Zavřít
Karel Loprais

Karel Loprais

Nejnovější články na Seznamu na téma Karel Loprais
  • Sport

    Dakar 2026: Nejslavnější rallye na světě již posedmé v Saúdské Arábii

    Před 18 dny
    Tradiční začátek sportovního roku a již 48. vydání legendárního závodu, to bude Rallye Dakar 2026. Již posedmé v řadě se pojede na území Saúdské Arábie, a to v termínu od 3. do 17. ledna 2026. Přečtěte si informace o trase závodu a jeho program na Sport.cz.
     Komentáře
  • Sport

    Dakar chci vyhrát a není to žádné vykřikování do světa. Doufám, že to bude už teď, říká Loprais

    Před 19 dny
    Na začátku tohoto roku Aleš Loprais dokončil Rallye Dakar na třetím místě a bylo to jeho třetí umístění „na bedně“. V roce 2007 byl při své premiéře třetí, v roce 2024 dojel druhý a v roce 2025 znovu třetí. Umístění těsně pod nejvyšší příčkou synovce legendárního Karla Lopraise těší, ale neuspokojuje. Ve slavném závodě se představí (od 3. ledna) již podvacáté, startovat bude s velkou touhou na celková triumf.
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Kam o podzimních prázdninách s dětmi za poznáním: věda, technika i příroda

    Před 1 měsícem
    Podzimní prázdniny nemusí znamenat jen odpočinek doma. Vyrazte s dětmi za poznáním – do interaktivních vědeckých center, technických muzeí nebo míst, kde ožívá historie. Přinášíme několik tipů na místa, kde se dozvíte něco nového.
     Komentáře
  • Jihlavský deník

    Legendární vítěz Martin Macík se ukázal v Jihlavě: Dakar je drsný životní styl

    Před 2 měsíci
    Dvojnásobný vítěz snad nejtěžšího závodu na světě Rallye Dakar v kategorii kamionů. To je Martin Macík z Benešova. Od roku 2024 se závodů účastní s kamionem známým pod přezdívkou Bohouš, který postavil tým mechaniků pod vedením jeho otce. Lidé se s ním mohli potkat v Jihlavě, kde se rozpovídal o tom, jaký život vede závodník rallye.
     Komentáře
  • EpochaPlus

    Česká stopa: Rallye Paříž-Dakar patří i Čechům!

    Před 2 měsíci
    Kola obřího kamionu se boří do písku, všude jsou oblaka prachu. Nekonečná poušť, jen písek a kamení, zrádné duny a hra o čas.. Mohutný vůz se přehoupne přes hřeben písečné duny, z výfuku se vyvalí oblak černého dýmu, zaúpí motor.
     Komentáře
  • Autonoviny

    Na významné osobnosti historie nesmíme zapomínat

    Před 2 měsíci
    RACING EXPO
  • Novojičínský deník

    Do Kopřivnice dorazí mezinárodní rallye historických tatrovek

    Před 3 měsíci
    Tatra Veterán Rallye Beskydy dorazí v sobotu 30. srpna do Kopřivnice. Město tatrovek přivítá na 130 automobilových skvostů této značky. K prohlédnutí budou na parkovišti společnosti Tatra Trucks za kolejemi poblíž Muzea nákladních automobilů Tatra.
     Komentáře
  • Magazín Patriot

    Chystá se spanilá jízda historických tatrovek, vyvrcholí v Kopřivnici

    Před 3 měsíci
    V sobotu 30. srpna zamíří do Kopřivnice Mezinárodní Tatra Veterán Rallye Beskydy, která se letos pojede již po šestapadesáté.
     Komentáře
  • Valašský deník

    Historické vozy vyjely z Pusteven. Trofeo Niké vzdává hold Lopraisovi

    Před 6 měsíci
    Z Pusteven až na Praděd. Tři desítky historických vozů vyrazily v pátek v poledne od Horského hotelu Tanečnica na Pustevnách na třídenní Podhorskou jízdu veteránů Trofeo Niké 2025 napříč Zlínským, Olomouckým a Moravskoslezským krajem.
     Komentáře
  • Bruntálský a krnovský deník

    Trofeo Niké zamíří do Jeseníků. Unikátní veterány vyjedou i pod Praděd

    Před 6 měsíci
    Historická auta budou moci o nadcházejícím víkendu obdivovat lidé napříč třemi kraji. Podhorská jízda veteránů Trofeo Niké zamíří na Valašsko, Jesenicko i Bruntálsko. Kolona více než 30 historických vozidel vyrobených mezi lety 1917 až 1986 mimo jiné vyjede po vlastní ose k Horskému hotelu Tanečnica na Pustevnách nebo k hotelu Ovčárna na Pradědu.
     Komentáře
  • České noviny

