Každý tým musí jako podmínku, aby se mohl objevit na startovním roštu nové sezóny, zaplatit Mezinárodní automobilové federaci startovní poplatek. McLaren se letos pořádně plácne přes kapsu, protože čím více bodů získá tým v předcházející sezóně, tím více musí zaplatit, aby se mohl účastnit té následující.
Po sérii několika „modernějších“ aut se tentokrát vrátíme ke značce, která se zformovala v americkém koncernu GM v druhé polovině 20. let a dnes již dávno neexistuje. Připomene nám nejen způsob cestování své doby, ale také počátky dělení trhu podle značek v rámci velkého koncernu a jednu velkou osobnost amerického automobilového designu.
Americký tým F1 odhalující svůj vůz během Super Bowlu? Už teď vidím, jak Evropané obrací oči v sloup. Článek „Doing It Big: Cadillac Will Unveil F1 Livery in Super Bowl Commercial“ se poprvé objevil na The Drive.
Dvoutakty se zdají být překonanou věcí, už z jejich označení ale vyplývá přetrvávající výhoda tohoto řešení. Konstruktéři tak nikdy nezaplašili myšlenky na jejich návrat, pokud by vyřešili jejich klíčovou slabinu. Koncern General Motors je možná blízko.
V Miami se představily vozy ze stavebnice LEGO, ve kterých jezdci absolvovali přehlídku před závodem. V Las Vegas byl z LEGO vůz, který je odvezl na stupně vítězů.
Během víkendového šampionátu Formule 1 v Las Vegas se na trati objevil i model ikonického Cadillacu Fleetwood z šedesátých let, postavený ze stavebnice Lego, který byl inspirován vozem Elvise Presleyho. Za unikátním projektem opět stála kladenská pobočka dánské společnosti.
Elvis Presley a Cadillac. Spojení, které k sobě patří, respektive patřilo, vlastně tak nějak automaticky. Onen růžový Fleetwood Sixty Special, v němž se legendární král rock'n'rollu v padesátých letech minulého století hrdě vozil, pravděpodobně znají i ti, kdo si do rytmu nejslavnější verze písně Hound Dog obvykle nenotují. A právě tento ikonický automobil nyní díky Čechům opět oživl. Stalo se tak u příležitosti Velké ceny Las Vegas vozů formule 1, která proběhla o uplynulém víkendu právě ve…
Mick Schumacher odchází z vytrvalostního programu stáje Alpine. Informoval o tom v pátek na svém Instagramu. S týmem se loučí po dvou sezonách. O svém angažmá na příští rok zatím 26letý závodník mlčí.
Mexičan se příští sezónu vrací na startovní rošť po roční odmlce s novým týmem Cadillac. Americké stáji je navíc vděčný, že mu obnovila lásku ke královně motorsportu a říká, že se pouští do posledního velkého projektu.
Tento Cadillac z doby velké hospodářské krize změnil způsob, jakým Evropa konstruuje ty nejlepší vozy. Článek This 1934 Cadillac Changed the Way Europe Built its Best Cars. Now It’s for Sale se poprvé objevil na webu The Drive.
Na internetu se dá najít úplně všechno. Samozřejmě i automobily a motocykly na prodej. Například na portálu TipCars lze nalézt i nečekané poklady motoristického světa. Mezi inzeráty se objevují unikátní kousky jako legendární Tatraplán či luxusní Ferrari. Tyto výjimečné nabídky přitahují pozornost nejen sběratelů, ale i milovníků automobilové historie.
Cadillac se na startovní rošt Formule 1 postaví až v příštím roce, ale jeho přípravy na trati už probíhají. Díky partnerství s Ferrari tým absolvoval první jízdu v Imole s dva roky starým podvozkem Ferrari.
Tohle je asi odhalení roku, protože Němci se pochlubili… Čím vlastně? Na to stěží nacházíme odpověď, neboť krom základních barev jejich auto nebude takto vypadat ani designově, ani po stránce finální vizáže, kterou jistě ovládnou sponzorská loga. (Petr Prokopec)
Bučení se během posledních závodů formule 1 ozývalo směrem k Landovi Norrisovi (25) ze stáje McLaren, a to se nelíbí veteránovi Sergiu Pérezovi (35). "Nemyslím si, že je správné bučet na jezdce, který vyhrál závod," řekl Mexičan agentuře Reuters při návštěvě továrny týmu Cadillac, za který bude v další sezoně závodit.
