Podle Renaultu je problém v tom, že často k pětihvězdičkovému hodnocení z crash testů stačí, aby testované auto mělo armádu bezpečnostních prvků, jejichž fungování je často diskutabilní.
Crash testy jsou nedílnou součástí vývoje nových automobilů a mnozí zákazníci se o jejich výsledky zajímají i při pořízení vozu. Problém je v tom, že v případě testů Euro NCAP už zdaleka nejde jen o to to, jak vás auto ochrání v případě havárie. A Renault to chce změnit.
V roce 1972, tedy přesně před 50 lety, se v Česku začalo s něčím, co ve východní Evropě znal jen málokdo. Automobilka Škoda chtěla své modely prodávat na západ a potřebovala údaje z takzvaných crash testů, nárazových zkoušek. Vznikla proto první dráha svého druhu na pražské Ruzyni.
Už 50 let se v Česku testují auta v nárazových testech, takzvaných crash testech. U zrodu tohoto testování stála samozřejmě automobilka Škoda Auto. Podívejte se, jak to vlastně začalo.
Už 50 let se v Česku testují auta v nárazových testech, takzvaných crash testech. U zrodu tohoto testování stála samozřejmě automobilka Škoda Auto. Podívejte se, jak to vlastně začalo.
V cenové hladině do půl milionu korun je na trhu naštěstí stále nepřeberné množství kvalitních aut, většinou kompaktních hatchbacků a malých SUV. Co ale koupit, pokud s tímto rozpočtem hledáte auto, které uspokojí i rodinné potřeby? Přinášíme pět tipů na modely, se kterými nešlápnete vedle.
Dalším vozem, který byl zdevastován v posledním kole crash testů známého nezávislého evropského konsorcia, byl korejský elektromobil, který před dvěma týdny zachránil krk české hokejové hvězdě. Jaromír Jágr dostal z nepozornosti pořádnou ránu do dveří řidiče tramvaje, ale kromě menšího psychického šoku se mu nic nestalo.
V ceně do půl milionu korun je na trhu stále ještě poměrně dost kvalitních aut, většinou kompaktních hatchbacků a malých SUV. Co ale koupit, pokud s tímto rozpočtem hledáte auto, které uspokojí i rodinné potřeby? Toto pět tipů na modely, se kterými byste neměli šlápnout vedle.
Je elektromobil skutečně bezpečný, když je v jeho vysokonapěťovém systému uloženo obrovské množství energie? Jak velká je pravděpodobnost samovznícení baterie nebo toho, že propukne požár při nehodě?
Nový Multivan od značky Volkswagen Užitkové vozy dosáhl pozoruhodných výsledků v prestižních testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Assessment Programme) v kategoriích pasivní bezpečnosti a funkčnosti asistenčních systémů. Nový Multivan díky tomu obdržel nejvyšší hodnocení v podobě „pěti hvězd“.
Každý nový model automobilu musí projít náročnými a přísnými bezpečnostními zkouškami. Jak vypadají a jak to vozy Škoda dělají, že jsou v hodnocení Euro NCAP nejlepší ve svých třídách?
Každý nový model automobilu musí projít přísnými bezpečnostními testy. Jak tyto testy vypadají a jak se vozům ŠKODA daří být v hodnocení Euro NCAP nejlepší ve své třídě?
Čistě elektrický crossover Kia EV6 získal nejvyšší bezpečnostní ohodnocení v zevrubných testech Euro NCAP, přední nezávislé evropské organizace se zaměřením na bezpečnostní zkoušky. .
Mercedes-Benz hlásí přelomovou technologii baterií pro EQG. Kia EV6 prokázala bezpečnost hned dvakrát. Czech New Energies Rallye 2022 vyhrála česká posádka.
Jen několik hodin po nehodě Jaromíra Jágra se stejným typem vozu přichází další zpráva. Kia EV6 je, zdá se, velice bezpečné vozidlo, soudě podle výsledků Euro NCAP.
Vozy značky Dacia získaly v poslední době v nárazových testech Euro NCAP mizerné hodnocení. Ředitel automobilky Renault, pod kterou Dacia spadá, říká, že by se měla změnit jejich pravidla.
Nejnovější asistenční technologie v modelu Volkswagen ID.5 byly organizací Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) oceněny čtyřmi ze čtyř možných bodů, a tím si vysloužily nejlepší možnou známku „velmi dobře".
