Zrychlení přechodu na výrobu elektrických aut a vyřešení problémů se softwarem vozů jsou hlavní témata nového pětiletého plánu koncernu Volkswagen. Detaily zatím nejsou na světě.
Za svou kariéru dal za vznik spoustě pozoruhodných aut a škodovka mu může být vděčná za to, že se změnila z ušmudlané Popelky v atraktivní dámu. Nic z toho ale nestačilo k tomu, aby si Jozef Kabaň udržel svou práci na pozici šéfa designu značky Volkswagen.
Elektrický domeček předchozího vedení firmy se definitivně rozpadl, nezbylo z něj už po pár měsících prakticky nic. Nové vedení na elektromobily nezanevře, odmítá ale vsadit vše na polovičatá, mizerně konkurenceschopná řešení. (Petr Prokopec)
Ačkoliv oblíbená automobilka svou budoucnost stále vidí v elektrifikaci, většina pokusů o její zavedení skončila spíše neúspěchem. Jen vzpomeňme na VW ID.3, který se oproti očekávání nepředvedl jako prodejní trhák. Všeobecné nadšení pro bateriové pohony opadlo a drtivé kladivo reality neúprosně buší do křehkých vizí zezelenalých rádoby vizionářů.
Rok 2022 se nezadržitelně blíží ke svému konci, takže je čas na závěrečnou rekapitulaci. Podíváme se tedy na to, co považujeme za nejdůležitější novinky a události v uplynulém roce. A vy se s námi můžete v komentářích podělit o váš pohled.
Tohle auto není SUV a elektrifikace jeho pohonu končí u alternátoru, přesto je mimořádně úspěšné. I když ho zcela míjí moderní trendy a krásy moc nepobralo, dokáže se Lamando prosadit díky tomu, že nabízí spoustu auta se spoustou využitelnosti za přijatelné peníze.
Vyrábí se jen pár let, nabídka ojetin už je ale dostatečně široká na to, aby bylo z čeho vybírat a ceny proti novým vozům patřičně klesly. Cokoli levného od VW automaticky láká, v případě T-Crossu je ale třeba brát v potaz, v jaké době se dostal do nabídky.
Zní to jako výhra, z pohledu zákazníka ale bude realitou leda dvojitá prohra. Nová Audi budou vznikat o tolik levněji, že jejich kvalita nebude moci nepřijít k úhoně, na cenách pro kupující to ale znát nebude. Tedy v pozitivním smyslu jistě ne. (Petr Prokopec)
Možná ho budoucnost jednou ocení jako velkého vizionáře, v tuto chvíli je ale stále patrnější, že byl až příliš velkým snílkem, kterému chyběla vazba na realitu. Kromě masové elektrifikace si vysnil i rozmach plného autonomního řízení, jeho nástupce mu ale celý domeček z karet postupně boří.
Je otázkou, zda to jinak nejde, nebo VW stále více cítí, že vsadit vše na jedinou kartu je a bude ošidné. Šéf koncernu na každý pád odklepl plán, dle kterého se skutečně inovativní platforma pro elektrická auta opozdí minimálně o dva roky.
Pokusy Číny o expanzi na evropský trh s auty byly dosud neúspěšné. Tentokrát na to jdou Číňané jinak: exportovat chtějí vyšší modely a hlavní důraz kladou na bezpečnost.
Nadšení pro elektrickou revoluci u VW poněkud opadá s tím, jak je stále více patrná neuplatnitelnost těchto aut na některých trzích, jak stále zjevněji negativní vliv má na celkovou pozici koncernu. Nové vedení tak už má škrtat v plánech toho předchozího.
Nedávno odstavený šéf Volkswagen Group zřejmě nebude mít problém najít novou práci. Je proslulý svými nekompromisními postoji a tahem na branku. Proto ho možná čeká ještě zajímavější kariéra než dosud.
Člověk neví, jestli se po zveřejnění těchto záměrů má smát, nebo má spíše brečet. Plány VW staré teprve tři roky už neplatí a přichází nové. Ty ale nejsou o nic chytřejší, a tak je otázkou, co z nich nakonec zůstane. Před realitou nikdo neuteče ani s pomocí všech dotací světa.
Nový šéf Volkswagenu Thomas Schäfer bilancoval prvních 100 dní ve funkci. V některých bodech se jasně vymezuje proti krokům Herberta Diesse. Značka skončí se spalovacími motory v Evropě už v roce 2033.