    Motocyklový závodník Šťastný má 25 let po své smrti na Žižkově pamětní desku

    Před 6 měsíci
    Praha - Nejúspěšnější český motocyklový závodník František Šťastný má 25 let po své smrti na domě na pražském Žižkově, kde přes půl života bydlel, pamětní desku. Šťastný žil v Hartigově ulici (dříve Koněvově) číslo 127 v Praze 3 od 60. let minulého století se svou ženou Jarmilou až do své smrti v roce 2000. Autorem bronzové desky je sochař Miro Jakubčík.
     Komentáře
  • ArmyWeb

    Motoristický svátek: Dakarské legendy budou prezentovány v Lešanech

    Před 6 měsíci
    V sobotu 31. května 2025 bude zahájena jubilejní 30. sezona ve Vojenském technickém muzeu Lešany. Při této příležitosti je pro vás připravený skutečný motoristický svátek – připomínka 40 let od prvního startu československých posádek na slavné Rallye Paříž–Dakar. Budete moct obdivovat slavné dakarské stroje, které obstály v nejtěžších afrických etapách. Slavnostní zahájení 30. návštěvnické sezony ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech u Týnce nad Sázavou bude výjimečné.
     Komentáře
  • CZdefence

    Dakarské legendy zahájí jubilejní 30. sezonu v Lešanech

    Před 6 měsíci
    V sobotu 31. května 2025 bude zahájena jubilejní 30. sezona ve Vojenském technickém muzeu Lešany. Při této příležitosti je pro vás připravený skutečný motoristický svátek – připomínka 40 let od prvního startu československých posádek na slavné Rallye Paříž–Dakar. Budete moct obdivovat slavné dakarské stroje, které obstály v nejtěžších afrických etapách. Slavnostní zahájení 30. návštěvnické sezony ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech u Týnce nad Sázavou bude výjimečné.
     Komentáře
  • Extra

    Olga Lounová v problémech: Kvůli poruše byl v ohrožení její kšeft

    Před 6 měsíci
    Když se loni na Dakaru Olze Lounové lepila smůla na paty a její auto mělo jednu poruchu za druhou, dalo se to přičíst dakarskému prokletí. Další patálie však prožila zpěvačka i v Česku. Před několika dny totiž kvůli poruše vozu málem nepřijela na dva koncerty, jak přiznala pro eXtra.cz.
     Komentáře
  • Deník magazín

    160 posádek, extra zážitky: prohlédněte si top momenty z Rallye Praha Revival

    Před 7 měsíci
    Uplynulý prodloužený velikonoční víkend se nesl ve znamení 14. ročníku Rallye Praha Revival – sportovně-společenské akce určené legendám motorsportu a nadšencům do závodních a sportovních automobilů minulých dekád. Na start v Praze se sjelo přes 160 posádek z celé Evropy, aby strávily tři dny na podniku, který probíhá podle osvědčeného a zároveň unikátního konceptu pod taktovkou promotéra automobilových závodů Eduarda Patery.
     Komentáře
  • Auto TN.cz

    Konec jedné legendy. Tater 815 vzniklo 158 tisíc, Lopraisovi zajistila šestkrát Dakar

    Před 8 měsíci
    Tatra oficiálně ukončila výrobu ikonického modelu 815. Za 42 let bylo vyrobeno přes 158 000 kusů všech provedení této řady. 815 se stala fenoménem, který si získal respekt po celém světě.
     Komentáře
  • TN

    Úspěšný koncept používá Tatra už 100 let. Zatím nikdo nevymyslel nic lepšího

    Před 8 měsíci
    Štáb pořadu Rozkaz zněl jasně! zamířil na místo, kde se vyrábějí legendární česká vozidla Tatra – do Kopřivnice. Právě tam se rodí stroje, které zvládnou ty nejnáročnější podmínky. Ať už je to poušť, zasněžená tundra, nebo těžký terén, tatrovky si poradí. Není proto divu, že tyto vozy využívají nejen naši vojáci, ale také armády po celém světě, hasiči nebo třeba expedice v extrémních podmínkách.
     Komentáře
  • Finance

    Hlasujte v anketě o nejkrásnější poštovní známku roku 2024 a získejte suvenýr

    Před 8 měsíci
    Jak hlasovat v anketě o nejhezčí známku roku 2024?
     Komentáře
  • Aktuálně

    Když fotí prezident. Národní technické muzeum vystavuje snímky Petra Pavla z Dakaru

    Před 8 měsíci
    Prezident Petr Pavel vystavuje fotografie z Rallye Dakar v Národním technickém muzeu v Praze.
    +
     Komentáře
  • ArmyWeb

