Počet dobíjecích stanic pro elektrická auta loni v Česku vzrostl o více než 30 procent. V závěru loňského roku stát evidoval 1364 stanic, které byly rozmístěny v celkem 1200 lokalitách. V současnosti je v ČR registrováno kolem 15 tisíc elektromobilů, další desetitisíce tvoří hybridy.
Čínský výrobce elektromobilů Evergrande začal s velkými ambicemi. Za soupeře nepovažoval nikoho jiného než lídra trhu Teslu. Nyní hrozí, že se vznešené plány společnusti zhroutí, uvedl deník Financial Post a CNN.
Fenomén udržitelného cestování ve vozech na elektřinu je tu s námi již přes jednu dekádu. A nás zajímá, co pozitivního nám skutečně elektromobilita za tu dobu přinesla a kam se až dostala?
Tuto sobotu se Praha opět připojí k celosvětové akci na ochranu klimatu. Technologie hlavního města Prahy (THMP) na hodinu, od 20:30 do 21:30 hodin, zhasnou světla 50 historických památek a objektů.
Počet nehod na elektrokolech a elektrokoloběžkách dlouhodobě roste. Pro vybrané silné typy elektrokoloběžek tak začnou od roku 2024 platit nová pravidla – budou muset mít tzv. povinné ručení a zvažují se i klasické registrační značky.
Rostoucí zájem o elektromobilitu, nový způsob nákupu automobilů nebo měsíční předplatné on-line služeb v nových vozidlech. Na to a více se zaměřili analytici Deloitte v každoročním celosvětovém průzkumu automobilového sektoru.
Ač to zní v kontextu předchozího vývoje neuvěřitelně, vypadá to, že spalovací motory jsou zachráněny. Zdá se, že tlak Německa, Itálie, České republiky a dalších zemí na Evropskou komisi, aby se konečně začala zabývat nejen elektromobily a zvážila syntetická paliva, zabral.
Značka Seat bude směřovat k mikromobilitě navzdory tomu, že o leon či tarraco je velký zájem. A Cupra je sportovní dost, nepotřebuje sporťák či roadster, řekl novinářům Wayne Griffiths, generální ředitel Seatu a Cupry.
Koncept Canyon Future Mobility je futuristické jednomístné kolo. Jeho kapota je z uhlíkových vláken. Jízdní kolo jako dopravní prostředek ve městech zažívá v posledních letech rozmach. To souvisí i s rozvojem elektrokol, která jsou čím dál populárnější.
Světový trh s nákladním elektrickými koly zraje jako víno. Na trhu stále přibývá modelů za příznivé ceny od řady opravdu zajímavých společností. Zdá se, jako by se průmysl a vlády (ne všechny, ale řada z nich) najednou uvědomily, že nákladní elektrokola mají nezanedbatelný potenciál, poznamenává k tomu redaktor serveru The Verge.
Až 76 procent německých řidičů je skeptických vůči nákupu elektromobilu. Může za to hlavně snížení ekologického bonusu, které nákup elektromobilu prodražilo, ale také vysoké ceny elektřiny. Další impuls pro elektromobilitu by ale mohl přijít už za několik let.
Podle Národního plánu čisté mobility by už za tři roky měly být v Česku dobíjecí stanice v počtu vyšších tisíc, za osm let by se jejich množství mělo počítat dokonce v desetitisících. A Česko už podniká konkrétní kroky, aby se tento cíl podařilo splnit – naposledy novelou zákona o daních z příjmů č. 142/2022 Sb. daňově zvýhodnilo [&hellip
Vedoucí prodeje českého zastoupení Škoda Auto Tomáš Duchoň v rozhovoru pro Právo odpovídá na otázky o trendech v prodeji aut a vysvětluje, že čeští zákazníci se zatím nákupu ojetých elektromobilů bojí.
Komentář: Česko v oblasti elektromobility údajně výrazně zaostává. Nejen s pobídkami pro zákazníky, ale také například s výstavbou dobíjecí infrastruktury. Podle odborníků tak v této oblasti hrozí Česku nová „železná opona“.
Vy si to hybridní esúvéčko od Porsche prostě zasloužíte! V ideálním světě by vám ho měl koupit váš zaměstnavatel. S jakými argumenty byste za ním měli přijít?
Tesle se velmi daří prodávat elektromobily a ve vícero směrech je na tomto poli lídrem určujícím směr. Projekt Tesly Semi nabral zpoždění, ale stává se realitou . Minimálně výroba už totiž běží .
