Centrum Prahy brázdí skútry, které připomínají vozítka pro imobilní osoby. Mají čtyři masivní kola, sedátko, řídítka a stupátko pro nohy. Půjde po koloběžkách a segwayích o další typ elektrického dopravního prostředku, se kterým se bude muset metropole vypořádat? Zatímco od ledna začne v Praze platit zákaz sdílených elektrokoloběžek, v ulicích se objevuje další novinka.
Kvůli stížnostem lidí budou již brzy v centru Brna zcela zakázány nejen jednokolky, ale také segwaye, hoverboardy a další vozítka spadající do kategorie „osobních přepravníků“. Opatření začne platit již od 3. listopadu a nevztahuje se na jízdní kola nebo koloběžky. Tedy zatím. Zákaz je reakcí na sice drobné, ale časté kolize jednokolkářů s chodci.
Na přelomu tisíciletí vynalezl Dean Kamen Segway, samobalancující dopravní zařízení, které mělo změnit způsob, jakým se pohybujeme po městech. Místo dopravní revoluce se z něj ale stal symbol nerealistických očekávání, přehnané ceny a nepraktičnosti v běžném životě.
Osobní zkušenosti i místní znalosti uplatnili minulý týden hradečtí policisté při pátrání po pachateli odcizené elektrokoloběžky. Tu pachatel ukradl před jedním z hradeckých obchodních center, na svobodě ovšem s lupem příliš dlouho nestrávil.
Ve středu po poledni si plzeňští strážníci převzali klíče od dvou nových čtyřkolek značky Segway, které Městské policii Plzeň bezplatně poskytla k užívání společnost ASP Group a vyměnila jim ...
Praha nepočítá s tím, že by v připravovaném systému pro provoz sdílených dopravních prostředků umožnila parkování elektrokoloběžek. Jejich provozovatelé je proto podle primátorova náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti) nebudou moci v metropoli nabízet. Společně to oznámili Hřib a ředitel Technické správy komunikací (TSK) Filip Hájek. Na neohleduplné využívání sdílených elektrokoloběžek, zejména turisty, si dlouhodobě stěžují obyvatelé centra města.
Již nyní je registrováno 65 nehod. Celkem je potřeba nechat opravit 220 tisíc kusů elektrických koloběžek. Pro Segway je celá situace krajně nepříjemná a snaží o maximální nápravu.
Elektrické koloběžky jsou velkým hitem posledních let. Ať už na ně máte pozitivní či negativní názor, obecně platí, že se nejedná o dvakrát bezpečné svezení. Stabilita elektrických koloběžek totiž nebývá příliš vysoká a i v nižších rychlostech mohou být případné pády nejen bolestivé, ale také s dlouhodobými následky. O to horší je, pokud některá z koloběžek je ve stavu, kdy může k nějaké té nehodě aktivně přispět. To je také případ známé společnosti Segway.
Segway, známý samozřejmě díky Segwayi, nyní nabízí další motorizovaný způsob dopravy. Společnost oznámila svá první dvě elektrokola na CES 2025. Předobjednávky na Xyber a Xafari jsou nyní k dispozici prostřednictvím Segway a vybraných prodejců. Xyber se zdá být zaměřený na rychlost a vzdálenost. Při jízdě v režimu Race se kolo zrychlí z nuly na 20 mil za hodinu za pouhých 2,7 sekundy díky přímému pohonu motoru. Může ujet až 112 mil na dvou bateriích nebo 56 mil na jedné baterii. Navíc má pneumatiky o rozměrech 20 x 3 palce a přední a zadní odpružení 110 mm a 100 mm. Mezitím je Xafari více pro každodenního uživatele. Zrychluje z nuly na 20 mil za hodinu za 5,2 sekundy a může ujet až 88 mil mezi nabitími. Váží 85 liber, nabíjí se šest hodin a má pneumatiky o rozměrech 26 x 3 palce. Navíc má přední odpružení 80 mm a zadní odpružení 70 mm. Segway také sdílí několik funkcí, včetně Intelligent Ride System společnosti. To zahrnuje nástroje jako AirLock, který automaticky zamkne zámky, když je zařízení majitele daleko od kola. Také spustí alarm (a upozornění na push) v případě, že se někdo pokusí aktivovat kolo. Adaptivní asistence pedálů, která upravuje výstupní výkon podle sklonu, terénu a úsilí jezdce. Vodotěsný, vysoce rozlišený 2,4palcový inteligentní displej TFT, který automaticky upravuje jas a může zobrazovat navigaci, metriky jízdy, odmítat hovory a ovládat hudbu. Navíc lze data o zdraví a kondici synchronizovat v reálném čase s aplikacemi Apple a Android Health nebo s aplikací Segway Mobility. Spolu s novými elektrokoly Segway také oznámil svou novou generaci elektrických koloběžek a robotických sekaček. Je tu řada vysoce výkonných