Elegantnější crossover Volkswagenu z těch dvou, které stojí na nejmenší platformě sdílené s fabií, kamiqem a polem, se ukázal být opravdu povedeným autem, schopným jezdit okolo komína i přes celou republiku. Jen to nesmíte přehnat s příplatky.
Odborníci Euro NCAP udělili značce Volkswagen za její nejnovější asistenční technologie v modelu ID.5 nejlepší možnou známku „velmi dobře“. Volkswagen činí další krok k automatizované jízdě špičkovými asistenčními systémy a využíváním sdílených dat. „Travel Assist se sdílenými daty“ je v Evropě na přání již k dispozici ve všech nově vyrobených modelech ID. s ID.Softwarem 3.0.
Plně elektrická verze nejprodávanější dodávky na světě nabízí provozovatelům užitkových automobilů bezkonkurenční výkon díky prvotřídní kapacitě baterie, dojezdu, výkonu a unikátnímu palubnímu zdroji ProPower Onboard.
Zní to bizarně, mnichovská automobilka ale zjevně ví, o čem mluví. Hmotnost jejích nových aut brzy přesáhne 2,5 tuny, což se blíží samotným mezím únosnosti. A s jejich mohutností je to stejné.
Zatímco Honda HR-V a DS 4 získaly čtyřhvězdičková hodnocení a DS 4 může mít hvězdiček i pět, je-li správně vybaveno, Dacia Jogger získala v nejnovějších testech Euro NCAP hvězdičku jen jednu. Může za to elektronika, proti překážce vůz skutečně testován nebyl.
Tyto testy vznikly proto, aby ukázaly ekologický přínos bateriových vozů, postupná snaha učinit výpočty realističtějšími z nich ale udělala pravý opak. Výpočet teď počítá i s emisemi spojenými s výrobou i celým životním cyklem aut. A diesel je rázem králem. (Petr Prokopec)
Nad osudem tohoto vozu jakoby nezapadalo slunce. Sedm míst pro rodinu i se psem, volitelné LPG a navíc zajímavá cena. Byl první mrak schovaný v bariéře?
Už jsme si zvykli na to, že ne všechny specifické verze jednoho auta musí projít samostatnými testy, toto ale není ten případ. Verdikt spojený se sedmimístným autem na pomezí kombíku a MPV byl učiněn na základě testu pětimístného hatchbacku.
Dacia Jogger je dalším příkladem levné značky, kdy za málo peněz lze pořídit hodně auta. Tým Euro NCAP však nyní dostal do rukou výsledky auta při nárazových testech a ukázalo se, že tento přístup má své důsledky, tedy že levné auto má své slabiny, píše web Top Gear.
Dacia Jogger nás o svých kvalitách již přesvědčila, jde o skvěle prostorné, praktické a variabilní auto nabízející slušnou výbavu a dobré jízdní vlastnosti, to vše za velmi atraktivní peníze, díky čemuž nemá na českém trhu konkurenci. Jenže všechno má svou cenu…
Přes jeho kontroverzní pověst a některé skutečně kontroverzní kroky byl jednou z nejvýznamnějších figur historie motorsportu, která zejména pro bezpečnost aut udělala tolik jako málokdo jiný. Jak se nyní ukázalo, nakonec proti sobě sám obrátil zbraň.
Automobilka Volkswagen má hattrick v renomovaných testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Nejlepší možné hodnocení s pěti hvězdičkami obdržely nové modely Volkswagen ID.
Opět se potvrdilo, že čistě elektrická platforma je velkým benefitem pro bezpečnost. Hodnocení modelu ID.5 je zcela identické jako rok starý rating Volkswagenu ID.4. Jedná se o nejbezpečnější Volkswageny současné doby.
Pokud si myslíte, že každé auto, které se objevilo v 21. století, je bezpečné, jste na velkém omylu. Výsledky testů Euro NCAP jsou v posledních letech překvapivě špatné. Podívejte se na modely, které lákaly na trhu ojetých vozů, ale zklamaly v nárazových testech, napsal server Byri.
Zatímco západní automobilky své aktivity v Ruské federaci z valné většiny zastavují, Číňané zjevně míří opačným směrem. I za současné situace potvrdili březnový příchod Exeedu, poměrem výkonu a ceny umí zaujmout.
