Americký elektrický pick-up byl v době debutu velkým hitem. Dostal se na trh dříve, než Tesla Cybertruck. Nyní ale jeho prodeje pokulhávají za původními plány.
Sotva jsem dojezdil tátovým Rangerem Wildtrak 3.0 EcoBlue V6, usedl jsem za volant vrcholné varianty Raptor 3.0 EcoBoost V6 twin-turbo, kterou jsem si jako zánovní půjčil v bazaru. Sice jsem je neměl možnost porovnat tváří v tvář, ale s oběma jsem jezdil nejen po Praze a dálnicích, ale i navštívil offroad dráhu. Jak si drsní bráchové vedli? Je potřeba připlácet za Raptor?
Ačkoli jde o nejprodávanější model ve svém segmentu, tak jej vlastně nikdo nechce. Ford se rozhodl na neurčito pozastavit výrobu pick-upu F-150 Lightning, ovšem je možné, že se jeho produkce už nerozjede vůbec. Nikdo ho totiž nechce a není rentabilní.
Ford F-150 Lightning je sice nejprodávanějším elektrickým pick-upem v USA, jeho prodeje však zdaleka nedosahují očekávání. Model, který měl být přelomovým, tak možná již brzy definitivně skončí.
Jestli toho v automobilovém světě někdo hodně namluví, pak je to Elon Musk, který už roky slibuje oslnivý elektrický roadster Tesla. A pak je tady čínské MG, které vloni oslavilo sté výročí a tak to, o čem Elon jen sní, MG postavilo, uvedlo a prodává také v Česku. Vyzkoušeli jsme jednorožce jménem Cyberster.
V této části testu se podíváme na místo, kam svůj Range Rover Sport málokdo vezme – offroad. Většina majitelů zřejmě ani netuší, že jejich auto je takových extrémů schopno. Ojetý Range Rover Sport (2015, 176 000 km) za cenu 529 000 Kč jsem vytáhl na offroad dráhu.
Vozidlo schopné pohybovat se do stran jako krab nebo se otáčet kolem vlastní osy, aniž by se pohnulo z místa. To není sci-fi, ale jedna z určujících schopností nové generace lunárních vozítek, které NASA plánuje nasadit na naší družici.
Tohle auto bylo od počátku naprostý nesmysl a nikdy jsme nevěřili tomu, že na něj zájemci stojí fronty. Nyní se ukazuje realita - nezájem o vůz je takový, že dealeři tuhle obludu nedokážou poslat do světa ani s dramatickými slevami oproti ceníkovým cenám.
Ranger je auto, po kterém táta dlouhá léta pokukoval, ale nakonec vždy koupil v mnoha ohledech praktičtější dodávku. Jakmile však Ford v roce 2021 představil generaci P703 podobající se americkému F-150, tušil jsem, že podlehne. Jak se jim spolu žije?
Toto ojeté SUV, které koupíte od nějakých 300 do 500 tisíc korun, nemá nejkvalitnější interiér, není nejkomfortnější ani nejlépe nezatáčí. Navíc má užraný šestiválec. To vše mu ale odpustíte v okamžiku, kdy se vydáte do náročného terénu.
Spojené státy vždy měly zvláštní požadavky na osvětlení automobilů. Bizarnosti jako standardizovaná světla jsou dávno minulostí, ale třeba tři oranžová světýlka pro příliš široké vozy stále existují. A právě proto musel Ford řešit, jestli je dá i na své nové sportovní kupé.
Negativní dění okolo elektrických aut začínají obklopovat stále vznosnější fráze jako „termální událost” nebo „uzpůsobení výroby poptávce”. S tou druhou nyní přišel koncern vyrábějící nesmysly jako elektrický Hummer. (Petr Prokopec)
Drift. Pro někoho jen smyk. Pro jiné životní styl, droga i cesta ven z obyčejnosti. Marek Tichý si tenhle svět vybral, nebo spíš on si vybral jeho. Dnes patří mezi jezdce, kteří drift nevnímají jen jako sport. Vnímají ho jako komunitu, výzvu, prostor, kde se ukazuje charakter. V textu, který následuje, nahlédneme do jeho příběhu, plného adrenalinu, chyb, pokory, ale hlavně vášně.
Ocení to hlavně řidiči tanků, kteří okolí sledují jen skrze periskop, nebo hlídkující policisté na hranicích, kteří potřebují vidět a nechtějí být viděni. Řeč je o speciální technologii, kterou už několik let vyvíjejí v brněnské pobočce amerického Honeywellu a která umožňuje vidět řidičům obrněnců nebo velkých důlních vozů co normálně nevidí: skrz pancíř, v mlze, v noci nebo pod obrovská kola.
Vědci z brněnského výzkumného a vývojového centra Honeywell představili na testovacím polygonu zobrazovací řešení „H360 System“. Tato špičková technologie, vyvíjená od roku 2019 ve spolupráci s týmem v USA, poskytuje pilotům i operátorům pozemních vozidel bezprecedentní přehled o okolí díky kombinaci rozšířené reality a 360° kamerového zobrazení.
