Laciná čínská konkurence na trhu s elektromobily může zásadně ohrozit evropský automobilový průmysl a ekonomickou prosperitu. I proto se stále častěji hovoří o uvalení cel na čínské produkty. Dopady by ale mohly být kontraproduktivní.
V pondělí dohodnutý kompromisní návrh emisní normy Euro 7 znamená podle tuzemských automobilek výrazné zlepšení proti původnímu nepřiměřenému návrhu Evropské komise. I přes navržené úpravy však bude norma vyžadovat vysoké náklady na výzkum a vývoj nových komponent, zejména u globální novinky měření emisí z otěrů z brzd a pneumatik, uvedli zástupci Sdružení automobilového průmyslu Auto SAP.
Ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost dnes schválili novou emisní normu Euro 7. Na sociální síti X to oznámil český ministr dopravy Martin Kupka, který vyjednaný kompromis označil za velký úspěch. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.
Ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost schválili novou emisní normu Euro 7. Na sociální síti X to oznámil český ministr dopravy Martin Kupka, který vyjednaný kompromis označil za velký úspěch.
Důvěra v českou ekonomiku spadla nejníže od covidu. Důvěra v průmyslu je nejnižší od roku 2009, od světové finanční krize, nebereme-li v potaz tři kritické covidové měsíce duben až červen 2020. Klesá ovšem opět i důvěra spotřebitelů. Na spotřebitele zřejmě dolehla tíseň průmyslníků, míní hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Problémy v automobilovém průmyslu způsobené odstávkami výroby byly hlavním důvodem, proč v září klesla důvěra v českou ekonomiku, a to jak spotřebitelů, tak podnikatelů.
Škoda Auto svým vstupem na vietnamský trh učinila významný krok ve své strategii internacionalizace. Sobotní slavnostní akce proběhla za účasti představitelů vietnamské a české vlády a společnosti TC Group, která je partnerem české automobilky pro prodej a výrobu vozů ve Vietnamu.
Zatímco Evropská unie přemýšlí, co s invazí čínských aut na starý kontinent udělá, Francie se rozhodla jednat. A je to ještě komičtější než to, o co se pokouší Brusel. Absurdní mechanismus si nevyhnutelně vybere svou daň úplně jinde. (Petr Miler)
Západ ztrácí na Čínu, což je v mnoha ohledech nešťastná skutečnost, kterou musíme bez váhání přijmout. Automobilový průmysl je u nás tradičním pilířem a má nepopiratelný význam, zejména pro Německo, ale i Česko. Čína se však stává silným hráčem v tomto odvětví a zdá se, že má potenciál dominovat. Nyní se provádí vyšetřování týkající se [&hellip
Vlastnit osobní dopravní prostředek, který vás vzduchem do pár minut přepraví třeba z domu do práce, bude v příštích letech dost možná realita všedního dne. Technologický pokrok a plánovaná legislativní úprava již nyní počítá s běžným použitím létajících „automobilů“, jejichž provoz bude ekologický a ani ne drahý
Vyjednávání o nové evropské normě na emise z aut známé jako Euro 7 míří do finále. Příští pondělí by měly země Evropské unie schválit nová pravidla, jaké zplodiny budou smět vypouštět do ovzduší auta se spalovacími motory po roce 2025. Už teď je jasné, že neuspěl přísný návrh, jak s ním loni přišla Evropská komise a Česko proti němu zformovalo koalici kritických zemí. Maximální emise z aut by měly zůstat na úrovni stávajících pravidel – tedy Eura 6.
Cenová válka v automobilové velmoci Jižní Koreji přiměla tamní automobilku oprášit dřívější, ovšem tehdy nepříliš úspěšný model elektrického miniauta Ray. Cena vozítka, které se bude prodávat i v jednosedadlové verzi, bude začínat na 20 tisících dolarech, uvedla agentura Bloomberg. Podívejte se ve fotogalerii níže.
Prodeje automobilů v EU rostou již třináctý měsíc po sobě. Trh se tak postupně vzpamatovává z nedostatku součástek, který ovlivnil výrobu v loňském roce.
Dovoz čínských automobilů a automobilových součástek do Německa v první polovině roku vzrostl o 75 procent, i když celkový dovoz z Číny klesl. Vývoz aut a dílů z Německa do Číny se pak snížil o 21 procent. Ve své zprávě to uvádí německý ekonomický institut IW. Údaje ukazují, že největší evropské centrum výroby aut se dostává pod stále větší tlak. Z širšího pohledu se pak automobily podle IW stále více stávají asijským produktem.
