Dvě veřejné dobíjecí stanice dohromady s výkonem 116 kW zprovoznil ČEZ v těsné blízkosti Jaderné elektrárny Temelín. Vedle zaměstnanců elektrárny je mohou využívat zákazníci ČEZ i neregistrovaní uživatelé.
Zákazníci značky Mercedes-Benz si budou moci ze svého vozu s předstihem rezervovat nabíjecí stanici, ale síť bude otevřená a přístupná pro všechny značky, protože jejím cílem je podpořit rychlý přechod na elektromobily.
Supermarkety se dnes už mnohdy svojí nabídkou vyrovnají hypermarketům, důkazem je i řetězec Lidl, který nejen v prodejnách, ale i na svém e-shopu nabízí spoustu produktů pro kutily, do garáže, do domácnosti, ale třeba také oblečení. Nově do nabídky zařadil i produkty pro elektromobilisty, koupit si tam totiž mohou nástěnný wallbox.
Evropský parlament (EP) požaduje, aby do roku 2026 byla na všech hlavních silničních tazích v EU alespoň každých 60 kilometrů jedna dobíjecí stanice pro elektromobily. V Česku zřejmě uvedený plán narazí.
Střídavé nabíjecí stanice pro elektromobily EVlink Pro AC a Pro AC Metal nabízejí lepší optimalizaci spotřeby elektrické energie, maximalizaci doby provozu a ještě vyšší efektivitu.
Prodej osobních elektromobilů v Česku za letošní tři čtvrtletí meziročně vzrostl o 89 procent na 3887. Zhruba tři čtvrtiny z nich tvořila nová vozidla, zbytek připadl na ojetá. Podíl prodejů nových osobních elektromobilů na registracích všech osobních aut v Česku činil dvě procenta, což Česko řadí na předposlední místo v EU. Poslední je Slovensko. Uvedlo to Centrum dopravního výzkumu (CDV).
Polovina dobíječek pro elektromobily je rozmístěna na pouhých deseti procentech rozlohy Evropské unie a navíc jen ve dvou státech: Nizozemsko má 90 tisíc dobíjecích stanic a Německo 60 tisíc. Vyplývá to dat Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).
Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) považuje zásadní omezení prodeje spalovacích motorů do roku 2035 za velmi ambiciózní cíl Bruselu. K jeho splnění bude podle něj nutné splnění řady podmínek, jednou z nich je dostatečný rozvoj dobíjecí infrastruktury. V opačném případě hrozí ztráta konkurenceschopnosti a propouštění, uvedl mluvčí AutoSAP Tomáš Jungwirth.
Déle než na běžné čerpací stanici se nezdrží řidiči elektromobilů čerpající energii u nových ultrarychlých stojanů ČEZ s výkony 225 nebo 300 kW. Ty vyrostly u dálnic D1, D5 a D35, kde nahradily stanice nižších výkonů. Brzy budou k dispozici i na dalších frekventovaných místech. Současně ČEZ rozšiřuje síť rychlých stanic, kde je možné dobíjet více elektroaut najednou. Řidičům se tak zkracuje dobíjení a čekání na něj.
Evropský parlament přijal postoj k návrhu pravidel EU, jejichž cílem je podpořit zavádění dobíjecích a alternativních čerpacích stanic pro osobní a nákladní automobily a tím podpořit zavádění udržitelných vozidel. Podle přijatého usnesení by do roku 2026 měla být na hlavních silnicích každých 60 kilometrů k dispozici alespoň jedna dobíjecí stanice pro elektromobily.
Hlasování o nových pravidlech pro alternativní pohony se dostalo na středeční program Evropského parlamentu. Europoslanci požadují rozšíření dobíjecích stanic pro elektroauta na každých šedesát kilometrů do roku 2026 a instalaci vodíkových stanic každých sto kilometrů do roku 2028. Nová pravidla jsou součástí balíčku Fit for 55.
V Hradci Králové funguje od pátku jeden z největších veřejných dobíjecích přístavů pro elektromobily v zemi a největší ve východních Čechách. Baterie e-aut mohou řidiči plnit „šťávou“ z dvanácti stojanů.
Služba Powerpass nově podporuje funkci „Plug and Charge“. U vozů řady Enyaq iV s aktuálním softwarem ME3 lze na kompatibilních dobíjecích stanicích pohodlně spustit nabíjení pouhým připojením nabíjecího kabelu. Identifikace vozidla probíhá na dobíjecí stanici zcela automaticky.
Průzkum společnosti Schneider Electric došel k zajímavému závěru: Elektromobily jsou sice v zemi relativně oblíbené, ale jen málokdo je reálně vlastní. Důvody jsou vcelku jasné: Nedostačující infrastruktura a mnohdy stále příliš vysoké ceny. Elektromobily podle Schenider Electric využívá asi 11 % českých řidičů, vlastní je ale jen 1 % automobilistů.
Dlouhých 30 let měli domažličtí městští policisté své zázemí v historické strážnici v budově radnice. Díky otevření multifunkčního Kulturního centra Pivovaru Domažlice se uvolnily prostory knihovny, která se tam přesunula a poskytla tak potřebné místo pro zbudovaní moderní služebny. Ta navíc disponuje i službami pro turisty jako je úschovna kol, nabíjecí stanice na elektrokola a veřejné toalety.
Ve Spojeném království oficiálně zahájila provoz nejvýkonnější nabíjecí stanice pro elektromobily. Disponuje stálým výkonem až 10 MW, navíc doplněným kombinací baterií. Stanice bude schopna nabíjet až 400 elektromobilů, přičemž více než čtyřem desítkám z nich dokáže poskytnout rychlé a ultrarychlé nabíjení. Země se tak připravuje na provoz až 36 milionů elektromobilů v roce 2040.