Dnešní elektromobily od prvního Nissanu Leaf udělaly obrovský krok v efektivitě pohonu a dojezdu. Může za to samozřejmě také narůstající kapacita baterií. Čeho jsou dnes elektromobily schopné, se rozhodl ukázat americký koncern General Motors, který dnes nabízí jednu z vůbec největších baterií.
Kdo by neznal kultovní Humvee, celým jménem High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle. Taktický víceúčelový vůz, jehož kořeny sahají až do 70. let, se proslavil v nejrůznějších světových konfliktech a stal se i základem pro osobní verzi zvanou Hummer H1. Nás ale dneska zajímá klasický Humvee M998, který jsme mohli v rámci testu vyzkoušet díky firmě Veteráni na Truc, kde se tohle konkrétní auto objevilo v nabídce k prodeji.
Shaquille O'Neal, jeden z nejlepších basketbalistů všech dob, má poněkud zvláštní vkus na auta. Potvrzuje to i jedním ze svých posledních nákupů. Pořídil si totiž jeden podivný a docela drahý pick-up.
Pokud jste si „Arnieho” po jeho zezelenání škrtli ze seznamu lidí, kteří ještě mají co říci, možná je na čase dát mu ještě šanci. Svého ekologického vidění světa se sice úplně nevzdal, zelený dogmatismus je mu ale zjevně též cizí a ani v 77 letech nepřestává používat hlavu. (Petr Prokopec)
Toyota Land Cruiser je legendou, jejíž historie sahá až do roku 1951. Většinu času sice nešlo o nejschopnější offroad na trhu, ale o ten nejodolnější bezesporu. „Nesmrtelnost“ Toyota vyzdvihuje i u nového modelu J250, tedy páté generace Land Cruiseru, jemuž se přezdívá „Prado“.
Prodeje Tesly Cybetruck nedosahují ani desetiny plánované kapacity. Automobilka úmyslně zamlžuje prodejní čísla jednotlivých modelů. Akcionáři řeší, co s investicí do výrobní linky, která nyní převážně stojí.
Jaecoo J7, SUV jen do města? To tak úplně není pravda, alespoň podle automobilky. Má světlou výšku 200 milimetrů, přední nájezdový úhel 21°, zadní 29° a brodivost 600 milimetrů. To znamená, že se blíží třeba Land Roveru Discovery Sport, což napovídá, že dostupné čínské SUV se nezalekne ani náročnějšího terénu.
General Motors GM plánuje vstoupit do zcela nové třídy vozidel a zaměřuje se na překvapivě jednoduchý design. Skutečné překvapení se ale skrývá hluboko uvnitř.
Když už se do Česka dostane nějaké čínské auto, obvykle spoléhá buď na benzínovou patnáctistovku, nebo je rovnou elektrické. Podobná je situace i v Číně, občas se ale objeví i zajímavější stroje. Jako například civilní offroad Mengshi, který by nezapadnul ani v nabídce americké značky.
Poslední měsíce jsou na terénní SUV štědré. O to víc je zajímavé, že největším překvapením na offroad dráze bylo auto, které se snaží být spíše sportovním SUV. I navzdory tomuto zaměření zvládlo překážky, které už bych nazval docela těžkým terénem.
Elektrický offroad, nesoucí ikonické jméno, prošel s novým modelovým rokem drobnou modernizací, která přináší řadu menších vylepšení v oblasti výkonu i schopností na silnicích a v terénu.
Obří elektromobil Hummer EV od GMC se pro modelový rok 2026 dočkal řady vylepšení, které mu dodávají nejen na technické vyspělosti, ale i na image. Mezi hlavní novinky patří off-road režim King Crab, možnost obousměrného nabíjení, luxusní varianta Carbon Fiber Edition a další úpravy zaměřené na jízdní komfort i výkon.
Případ vraždy ženy v americkém San Diegu se po dvaceti letech dočkal soudní tečky. Jack Potter, který rozřezal manželčino tělo a části z něj vyhodil do popelnice, byl shledán vinným a odsedí si 15 let ve vězení. Po vraždě si z peněz partnerky zařídil luxusní život.
Značky Stihl a Husqvarna dobře znají lesníci po celém světě, stejně jako čeští zahradníci Gardenu, Hecht či Fieldmann. Málokdo ale ví, kdo za těmito značkami stojí.
Nejznámější český MMA zápasník se zbavuje svého amerického sporťáku, kterého si nadělil v roce 2023 za úspěšný zápas s bojovníkem Lucasem Alsinou. Nyní se ho ovšem zbavuje, protože si po nadcházejícím zápase s Attilou Véghem chce splnit další automobilový sen.
Normálně předmluvu tohoto typu nedělám, ale dnes musím. Napsat recenzi na Mustang Mach-E Rally pro mě byl nejtěžší úkol, jaký jsem za těch deset let a zhruba 800 napsaných testů řešil. První Mach-E GT totiž nenávidím. Je to vyloženě špatně naladěné auto. A jelikož z GT vychází i Rally, má několik jeho chyb. Ty zásadní však byly odstraněny, ale i tak mi trvalo, než jsem si k němu našel cestu.
