Zavřít
Elektrická vozidla

Elektrická vozidla

Nejnovější články na Seznamu na téma Elektrická vozidla
  • Auto-mania

    Velká Británie bude možná zavírat továrny na elektromobily. Od ledna jim hrozí zdanění při vývozu

    Před 1 dnem
    Když byla Velká Británie součástí Evropské unie, bylo to pro obchod velmi jednoduché. Jenže po Brexitu už není. A od ledna to bude ještě složitější, speciálně s elektromobily, na které se chystá zdanění.
     Komentáře
  • AutoForum

    První fotky korby hotové Tesly Cybertruck ukazují, jak děsivě nepraktická je, je to spíš vířivka na kolech

    Před 1 dnem
    Kritici nejpodivnější Tesly historie od začátku mluví o tom, že tohle auto jako pracovní nástroj nemůže obstát už kvůli své nepraktické korbě. To ale ještě neviděli tu hotovou, která je na tom teprve špatně. Otázkou ale je, zda to kupce zrovna tohoto auta bude zajímat. (Petr Miler)
     Komentáře
  • AutoForum

    VW zrušil výstavbu nové továrny na elektromobily, nezájem a nutnost šetřit mu nedávají na výběr

    Před 1 dnem
    Expanzivní elektrické plány koncernu VW jsou zjevně u konce. Němci jistě budou dávat celé záležitosti jiná jména, proč byste ale měnili původní ambiciózní strategii směrem k horšímu, pokud by se vývoj ubíral podle očekávání? (Petr Miler)
     Komentáře
  • Tecs

    Před koupí elektromobilu je vhodné zvážit všechny náklady spojené s jeho provozem

    Před 2 dny
    Elektromobily získávají stále větší pozornost, a to z dobrého důvodu. Oproti tradičním automobilům přináší řadu výhod, zejména pokud jde o náklady. Při jejich používání nemusíte často navštěvovat čerpací stanice, abyste doplnili palivo.
     Komentáře
  • AutoForum

    Elektrický propadák Audi nekoupilo ani 100 lidí, přesto ho firma nabídne znovu, spalovací ikonu utne

    Před 2 dny
    Reflexe poptávky ze strany zákazníků nula, poučení z minulých přešlapů nula. Nastalá situace jen připomíná, že automobilky se dnes rozhodují primárně dogmaticky, až pak se zajímají o obchodní aspekty. Tady je Audi ignoruje úplně.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Francie si posvítila na levné čínské elektromobily. Na rozdíl od evropských na ně zákazníci nedostanou dotaci

    Před 3 dny
    Evropa se začala bát levných čínských elektromobilů a řeší, co s nimi udělá. EU přemýšlí o jejich speciálním zdanění, aby nezaplavily evropský trh. Francie už se svým řešením přišla. A je docela rafinované.
     Komentáře
  • Fonetech

    Vyrobili první elektrokolo, které nepotřebuje baterii a přesto jezdí. Hodí se do každého města

    Před 3 dny
    Elektrokolo, které nepotřebuje baterii? Ve Francii jedno takové právě vyrobili. Nabíjí při lehké jízdě a při brzdění a energii uvolňuje ve chvíli, kdy je potřeba.
     Komentáře
  • Ekonomický deník

    Promiňte, už nemáme. Německý program podpory solárního nabíjení elektromobilů po jednom dni končí kvůli ohromnému zájmu

    Před 3 dny
    Pouhý den po otevření programu státní podpory pro instalaci solárních panelů pro nabíjení elektromobilů (EV) německá Národní rozvojová banka KfW ukončila proces podávání žádostí s odkazem na vysoký počet žádostí, který během několika hodin vyčerpal vyčleněné finanční prostředky ve výši 300 milionů eur. Informovala o tom agentura dpa.
     Komentáře
  • AutoForum

    Další rána pro vnucování elektromobilů v Británii, po zrušení zákazu spalovacích aut skokově zdraží

    Před 4 dny
    Velká Británie už odpískala naivní záměr zakázat prodej spalovacích aut od roku 2030, pro zamýšlený rozmach elektromobilů je to ale jen první z mnoha ran. Od 1. ledna 2024 mají bateriová auta výrazně zdražit a nezabrání tomu zřejmě už nikdo.
     Komentáře
  • fDrive