Česko nepodpoří zákaz prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory, pokud nebude možné v autech využívat syntetická paliva. 3. března to v Berlíně po jednání s německým kolegou Volkerem Wissingem prohlásil český ministr dopravy Martin Kupka.
Předseda představenstva Markus Duesmann a člen představenstva odpovědný za finance Jürgen Rittersberger hovořili v rámci výroční tiskové konference společnosti AUDI AG o aktuálních tématech. Kromě finančních výsledků v obchodním roce 2022 byla středem pozornosti především strategická rozhodnutí společně s ještě intenzivnějším zaměřením na komplexní pojetí trvalé udržitelnosti a s nadcházející modelovou ofenzivou.
Kolem ruské Kaliningradské oblasti se proletěl americký strategický bombardér B52, aby Rusům ukázal, kdo je na světě nejsilnější. Tento letoun je založený na technologiích ze čtyřicátých let. Spaluje tisíce galonů leteckého paliva. Pořád je ale dost hrozivý na to, aby jím nejsilnější stát světa mohl hrozit druhému nejsilnějšímu.
Německá automobilka Volkswagen chce investovat do těžby nerostných surovin. Tento krok jí má pomoci snížit náklady na výrobu bateriových článků, pokrýt polovinu vlastní poptávky po bateriích a prodávat baterie dalším zákazníkům. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl člen představenstva odpovědný za technologie Thomas Schmall.
Společnost TotalEnergies prodává čerpací stanice v Evropě a předznamenává tak velkou změnu. Třetí největší provozovatel čerpacích stanic v Německu tak končí svou činnost, francouzský gigant prodává všechny své pobočky v zemi. To znamená, že se společnost jen v Německu zbavuje téměř 1 200 čerpacích stanic. Ty přejdou do rukou společnosti Couche-Tard.
Nový elektromobil od Volkswagenu může působit nenápadně, ale právě tím je vlastně důležitý. Může to být první elektrické auto, které bude skutečně dávat smysl i „běžnému motoristovi“. Stačí, aby VW splnil plánovanou cenu i termín příchodu na trh. A co tohle auto bude znamenat pro českou automobilku?
Japonská firma Honda odhalila autonomní vozidlo, které slouží pro přepravu nákladu. Jde o třetí generaci prototypu. Značka Honda je spojovaná především s výrobou automobilů, jenže kromě toho se věnuje i vývoji robotů. Vytvořila například robotického společníka jménem Asimo, jenž se světu předvedl v roce 2000. Už nějakou dobu však firma pracuje na propojení obou oblastí.
Volkswagen naváže na úspěšnou historii svých malých vozů i v éře elektromobility. Novou studií ID. 2all prezentuje první výhled na zcela elektrický Volkswagen za méně než 25 000 eur.
ID. 2all má na jedno nabití ujet až 450 km. Volkswagen věří, že si zákazníci auto koupí za 600 tisíc korun. Volkswagen představil svůj cenově dostupný elektromobil pro masový trh v podobě konceptu nazvaného ID. 2all.
Švýcarsko má díky vodním elektrárnám jeden z nejekologičtějších zdrojů elektřiny v Evropě, problémem však je, že jejich provoz je v zimě značně omezen. Země tento problém řeší dovozem energie (loni 5,7 TWh), ale Francouzi v současné době opravují své jaderné elektrárny a Němci mají dost vlastních problémů kvůli nepředvídatelné výrobě větrné a solární elektřiny a nedostatku plynu. Švýcaři proto vypracovali návrh na zákaz elektromobilů ve snaze zabránit blackoutu, jak píše server Golem.
Předprodukční koncept ID. 2all, tedy ve volném překladu „to all“ jako „pro všechny“, je předvojem pro kompaktní elektromobil, který chce Volkswagen nabízet od roku 2025 pod 25 tisíc eur, tedy přibližně 600 tisíc korun.
Sdílením hlavních komponent pohonů chce Nissan dosáhnout takových úspor při výrobě hybridů, že mají zhruba v roce 2026 stát stejně jako auta s konvenčním pohonem.
Nová emisní norma Euro 7 nebude k výrobcům (kvůli přechodu na elektromobily) zdaleka tak benevolentní, jak se zdálo, když informace o její možné podobě začaly s předstihem prosakovat do médií. Ve skutečnosti budou muset výrobci automobilů a samozřejmě i zákazníci zaplatit tisíce korun navíc za nezbytné úpravy, ale pohroma pro osobní automobilovou dopravu tím zdaleka nekončí. Bruselští úředníci vymýšlejí neuvěřitelné věc.
Korejská automobilka uvedla velké elektrické SUV EV9, které se chystá na globální trhy včetně evropského. Kia zatím zveřejnila především designové prvky, na technické detaily je potřeba si počkat.
