Litrový šampon a stejně velký sprchový gel. Češi šetří a pochopili, že jim velká balení přináší úsporu. Výrobci tak zvětšují podstatnou část sortimentu.Rostoucí ceny zboží změnily chování Čechů v obchodech. Konečně se naučili počítat – nebo spíš přepočítávat.„Vidíme různé strategie šetření. Jednou z nich je nákup větších balení a šetření takzvaně přes jednotku,“ říká v pořadu Agenda SZ Byznys Zdeněk Řiháček, ředitel Procter & Gamble pro Česko, Slovensko, Chorvatsko, Slovinsko a Baltské země.Upozorňuje, že zatímco dříve byla velká balení doménou zejména pracích prášků, nově se přesouvají i do jiných kategorií.„Určitě si na policích začnete nově všímat litrových šamponů nebo litrových sprchových gelů s pumpou, které dříve nebyly,“ vysvětluje. U takového zboží je sice celková cena větší, ale cena za jednotku praní, případně mililitr šamponu jde naopak níž než u balení klasického.„Na cenovkách máte samozřejmě cenu i za jeden mililitr, což pomáhá. Zároveň však jde o položky, které nejsou v řádu tisíců korun, tím pádem tam není bariéra toho, že si větší balení nemůžu koupit, protože je to velmi drahé,“ dodává.Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.