    V síti PREpoint byla spuštěna v pořadí 186. rychlodobíjecí stanice

    Před 4 dny
    Rychlodobíjecí stanice se nachází v Pernerově ulici v Karlíně. Vedle dobíjecí stanice je administrativní centrum Corso Court. V Praze má PRE celkem 56 rychlých a 10 ultrarychlých dobíjecích stanic.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Toyota chystá novou generaci elektromobilů s vyšším dojezdem

    Před 4 dny
    Toyota zahájí v roce 2026 výrobu bateriových elektromobilů příští generace. Ty přinesou odlišný způsob konstrukce a výroby a řadu nových pokročilých baterií.
     Komentáře
  • Fonetech

    Nejnovější statistika umlčí kritiky: Baterie elektromobilů degradují málo, lidé se obávají zbytečně

    Před 5 dny
    A není to žádné plácnutí do vody, studie zkoumala degradaci baterií více než 15 000 elektromobilů. Výsledky jsou pro majitele elektrických aut radostné.
     Komentáře
  • FocusOn

    V počtu elektromobilů jsme na chvostu Evropy

    Před 5 dny
    Banka ČSOB se dlouhodobě věnuje elektromobilitě a obecně udržitelnosti, ke které se snaží různými nabídkami motivovat i své klienty. „I když jsme velmi zelení a velmi udržitelní, věříme na vlastní motivaci klientů a na dobrovolnost v chování. Vždy když něco musíte dělat, děláte to s menší chutí, než když můžete, takže se spíše snažíme klientům ukazovat možnosti. Nejsme dogmatičtí,“ říká Barbara Řimánková, obchodní ředitelka a členka představenstva ČSOB Leasing.
     Komentáře
  • fDrive

    Nissan bude od roku 2030 v Evropě prodávat pouze elektromobily

    Před 5 dny
    Japonská značka bude od nynějška v Evropě uvádět pouze elektromobily. Pro starý kontinent jsou oznámeny už dva připravované bateriové Nissany.
     Komentáře
  • AutoForum

    Vrcholný elektrický Mercedes totálně propadl v losím testu. Je zásadně horší než třída A, která se kdysi převrátila

    Před 5 dny
    Neuvěřitelně mizerný výsledek, jeden z nejhorších vůbec, si v tradiční simulaci prudkého vyhýbacího manévru připsal elektrický Mercedes EQS SUV. Hmotnost přes 2,8 tuny Němci zjevně nezvládli zkrotit, do kapsy jejich dílo strčí základní Fabie i původní třída A.
     Komentáře
  • Ekonews

    Praha–Olomouc elektromobilem za šest hodin. To už dávno neplatí, říká manažer Pražské energetiky

    Před 5 dny
    Elektromobilita proniká do firem.Pražská energetika coby obchodník s elektřinou patří k těm, které přirozeně na tento pohon přecházejí jako první.
     Komentáře
  • FocusOn

    Roboti a AI pomáhají zrychlit nabíjení elektromobilů

    Před 5 dny
    Tým z americké univerzity Carnegie Mellon použil automatizovaný systém a software pro strojové učení k vývoji rychle se nabíjejících elektrolytů. Ty jsou podle MIT Technology Review zásadní pro rychlejší rozvoj elektromobilů.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nissan přijde už jen s elektromobily. U nás jich letos prodal 7, loni 17, za 5 let ztratil 90 procent zákazníků

    Před 5 dny
    Výsměch zákazníkům i zdravému rozumu, jen tak lze hodnotit nejnovější krok kdysi úspěšné japonské automobilky. Její úpadek v Evropě během posledních pár let je zjevný a sázka na elektromobily bude leda dalším hřebíčkem do její už roky stloukané rakve.
     Komentáře
  • Echo24

    Němci nemohou udat elektroauta, hrozí propouštění. Zůstanou nám i spalovací, klidní Škoda