Německá automobilová značka Volkswagen hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily. Uvedl to šéf značky Thomas Schäfer. Volkswagen je hlavní značkou stejnojmenného německého koncernu, jehož součástí je rovněž Škoda Auto. Značka Volkswagen dříve uváděla, že v Evropě s automobily se spalovacími motory skončí mezi roky 2033 a 2035.
Nadchází již déle avizované ukončení výroby škodovek poháněných stlačeným zemním plynem (CNG). Jen shodou okolností je v současné době CNG tak drahé, že se dlouho připravovaný krok jeví jako zcela logický. Primárním důvodem je ale změna orientace automobilky a potažmo celého koncernu Volkswagen na elektrifikované pohony.
Bývalý generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess začátkem května letošního roku oznámil, že Porsche a Audi se v sezóně 2026 připojí k Formuli 1.
Do oběhu se nedostává celá značka Porsche AG, ale její čtvrtina, přičemž jen polovina z toho je nabízena externím investorům. Druhou polovinu kupuje Porsche SE, tedy zakládající rodina Porsche–Piëch, která si jako největší akcionář Volkswagenu udrží rozhodující vliv.
Německý automobilový koncern Volkswagen se bude snažit urychlit přechod k elektromobilům. Na interní konferenci manažerů podniku to řekl nový koncernový šéf Oliver Blume. Cílem koncernu Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, je vystřídat do roku 2025 amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.
Ani nový šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume nechce slevit z cílů, které stanovil již jeho předchůdce Herbert Diess. Podle agentury Reuters měl Blume na setkání vrcholových manažerů největší evropské automobilky v Lisabonu prohlásit, že on sám je fanouškem elektromobility. „Chci prosazovat udržení dosavadního tempa v tomto směru. A tam, kde to bude možné, ho hodláme ještě zvyšovat,“ uvedl. Společnost však při tom nesmí ztratit příliš mnoho peněz.
Nový generální ředitel značky Volkswagen Thomas Schäfer v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že chce značce vrátit auru oblíbené společnosti a zároveň se také více soustředit na softwarové nedostatky nebo spolupráci se sesterskou Škodou a Seatem.
Je to pozoruhodná zápletka sama o sobě, to správné rozuzlení pro Thomase Schäfera ovšem mít může. To by ale musel zavelet k tomu, aby VW pod jeho vedením znovu nabízel auta šitá na míru zákazníkům, ne normám a politickým objednávkám.
Nastupující šéf automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume jako jeden z prvních kroků po nástupu do funkce chystá snížení počtu členů představenstva podniku. S odvoláním na několik informovaných zdrojů to dnes uvedla agentura Reuters. Automobilky Volkswagen i Porsche, kterou Blume vede, se k věci nevyjádřily.
Nastupující šéf automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume jako jeden z prvních kroků po nástupu do funkce chystá snížení počtu členů představenstva podniku. S odvoláním na několik informovaných zdrojů to uvedla agentura Reuters. Automobilky Volkswagen i Porsche, kterou Blume vede, se k věci nevyjádřily.
Slavná německá značka Porsche si již delší dobu pohrává s myšlenkou na vstup do Formule 1. Podle zákulisních informací a dokumentů podaných úřadům v Maroku se Porsche chystá koupit 50% podíl ve stáji Red Bull.
Herbert Diess měl vyvést koncern Volkswagen z hluboké krize po Dieselgate a nasměrovat ho do nové éry elektromobility, ale některé jeho ambice byly příliš odvážné, zatímco jiné havarovaly. Nyní je jeho působení u VW konec – bude na něj historie vzpomínat jako na padoucha, nebo hrdinu?
Oliver Blume, který od září převezme pozici generálního ředitele koncernu Volkswagen, má před sebou spoustu práce. Naváže na práci předchůdce Herberta Diesse, ale očekávají se od něj lepší výsledky.
Odvolání generálního ředitele koncernu Volkswagen Herberta Diesse se začalo rodit v hlavách členů předsednictva dozorčí rady v době, kdy Diess byl na služební cestě v USA. Tvrdí to web Automotive News Europe, který se odkazuje na nejmenované důvěryhodné zdroje. Všechno údajně trvalo jen pár dní. Manažer zůstane u koncernu jako poradce.
