Před 3 měsíci
Říká se, že je to jediná sportovní amerika a v některých létech by tato skutečnost nebyla daleko od pravdy. Jenže úplně přesné by to také nebylo, třebaže v poválečné Americe většina modelů vypadala rychleji, než ve skutečnosti byla. A Corvette mezi ně patřila také. Ale letos slaví 70 let od svého debutu a je to tedy zasloužilá „stařenka“. Jaké byly její začátky? Počátkem padesátých let neměl průměrný Američan moc možností, jak se svézt opravdu sportovně. To, co nabízela Velká trojka (GM, Ford, Chrysler), byly jen dvoudvéřové nebo otevřené modely na původních šasi a s motory, většinou pamatujícími ještě předválečný program. Někteří výrobci navíc zůstávali u řadových osmiválců (Pontiac), jiní sice vyvinuli a úspěšně zkoušeli nové agregáty V8, ale kvůli zvolené koncernové značkové hierarchii je nemohli nasadit (Chevrolet), další teprve opouštěli spodové osmiválce, které byly průlomové počátkem 30. let (Ford), takže se nabídka pro sportovně orientované jezdce zdála přešlapovat na místě.