    Před 6 dny
    Německé automobilky v popředí s koncernem Volkswagen dál dojíždějí na nedobře rozehranou partii s elektromobily. Evropský trh, který Berlín táhne, se v porovnání s Čínou nebo Severní Amerikou jeví čím dál tím méně konkurenceschopně. Tam, kde konkurence v průběhu let vybudovala celou infrastrukturu vystavěnou okolo produkce relativně laciných aut s elektrickým motorem, Německo zaostává. Stále vysoké pořizovací ceny nevyvolávají takový zájem, jaký by byl potřeba a právě Volkswagen je nucen…
     Komentáře
  • Auto-mania

    Obchodní vztahy mezi Evropskou unií a Čínou chladnou. Na vině jsou státem dotované čínské elektromobily

    Před 6 dny
    Hlavním bodem kritiky jsou čínské státní dotace do automobilového průmyslu, díky nimž mohou být čínské elektromobily výrazně levnější než jejich evropští konkurenti, což má dopady na celý automobilový trh.
     Komentáře
  • EgoMan

    Zimní provoz elektromobilů provází několik negativ, najdou se však i výhody

    Před 6 dny
    Že jsou elektromobily budoucností osobní dopravy, minimálně v Evropské unii, už je dnes jasné. Ale stále ještě existuje spousta nezodpovězených otázek. Mimo jiné ty týkající se provozu aut poháněných elektromotorem v zimě.
     Komentáře
  • Zítřek

    Nová pravidla pro elektromobily: automobilky v EU protestují

    Před 6 dny
    Brexit zavádí nová pravidla, která by mohla stát evropské výrobce elektromobilů 3,75 miliardy liber. A bohužel to zaplatí zákazníci.
     Komentáře
  • Auto-mania

    České firmy podle průzkumu nechtějí elektromobily kvůli jejich ceně a infrastruktuře

    Před 6 dny
    Elektromobilů přibývá jak v ostatních státech EU, tak i v Česku. Největší podíl na rozvoji elektromobility přitom mají stále firmy. Osobní automobily na elektrický pohon do svých flotil pořídila nebo chce pořídit v následujících třech letech čtvrtina společností.
     Komentáře
  • fDrive

    Mitsubishi láká na tajemný vůz s elektrifikovaným pohonem

    Před 6 dny
    Premiéra by se měla odehrát již příští měsíc. Detaily nejsou známy, ale vozidlo má být do jisté míry elektrifikované.
     Komentáře
  • AutoForum

    Kolona taxíků bez řidiče zablokovala provoz v centru města. Nevěděly kudy kam, neposlouchaly ani operátory

    Před 6 dny
    Je neuvěřitelné, že takto nehotové řešení někdo pustí do běžného provozu. A je stejně neuvěřitelné, jaká selhání a s jakými vysvětleními jeho tvůrcům dokola prochází. Výsledkem jsou obrazy jako z filmů o dystopické budoucnosti. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • České noviny

    Nissan bude v Evropě do roku 2030 prodávat už jen elektromobily

    Před 6 dny
    Japonský výrobce automobilů Nissan Motor bude v Evropě do roku 2030 prodávat už jen elektromobily. V Evropě nově uváděné modely jeho vozů budou navíc od teď jen plně elektrické. Podle agentury Reuters to dnes uvedl generální ředitel společnosti Makoto Ušida.
     Komentáře
  • Fonetech

    Náhodný objev nového materiálu by mohl způsobit revoluci v oblasti elektromobilů

    Před 6 dny
    Vědci z amerického Lytenu hlásí zásadní průlom. Jsou blízko sériové výrobě baterie pro elektromobily, která je založená na 3D grafenu.
     Komentáře
  • ByznysDeník

    Pravidla EU mají zajistit, aby elektromobily vyráběné v EU byly z velké části produkovány z dílů pocházejících z místních zdrojů. Trh však není připraven

    Před 6 dny
    Nová pravidla týkající se elektromobilů by mohla evropské výrobce v příštích třech letech stát v přepočtu cca 105 miliard korun, informuje BBC. Pravidla mají zajistit, aby elektromobily vyráběné v EU byly z velké části produkovány z dílů pocházejících z místních zdrojů.
     Komentáře
  • fDrive