Nejčerstvější sada výsledků nárazových testů Euro NCAP si posvítila na několik volkswagenů, elektrický renault a malé BMW. Jen jedno auto nedosáhlo na nejlepší, pětihvězdičkové hodnocení.
Chodci, cyklisté a motocyklisté potřebují v silničním provozu zvláštní ochranu. Škoda Auto jim proto při vývoji vozu věnuje mimořádnou pozornost. „Bezpečnost chodců a cyklistů má při vývoji nového modelu značky Škoda vždy zvláštní prioritu.
Od své premiéry v roce 1997 je Forester mezi zákazníky velmi oblíbený a získal si důvěru jako bezpečný, zábavný a spolehlivý vůz. Za posledních 25 let se v Evropě prodalo více než 357 000 kusů modelu Forester, čímž si vybudoval pozici jednoho z nejprodávanějších modelů v nabídce Subaru. Jeho kumulovaná celosvětová produkce dosahuje přibližně 4,5 milionu kusů.
Jeep se stal historicky prvním autem, které se při testu nárazu s malým přesahem převrátilo. Bronco stejný test zvládlo o něco lépe, k čemuž dopomohla jak jeho konstrukce, tak airbagy.
Už jen pár měsíců nás dělí od chvíle, kdy se v každém do provozu nově schváleném autě stane povinným tzv. inteligentní rychlostní asistent. Ten vás po překročení limitu nebude jen varovat, ale může i omezit výkon motoru či začít brzdit.
Z 33 vozů testovaných organizací Euro NCAP v roce 2021 získalo maximální počet pěti hvězdiček 22 vozů. Čtyři hvězdičky získalo sedm vozů. Škoda se umístila v top kategoriích hned se dvěma vozy, píše FDM.
Organizace Euro NCAP, která dlouhodobě zaštiťuje testování bezpečnosti nových modelů a hodnotí je body a hvězdičkami, zveřejnila seznam nejbezpečnějších vozidel rozdělených do segmentů v minulém roce.
S měnícími se vývojovými trendy přichází i změny v nárazových testech. Metodika testování Euro NCAP má už devět postupů, které obsahují i testy asistenčních systémů.
Na přelomu let je vcelku běžné bilancovat, přičemž podobné hodnocení aktuálně vydalo i nezávislé konsorcium Euro NCAP. Rozdíl je akorát v tom, že neposuzuje svou práci, ale vydalo mnohem užitečnější souhrn těch nejlepších výsledků dosažených v roce 2021.
Ač to asi odpůrcům mladoboleslavské značky nebude milé, je to tak. Neexistuje značka, která by v tomto ohledu byla hodnocena lépe. A ačkoli není jediná úspěšná, tolik zástupců mezi nejlépe hodnocenými vozy z hlediska bezpečnosti nemá nikdo.
Ne každé čínské auto je automaticky prodejní hit, když se mu ale příliš nedaří, Číňané nemají problém jej změnit a zkusit zabodovat znovu. Přesně to udělalo Chery s modelem Tiggo 7 a inovované provedení míří prodejně rychle vzhůru.
Dacia stvořila možná revoluční elektromobil. Její Spring stojí míň než půl milionu korun, a má tak bezkonkurenční potenciál dostat za volant aut na baterky i ty, pro které to byl dosud příliš drahý špás.
Velvyslanectví Norského království u nás se rozhodlo do své flotily přidat český elektromobil ENYAQ iV. Norsko patří ke státům s největší podporou elektromobility, a tak není překvapením, že pro elektrické vozy české automobilky je jedním z klíčových trhů v Evropě. Vůz, který byl předán ambasádě, bude primárně sloužit k diplomatickým cestám norského velvyslance. Norsko lze … Článek V diplomatických službách byl zaměstnán první ENYAQ iV se nejdříve objevil na Profi průmysl.
Velvyslanectví Norského království u nás se rozhodlo do své flotily přidat český elektromobil ENYAQ iV. Norsko patří ke státům s největší podporou elektromobility, a tak není překvapením, že pro elektrické vozy české automobilky je jedním z klíčových trhů v Evropě. Vůz, který byl předán ambasádě, bude primárně sloužit k diplomatickým cestám norského velvyslance.
Čínský výrobce prémiových elektromobilů Nio odhalil nejnovější přírůstek do své řady, kompaktní luxusní liftback ET5. Připojuje se k většímu ET7 a zaměřuje se na oblíbený Model 3 od Tesly a další podobně velké elektrické sedany jako BMW i4.