Česko už se nemůže tak jako dřív opřít o automobilový průmysl, strojírenství či výrobní odvětví obecně. Tak na co by se měla česká ekonomika v příštích letech zaměřit? Jednou z cest je rozvoj finančních služeb. Může se tedy z Česka někdy stát finanční centrum, jak se to povedlo třeba Maltě?
Autoprůmysl v Česku i Evropě už by se podle analytika České spořitelny Tomáše Kozelského neměl ohlížet do předkrizového období před pandemií covidu, ale překonávat nové problémy a výzvy. Loni byla výroba aut v Evropské unii stále hluboko pod předcovidovou úrovní a ani letos se k ní nepřiblíží. Automobilky musí řešit výzvy elektromobility, proměny energetiky a kolísání cen a také mimořádně rychlý nástup Číny a jejích elektroaut na evropský trh, řekl dnes na brněnské konferenci o vývoji automobilového průmyslu.
Olovo v benzínu bylo od začátku nebezpečné, ale levnější alternativy nebyly ziskové. Proto výrobci agresivní kampaní olovo do benzínu dostali bez ohledu na následky.
Společnost Volvo Car ukončí výrobu vozů s dieselovým motorem začátkem roku 2024, protože se blíží svému cíli prodávat do roku 2030 pouze plně elektrické vozy, uvedl deník Morningstar.
Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců meziročně vzrostla o 17,1 procenta na 922 446 vozů. Bateriové vozy tvořily 12,5 procenta produkce. V samotném srpnu celková výroba klesla o 7,9 procenta na 95 385 vozů kvůli požáru ve firmě Novares CZ v Žebráku, která dodává plastové díly pro Toyotu. Uvedlo to dnes Sdružení automobilového průmyslu v tiskové zprávě.
Návrh nového emisního nařízení Euro 7 v aktuální podobě by nemuselo znamenat zpřísnění emisních limitů pro osobní i nákladní auta oproti stávající normě Euro 6, řekl novinářům v pondělí ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podle něho se tak Česku spolu s dalšími státy, které nesouhlasily s původním přísným návrhem Evropské komise, podařilo dosáhnout postatné změny.
Uniklý dopis odhaluje, že Mercedes-Benz je obviněn z používání poruchových zařízení k obcházení emisních norem. Co to znamená pro automobilový gigant a jaký dopad to má na spotřebitele?
Celosvětový odbyt automobilky Škoda Auto se v srpnu meziročně zvýšil o 18,9 procenta na 65 tisíc vozů. Tempo růstu tak mírně zrychlilo z červencových 17,4 procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. Od ledna do srpna se odbyt Škody Auto meziročně zvýšil o 19,4 procenta na 569 100 vozů.
Dovoz čínských automobilů a automobilových součástek do Německa v první polovině roku vzrostl o 75 procent, i když přitom celkový dovoz z Číny klesl. Vývoz aut a dílů z Německa do Číny se snížil o 21 procent.
Po desetiletích znamenala fráze “Made in Germany” špičkovou technologii a design automobilů, ale němečtí výrobci automobilů nyní zaostávají v globálním závodě na výrobu elektromobilů a někteří manažeři používají nový výraz k popisu toho, jak rychle potřebují dohnat ztrátu: “rychlost Čína”. Tento termín odráží rychlou transformaci čínského automobilového průmyslu směrem k bateriovým vozidlům a tato rychlost [&hellip
Za clo na čínské automobily by mohla přijít odveta. Výroba elektromobilů je totiž závislá na komponentech, které pocházejí právě z Číny, varuje Petr Novák z koncernu JTEKT.
Za clo na čínské automobily by mohla přijít odveta. Výroba elektromobilů je totiž závislá na komponentech, které pocházejí právě z Číny, varuje Petr Novák z koncernu JTEKT.
Výroba automobilky Škoda Auto v závodě v Kvasinách na Rychnovsku by se podle vyjádření firmy měla postupně obnovovat od nedělních 22:00. Linky v Kvasinách stojí od pondělí, částečně omezená je také výroba v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek subdodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy. Výroba v obou závodech může být příští týden nadále omezená. Automobilka rovněž navýšila výrobu plně elektrického modelu Enyaq, informovala za automobilku Ivana Povolná.
Evropský automobilový průmysl je z pohledu prodejů za svým vrcholem, shodují se analytici. Postupný propad registrují už i české firmy, které automobilkám dodávají díly. Perou se o zakázky a některé zlevňují.