    Toyota chce do dvou let vyrábět násobky elektromobilů

    Před 6 dny
    Cílem je vyrobit 600 tisíc elektromobilů v roce 2025. Toyota o novém cíli informovala své dodavatele, protože chce konkurovat například Tesle.
     Komentáře
  • Autobible

    Dost bylo levných čínských elektromobilů a Tesly. Ve Francii mění podmínky dotací tak, aby byly zvýhodněny vozy vyrobené v Evropě

    Před 6 dny
    Francie oficiálně oznámila, že od nového roku změní podmínky udělování dotací pro nákup elektromobilů. Novinka zvýhodní auta vyrobená v Evropě, zatímco čínské elektromobily a některé Tesly už na dotace nedosáhnou. Oficiálním důvodem je snaha o ochranu životního prostředí.  Levné čínské elektromobily jsou pro evropské výrobce čím dál větším problémem. To samé pak platí také pro Teslu. I ta dokáže nabízet své vozy za velmi zajímavé ceny.
     Komentáře
  • Autozine

    Zimní provoz je pro elektromobily náročným obdobím

    Před 6 dny
    Pro někoho je současná politika Evropské unie jakousi mnichovskou dohodou automobilismu, pro jiného nevyhnutelným krokem k záchraně planety. Jedno je však jisté, auta se spalovacími motory budou z českých silnic postupně mizet a nahradí je buďto elektromobily, nebo jiná „čistá“ auta. Někteří odborníci vidí zářnou budoucnost vodíkových aut, ta se ale zatím v běžném provozu neobjevují. Elektromobily však ano a s nadcházející zimou si mnoho jejich novopečených majitelů začíná lámat hlavu nad tím, zda jsou tato auta do našich podmínek skutečně vhodná. Dojezd v zimě?
     Komentáře
  • Auto-mania

    Havarijní pojištění u elektromobilů může být až o 40 % dražší než u srovnatelných spalovacích aut

    Před 6 dny
    Zatímco povinné ručení je u elektromobilů v ČR průměrně o 23 % levnější než u podobných modelů se spalovacími motory, havarijní pojištění může být u vybraných vozidel naopak až o 40 % dražší.
     Komentáře
  • AutoForum

    Elektromobily Toyoty skoro nikdo nechce, zdaleka neplní ani své skromné cíle. Vadí to ale někomu?

    Před 7 dny
    Fakt, že se někdo Japoncům v tomto ohledu skoro vysmívá, nás samotné nutí k pousmání. Toyota se do elektromobility nežene, protože vidí, že přirozený zájem o ni je minimální. A tak si nestanoví bůhvíjak ambiciózní cíle a netrápí se ani tím, že je neplní.
     Komentáře
  • AutoForum

    První německá firma se otevřeně postavila proti nařizování elektromobilů, podává žalobu, aby EU zastavila

    Před 7 dny
    Bylo zřejmě jen otázkou času, než někomu s tímto nesmyslem dojde trpělivost a obrátí se proti němu všemi myslitelnými prostředky. Lühmann Group v podstatě jen bez uzardění křičí, že císař je nahý, nic jiného. (Petr Miler)
     Komentáře
  • fDrive

    Přichází řada vylepšení pro Audi Q4 e-tron. Ujede více a rychleji se nabije

    Před 8 dny
    Verze s pohonem všech kol se nově dokáže nabít výkonem až 175 kW. Novinkou je charakteristický zvukový projev. Baterie všech verzí nabídne využitelnou kapacitu 77 kWh.
     Komentáře
  • Autozine

    Na evropský trh míří ve velkém elektromobily čínských automobilek

    Před 8 dny
    S napůl vynuceným nástupem elektromobilů se můžeme těšit i na zhruba tucet nových výrobců převážně z Číny, kteří postupně expandují na evropské a americké trhy, kterým zatím dominuje kalifornská Tesla. I když Čína samotná ekologickým automobilům příliš nefandí a zakazovat vozy se spalovacími motory se zatím nechystá, tamní firmy chytily příležitost za pačesy a své evropské konkurenci rychle utekly.
     Komentáře
  • AutoForum