    Gigantická Tatra 815-7 8x8 na extrémním testovacím polygonu

    Před 8 měsíci
    Podívejte se na gigantickou Tatru 815-7 8x8, která byla testována v centru bezpečné jízdy LIBROS Ostrava. Toto vozidlo je radost řídit. Je to jako ledoborec v moři. Tuto Tatru prostě nic nezastaví. Tatra 815-7 (817) je těžký nákladní automobil určený jako armádní logistické vozidlo do terénu se znakem náprav 4×4, 6×6, 8×8 a 10×10. Výrobně jsou možné i varianty podvozku 10×8, 12×12 a 12×8 stejně jako u modelu T-815.
     Komentáře
  • Příběhy z kalendáře

    1 min

    Podcast
    Kouzlo mramoru: Michelangelo Buonarroti a jeho sochy Pieta a David

    Před 9 měsíci
    Přední představitel italské vrcholné renesance a manýrismu se narodil 6. března 1475. Vyrůstal v kamenické dílně a v dospělosti vtipkoval, že od chůvy dostával mléko s mramorovým prachem, což ho prý nasměrovalo k sochařství. Začínal však jako malíř na Medicejském dvoře. Jeho nejznámějšími sochami se staly Pieta nebo David. Čtyřmetrovou sochu biblického hrdiny tvořil tři roky z jediného kvádru mramoru. Dalším jeho významným dílem je malířská výzdoba Sixtinské kaple v Římě.
     Komentáře
  • Expres FM

    Hrál v kostelech, na svatbách i v kapele držitele Grammy: Fenomenální varhaník Ondřej Pivec slaví narozeniny

    Před 9 měsíci
    4. březen 64. dnem letošního roku, do jeho konce jich zbývá ještě 301. Svátek má Stela, Estela a Jadranka. V roce 1922 měl v berlínské zoologické zahradě premiéru první upírský film historie. Snímek Nosferatu je adaptací příběhu o hraběti Draculovi. Inspirací pro Draculu byla kněžna z Českého Krumlova, upíři fascinují lidstvo od nepaměti: Mýty a…
     Komentáře
  • Hospodářské noviny

    V pohledávkách vidíte, co se na ekonomiku valí. A co vidím dnes, je velký špatný, říká vládce TV Barrandov Čermák

    Před 9 měsíci
    Dlouho vydržel nebýt veřejně známým. Nejprve ho ale před pár lety na světlo vytáhl boj o majetek po kolapsu investiční skupiny Arca Investments a loni Jan Čermák kompletně ovládl vydavatelství Empresa a dává ho do kupy.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Už i na nesmrtelné došlo. Tatra ukončila výrobu modelu T815, poslední dostali hasiči

    Před 9 měsíci
    Po více než čtyřiceti letech definitivně končí výroba Tatry 815. Poslední podvozek s dvojitou kabinou dostali hasiči.
    Vývoj modelu T815 začal na konci 60. let nejprve ve dvou oddělených verzích pro civilní a vojenské použití, aby se ale počátkem 70. let obě verze sjednotily do jedné. První prototyp vyjel v roce 1973, následovalo deset let vývoje a různých verzí. Jednou z nich byl i prototyp zemědělské varianty.
    Premiéru si hotová Tatra 815 odbyla na strojírenském veletrhu v Brně na podzim 1982 a následně v lednu 1983 odstartovala v Kopřivnici sériová výroba.
    Ta probíhala v nové továrně s kapacitou 15 tisíc aut ročně. Mimochodem už v roce 1991 vzniklo auto s pořadovým číslem sto tisíc a nakonec vzniklo dohromady 158 065 kusů T815.
    Pro Tatru 815 vznikla nová generace vzduchem chlazených naftových motorů T3, původně s osmi, deseti i dvanácti válci v několika výkonových verzích. Poháněná byla všechna kola.
    Civilní verze měly nejčastěji specifikaci podvozku 6×6 bez redukcí v nábojích kol a deseti- nebo osmiválcový motor. Protože T815 měla nově trambusovou koncepci, k motoru se dalo dostat po odklopení kabiny.
    Základem se stal klasický tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami. Vpředu byla kola odpružená podélnými torzními tyčemi, vzadu pak listovými pery, alternativně se dodávaly vzduchové měchy.
    Oproti předchozí T148 nabídla kabina mnohem vyšší úroveň komfortu.
    Základem nabídky se staly jednostranný a třístranný sklápěč, které měly schůdky umístěné až za předními koly, a tedy kratší přední převis karoserie.
    Celkem měla T815 na startu výroby 36 základních modifikací, počítaje i různé modifikace kabiny včetně dvojité.
    Tahače či podvozky pro nástavby, typicky třeba hasičské speciály, měly delší převis kabiny a schůdky před předními koly.
    Typický obrázek, hasičská Tatra 815.
    Vojenské verze měly také kabinu s delším převisem, a to kvůli umístění baterií a kolům s větším průměrem. Měly také redukce v nábojích kol a původně nejčastěji konfiguraci 6×6 nebo 8×8 s dvanáctiválcem.
    Existovaly i modely se sníženou a předsunutou kabinou. Asi nejznámější variací je T815 TPL, která vznikla na konci 80. let v pouze pěti kusech a byla schopná tlačit nebo táhnout až 400tunové letadlo.
    Snížená kabina se stala také základem pro jeřáby.
    T815 podporovaly i úspěšné účasti na Rallye Dakar, respektive dvě expedice. Tato T815 GTC se zúčastnila na přelomu 80. a 90. let expedice Tatra kolem světa. Na počátku 90. let ještě proběhla expedice Živá Afrika.
    Když to s Tatrou v 90. letech nevypadalo moc dobře, přišla zakázka na 1127 vojenských aut pro armádu Spojených arabských emirátů, takzvaný projekt LIWA. Tatra je postavila právě na základech T815, čímž vznikl typ T815-6, později s obchodním označením Force. V útrobách ale nebyl tatrovácký motor, nýbrž jednotka Deutz.
    Na sklonku 90. let se civilní verze dočkala dalšího vylepšení pod označením TerrNo1. Bylo to jakési vyvrcholení změn technických i estetických, kterými T815 během 90. let procházela. Mezi motory například zůstal pouze osmiválec.
    Z T815 vycházela i kapotovaná Tatra 163 Jamal, která byla určená především pro Rusko a okolí.
    V roce 2018 se T815-2 dočkala poslední aktualizované podoby pod označením Terra, v níž se vyráběla až do letošního roku. Už ne v civilních verzích, ale často sloužila třeba hasičům.
    Původně hasičský speciál s dvojitou kabinou se stal také základem pro expediční speciál známý jako Jitka (to znamená Jedinečný Individuální Terénně-Karavanový Automobil) podnikatele Václava Kvapila.
    25. února 2025 vyrobila Tatra poslední kus této řady. Šlo o vůz Tatra 815-2 Terra, který po instalaci speciální nástavby bude sloužit u českých hasičů.
    Poslední vyrobený vůz je v provedení s prodlouženou čtyřdveřovou kabinou, osmiválcovým motorem Tatra T3-928, převodovkou Tatra a podvozkem v konfiguraci 6x6.
    V Kopřivnici se při této příležitosti slavilo a stály tu různé modely připomínající historii značky Tatra.
    S vozy T 815 jsou spojeny i začátky značky Tatra v dálkových automobilových soutěžích i její největší úspěchy.
    +
     Komentáře
  • TN