V důsledku nedávných katastrofických povodní ve Slovinsku byla poškozena značná část infrastruktury a průmyslové kapacita země. Jednou z firem, které musely zastavit výrobu, byl producent motorových součástek pro koncern Volkswagen. Koncern zatím stačí výpadek vykrývat, riziko nutnosti omezení výroby (i v českých provozech) však stále trvá. S probíhající změnou klimatu budou stále extrémnější projevy počasí více a více ovlivňovat průmysl na celém světě.
Proč během pandemie covidu vzrostla obliba ojetých vozidel? Jaký přístup mají firmy ke služebním elektromobilům a jaký význam mají státní dotace pro podnikatele při nákupu elektroaut? Na tyto a další otázky odpovídá v rámci speciálního projektu Finmagu Podnikavé Česko vedoucí dealerského prodeje Volkswagen Financial Services Jiří Olša.
Sankce západních zemí zvyšují v Rusku poptávku po automobilech vyrobených v Číně. Tento nárůst by mohl pokračovat, dokud budou sankce v platnosti, uvedl to manažer čínského svazu výrobců aut CAAM Sü Chaj-tung.
Automobilka Škoda Auto ode dneška pozastaví nejméně na týden výrobu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku a nevyloučila ani částečné omezení výroby v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek dodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy. Podle mluvčí automobilky Ivany Povolné slovinská firma dodává Škodě komponenty pro spalovací motory. Výpadek postihl celý koncern Volkswagen. Jde o druhou letošní odstávku Škody Auto, výrobu omezila i koncem ledna kvůli nedostatku čipů. Výroba už téměř tři týdny stojí v kolínské automobilce Toyota, která postrádá díly od požárem zničené firmy Novares.
Občané Evropské unie jsou v zásadě více chráněni proti zneužití svých dat díky známému Obecnému nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Zdá se ale, že tvůrci dostatečně nezohlednili jedno odvětví: automobilový průmysl. Výrobci aut tak díky tomu podle nové studie shromažďují spoustu údajů o řidičích a cestujících. Někteří dokonce sledují i sexuální aktivity řidičů. Informoval o tom server Politico.
Před šedesáti lety, 12. září 1953, byl na frankfurtském autosalonu představen model Porsche 911, který se stal nejslavnějším modelem v historii firmy. A sláva vozu, který oslovil tisíce herců, umělců a dalších celebrit trvá stále, neboť vozy s označením 911 se prodávají dodnes. Připomeňte si ve fotogalerii, jak první Porsche 911 vypadalo a jak se lišil od svého předchůdce, jenž takové slávy nedosáhl?
Sněmovnou prochází úsporný balíček, který má cestou rozsáhlých škrtů snížit deficit veřejných financí, a současně vláda řeší, jak nakopnout českou ekonomiku, která předvádí jeden z nejhorších výkonů v EU.
Od 5. do 10. září se v bavorské metropoli konal na poměry dnešní doby vcelku velkolepý autosalon. Vozy zaplnily i centrum Mnichova a napověděly trendy, jakými se automobilový průmysl ubírá.
Název „Made in Germany“ po celá desetiletí signalizoval vrcholnou automobilovou technologii a design. Nyní se však automobilky Německa ocitají na chvostu globálního závodu ve výrobě elektroautomobilů. A bylo to znát i na mnichovském autosalonu.
Prodej aut s hybridním pohonem za letošních osm měsíců vzrostl o téměř 41 procent na 25 987 vozů. Z toho plug-in hybridy rostly o 69 procent na 3566 aut. Odbyt elektromobilů se zvýšil o 58 procent na 4047 vozidel, vyplývá z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.
Jednání o nové emisní normě EURO 7 vstupují do rozhodující fáze a Česko patří mezi ty státy, které prosazují racionálnější podobu emisní normy, než jak jí navrhla Evropská komise.
Průmyslová výroba v Německu klesla v červenci proti předchozímu měsíci o 0,8 procenta. Je to opět větší pokles, než se čekalo, a zároveň třetí meziměsíční snížení po sobě. Dolů výrobu táhl stejně jako v červnu především prudký propad automobilového průmyslu. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil německý statistický úřad. Podle deníku Financial Times se [&hellip
Průmyslová výroba v Německu klesla v červenci proti předchozímu měsíci o 0,8 procenta. Je to opět větší pokles, než se čekalo, a zároveň třetí meziměsíční snížení po sobě. To je další špatná zpráva i pro české firmy.