    Ceny náhradních baterií pro elektromobily jsou ještě větší průšvih, než se zdálo, i 700 tisíc Kč může být málo

    Před 8 dny
    Automobilky zjevně moc dobře vědí, proč při otázkách na toto téma mlží víc než při jakýchkoli jiných příležitostech. I dosud zmiňované, vpravdě extrémní ceny nemusí být a obvykle nebudou konečné.
     Komentáře
  • Tecs

    Nabíjení elektromobilů je stále spojeno s řadou komplikací a nepříjemností

    Před 9 dny
    Evropa se rozhodla jít cestou Green Dealu, aby zamezila množství skleníkových plynů v atmosféře. Pomoci snížit tyto emise a zlepšit životní podmínky mají elektromobily. Každým rokem by se měl zvyšovat počet elektromobilů na silnici na úkor klasických automobilů poháněných fosilním palivem. Už nyní si můžeme všímat elektromobilů na silnici. Nicméně jejich počet je stále minimální, a to hned z několika důvodů. Jedná se o vysoce nastavenou cenu, která půjde s dostupností postupem času dolů, a také o problémy spojené s nabíjením. Na jaké nejčastější potíže narazíte?
     Komentáře
  • MotorGuru

    V Česku už jezdí 20 tisíc elektromobilů. Jsme na poslední příčce v rámci celé EU

    Před 9 dny
    V České republice nedávno dosáhli zajímavého milníku v oblasti elektromobilů, uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu ve svém nedávném příspěvku na LinkedIn. Celkový počet zaregistrovaných elektromobilů v Česku totiž nyní činí 20 tisíc kusů. Aktuálně tedy elektromobily s bateriemi tvoří 0,31 % z celkového vozového parku v zemi, což Českou republiku umisťuje na poslední příčku v rámci celé EU.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nejen zima. Baterie elektromobilů ničí i teplo, ukazují data z reálného provozu, odchází pak podstatně dřív

    Před 9 dny
    Nová studie jen připomíná, jak složitý život s elektrickými auty je. A co všechno musíte dělat nebo nedělat, abyste zabránili jejich rychlé devastaci. Tohle je další z mnoha faktorů.
     Komentáře
  • Tecs

    Během servisu mého vozu jsem dostal elektromobil. Už večer jsem chtěl zase spalovací motor

    Před 9 dny
    Když jsem byl v servisu a nabídli mi náhradní vůz, položili mi otázku: “Spalovací motor nebo elektřina?“ Nezaváhal jsem a vybral si elektromobil. Nikdy jsem s tím nejel, slyším na to jenom samá negativa, ale chtěl jsem to vyzkoušet. Po několika dnech zkoušení jsem byl rád, když jsem mohl znovu sednout do svého věrného “spalováku“. A jsem si jistý, jaký motor bude mít moje další, budoucí auto. Zádrhely na delších trasách První věc, která mě zaskočila, byl ukazatel dojezdu. Zatímco můj běžný vůz mě ujistí, že dojedu kamkoliv a zpět, elektromobil mě varoval, že se po návratu bude muset znovu dobíjet.
     Komentáře
  • Autozine

    „V garáži svůj elektromobil nenabíjejte, způsobujete velkou finanční škodu,“ kritizoval mě správce domu

    Před 9 dny
    Každý večer, když jsem se vrátil domů z práce, jsem připojil svůj elektromobil k naší domácí zásuvce. Byla to standardní domácí zásuvka, s níž se nabíjení táhlo neskutečně dlouho, ale na mé denní dojíždění do práce to bylo více než dostatečné. Počáteční nadšení z nového elektrického auta, které jsem získal ve firmě jako služební, brzy vystřídalo překvapení ohledně nákladů na nabíjení.
     Komentáře
  • fDrive

    Francie zavádí novou pobídku na pořízení elektromobilů, jde silně proti Číně

    Před 10 dny
    Bonus se bude nově odvíjet nejen od emisí CO 2, ale zahrne například i montáž vozu a jeho přepravu ke kupujícímu. Podle vyjádření francouzské ministryně pro energetickou transformaci se bonus nebude týkat například ani Dacie Spring, která se vyrábí v Číně.
     Komentáře
  • fDrive