Odchod Herberta Diesse z čela VW Group někteří označují za překvapivý kvůli jeho náhlosti a předčasnosti, tím ale jeho překvapivost končí. Diess na jedničku nezvládl žádný ze svých klíčových úkolů a jeho sázka na jednu kartu mu definitivně zlomila vaz, říká Thomas Koch.
Odstupující generální ředitel německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess bude v podniku nadále působit, a to jako poradce. Informovala o tom agentura DPA s odvoláním na zdroje z koncernu. Volkswagen v pátek překvapivě oznámil, že Diess ve funkci generálního ředitele na začátku září skončí a na jeho místo nastoupí nynější šéf divize pro výrobu luxusních vozů Porsche Oliver Blume.
Se svého času největší automobilkou světa to jde v posledních letech z kopce a Herbert Diess dělal vše pro to, aby tento trend dále pokračoval. Jeho pozici jsme opakovaně označili za neudržitelnou, teď už je skutečně minulostí.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém pátečním sdělení.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém sdělení.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém pátečním sdělení. Součástí koncernu je i automobilka Škoda Auto.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém pátečním sdělení, informovala agentura DPA.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém pátečním sdělení, informovala agentura DPA.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém dnešním sdělení.
Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok oznámila ve svém pátečním sdělení.
Za osm let bude mít většina vozů Volkswagen jednotnou baterii, která by měla být až o polovinu levnější než nyní. Německý automobilový gigant se chce otevřením továrny v Salzgitteru také zbavit závislosti na dovozu z Asie.
Výrobce automobilů Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (496 miliard Kč) do podnikání s automobilovými bateriemi. Chce tak vytvořit 20 000 pracovních míst a do roku 2030 dosáhnout ročního prodeje nad 20 miliard eur, aby měl vedoucí postavení na tomto rostoucím trhu.
Americká automobilka Tesla Motors dává na vývoj svých aut nejvíce peněz ze všech automobilových výrobců na světě, přesto by ji měl Volkswagen přeskočit v prodeji elektromobilů už v roce 2025. Tvrdí to alespoň šéf německé automobilky Herbert Diess.
Na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess řekl, že jakmile společnost vyřeší nepříjemné problémy s globálním dodavatelským řetězcem, stane se největším výrobcem elektromobilů na světě a do tří let za sebou nechá Teslu, píše server Futurism.
Volkswagen by podle svého generálního ředitele Herberta Diesse mohl předstihnout americkou Teslu v počtu prodaných elektromobilů během pár let. Pomoci má zmírnění problémů v dodavatelském řetězci. Jakou roli bude hrát Česká republika, je však otázkou.
Firma ještě na přelomu roku věřila, že letos zlomí výrobní rekord, teď už je ale jasné, že to nezvládne, ani zdaleka. Neplánované zastavení výroby v řadě továren oznamuje už poněkolikáté, nejnověji to odnese 100 tisíc aut a stejný počet jejich kupců. (Petr Miler)
Generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess věří, že největší evropský výrobce automobilů může předběhnout Teslu a stát se do roku 2025 největším světovým prodejcem elektromobilů. Prohlásil to na Světovém ekonomickém fóru v Davosu v rozhovoru pro CNBC.
Tuzemská automobilka Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ve výrobě dál škrtá některé směny, ale situace se podle odborářů začíná podstatně zlepšovat a linky by měly brzy jet na plné obrátky. S příchodem nového šéfa ale Škodovka musí koukat do budoucnosti. Právě teď se bojuje o pozice v rámci koncernu Volkswagen a jeho "elektrické" strategie. Soupeřem je pro škodu hlavně španělský Seat.
Dvě prémiové značky koncernu Volkswagen dostaly zelenou od vedení a chystají se tak vstoupit do nejvyšší ligy motosportu. O účasti Volkswagenu v F1 se spekuluje již delší dobu, potvrzení však přišlo až v pondělí 2. května na online konferenci, a to od samotného šéfa koncernu, Herberta Diesse. Informovala o tom agentura Reuters.
Není vše jen černé, i odstíny šedé ale tentokrát vypadají hodně tmavě. Škoda poznává cenu exodu ze svého druhého největšího trhu, naopak někteří soupeři si mnou ruce, zejména pak ti z Číny.