmínek a vtipů na ledvinky je stále méně. Teď se ale vrátíme trošku v čase, protože si ukážeme tuningový počin německé firmy, který je určený pro předchozí generace těchto dvou modelů.
Jak by možná tvrdil Jeremy Clarkson, výkonu není nikdy dost. Myslí si to i v G-Power, protože představili úpravu BMW M2 Competition. Výsledkem je opravdová bestie, která má větší výkon než současné BMW M4 Competition.
BMW M2 Competition nabídlo dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitr s 410 koňmi a 550 Nm, ale pro Manhart Performance je to málo. Proto se mu podívali na zoubek a dostali z něj hodnoty vyšší, než má nové BMW M4 Competition.
BMW M2 je jedno z těch mála aut v současné nabídce, která jsou postavena na hodnotách. Jde o kupé o poměrně kompaktních rozměrech s řadovým šestiválcem pod přední kapotou a zadní náhon k tomu. Druhým takovým by mohla být ještě M5, neboť stále ctí svou tradici balisticky rychlého sedanu, který je zároveň stále využitelný na běžné silnici a zároveň je i řidičsky zajímavý. Jo, a k té M2 si ještě pořád můžete objednat manuální převodovku – i v roce 2021!
První autosalon BMW M a M Motorsport ve střední a východní Evropě otevřel své brány 27. ledna v polském Mikołowě. Vlastníkem prodejny je společnost BMW Sikora Dealership. Nový showroom zasvěcený výhradně BMW M vznikl v areálu stávajícího prodejního komplexu. Nově vzniklá prodejna nabízí také servis, stejně jako exkluzivní závodní akce.
Velmi špatný den měl pracovník výrobní linky značky BMW, který si nevšiml, že všechno nejde tak, jak má. Výsledkem je celkem nezvyklá svolávací akce, která se týká jen amerického trhu a v prvé řadě jen jediného modelu BMW M4 Coupe. Spolu s ním musí do servisů ještě dvacet modelů BMW M2. Všechna tato auta prošla jednou výrobní linkou a všech se bohužel týká poměrně závažná závada, která může vést až k požáru.
Je tohle nejlepší bavorák všech dob? Má k tomu nakročeno, ze stárnoucí platformy vydoloval skutečně to nejlepší a ozdobil to exotickými materiály a nekompromisní technikou. Taky to ale bude něco stát...
Je tohle nejlepší bavorák všech dob? Má k tomu nakročeno, ze stárnoucí platformy vydoloval skutečně to nejlepší a ozdobil to exotickými materiály a nekompromisní technikou. Taky to ale bude něco stát...
Nejostřejší M2 v historii nabídne to nejlepší od divize Motorsport – a navíc jde o limitovanou edici. Taková rozlučka něco stojí, ale kocovinu z ní mít nebudete.
Švýcarský úpravce Dähler si vzal do parády nejostřejší BMW M2 – zbrusu novou verzi CS. Kromě zlatých kol a dalších vizuálních úprav rozšiřuje především stádo koní pod kapotou. Nabízí se dvě modifikace, přičemž ta výkonnější z benzinového šestiválce dostane 550 koní.
Nejmenším nejostřejším BMW M v nabídce je kupé M2, ale co když chcete emko z řady 1? Tak si ho prostě, například jako britští Rampage Racing postavíte na základech BMW M140i.
BMW už pracuje na nástupci současné M2, ovšem, než se objeví, čeká nás podle německého magazínu doba bez možnosti koupit si tento malý, ale potentní sporťák. Jeho motor totiž nebude upraven pro novou emisní normu.
Ačkoliv objemy motorů klesají, tak výkony rostou. Platí to nejen pro ty běžné verze, ale i pro ty sportovní. A podle BMW to tak bude pokračovat. V rozhovoru to řekl Markus Flasch, šéf BMW M.
Muž z Polska na svém kanále YouTube zveřejnil video, na kterém názorně ukázal, jak jednoduchou metodou lze ukrást automobil s bezklíčovým zapalováním. A to přímo z příjezdové cesty u domu.
Těsně po uvedení rozlučkové verze aktuální generace M2 se objevuje i závodní varianta. Z CS je tak i CS Racing připravena provést vás prvními ostrými koly v takzvaných cupových závodech.
Tak už je to oficiální, BMW vyrobí ultimativní M2 CS. Do detailu vyladěný vůz vyrobený v počtu pouhých 2 200 kusů můžete brát jako důkaz, že v Mnichově to s radostí z jízdy myslí pořád vážně. Bude to nepochybně skvělá víkendová hračka, okruhová zbraň, ale i sběratelská investice!
Bylo v podstatě jen otázkou času, než tenhle přizvedlý hatchback Mnichovští trošku opepří. Svým designem si o to od začátku říkal. Nazlobený předek si v ničem nezadá s plnotučnými eMky, zboku nejde přehlédnout zvýrazněné nadkolí a pozadu nezůstává ani svalnatá záď s úzkými světly, spojlerem a dvojicí koncovek výfuku.