Polovina dobíječek v celé EU je rozmístěna jen ve dvou zemích. Ty navíc zabírají jen 10 % území Unie. Dokládá to nejnovější analýza Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).
S výstavbou dobíjecích stanic pro elektromobily budou muset státy EU sedminásobně přidat. Přestože za poslední čtyři roky narostl počet prodaných elektromobilů a plug-in hybridů desetinásobně, počet nabíjecích stanic vzrostl jen dva a půl krát.
Dopravní podnik Ostrava zahajuje provoz nových elektrobusů, dobíjecí infrastrukturu dodává Siemens Smart Infrastructure. Největší flotilu elektrobusů v České republice bude dobíjet výkonná technologie SICHARGE UC, která využívá nejmodernějšího evropského standardu průběžného dobíjení OppCharge pro elektrické autobusy.
Poprvé v historii polostátní elektrárenská společnost ČEZ zprovoznila během jednoho roku více než 100 stojanů na dobíjení elektromobilů. ČEZ nyní provozuje 386 dobíjecích stanic, jejichž celkový výkon už překročil 25 MW. Vedle velkých měst výrazně posiluje čerpání na dálnicích. Trendem roku 2022 budou dobíjecí huby, které umožní čerpat energii najednou šesti a více e-autům.
Siemens dodal dobíjecí centrum pro nákladní vozidla s elektrickým pohonem, které bylo tento týden otevřeno v areálu společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika v pražských Stodůlkách. .
Počet veřejných čerpacích stanic v loňském roce sice mírně klesl, ale jen „na papíře“. Ministerstvo průmyslu a obchodu totiž zpřesnilo svoje evidence. Počet „standardních“ čerpaček s prodejem hlavně benzínu a nafty nadále rostl a je nejvyšší v historii. Stále přibývají i odběrná místa LPG, plnicí stanice CNG a výrazně stoupla nabídka dobíjecích stanic pro elektromobily.
Vozový park Komerční banky v příštím roce zezelená. Banka pro své zaměstnance nakoupí služební elektromobily Škoda Enyaq iV, které budou moci využívat nejen k pracovním účelům. Nákupem ekologických aut banka navazuje na svoje aktivity v oblasti udržitelnosti a ochrany životního prostředí.
Audi ukázalo první snímky nabíjecího centra v Norimberku. Je navrženo tak, aby byl modulární a přizpůsobil se městu, poskytuje rezervaci, salonek s jídlem a nápoji. Uvnitř se skrývají lithiové baterie s druhou životností.
Nové budovy ve Spojeném království od roku 2022 budou muset mít dobíjecí místa pro elektromobily. Povinnost bude platit také pro renovované budovy mající více než 10 parkovacích míst. Vláda chce tak podpořit prodej elektromobilů na úkor benzinových a naftových vozidel, jejichž prodej bude v zemi po roce 2030 zakázán. Od roku 2022 budou muset mít všechny … Pokračovat ve čtení "Každá nová budova ve Spojeném království bude muset mít dobíjecí místo pro elektromobil" Publikováno na webu oEnergetice.cz
Počet nabíjecích stanic pro elektromobily se za poslední dva roky více než ztrojnásobil. Prudký růst nastal rovněž u vozidel na elektřinu. Ať už jde o bateriové elektromobily (BEV) nebo plug-in hybridy (PHEV), počet nově registrovaných vozů se v obou segmentech za letošní tři kvartály meziročně zvedl bezmála o 70 procent.
Dostatečné množství snadno přístupných a obsluhovatelných dobíjecích stanic a motivování lidí k tomu, aby vybírali auta s nízkými či zcela nulovými emisemi. S těmito cíli přichází Evropská komise v rámci balíčku Fit for 55 a k připomínkám zveřejňuje návrh nařízení o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva.
Dokáže nabít elektromobil na dojezd 100 kilometrů za méně než tři minuty, na plnou kapacitu nabije baterii do 15 minut. Takové parametry má nová nabíjecí stanice Terra 360 od společnosti ABB, která díky systému dynamického sdílení výkonu může současně nabíjet až čtyři vozidla.
Mezinárodní technologická společnost ABB instalovala v Česku nabíjecí stanici s pořadovým číslem 400. Od dubna 2020, kdy společnost dosáhla hranice 200 instalovaných dobíječek, se tak jejich počet zdvojnásobil. Stojí za tím i zvyšující se zájem spotřebitelů o e-mobilitu.
Sedm z deseti dobíjecích stanic v EU je rozmístěno pouze ve třech státech – Nizozemsku, Francii a Německu. Ty přitom pokrývají méně než čtvrtinu území sedmadvacítky.
Technologické zázemí k dosud největší tuzemské zakázce na elektrobusy dodá společnost Siemens Smart Infrastructure. Zbuduje dobíjecí stanice pro Dopravní podnik Ostrava, který si před několika týdny objednal 24 elektrobusů značky Solaris. Technologické řešení zahrne čtyři dobíjecí body, každý o špičkovém dobíjecím výkonu 400 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysokonapěťovou infrastrukturu. „Využití elektromobility v hromadné dopravě představuje […]
Výkonná dobíjecí stanici Sicharge D je vhodná pro provoz na tranzitních tazích i ve městě, na parkovištích či u nákupních center. S maximální účinností až 96 %, škálovatelným dobíjecím výkonem a dynamickým sdílením výkonu, patří tato stanice k nejvýkonnějším zařízením na trhu.