    Tatra ukončila výrobu fenoménu 815. S ikonickým modelem se loučili fanoušci

    Před 9 měsíci
    Tatra v úterý oficiálně ukončila výrobu ikonického modelu 815, konkrétně model 815-2 Terra. Za 42 let bylo vyrobeno 158 065 kusů všech provedení této řady. 815 se stala fenoménem, který si získal respekt po celém světě.
     Komentáře
  • Novinky

    Konec legendy, Tatra ukončila po dvaačtyřiceti letech výrobu modelu T815

    Před 9 měsíci
    Čtyřicet dva let. Tak dlouho vyráběla automobilka Tatra v Kopřivnici model T815. V úterý 25. února sjel slavnostně z výrobní linky poslední kus nesoucí na předním skle číslo 158 065. Přesně tolik T815 firma vyrobila. Klíče od něj dostali dobrovolní hasiči z Klatov.
    Až dostane vůz Tatra 815-2 Terra speciální nástavbu, bude sloužit dobrovolným hasičům z Klatov.
    Tatra 815 GTC, která na konci 80. let vyrazila na expedici Tatra kolem světa.
    Dakarský závodní speciál Tatra 815 VE 6×6 „Ostrý“ II č. 635.
    Poslednímu vozu T815 uvázali zaměstnanci na boční zpětné zrcátko černou stuhu s nápisem: Na rozloučenou.
    Původní verze T815 z roku 1983.
    Původní verze T815 z roku 1983.
     Komentáře
  • Fotr na tripu

    Objela svět i městská sídliště. Přes 40 let trvající výroba legendární Tatry 815 dnešním dnem končí

    Před 9 měsíci
    V Kopřivnici bude slavnostně vyroben poslední kus modelu 815 známý také jako expediční stroj GTC.
     Komentáře
  • Mixzóna

    33 min

    Podcast
    Kateřina Janatová o životě v Norsku, největší velmoci běžeckého lyžování

    Před 9 měsíci

    ·

    33 minut

    Dokázala spojit příjemné s užitečným. V Lillehammeru žije a trénuje její přítel, zároveň je Norsko vyhlášenou velmocí číslo jedna v běžeckém lyžování. A tak se současná česká jednička Kateřina Janatová sbalila a přesunula na sever Evropy za láskou i tréninkovými podmínkami. V Mixzóně vypráví o životě v Norsku i plánech pro světový šampionát.
     Komentáře
  • Autobible

    Mnozí jste na ní jezdili jako děti, po více než 40 letech přichází konec. Dnes Tatra vyrobí úplně poslední kus modelu 815

