Otevření Štvanické lávky mezi Holešovicemi a Karlínem bude mít zpoždění. Na Vltavu proto opět vypluje přívoz, spojující Holešovickou tržnici a Rohanský ostrov.
Irácký diktátor tento stroj miloval, a to tak moc, že jej krátce před vojenskou invazí nechal odplout na bezpečné místo. Do toho se však 120metrový kolos nedostal, dnes slouží jako memento jednoho obrovského pádu.
Po tříleté pauze kvůli koronaviru se do Prahy vrací Den Vltavy. Akce tradičně zahajuje sezonu na řece Vltavě a uskuteční se již tuto neděli 19. března. Návštěvníci si budou moci na obou vltavských březích zdarma vyzkoušet řadu atrakcí a bezplatně se svézt na velkých výletních lodích. Mezi nimi nebude chybět ani kolesový Parník Labe, který po více než 25 letech opět připluje do Prahy.
V sobotu 25. března 2023 znovu vypluje přívoz spojující Holešovickou tržnici a Rohanský ostrov. Linka P7 bude v provozu až do otevření Štvanické lávky v polovině roku.
Úžasný nález se loni povedl na pobřeží jednoho z newyorských ostrovů. Vyplavené dřevěné trosky pravděpodobně patří lodi SS Savannah, první parolodi, která kdy přeplula Atlantský oceán.
Snem anglického konstruktéra jménem Isambard Kingdom Brunel, bylo navrhnout a postavit obrovskou loď schopnou pojmout až 4 000 lidí a rychlostí 22 uzlů je přepravovat mezi kontinenty, kdy cílem měla být bohatá anglická kolonie Indie.
Japonci se snažili všemi prostředky snažili odvrátit průběh války, který se pro ně na konci konfliktu nevyvíjel příznivě. Nasadili proto i sebevražedná torpéda Kaiten.
Auta a superjachty k sobě nikdy neměly daleko, tento stroj se ale ani nestydí za to, kde si hledal inspiraci. Pohled na něj bere dech, ovšem asi jen v případě exteriéru jsme schopni to dát do pozitivních souvislostí, interiér je z jiného těsta.
Ministr dopravy Martin Kupka při příležitosti otevření prvního nového přístaviště v Litoměřicích potvrdil, že v roce 2023 již běží nebo budou zahájeny práce na 15 přístavištích pro rekreační plavbu na Labi.
Velké nákladní lodě budou využívat energii, která je čistá a navíc zadarmo. Je jí energie větru. Návrat do minulosti však nečekejte. Konstrukce těchto plachetnic budou futuristické.
Původně Evropská společnost Candela minulý rok představila koncept elektrické lodi fungující na principu hydrofoilu. Startup se nyní snaží prosadit i v USA.
Nejmodernější lodě amerického námořnictva, torpédoborce typu Zumwalt, projdou modernizací, která zahrnuje jejich vybavení hypersonickými raketami. Tato plavidla, která mají být trvale umístěna v Japonsku, by se v budoucnu mohla stát nosiči zbraní, které posílí vojenský potenciál Tokia, jak píše web GCaptain.
80 minut nových záběrů bylo pořízeno v roce 1986. Oceánograf Robert Ballard objevil vrak lodi v hloubce zhruba čtyř kilometrů přibližně 595 kilometrů od pobřeží provincie Newfoundland v Kanadě. Nové záběry ukazují exteriér i interiér lodi. Záběry byly zveřejněny k příležitosti 25. výročí od premiéru filmu Titanic.
Sám miluje plachtění i život mimo pevninu, dosud si ale užíval jen jachet, které mu připravili jiní. Nyní se rozhodl navrhnout dvě kompletní jachty, z nichž první zamíří k zatím neznámému kupci již příští rok.
Záběry, které na YouTube zveřejnil Oceánografický ústav ve Woods Hole (WHOI), nelze minout. Dlouhé, téměř 1,5hodinové záběry pocházejí z roku 1986 a dosud nikdy nebyly zveřejněny, jak píše server Science Alert. Je to kus historie.
Nebýt zápisu v zaprášených knihách Lloydova registru, jako by se katastrofa nestala. Zahynulo při ní 737 lidí. V roce 1902 ale život Inda nestál za zmínku – a na lodi Camorta zahynuli výlučně Indové.
Americký oceánografický institut zveřejnil vzácné video potopeného Titaniku na dně Atlantského oceánu. Veřejnosti dosud nezpřístupněné záběry byly pořízeny v roce 1986, krátce po nalezení vraku. Zveřejněny byly nyní u příležitosti pětadvacetiletého výročí premiéry filmu Titanic, informuje web BBC.
Tento špičkový koncept superjachty se snaží být neviditelný, jak pouhým okem, tak s ohledem na uhlíkovou stopu. Milánský designér Jozeph Forakis navrhl 289 stop dlouhou jachtu Pegasus s řadou současných i futuristických technologií.