koloběžek, která zahrnuje GT3 Pro a GT3 SuperScooters, spolu s Max G3 — který Segway tvrdí, že nabízí nejhladší jízdu. Pak je tu aktualizovaná řada koloběžek pro dojíždění, F3, F3 Pro, E3 a E3 Pro. Segway uvede každou koloběžku mezi březnem a červnem tohoto roku. Pak je tu Segway Navimow X3 Series, který může sekat trávníky až do velikosti dvou a půl akru. Nabízí vylepšenou kameru s rozsahem 300 stupňů a, co je nejdůležitější, rozšíření pro zastřihovač okrajů. Nová řada Segway Navimow následuje po loňské robotické sekačce Navimow i105. Byli jsme jejími fanoušky, protože se zbavila asi 90 procent práce, kterou bychom normálně museli dělat. Nicméně jsme zjistili, že zápasí s úpravou okrajů trávníku. Tento článek se původně objevil na Engadget na adrese https://www.engad
Gigant v oblasti mikromobility Segway představil na CES 2025 dvě nové elektrokola, která jsou navržena tak, aby byla jízda na kole snadnější, bezpečnější, pohodlně
Společnost Segway je pro běžného člověka známá především jako výrobce ikonických elektrických dvojkolek, které znepříjemňují život lidem v centrech velkých měst. Nyní se ale tato čínská společnost, která spadá pod Ninebot, pouští do stále rostoucího segmentu elektrických koloběžek, který notně nabírá na popularitě. Jejich nově představený model s názvem Segway-Ninebot ZT3 Pro je první elektrickou koloběžkou od čínské firmy, která zvládá nejen městskou džungli, ale také náročnější mimoměstský terén.
Už je to několik let, co ikonický výrobce samobalančních transportérů Segway rozšířil nabídku o další produkty, jako jsou elektrické sekačky, elektrokoloběžky či elektrické skútry. Jednotlivé modely se od sebe liší barvou a užitými komponenty a v září roku 2023 Segway představil doposud nejvyspělejší model E 300 SE, na kterém jsem se projel.
Sledovat člověka, jak kolem vás projede na futuristické dvojkolce, nebo si něco takového vyzkoušet, je nezapomenutelný zážitek, navíc s velkým potenciálem změnit způsob, jak se dopravujeme. Proč tedy vozítka po dvou dekádách skončila?
V loňském roce se na českém trhu začaly prodávat chytré robotické sekačky Segway Navimow a mezi uživateli rychle získaly na popularitě. Já sám jsem až doposud s maximální spokojeností používal nejvyšší model Segway Navimow H3000E, jehož podrobnou recenzi si můžete přečíst zde. Loňská řada H je ale primárně určena spíše pro větší zahrady. „Háčkové“ sekačky mají větší tělo, širší záběr sečení (21 cm), lepší výdrž a díky dvojici samostatných motorů zvládnou pracovat v terénu se sklonem až 45 % (24 °), nicméně je u nich také nutné počítat s vyšší pořizovací cenou.
Veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas je v plném proudu a tradičně se jej účastní i naše redakce. Kromě smartphonů nebo televizí je zde k vidění také nová generace chytrých robotických sekaček od společnosti Segway. Konkrétně se jedná o modely i105E a i108E, které mají rozdílnou doporučenou plochu zahrady (do 500 m² a 800 m²) a tím pádem také kapacitu baterie (2,55 Ah a 5,1 Ah).
Láká vás divočina, adrenalin, vůně benzínu a pořádné bahno? Tak to by vám neměla ujít sobotní akce na okraji města Rokycany. V areálu bývalého vojenského výcvikového prostoru Rokycanské mokřady si bude možné vyzkoušet jízdu na čtyřkolkách, a to v pořádném terénu. Segway Day se koná v sobotu 21. října od 10 do 16 hodin.
Vznícení baterie vozítka Segway bylo příčinou požáru, u kterého zasahovali hasiči v obchodním centru v Třinci-Lyžbicích. Požár vznikl v nočních hodinách, takže nebyla nutná evakuace.
V pátek brzy ráno hasiči zasahovali u požáru baterie elektrického vozítka Segway v dílně, která je součástí obchodního domu v Třinci. Mnohamilionové škodě zabránilo požární čidlo, které hasiče zalarmovalo a přivolalo na místo.
Robotické sekačky nejsou na trhu žádným nováčkem. První model, který automaticky posekal váš trávník, představila společnost Husqvarna už v roce 1995. Nicméně až doposud bylo nutné sekačce pomocí nataženého drátu jasně vymezit prostor, kde může sekat. Už samotná příprava zahrady v takovém případě mohla zabrat i několik hodin.
Segway měla od svého veřejného představení v roce 2001, komplikovaný vztah se zákazníky. Na dnes již neexistující Segway, se vzpomíná ze špatných důvodů.