    V České republice je nyní registrováno 20 000 osobních elektromobilů

    Před 10 dny
    Od začátku dubna do 18. 9. vzrostl počet registrací elektromobilů o 4 016 vozů. Nejčastější barva elektromobilu je bílá, následuje za ní šedá a modrá.
     Komentáře
  • CarsMag

    O sektor elektrických mikroautomobilů se zajímá stále více mainstreamových výrobců

    Před 10 dny
    Před více než deseti lety byl v čele Renault Twizy, nyní skupina Stellantis nabízí hned tři modely od Citroënu, Opelu i Fiatu. A kdo ví, jestli se k nim nebude chtít přidat ještě nějaká další velká automobilka.
     Komentáře
  • AutoForum

    Zprávy o rekordním podílu elektromobilů na prodejích v srpnu neříkají celý příběh, vše obstaral poslední záchvěv

    Před 10 dny
    Někdo chce vidět sklenici napůl plnou, jiný ji raději vidí napůl prázdnou. Nám stačí vidět ji takovou, jaká ve skutečnosti je. V případě srpnových prodejů elektrických aut v Evropě je třeba podívat se na věc blíže než z letadla. (Petr Miler)
     Komentáře
  • Auto-mania

    Porsche chtělo ochrannou známku na zvuk svých elektromobilů. I přes přirovnání ke Star Wars nebo Beethovenovi ale pohořelo

    Před 10 dny
    Porsche chtělo pro zvuky svých elektromobilů ochrannou známku, přirovnalo je k jedné z nejslavnějších skladeb světa. Bylo to ale marné.
     Komentáře
  • fDrive

    Podaří se dostat Cybertruck do Česka? Pomoci můžete i vy!

    Před 11 dny
    Cybertruckin.EU chce splnit sen všem obdivovatelům vozu Tesla Cybertruck. Skupina nadšenců chce mezi prvními dovézt Cybertruck do Evropy. Půjde v Evropě o unikát, protože oficiálně nebude možné jej v Evropě koupit. Zájemcům ale nabídne zážitkové jízdy a další možnosti.
     Komentáře
  • AutoForum

    I elektromobil s nejloajálnějšími zákazníky opouští 30 procent kupců a vrací se ke spalovacím autům

    Před 11 dny
    Elektromobily jsou skvělé a brzy s nimi budou jezdit všichni, že? Akorát nevíme, jak se to technicky stane, když i skoro třetina kupců toho nejméně opouštěného ze všech elektrických aut podobný vůz znovu nechce, globálně je to víc než polovina.
     Komentáře
  • ByznysDeník

    Volvo ukončí výrobu dieselových modelů začátkem roku 2024. Do roku 2030 chtějí pouze plně elektrické vozy

    Před 11 dny
    Společnost Volvo Car ukončí výrobu vozů s dieselovým motorem začátkem roku 2024, protože se blíží svému cíli prodávat do roku 2030 pouze plně elektrické vozy, uvedl deník Morningstar.
     Komentáře
  • Autobible

    Že vám elektromobily ušetří peníze? Není to vždy pravda. „Problém“ je levné palivo a nízká spotřeba spalovacích aut

    Před 11 dny
    Jednou z výhod elektromobilů jsou nízké náklady na ujetý kilometr. Ano, může to být pravda, ale jak dokládá studie společnosti Anderson Economic Group, dost často na tom mohou být spalovací auta naopak lépe.
     Komentáře
  • Ekonews

    Každé druhé parkovací místo v kancelářských budovách bude s nabíječkou. Zatím ale nejsou potřeba

    Před 11 dny
    Firmy, které jdou do nájmu ve velkých kancelářských komplexech, se zatím o stání pro elektromobily neperou.Elektroaut mají totiž málo.
     Komentáře
  • AutoForum

    Elektrická party definitivně končí. Už se přestává nalévat se slevou, na řadě je pití s přirážkou