Korejská automobilka uvedla velké elektrické SUV EV9, které se chystá na globální trhy včetně evropského. Kia zatím zveřejnila především designové prvky, na technické detaily je potřeba si počkat.
Zákaz prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory od roku 2035 se blíží, i když definitivní podoba ještě jasná není. Evropský parlament sice už plán potvrdil, ale Rada EU své rozhodnutí zatím odložila. Jisté ale i podle automobilek je, že přechod na elektromobilitu se blíží a ty zdůrazňují, že připravený na přechod budou.
Smrt benzinových a naftových motorů zřejmě ještě mnoho let nenastane. Na rozdíl od prohlášení několika dalších výrobců automobilů BMW tvrdí, že bude i nadále spoléhat na spalovací motory přinejmenším do roku 2030, uvádí Teknikens Värd.
Skupina unijních členů se ostře vymezuje vůči návrhu emisní normy EURO 7 a zpochybňuje i termín pro faktický zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory od roku 2035. Vážné výhrady mají především státy, jejichž ekonomiky se výrazně opírají o automobilový průmysl, včetně České republiky. Do jaké míry doléhá na evropské automobilky nynější nejistota kolem dalšího postupu? A proč se pořád vedou tak vzrušené diskuse o přínosu elektromobility? Poslechněte si celý Speciál.
Německý koncern Volkswagen investuje během pěti let 180 miliard eur (4,3 bilionu Kč) do výroby baterií, digitalizace v Číně a rozšíření svých aktivit v Severní Americe. Informovala o tom automobilka v tiskové zprávě o výsledcích hospodaření.
Elektromobilita a digitalizace. To jsou hlavní investiční plány koncernu Volkswagen. V příštích pěti letech, tedy od letošního roku do roku 2027, si na tyto oblasti chce z investičního rozpočtu vyčlenit asi 180 miliard eur (4,3 bilionu korun).
Na evropském trhu plug-in hybridních automobilů se stále více daří značkám z Číny. Ve statistikách prodejů již čínské vozy předstihly řadu modelů zavedených značek, jako jsou Audi, BMW, KIA, Mercedes, Toyota a Volkswagen, jak uvádí web JATO. Čeká nás skutečná čínská ofenziva?
Zatímco Evropský parlament řekl v polovině února své „ano” , Rada EU před několika dny se naopak řekla „ne” . Alespoň prozatím. Jde o to, zda od roku 2035 bude možné koupit nové auto na benzin či diesel či nebude. Samotné automobilky už ale stejně počítají s tím, že přechod k elektromobilitě je nezvratný.
Německá automobilová skupina Volkswagen postaví svou první továrnu na baterie pro elektromobily v Severní Americe v kanadské provincii Ontario. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení. Bude tak míst přístup k dotacím vlády Spojených států, které vyžadují, aby se baterie do elektromobilů vyráběly ze severoamerických materiálů. S rozhodnutím o umístění nové továrny na baterie v Evropě firma zatím nespěchá, řekl podle agentury DPA člen představenstva Thomas Schmall. Jedním z kandidátů na výstavbu nové gigafactory je i Česká republika.
Evropská snaha o přechod na elektrický pohon a vyřazení spalovacích motorů se setkává s nesouhlasem velké části obyvatelstva. Nad tímto krokem navíc stále visí řada otazníků a rizik. Překvapivě stejný názor sdílí i komisař EU pro vnitřní trh Thierry Breton, který tvrdí, že přechod na elektrický pohon představuje riziko pro zaměstnanost a cenovou dostupnost vozidel, jak píše server Automotive News.
Evropská unie opět bojuje. Tentokrát jsou v čele syntetická paliva, která by podle skupiny odborníků a několika zemí EU měla být po roce 2035 alternativou. Jezdila by na ně současná auta se spalovacími motory a mohla by se tankovat na tradičních čerpacích stanicích. EU však říká "Zapomeňte na to!". Syntetická paliva bude používat pouze tam, kde nelze použít elektromobily.
Elektromobilita a umělá inteligence. Kromě inflace, války na Ukrajině, drahých energií a inaugurace nového českého prezidenta, to byla hlavní témata, která se v minulých týdnech v mediálním prostoru objevovala.
V Praze na Barrandově byla po dlouhých zdrženích otevřena veřejná čerpací stanice na vodík. Aktuálně jde o druhou stanici v ČR v provozu, první byla předloni otevřena v Ostravě. Plány společnosti Orlen jsou však mnohem rozsáhlejší.