Segway? Tu americkou značku mám zatraceně zažitou, začínala s tolik oblíbenými i proklínanými dvoukolovými balančními vozítky. Tyto (tehdy skoro neuvěřitelné) hračky se u nás objevily asi před dvaceti lety a já jsem pro jejich dovozce připravoval první oficiální prezentaci pro média. Čekal bych tedy spíš něco elektrického, než že se budu po letech prohánět na čtyřkolce s logem Segway, poháněné benzínovým motorem. Značka Segway ale nezklamala, a pokročilá elektronika pronikla i ke čtyřkolkám.
Tisíce elektrických koloběžek zaplavily v posledních letech centra evropských měst. Přinášejí ještě větší problémy než před časem vozítka Segway, které vedení Prahy kvůli konfliktům s chodci vykázalo do okrajových částí. V německém Kolíně nad Rýnem po víkendu řeší, jak se postavit ke koloběžkám.
Kdysi značka Segway, která byla spojena se samobalančními koloběžkami, jež nikdy nepřinesly slibovanou revoluci v dopravě, nyní představuje širší škálu zařízení pro osobní mobilitu, včetně koloběžek. Ty se zřejmě brzy stanou ještě děsivějším způsobem, jak se proplétat dopravou, a to díky nové řadě GT, která se může pochlubit maximální rychlostí přes 70 km/h, píše server Gizmodo.
Porušení svých základních práv spatřovala Asociace Segway ČR v omezení elektrických vozítek v pražské památkové rezervaci a dalších místech s vysokou koncentrací pěších. Ústavní soud (ÚS) v tom ale žádný protiústavní zásah neshledal a stížnost asociace v pondělí zamítl. Zákaz vozítek ve vybraných lokalitách tak dál platí.
V části Prahy bude nadále platit omezení elektrických vozítek segway. Ústavní soud zamítl stížnost Asociace Segway ČR, která bojovala proti omezení. Soud nezjistil porušení základních práv stěžovatele.
V části Prahy bude nadále platit omezení elektrických vozítek segway. Ústavní soud zamítl stížnost Asociace Segway ČR, která bojovala proti omezení. Soud nezjistil porušení základních práv stěžovatele. Spolu se zamítnutím stížnosti soud odmítl návrh na zrušení části zákona o provozu na pozemních komunikací. Magistrát hlavního města přijal regulaci v památkové rezervaci a dalších oblastech s vysokou koncentrací pěších v roce 2016. Zdůvodnil ji hlavně ochranou bezpečnosti a zdraví chodců. Reakci asociace a magistrátu ČTK zjišťuje.
Segway uvedl novou řadu sekaček K orientaci využívají GPS ze satelitů i pozemního vysílače Mají nejrůznější čidla, LTE připojení a ovládají se přes aplikaci.
Společnost Segway představila svou první robotickou sekačku Navimow, která se pomocí GPS drží na vašem trávníku a udržuje ho pečlivě zastřižený. Na rozdíl od jiných robotických sekaček tak nebudete muset instalovat ohraničující drát, aby robot zůstal ve správném úseku.
V newsletteru Pod čarou každou sobotu Matouš Hrdina popisuje společenské trendy, které sice vídáme všude kolem sebe, ale v přílivu každodenního zpravodajství trochu zanikají mezi řádky. Přečtěte si ukázku.
Pravděpodobně jste si všimli, že v posledních se objevuje na ulicích čím dál více elektrokoloběžek. Ty veřejné, které můžeme v ulicích potkávat a jsou k pronájmu mohou být více k zlosti, než k užitku. A právě proto se dnes podíváme na řešení, které můžete mít doma a bude sloužit pouze vám.
Jestli něco charakterizuje dnešní města, tak jsou to určitě neustále ucpané křižovatky a ulice. Možným řešením, jak se efektivně pohybovat městskou džunglí, je využití elektrokoloběžky, které vás dokážou přepravit na krátké vzdálenosti mnohem rychleji, než když byste sednuli do auta či městské hromadné dopravy.
Společnost Segway ukončí k 15. červenci výrobu svého stejnojmenného dvoukolového elektrického vozítka. Firma přitom původně tvrdila, že její vozítko bude revolucí ve způsobu přepravy osob. Segwaye byly oblíbené u turistů a někde je používali i policisté, proslavily je ale spíš nehody a stížnosti chodců, poznamenala agentura AP. Život vozítka ztížila i Pražanům, české hlavní město proto zakázalo vjezd segwayů do historických lokalit. Symbolem zákazu se staly všudypřítomné dopravní značky.
Mělo to být vozítko, které změní svět. Mezi širokou veřejností se ale nikdy neujalo, a tak společnost Segway s výrobou stejnojmenného osobního transportéru na elektřinu končí.