Průmyslová výroba v Německu klesla v červenci proti předchozímu měsíci o 0,8 procenta. Je to opět větší pokles, než se čekalo, a zároveň třetí meziměsíční snížení po sobě. Dolů výrobu táhl stejně jako v červnu především prudký propad automobilového průmyslu. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil německý statistický úřad. Podle deníku Financial Times se tak stupňuje tlak na německou vládu, aby dělala víc pro vyvedení ekonomiky z útlumu.
Na mnichovském autosalonu, který propaguje zejména udržitelnou mobilitu, představila německá automobilka Mercedes-Benz nový elektromobil s revolučními akumulátory. Mají mít dojezd 750 kilometrů na jedno dobití a porazit v tomto parametru oblíbené americké vozy Tesla.
Neobvyklou strategii pro čínský trh chystá jeden z hlavních konkurentů Tesly, švédská automobilka Polestar. V prosinci hodlá uvést na trh nejen své první SUV, ale s ním i zároveň svůj první smartphone, s autem úzce propojený, uvedl server CNBC.
Strojírenská společnost Brawe Kaplice, která dodává pro automobilový průmysl, hromadně propouští. Zatímco ještě začátkem letošního roku ve firmě rumunského vlastníka pracovalo téměř 300 lidí, teď jich tam zůstala přibližně polovina. Dalších zhruba 50 zaměstnanců opustí podnik do konce roku. Příčinou je nedostatek zakázek.
Průmyslová výroba v červenci meziročně klesla o 2,8 procenta, zpomalila poprvé od letošního ledna. Výraznější byl pokles i v meziměsíčním srovnání, a to o 2,6 procenta. Údaje ve středu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Po desetiletích znamenala fráze “Made in Germany” špičkovou technologii a design automobilů, ale němečtí výrobci automobilů nyní zaostávají v globálním závodě na výrobu elektromobilů a někteří manažeři používají nový výraz k popisu toho, jak rychle potřebují dohnat ztrátu: “rychlost Čína”. Tento termín odráží rychlou transformaci čínského automobilového průmyslu směrem k bateriovým vozidlům a tato rychlost [&hellip
V Mnichově odstartoval významný veletrh o inovacích v autoprůmyslu. Tradiční evropské značky se snaží představit vize pro nadcházející roky. Podle serveru CNBC však veletrh ovládly čínské značky, které představily reálné stroje, kterými chtějí dobýt evropské trhy. Vizi čínské tsunami, která zaplaví evropské trhy, však komplikuje Tesla Elona Muska.
Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.
Přezdívku „nemocný muž Evropy“ si Německo vysloužilo na konci 90. let, kdy se složitě vypořádávalo s náklady na znovusjednocení. V posledních týdnech se čím dál častěji objevuje znovu, protože výroba v největší ekonomice Evropy nadále stagnuje a země se potýká s vysokými cenami energií. „Nejde o krátkodobý jev,” prohlásil na Ambrosetti Forum v Itálii Hans-Werner Sinn, emeritní šéf německého prestižního ekonomického institutu Ifo.
Elektrický ID.Buzz svým vzhledem odkazuje na starý mikrobus Volkswagen, legendární pro svou popularitu mezi hippies. Není to ovšem auto, které by si rebelující mládež mohla dovolit. Naopak cílí spíš na ty, kteří si auto pořizují jako symbol svého postavení. Jak může taková věc fungovat? Náš test ukázal, že líp, než by člověk čekal.
Společnost Tesla utratila miliony dolarů za utajovaný Projekt 42, který podle interních informací z firmy měl sloužit jako soukromé obydlí pro spoluzakladatele Tesly Elona Muska. Výdaje na projekt zkoumá nejen vedení automobilky, ale začali se o něj zajímat i federální žalobci a Komise pro cenné papíry a burzy (SEC). Důvodem je podezření, že by Musk mohl zneužít peníze firmy pro soukromé účely, uvedl deník The Wall Street Journal.
Podle středečních údajů z automobilového průmyslu se prodej automobilů v Evropě v červenci zvýšil již dvanáctý měsíc po sobě, přičemž dieselové vozy převzaly zpět třetí místo v podílu na trhu od elektromobilů, uvedl webový portál Barrons.
Výroba osobních aut v Česku od ledna do konce července proti stejnému období minulého roku stoupla téměř o 20 procent na 827 000 vozidel. Vyplývá to z odhadu Sdružení automobilového průmyslu. Přesná čísla zveřejní podle mluvčího Tomáše Jungwirtha spolu se srpnovými výsledky v polovině září.