    Před 11 dny
    Německo stoprocentně skončilo s dotacemi pro firmy, šrouby postupně utahuje i Nizozemsko, Dánsko či Rakousko. Ještě dál jsou ale v Austrálii a na Novém Zélandu, tam už otočili hru. Proč si někdo myslí, že by tomu jinde mělo být jinak? (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Svět Huawei

    Historický milník: Tesla vyrobila již 5 milionů aut

    Před 11 dny
    Tesla oznámila, že oficiálně vyrobila již 5 milionů aut. To je podivuhodný výkon, protože teprve před půl rokem společnost vyrobila teprve 4miliontý vůz. Některé automobilové společnosti ani zdaleka během šesti měsíců nevyrobí tolik aut, co Tesla. To jen dokazuje to, že se Tesla drží svého závazku. Je totiž opravdu hodně efektivní a počítáme s tím, že se to v budoucnu jen zlepší a my budeme u toho.
     Komentáře
  • Ekolist

    EY: Podíl firem využívajících elektromobily letos v ČR stoupl na 14 procent

    Před 12 dny
    Elektromobily ve svém vozovém parku má v současnosti 14 procent tuzemských firem, loni to byla jen čtyři procenta. Negativní postoj k pořizování elektromobilů do firemních flotil má stále 42 procent společností, pozitivní postoj naopak zaujímá zhruba 18 procent podniků v Česku. Vyplývá to z červnového průzkumu poradenské společnosti EY mezi manažery tuzemských firem, který prezentovala na tiskové konferenci.
     Komentáře
  • FocusOn

    České firmy a elektromobily? Problém je malý dojezd aut a nutnost vlastních nabíječek

    Před 12 dny
    Podle aktuálního průzkumu společnosti Schneider Electric dvě třetiny firem v Česku nemají ve svém vozovém parku elektromobily. Jako nejčastější překážku pro jejich pořízení uvedly pořizovací cenu, za problematické také považují malý dojezd aut, energetickou náročnost či nutnost vybudovat vlastní nabíjecí infrastrukturu.
     Komentáře
  • AutoForum

    I nejlevnější elektromobil Evropy od Dacie je předražený nesmysl, své chyby nezastře krátko– ani dlouhodobě

    Před 12 dny
    Pokud chcete nahlédnout do budoucnosti „levných” aut stvořených pod taktovkou EU, nemusíte čekat, až vám je za 600 tisíc nabídne VW nebo Škoda. Dacie takové auto nabízí už dnes a ani Němci, ani Rumuni nezvládají zapírat, jak mizerná koupě to je.
     Komentáře
  • EgoMan

    Češi se k elektromobilům staví odmítavě z více důvodů

    Před 13 dny
    Počet elektromobilů registrovaných v České republice sice vytrvale roste, zdaleka však ne tak rychle jako v jiných koutech Evropy. Důvodů je pochopitelně celá řada. Ať už jde o přirozený odpor Čechů ke všemu, co je nám nuceno zvenčí, vysoké pořizovací náklady, nebo strach, že baterie v elektromobilu bude degradovat tak rychle, že nám za pár let zbude v garáži auto, které na jedno nabití neujede ani trasu do nejbližšího hypermarketu a zpátky.
     Komentáře
  • AutoForum

    VW dál prodělává na každém kusu svého klíčového elektromobilu, Číňané jsou v zisku i při poloviční ceně

    Před 13 dny
    VW naplno poznává dopady zeleného socialismu a svého rozhodnutí vydat se do budoucnosti ruku v ruce s ním. Šéf firmy říká, že výroba v Evropě se stala tak drahou, že už se vyplatí sem dovážet i z Kanady.
     Komentáře
  • AutoForum

    Automobilky dál ruinují třídu levných aut, malé elektromobily za 600 000 Kč budou jen další fiasko a hřebík do jejich rakve

    Před 13 dny
    Je to další ukázka toho, jak neuvěřitelně odtržený od reality dnešní automobilový průmysl je. Pokud si někdo vážně myslí, že když neprodá pořád univerzální Fabii za 370 tisíc Kč, svět spasí horší alternativou za 600 tisíc, nemá to v hlavě v pořádku.
     Komentáře
Reklama