Aby se americké námořnictvo vypořádalo s převahou sovětských ponorek, vytvořilo nejlepší ponorku studené války, třídu Seawolf. Ponorky Seawolf, Connecticut a Jimmy Carter jsou nejdražšími ponorkami světových oceánů s jednotkovou cenu přes 2,4 miliardy dolarů.
Letadla uzpůsobená k přistávání či startování z hladiny se v první polovině 20. století jevila jako budoucnost vzdušné dopravy. Vznikla proto řada odvážných, až výstředních strojů – a dnes spočívají v muzeích, nebo rovnou na mořském dně.
Je to pikantní věc, neboť v době, kdy je jeho rodná země - a zdroj jeho bohatství - ve válce, bude jistě spousta lidí koukat na takový rozmarný krok skrz prsty. Ale nakonec k němu přes jisté pochybnosti skutečně dojde a styl jachty jen přilije olej do ohně. (Petr Prokopec)
Před několika dny Brazílie provedla řízené potopení vyřazené letadlové lodi São Paulo. V rozporu s prohlášeními orgánů nebyly z plavidla odstraněny všechny materiály nebezpečné pro životní prostředí. Ochránci životního prostředí, kteří již dříve varovali, že loď může kontaminovat vodu, neskrývali své rozhořčení, jak píše server Naval News.
Sama loď vypadá trochu jako z dob dávno minulých, je to ale moderní stroj, který se čerstvě dočkal rozsáhlé modernizace. Není malý, pobere 368 pasažérů, ti si ale za nemalý luxus a péči 214 členů posádky musí patřičně zaplatit. (Petr Prokopec)
Vyplout na loďce lze hned několika způsoby. Buď můžete sednout k veslům na rybářskou pramičku, nebo se naopak oddat luxusu v podobě gigantické výletní lodi. Na mořích a oceánech však brouzdá vodami několik neuvěřitelných technických skvostů, ze kterých vám spadne brada.
Loď Hans Hedtoft se stejně jako Titanic potopila na panenské plavbě. Zahynuli všichni na palubě. Naživu tak nezůstal nikdo, kdo by mohl vyprávět o tom, co se 30. ledna 1959 u mysu Farewell odehrálo.
V roce 2012 byla na jaderné ponorce HMS Vanguard zjištěna radioaktivní kontaminace. Generální oprava, která začala o dva roky později a zahrnovala výměnu palivových tyčí, byla dokončena v polovině roku 2022. Nyní se ukazuje, že při rekonstrukci došlo ke skandálnímu zanedbání.
Slavný mořeplavec, objevitel Ameriky, je ve skutečnosti vražedný tyranský vůdce, který spustil atlantický otrokářský obchod a spáchal genocidu domorodých Američanů.
Říká si příznačně Cloud 9 a na čtyřech palubách nabízí mimořádný luxus, který vyhoví i těm nejnáročnějším. Co za to? Stačí oželet skoro 6 000 nových Octavií. A že ty dnes nejsou levným zbožím.
Dosažení vysoké rychlosti na vodě je možné buď s velmi výkonným motorem, nebo se schopností jet na vlnách, které kladou co nejmenší odpor. Druhý způsob již předvedly lodě na vodních křídlech a použití stejné technologie u jachty slibuje cestování vysokou rychlostí ve velkém stylu.
Ze záhad, které se staly na širém moři, často mrazí ještě více než z těch, které se staly na pevnině. O tom by mohla vyprávět záhadná loď Octavius, které se dnes už neřekne jinak, než loď duchů. Když byla loď po 13 letech objevena, našli všech 28 členů posádky mrtvých. Co se skutečně stalo s posádkou na lodi Octavius? The post Mrazivé tajemství ztracené lodi duchů Octavius. Našla se o 13 let později na druhé straně světa first appeared on ansu.
Nebyla to porážka. Byla to zdrcující porážka. Za pouhých 24 hodin zaútočila jedna ponorka 16krát. Dvě letadlové lodě, jedna neidentifikovaná velká loď, čtyři transportní lodě a devět torpédoborců. Seznam cílů svědčil o pogromu, který na námořní síly NATO spáchalo jediné experimentální plavidlo, a to ponorka USS Nautilus.
Novinky ze světa je poslední léta už skoro lepší nečíst, dobrých zpráv je tam pomálu. Nejprve s našimi jistotami otřásla pandemie, a teď ještě válka skoro za humny a energetická krize k tomu. Jak na tyhle proměnlivé podmínky může reagovat náš dům? Špatně. Je totiž základy pevně spojený se zemí, a tak musí trable přečkat tam, kde stojí. A my s ním. Ale jde to i jinak.