    Před 9 měsíci
    Dnes v Kopřivnici slavnostně sjede z výrobní linky poslední kus ikonického modelu 815. Tahle Tatra se v různých modifikacích vyráběla přes 40 let. Ta úplně poslední míří k hasičům.  Dnešní den, tedy 25. února 2025, vstoupí do automobilové historie jako den, kdy byl vyroben poslední exemplář modelu 815. O ukončení produkce velmi známé Tatry píší různá česká média nebo také klubový web Tatra-club.com. Rozloučení s „osmsetpatnáctkou“ má proběhnout za přítomnosti lidí z Tatry, zaměstnanců i médií.
     Komentáře
  • Cysnews

    Strážkyně hořkosti: Karin Lednická získala ocenění Pivovaru Radegast za vytrvalý „boj“ proti zapomnění

    Před 9 měsíci
    Pivovar Radegast udělil již po třetí titul Radegastův Strážce Hořkosti. Za rok 2024 putuje do rukou spisovatelky Karin Lednické, autorky trilogie Šikmý kostel. Ocenění získala za neúnavnou snahu uchovávat paměť Moravskoslezského kraje a za odhodlání čelit „hořkým“ životním výzvám. Součástí tohoto prestižního titulu je i pojmenování ležáckého tanku v nošovickém pivovaru po oceněné osobnosti.
     Komentáře
  • Extra

    Neskutečná Lounová: Na Dakaru zdolávala zrádné duny a kojila dvouletou dceru

    Před 10 měsíci
    Olga Lounová (44) si splnila velký sen a v týmu věhlasného automobilového závodníka Aleše Lopraise (43) opět vyrazila na náročný závod Dakar. Tentokrát jejich kamion dojel první v kategorii Trucks H2 v rámci soutěže Klasik, a tak si zpěvačka mohla vychutnat nezapomenutelný pocit vítězství po boku členů posádky i těch nejbližších. Do Saúdské Arábie zamířila i její dvouletá dcerka Arianne. Jak Olga stihla být navigátorkou i maminkou, prozradila v rozhovoru pro eXtra.cz.
     Komentáře
  • Novinky

    KVÍZ: Znáte české milníky a úspěchy na Rallye Dakar?

    Před 10 měsíci
    Jsou to zhruba dva týdny, co skončil již sedmačtyřicátý ročník legendární Rallye Dakar, která se již pošesté jela v Saúdské Arábii. Ani letos nechyběli čeští jezdci, kteří si opět připsali významné úspěchy. Pojďme si při té příležitosti připomenout největší milníky a úspěchy českých jezdců na nejtěžším závodě světa.
     Komentáře
  • Sport

    Sezona mě vyjde i na 1,5 milionu eur, říká Macík. Z Dakaru Klasik mají opravdoví závodníci srandu

    Před 10 měsíci
    Obhájil prvenství na slavné Rallye Dakar, což se předtím povedlo jen dvěma českým legendám, Karlu Lopraisovi a Josefu Macháčkovi se čtyřkolkou. Martin Macík na letošním ročníku vyhrál kategorii kamionů opět s obrovským náskokem, k čemuž mu pomohla i téměř dokonalá jízda v dunách. Přitom dřív se v písku trápil. „Když mám z něčeho strach, tak to extrémně vyhledávám. Je to můj způsob, jak se s tím vyrovnat,“ prozrazuje Macík recept v podcastu Mixzóna. Také otevřeně mluví, kolik ho Dakar stojí a na kolik by přišla koupě kamionu od jeho týmu.
     Komentáře
  • Mixzóna

    1 min

    Podcast
    Sezona mě vyjde i na 1,5 milionu euro, říká Macík. Z Dakaru Klasik mají opravdoví závodníci srandu

    Před 10 měsíci
    Obhájil prvenství na slavné Rallye Dakar, což se předtím povedlo jen dvěma českým legendám, Karlu Lopraisovi a Josefu Macháčkovi se čtyřkolkou. Martin Macík na letošním ročníku vyhrál kategorii kamionů opět s obrovským náskokem, k čemuž mu pomohla i téměř dokonalá jízda v dunách. Přitom dřív se v písku trápil. „Když mám z něčeho strach, tak to extrémně vyhledávám. Je to můj způsob, jak se s tím vyrovnat,“ prozrazuje Macík recept v podcastu Mixzóna. Také otevřeně mluví, kolik ho Dakar stojí a na kolik by přišla koupě kamionu od jeho týmu.
     Komentáře
  • Garáž

    Tvrdí soupeři pro Macíka: Supersilný Kamaz by se na Dakar mohl vrátit už příští rok

    Před 10 měsíci
    Vítězný Martin Macík to naznačil, jen co přijel na cílovou rampu - Kamaz a MAZ se na Dakar jistě vrátí. A podle nových regulí Mezinárodní automobilové federace FIA by to klidně mohlo být už v následujícím ročníku!
     Komentáře
  • AutoForum