Pokud se někde sami sebe ptáte, zda nejste trochu mimo, když se vám chlupy na těle ježí při pohledu na auta jako Audi RS4 B7, BMW M3 E90 nebo Mercedes C63 AMG W204, což se vám při pohledu na srovnatelné nové modely nestane? No, Jason Cammisa vám to rozmlouvat nebude.
Světový šampionát vytrvalostních závodů WEC (World Endurance Championship) skončil v Bahrajnu: závod vyhrála posádka Conway/Kobajaši/de Vries na voze Toyota, titul mistra světa připadl Caladovi, Pier Guidimu a Giovinazzimu, kteří startovali na voze věhlasné značky z Maranella.
Doby, kdy řidiči mohli za jízdy sledovat leda tachometr nebo otáčky, jsou dávno pryč. Zrcadlení telefonu na obrazovkách je výbavou skoro každého nového auta. Koncern General Motors s tím ale překvapivě skončí.
Cadillac chce tak moc dostát svému sloganu „světový standard“, že to skoro až chutná – přidat ale k cenovce modelu CELESTIQ 60 tisíc dolarů navíc možná není ten správný tah, jaký si marketingové oddělení představovalo. Abychom jim dali za vyučenou, CELESTIQ budeme ignorovat a místo toho uvedeme všechna nová elektrická vozidla, která lze koupit za méně než 60 tisíc dolarů. Čtěte dál!
Spousta lidí vám řekne, že maranellské stroje prostě musí být lakované klasickou červenou, se skřípěním zubů snesou nanejvýš některý z decentnějších odstínů. Majitel těchto strojů měl ale zálibu v docela jiných barvičkách, jím zvolené kombinace jsou často skutečně unikátní.
O víkendu při příležitosti akce Prague Car Festival pořádal aukční dům Retro Garáž dražbu 13 různých vozidel. Většina z nich se nakonec prodala, miliony taky létaly vzduchem, proto lze událost označit za úspěšnou, nicméně hlavní hvězda dražby nového majitele nenašla.
Jak už to tak v Americe bývá, definice pojmu „přehnanost“ spočívá v 2893kilogramovém, 682koňovém SUV se třemi řadami sedadel, které dokáže vzbudit sousedství. Článek Recenze Cadillac Escalade V z roku 2025: Nepotřebujete ho, ale chcete ho se poprvé objevil na webu The Drive.
Valtteri Bottas je dnes v paddocku jako rezervní jezdec Mercedesu. Příští rok se ale znovu vrátí na startovní rošt. Společně se Sergiem Pérezem budou jezdit za Cadillac.
Příchozí stáj do formule 1 Cadillac plánuje pro start nové éry pravidel od roku 2026 nejprve střídmé a efektivní nakládání s počtem zaměstnanců před potenciálním růstem v budoucích letech. Technický ředitel Pat Symonds aktuálně nemíří s týmem na úroveň pracovní síly velkých a již etablovaných stájí.
U zákazníků bodovala, ale automobilce nebyla dost dobrá pro své technické pojetí a na domácím trhu šla přes palubu. Dnes toho sama firma lituje, někde ji ale prodává dál a teď ji ukázala v modernizované verzi. Za svou cenu toho nabízí opravdu hodně.
Basketbalový celek Los Angeles Lakers mění majitele. Vedení NBA dnes schválilo prodej klubu americkému miliardáři Marku Walterovi, který za něj rodině Bussových zaplatí rekordních 10 miliard dolarů (asi 210 miliard korun).
Basketbalový celek Los Angeles Lakers mění majitele. Vedení NBA dnes schválilo prodej klubu americkému miliardáři Marku Walterovi, který za něj rodině Bussových zaplatí rekordních 10 miliard dolarů (asi 210 miliard korun).