General Motors býval desítky let největší automobilkou světa, čemuž pomáhala i bohatá nabídka značek. Dávno už to však neplatí, možná i kvůli výraznému zúžení portfolia.
Vypadá impozantně, že? A impozantní je, o tom žádná, tím ale jeho specifické přednosti končí. Jde o 4,5tunové monstrum, které je tak velké a těžké, že ani s tak obřími baterkami nemá přesvědčivé parametry skoro v žádném ohledu. K čemu je takové auto dobré?
Pokud máte pocit, že vaše nové velké SUV s třílitrovým dieselem je něco, pak říkáme: Tohle je něco! Nemusí to na první pohled vypadat, před vám ale stojí monstrum, kterému by se mezi kola jedné nápravy vešla celá Škoda Fabia. (Petr Prokopec)
Žiji v Los Angeles a často se cítím rozmazlený tím, jak rozmanitá a fantastická je zde automobilová kultura. Na jednoduché cestě do obchodu s potravinami můžete vidět něco vzácného nebo divného nebo obojí; setkání aut a kávy by byly kdekoliv jinde světové automobilové show. Ale LA bledne ve srovnání s Tokiem, které podle mě má nejlepší... Číst více...
GMC Sierra EV Denali právě získal první místo v žebříčku testování dojezdu Edmunds tím, že na jedno nabití ujel 507 mil, čímž překonal předchozího držitele rekordu, Lucid Air Dream Edition, o jednu míli. Edmunds uvádí, že tohoto dojezdu dosáhl pomocí reálných parametrů pro svů
Automobilka GAZ je léta dodavatelem vozů pro ruskou armádu. Některé z nich se dostaly i k civilním zákazníkům, jiné tolik neprorazily. Jako třeba GAZ Tigr, přezdívaný ruský Hummer.
Miluji elektrická vozidla. Pro 99 procent aplikací v oblasti řízení je EV prostě lepší, příjemnější zážitek než jeho benzinový protějšek. Nicméně ne každý s tímto sentimentem souhlasí, takže by dali přednost tomu, aby byly poháněny dobrým ol’ dino juice spíše než elektrony. To mě přivedlo k dnešnímu… Čtěte více...
Na náš trh se pomalu dostávají osobní i lehká užitková vozidla, jejichž celková hmotnost přesahuje bájných 3,5 tuny. Neznamená to nutně, že na takové auto vždy potřebujete céčkový řidičák, ovšem výhra to také není. A nebavíme se jen o dodávkách, ale také o elektromobilech.
Kdykoli JD Power udělí nějakou cenu, automobilky ji rády využívají v reklamě, ale zeptejte se jakéhokoli spotřebitele, co ta cena vlastně znamená, a pravděpodobně vám to nedokáže říct. Zní to prostě tak důležitě. S nejnovějšími cenami ALG Resale Value Awards 2
Dlouhá a slavná tradice amerického hot roddingu se víceméně redukuje na „dát velký motor z auta do menšího auta“ a už více než 70 let to funguje znamenitě. Není důvod, proč by stará škola výroby muscle caru nemohla fungovat i v éře EV. General Motors konečně pracuje na tom, aby... Číst dál...
Craig žije v Georgii a chce vyměnit svůj Outback za nákladní vůz, který dokáže převážet dřevo, ale stále bude zvládnutelný s dítětem v autosedačce. S rozpočtem do 25 000 dolarů, jaké auto by si měl koupit? Číst dál...
Tým Xboxu mne pozval na vyzkoušení Microsoft Flight Simulatoru 2024 až do srdce Arizony, přímo ke Grand Canyonu. O tento zážitek se s vámi prostě musím podělit!
GM způsobil velký rozruch debutem GMC Hummer EV. Kromě velkého výkonu a hmotnosti (až 1 000 koní a pohotovostní hmotnosti téměř 9 000 liber) to byl návrat jednoho z nejvýkonnějších SUV, jaké kdy byly vyrobeny. Pokud je ale nějaký právě nalezený opuštěný na okraji arizonské pouštní stezky nějakou indikací... Číst dál...
Finanční gramotnost je zásadní, lidi. První pravidlo finanční bezpečnosti je nesplácet dvě vozidla s negativními vlastními jměními v deseti procentní APR finanční dohodě na Hummer EV za 50 tisíc nad MSRP. Nedělejte to a budete na dobré cestě k lepšímu nakládání s penězi než ten chlápek uvedený v nedávném... Číst více...
Nevíme, jestli někdo opravdu potřebuje vědět, které z těchto aut je lepší ve zrychlení, ani záporná odpověď ale nečiní jejich přímé srovnání nezajímavým. Jde o Davida a Goliáše v automobilových baleních, kdy obra trápí hlavně nepřekvapivá slabina, navíc umocněná časem. (Petr Prokopec)