    K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční

    Před 10 měsíci
    Některé speciály z Dakaru nelze zapomenout, neboť se zapsaly do historie automobilismu, tento to nedokázal. Nic to ale nemění na jeho pozoruhodné konstrukci i vizáži. Tento kousek může být váš a i do dnešní obdoby Dakaru s ním můžete nastoupit.
     Komentáře
  • Sport

    Obhájeno! Macík podruhé ovládl Rallye Dakar, Loprais se loučí etapovým vítězstvím

    Před 10 měsíci
    Je to už skoro čtvrtstoletí, co ho táta vzal na Dakar – ještě na ten africký –, aby v cíli u Růžového jezera osobně zatleskali legendárnímu Karlu Lopraisovi. Teď naopak řada Čechů zamířila do Saúdské Arábie, aby pro změnu ocenila Martina Macíka, od pátku dvojnásobného vítěze Rallye Dakar. Stejně jako loni ovládl 35letý jezdec na slavném závodě s obrovským náskokem kategorii kamionů, když na druhého Mitchela van den Brinka najel skoro dvě a půl hodiny. Třetí skončil Aleš Loprais.
     Komentáře
  • Sport

    Tým CZech Samurais rozbil na Dakaru nádrž. Mechanici se pro náhradní vypravili na místní vrakoviště

    Před 10 měsíci
    Ta Tatra dovedla legendárního Karla Lopraise k jeho třem z celkových šesti titulů na Rallye Dakar. A replika ikonické Pumy šlape i na současném ročníku, protože vůz, ve kterém Igora Pazderu naviguje zpěvačka Olga Lounová, je v polovině závodu tím nejlepším ve veteránské kategorii Klasik s českou vlaječkou na boku. A jen příčku za ním se pro změnu drží Hasičák, další z úspěšných tatrovek, s kterou vítězil Monsieur Dakar.
     Komentáře
  • Sport

    Trable s technikou se nevyhýbají ani kategorii Klasik. Duckarky Barbora Holická a Lucie Engová jim čelí s úsměvem

    Před 10 měsíci
    Ta Tatra dovedla legendárního Karla Lopraise k jeho třem z celkových šesti titulů na Rallye Dakar. A replika ikonické Pumy šlape i na současném ročníku, protože vůz, ve kterém Igora Pazderu naviguje zpěvačka Olga Lounová, je v polovině závodu tím nejlepším ve veteránské kategorii Klasik s českou vlaječkou na boku. A jen příčku za ním se pro změnu drží Hasičák, další z úspěšných tatrovek, s kterou vítězil Monsieur Dakar.
     Komentáře
  • Sport

    Krása veteránů na Dakaru! Češky opět udivují kachnou i vydařená pocta pro monsieur Lopraise

    Před 10 měsíci
    Ta Tatra dovedla legendárního Karla Lopraise k jeho třem z celkových šesti titulů na Rallye Dakar. A replika ikonické Pumy šlape i na současném ročníku, protože vůz, ve kterém Igora Pazderu naviguje zpěvačka Olga Lounová, je v polovině závodu tím nejlepším ve veteránské kategorii Klasik s českou vlaječkou na boku. A jen příčku za ním se pro změnu drží Hasičák, další z úspěšných tatrovek, s kterou vítězil Monsieur Dakar.
     Komentáře
  • Jihlavská Drbna

    Martin Prokop přidal na Dakaru další čtvrté místo, fanoušci řeší jeho slovní přestřelku s Lopraisem

    Před 10 měsíci
    Dalším čtvrtým místem se na Rally Dakar ve středeční maratonské etapě prezentoval jihlavský závodník Martin Prokop, tentokrát už byl jen deset vteřin za stupni vítězů. Čeští fanoušci však stále řeší úterní etapu a slovní přestřelku mezi ním a Lopraisem.
     Komentáře
  • Sport

    Peklo i romantika. Drsná etapa Dakaru nabídla vše, u táboráku seděl s jezdci i český prezident

    Před 11 měsíci
    V sedle motorky strávil více než 12 hodin čistého času, v těžkém terénu ujel tisíc kilometrů, a když zmordovaný dorazil do cíle, upřímně Dušan Drdaj říkal: „Byly to nejtěžší dva dny v mém životě. Asi nás pořadatel chtěl zabít, nebo eliminovat slabší jedince.“ A Milan Engel, další z českých motorkářů, přidával: „Bylo to peklo.“ Rallye Dakar naservírovala jednu z nejtěžších etap historie, což potvrzuje i většina protřelých závodníků. Třem Čechům nocování v pustině zpestřil prezident Petr Pavel, který s nimi poseděl u táboráku.
     Komentáře
  • Garáž

    Dakarské rekordy: Který speciál byl nejvýkonnější a který nejslabší, kdo byl nejúspěšnější závodník a kdo si utrhl ostudu