Bospor je považován za ústřední uzel lodní dopravy. Kvůli najetí nákladní lodi z Ukrajiny na mělčinu byl průjezd dočasně uzavřen, informuje německý deník Spiegel a deník Heute.
Orient Express je vlak oplývající luxusem, který většině lidí není třeba představovat. Cestování na něm bylo vyhrazeno jen pro vybranou skupinu nejbohatších lidí a zaručovalo prvotřídní zážitek. Tento koncept bohužel přestal existovat v roce 2009. Jak se však ukázalo, Orient Express brzy dostane nový život. Tentokrát v podobě největší plachetnice na světě, která se jmenuje Orient Express Silenseas.
Pátek 13. ledna roku 2012 se stal osudný luxusní výletní lodi Costa Concordia. V 19:00 loď vyplula z přístavu u Říma směrem do Savony na severu Itálie. Kolem půl deváté večer velká část cestujících večeřela, někteří už spali. V půl desáté loď narazila na útes Scole, který je vzdálený asi 300 metrů od ostrova Giglio. Pojďme se na tuto tragickou událost podívat s podcastem Youradio Talk Ozvěny minulosti.
Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov formálně stále zůstává ve flotile, čímž se udržuje fikce, že Rusko vlastní loď této třídy. Zdá se však, že sami Rusové již ztratili naději na obnovu spáleného vraku. Podle nových zpráv se stav lodi s pokračující "generální opravou" stále více zhoršuje, jak píše server Ukrinform.
Rusové mají pouze jednu letadlovou loď a ta se sama nemůže plavit, její pohon totiž nefunguje, informuje ukrajinská rozvědka. A to není to nejhorší, v dezolátním stavu je i trup lodi. Situace je tak hrozná, že se neví, kdy vůbec bude Admirál Kuzněcov v použitelném stavu.
Dvě hlavní plavidla Severní flotily ruského námořnictva, jaderný bitevní křižník Admiral Nachimov a těžký letadlový křižník Admiral Kuzněcov jsou přes roky oprav v havarijním stavu.
Když došlo na konci roku 1991 k rozpadu Sovětského svazu, byl Ukrajinou v aukci prodána Číně letadlová loď (v sovětské klasifikaci letadlový křižník) Varjag. Tu Čína přestavěla na svou domácí letadlovou loď Liao-ning, která byla uvedena do služby v roce 2012. Nyní vystoupil lídr ultranacionalistické Liberálně-demokratické strany Ruska Sergej Karginov a navrhl ruské vládě, aby ji odkoupila od Číny zpět, a pojmenovala po šedé eminenci ruské politické scény Vladimirovi Žirinovském a zakladateli zmíněné strany.
Záhadná oblast nacházející se mezi Bermudami, Miami a Portorikem je obestřena mnoha nevyjasněnými aktivitami. Mezi nejvíce mysteriózní patří ztracené lodě, letadla a plno osob. V lepším případě se objevily pouze prázdná plavidla, nicméně spíše se jednalo o zcela ztracená letadla a lodě.
Kirišima započala svou kariéru jako bitevní křižník třídy Kongó a na vlny oceánů sklouzla v loděnicích firmy Micubiši v Nagasaki v prosinci 1913. V japonském císařském námořnictvu sloužila od dubna 1915.
Roku 1955 se potopila bitevní loď Novorossijsk. Příčina výbuchu, který ji zničil, zůstává neznámá. Za smrt stovek mužů na její palubě mohla liknavost a nedbalost vedení záchranných prací.
V průběhu let zaujala různé milionáře myšlenka vybudovat plovoucí ostrovy nebo obří lodě jako bezpečné a diskrétní útočiště pro nejbohatší obyvatele planety. Tvůrci lodi MV Narrative chtějí podobné možnosti nabídnout i o něco méně majetným zákazníkům, kteří si budou moci místo lodního lístku koupit byt na lodi, jak uvádí server Business Insider.
Loď měla být odpovědí na superdreadnoughty námořnictva Chile, ale chaos na brazilské straně ohledně peněz za loď, nebo ohledně její výzbroje, která kolísala od nízké ráže 305 mm až po gigantických 406 mm znamenal, že loď měla skončit v tureckých rukou, kdy stát přezdívaný „Nemocný muž na Bosporu“ uspořádal celonárodní sbírku na koupi lodi.
Čína poprvé v historii vyslala svou vlastní letadlovou loď a doprovodné lodě do blízkosti území USA. Peking určil k plnění tohoto úkolu první loď svého druhu, která vstoupila do služby v čínském námořnictvu . Co o ní víme?
Roku 1883 se britský parník Sultan srazil s německou Cimbrií. Anglický kapitán neposkytl pomoc, místo toho jeho posádka nechala většinu lidí z Cimbrie utonout v rozbouřeném moři.