Při poslechu těchto slov se člověk musí pousmát. Co vedení automobilky čekalo? Že jí přinese úspěch, když si klienti něco nebudou moci dál koupit to, co preferují? A místo toho dostanou něco, o co nežádali? Omezení nabídky s argumentací, která je tu na stole, mohlo vést jedině k slzám.
Připusťme, že jde o zvláštně pojaté auto, které v mnohých nemusí vzbuzovat sympatie, na zákazníky ale zjevně funguje. A to tak moc, že si výrobce může dovolit jej posílat na trh znovu a znovu. Vždy s úspěchem.
Společnost General Motors se pochlubila vývojem nové generace inteligentních vozidel, jejichž systém asistovaného řízení umožní věnovat se například i sledování filmů při jízdě po dálnici. Jako první funkci nabídne značka Cadillac v roce 2028.
Formule 1 se chystá na pořádnou revoluci, jaká tu nebyla minimálně deset let. Vozy zhubnout o 30 kilo a zúží se o deset centimetrů. Nové motory budou mít úplně jiný koncept, polovina výkonu bude ze spalování, polovina z elektřiny. DRS už neuvidíte, místo toho přichází aktivní aerodynamika. A poprvé po dlouhé době tady bude jedenáct týmů, ne jen deset. Bude to velké zamíchání kartami.
Colton Herta si příští rok odbude dlouho očekávaný debut ve Formuli 2. V sezóně 2026 se připojí k týmu Hitech a zároveň bude pokračovat v roli oficiálního testovacího jezdce týmu Cadillac Formule 1.
Bývalý závodník IndyCar, Colton Herta, bude v nadcházející sezóně závodit ve formuli 2. Americký závodník se připojí k týmu Hitech. Zároveň bude plnit své povinnosti testovacího a vývojového jezdce u týmu Cadillac.
Příští rok skončí výroba modelů CT5 a CT4. Druhý zmíněný se nové generace nedočká, první však ano, a navzdory původním plánům značky u toho bude i spalovací technika. Jen zatím není jisté, jaká.
Administrativa prezidenta Donalda Trumpa zrušila dotaci ve výši 7 500 dolarů na nákup elektromobilu, což vedlo k poklesu zájmu o tato vozidla. Automobilky se nyní snaží přizpůsobit nové situaci.
Renesance Cadillaku s pohonem na elektřinu pokračuje dál. Jeho zbrusu nový model VISTIQ byl totiž jmenován vítězem prestižního titulu „Německé auto roku 2026“, kde se umístil v kategorii „luxusních“ vozů a firma GM tak má opět o krůček blíže k tomu, aby se její vlajková značka stala opět „etalonem ve světě automobilů“. další informace…
Moderní auta už dávno nejsou jen stroje na přepravu z bodu A do bodu B. Stávají se z nich počítače na kolech, které se starají o bezpečí, pohodlí i o další drobné detaily, o které se dřív musel starat sám řidič. Asistenty pro udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo automatické přepínání dálkových světel dnes najdeme i v docela běžných modelech.
Pozvedněme číše za Cadillac Blackwings, ikonu americké automobilové kultury, jež ztělesňuje sny automobilových nadšenců. Článek The End of the Cadillac CT5-V Blackwing Is the End of an Era se poprvé objevil na webu The Drive.
Dopis od globálního viceprezidenta Cadillacu potvrzuje, že se blíží nová generace Cadillacu CT5 s pohonem na benzín, ale současné modely CT4 a CT5 se už dlouho nebudou prodávat jako nové. Článek Next-Gen Combustion-Engine Cadillac CT5 Confirmed, Current CT4 and CT5 Sedans Dead After 2026 se nejdříve objevil na The Drive.
Když se po desítkách let otevřou dveře zaprášené stodoly, občas se historie nadechne znovu. Tak jako se to před pár dny stalo v americké Alabamě. Tady totiž byla po dlouhých desetiletích odhalena jedna z nejrozsáhlejších soukromých automobilových sbírek, jaké kdy svět viděl. Na rozlehlém pozemku čekalo v tichosti více než 1300 vozů všech značek, velikostí i stavů. Nyní se budou všechny prodávat v aukci. Bez vyvolávací ceny. Bez rezervy.