    Před 11 měsíci
    Víte, který závodní vůz v historii dakarské rally měl největší výkon? A který stroj byl naopak nejslabší? Tušíte, v kolika zemích se už závodilo a kde byla největší zima? Kdo je historicky nejúspěšnější jezdec? A jaká byla nejkratší účast v závodě?
     Komentáře
  • Sport

    Nový vůz, barvy i sponzoři. Macík vyráží na Dakar obhajovat titul

    Před 11 měsíci
    Jeho otec, který na Dakar jezdí skoro čtvrtstoletí, přiznává: „Nikdy jsem netušil, jaký je rozdíl mezi prvním a druhým místem. Je to jako černá a bílá. Druhé a třetí místo je sice fajn, ale vítěz bere vše!“ Martin Macík mladší jen souhlasně kývne hlavou. Už v pátek se pro něj rozjede dvoutýdenní pouť za obhajobou dakarského triumfu. Má sice po boku stejné věrné parťáky, ale jinak toho u něj bude dost jiného a nového. „Říká se, že obhajovat titul je horší než ho získat. Já s tím naprosto souhlasím.“
     Komentáře
  • Garáž

    Prezident Petr Pavel je na Dakaru! Nadšený autíčkář přijel fandit českým posádkám, spát bude ve stanu

    Před 11 měsíci
    Všichni asi víte, že prezident Petr Pavel je nadšený řidič i motorkář. Občas potrápí ochranku, když řídí svoje BMW M2 nebo když za ním musí jet na motorce. Teď překvapil české týmy svou soukromou návštěvou na Dakar Rally. Den před prologem se objevil v bivaku a obešel většinu českých posádek, kterým popřál hodně štěstí.
     Komentáře
  • Garáž

    Kamiony na Dakaru: Bude to derby Česko vs. Nizozemsko, Macík chce obhájit zlato

    Před 11 měsíci
    Už od osmdesátých let se zraky českých fanoušků upírají ke kategorii kamionů. A už tehdy to bylo derby Česko vs. Nizozemsko! Ostatně kdo by si nevzpomněl na souboje tatrovky Karla Lopraise s mocným dvoumotorovým DAFem holandského závodníka Jana de Rooye. A po několikaleté nadvládě Kamazu je česko-nizozemské derby zase zpátky!
     Komentáře
  • České noviny

    Obhájit titul je horší, než ho získat, a tenhle Dakar bude zase jiný, říká Macík

    Před 11 měsíci
    Praha - Pilot kamionu Martin Macík považuje obhajobu titulu na Rallye Dakar za velkou výzvu a odpovědnost. Pozice úřadujícího šampiona pro něj bude zvláštní a uvědomuje si, že nový ročník může probíhat zcela jinak. V rozhovoru s ČTK a Deníkem řekl, že soupeřů má několik, vnímá ale svůj tým MM Technology jako silnější. Tradiční závod začne v Saúdské Arábii 3. ledna.
     Komentáře
  • Alex a host

    26 min

    Podcast
    Nikdy jsem nezažil jednoduchý Dakar. Vždycky je tam něco extrémního, říká Aleš Loprais

    Před 1 rokem

    ·

    26 minut

    Další ročník Rallye Dakar startuje 3. ledna 2025 a jméno Loprais na něm opět nebude chybět. Nejprve za volant sedal legendární Karel Loprais, který Dakar vyhrál šestkrát, pak ho vystřídal jeho synovec Aleš Loprais.
     Komentáře
  • Parabola

    TV Barrandov se stala partnerem Loprais Teamu

    Před 1 rokem
    TV Barrandov se stala hrdým partnerem Loprais Teamu, jednoho z nejúspěšnějších českých týmů v rallye Dakar. Odhalení partnerství proběhlo na tiskové konferenci 20.11. v Národním technickém muzeu.
  • Sport

    Zpěvačka Lounová pojede Dakar v Lopraisově tatře. Na závodě bude i kojit

    Před 1 rokem
    Na leden měla naplánované koncerty i natáčení filmu, jenže jeden telefonát od Aleše Lopraise před pár dny vše překopal a zpěvačku či herečku Olgu Lounovou rázem proměnil v závodní navigátorku při slavné Rallye Dakar. „Je to absolutně splněný sen a životní zázrak,“ říká. Závod už jela před třemi lety v „osobáku“. Teď ale v kategorii Klasik, které se účastní veteránské stroje, usedne do legendární Tatry Puma, s níž Karel Loprais získal tři ze svých šesti triumfů mezi kamiony.
     Komentáře
  • Garáž

    Češi na Dakaru 2025: Na startu bude obhajující Macík, dravý Prokop i nadějný Michek

    Před 1 rokem
    Kvapem se blíží konec roku a s ním i začátek nového ročníku Rallye Dakar. Pojďme se podívat, jaké české naděje se ho zúčastní a komu budete moci fandit.
     Komentáře
  • Prachatický deník

