Kyberpodvody neberou v dnešní době konec. Stále více přibývá podvodníků, jež se snaží vydávat třeba za spolehlivé doručovatele. Podvodné zprávy pak mají třeba podobu upozornění na nedoručitelnou zásilku. Co s tím je třeba udělat?
Klienti Balíkovny mohou nově využít k odesílání svých zásilek také síť více než 1500 AlzaBoxů po celé České republice. V současné době tak lidem slouží už 7500 výdejních míst a další stovky mají přibýt během příštího roku. Chystají se ale i další produkty, které budou AlzaBox využívat.
Jednou z hlavních zpráv posledních týdnů bylo oznámení o rušení tří stovek poboček České pošty a propouštění zaměstnanců. Jedná se o hlavní části plánu na restrukturalizaci tohoto státního podniku a snížení nákladů. Přesto se u těchto kroků vedení pošty nehodlá zastavit a připravuje i další plány. Jedním z nich je prodloužení lhůty pro doručení malých zásilek ze dvou dnů na tři.
Technologicko-logistická společnost DODO, která zajišťuje logistiku v rámci tzv. poslední míle, zahájila v Maďarsku společně se sítí drogerií Rossmann pilotní projekt doručování objednávek do domácností pomocí dronů.
Zásilkovna i další přepravní společnosti aktivní na českém trhu se již chystají na letošní vánoční boom. Protože lze opět očekávat velký nápor na jejich kapacity, na vánoční sezonu by měly být sklady Zásilkovny posíleny o několik stovek robotů.
Asi není člověka, který by se občas nepozastavil nad tím, že Pošta doručuje balíky zásadně v době, kdy je naprostá většina lidí v zaměstnání, a nikoliv doma čekajíc na poštovního doručovatele. To si uvědomila i sama Pošta a v Praze nyní testuje změnu pracovní doby svých zaměstnanců tak, aby zásilky doručovala i v pozdějších hodinách.
Už do konce letních prázdnin by mělo v Praze vzniknout další cyklodepo pro doručování zásilek v centru Prahy. K současnému depu na Florenci, které za půl roku doručilo 30 tisíc zásilek přibude i jedno na Smíchově.
Balíkové přepravní služby u nás sice využívá alespoň občas 97 % lidí, ale doručování balíků na domácí adresy prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však mezi příjemci v České republice není příliš populární. Vyplývá to z průzkumu na vzorku 1050 respondentů, který pro společnost GLS realizovala agentura Ipsos.
Liftago spouští logistický systém, který umožňuje sdílet kapacity přepravců v Praze. Firmy tak nemusejí stavět vlastní logistiku a zahlcovat ulice dalšími vozy, ale mohou využívat kapacitu stávajících přepravců.