    Motokrosař Stanislav Zloch se vrací do rodné vísky, Vacovští už se těší

    Před 1 rokem
    Vesnici roku 2024 v šumavském Vacově v pátek 8.listopadu koná setkání s jedním z nejúspěšnějších motocyklistů naší historie Stanislavem Zlochem, který je jednou ze sportovních hvězd knihy Pavla Pechouška Sport u Otavy. Právě ve Vacově se Stanislav Zloch narodil.
     Komentáře
  • Novinky

    Historická vozidla včetně závodní tatry Karla Lopraise projedou Moravou

    Před 1 rokem
    Kolona tří desítek historických vozidel včetně závodní tatry Karla Lopraise projede o nadcházejícím víkendu Zlínským, Olomouckým a Moravskoslezským krajem.
     Komentáře
  • Magazín Patriot

    Spanilá jízda historických vozidel pozdraví Radegasta i děda Praděda

    Před 1 rokem
    Podhorská jízda veteránů Trofeo Niké letos zamíří na území tří moravských krajů: Zlínského, Olomouckého a Moravskoslezského.
     Komentáře
  • Dům a zahrada

    Objevte kouzlo Kopřivnice, rodiště legendárních vozů a olympioniků

    Před 1 rokem
    Kopřivnice, schovaná v Moravské bráně, je městem, kde se historie potkává s moderní technologií. Znáte Tatra automobily? Jasně, ty slavné vozy, které dobývaly svět! No, Kopřivnice je jejich rodištěm. A to není vše! Toto město je také domovem slavného atleta Emila Zátopka. Takže pokud jste fanouškem aut nebo sportu, Kopřivnice je pro vás to pravé místo.
     Komentáře
  • Čteme vám Garáž.cz

    2 min

    Podcast
    Jeden z nejslavnějších dakarských speciálů Tatra opustil muzeum. Kopřivničtí mají totiž něco za lubem

    Před 1 rokem

    ·

    2 minuty

    Článek Jana Majurníka. Tatra 815 VE 6 × 6 „Ostrý-II“ se v roce 2017 dočkala úplné renovace a po debutu na kopřivnickém polygonu našla své místo k parkování v muzeu nákladních automobilů Tatra. Nyní tato dakarská legenda ovšem vyrazila na zkušební dráhu znovu, a to proto, aby byla inspirací pro ty, kteří staví dvanáctiválcovou poctu Karlu Lopraisovi jménem T 162 „Karel“.Dakarský speciál Tatra 815 VE 6 × 6 „Ostrý-II“ se startovním číslem 635 vyrazil s posádkou Zdeněk Kahánek, Josef Kalina a Miroslav Gumulec k první účasti tatrováckého týmu na legendární rallye Paříž-Dakar v roce 1986.Celý článek čtěte zde. ·  Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz. ·  Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.·  Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.·  Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!
     Komentáře
  • Garáž

    Jeden z nejslavnějších dakarských speciálů Tatra opustil muzeum. Kopřivničtí mají totiž něco za lubem

    Před 1 rokem
    Tatra 815 VE 6 × 6 „Ostrý-II“ se v roce 2017 dočkala úplné renovace a po debutu na kopřivnickém polygonu našla své místo k parkování v muzeu nákladních automobilů Tatra. Nyní tato dakarská legenda ovšem vyrazila na zkušební dráhu znovu, a to proto, aby byla inspirací pro ty, kteří staví dvanáctiválcovou poctu Karlu Lopraisovi jménem T 162 „Karel“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    Tatra 815 6 × 6 VE „Ostrý-II“.
    +
     Komentáře
  • TV Polar

    Biskup ostravsko-opavský požehnal prameny v Karlově Studánce při zahájení lázeňské sezóny

    Před 1 rokem
    V lázních Karlova Studánka byla slavnostně zahájena letošní sezóna. Zdejší prameny železité kyselky požehnal biskup ostravsko-opavský Mons. Martin David. V Karlově Studánce se nachází 7 lázeňských pramenů, z nichž nejstarší, Maxmilián, byl objeven již v roce 1780. Léčivé prameny tryskají z hloubky více než 100 metrů.
     Komentáře
  • Garáž

    Tatra oživuje závodní bestii z 80. let. Ponese jméno dakarské legendy a vypadat bude takto

    Před 1 rokem
    Automobilka Tatra Trucks se pochlubila pokrokem v projektu oživení soutěžního speciálu Tatra 162 EX z osmdesátých let. Díky oficiální vizualizaci si můžeme udělat vcelku jasnou představu o tom, jak bude vůz vypadat.
     Komentáře
  • Prima Cool

    Sledujte, jak si Plnej kotel dovezl plážovou párty na náměstí

    Před 1 rokem
    Suchánek s Genzerem vás v osmé epizodě katapultují přímo doprostřed léta.
     Komentáře
Reklama