Automobilka Ford pozastavila plán na výstavbu nového závodu v americkém Michiganu, kde chtěla vyrábět baterie pro elektromobily za použití čínské technologie. Automobilka musí znovu zvážit, zda by byla výroba konkurenceschopná, píší americká média. Rozhodnutí kritizují odbory, podle kterých Ford oznámil své rozhodnutí v souvislosti s probíhající stávkou v amerických automobilkách. Spolupráce s čínskou společnosti CATL se nelíbila některým americkým politikům.
Ford také připomněl, že jen do roku 2025 uvede na trh devět elektrických modelů, přičemž jen ve Velké Británii stojí uvedení této řady asi 430 milionů liber.
Japonský výrobce automobilů Nissan Motor bude v Evropě od roku 2030 prodávat už jen elektromobily. V Evropě nově uváděné modely jeho vozů budou navíc odteď jen plně elektrické. Podle agentury Reuters to uvedl generální ředitel společnosti Makoto Ušida.
Volkswagen ID.3 letos prošel modernizací, která přinesla několik zajímavých vylepšení. Autu jednoznačně prospěla, na nápravu některých kontroverzních prvků však nedošlo.
Září přineslo řidičům dvě z největších přehlídek automobilových novinek na světě. Poslední skončila teď v Michiganu a ukázala hlavně „americkou sílu“. Tu předchozí v Německu ovládla elektroauta „za hubičku“ a s velkým dojezdem.
Září přineslo řidičům dvě z největších přehlídek automobilových novinek na světě. Poslední skončila teď v Michiganu a ukázala hlavně „americkou sílu“. Tu předchozí v Německu ovládla elektroauta „za hubičku“ a s velkým dojezdem.
Francouzský prezident Emmanuel Macron představil plán na dosažení vytyčeného cíle snížit v zemi do roku 2030 úroveň emisí skleníkových plynů o 55 procent ve srovnání s rokem 1990. Francie podle něj musí urychlit snižování závislosti na fosilních palivech a podpořit elektromobilitu, informovala agentura AP.
Nabíjecí karta Plugsurfing udělá z nabíjení primitivní záležitost . My s ním projeli kus Evropy a toto jsou naše dojmy . Každému je asi jasné, že se při delší cestě s elektromobilem téměř není možné vyhnout veřejným dobíjecím stanicím.
Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) vyzvalo Evropskou komisi (EK), aby urychleně změnila pravidla vývozu elektromobilů do Británie. Jinak od ledna hrozí, že evropské automobilky v příštích třech letech zaplatí o 4,3 miliardy eur (105 miliard Kč) víc. Sdružení to v úterý uvedlo v tiskové zprávě. Jde o brexitová pravidla, která počítají se zdaněním v případě, že v autech bude nadlimitní podíl součástek vyrobených mimo Evropu.
Banka ČSOB se dlouhodobě věnuje elektromobilitě a obecně udržitelnosti, ke které se snaží různými nabídkami motivovat i své klienty. „I když jsme velmi zelení a velmi udržitelní, věříme na vlastní motivaci klientů a na dobrovolnost v chování. Vždy když něco musíte dělat, děláte to s menší chutí, než když můžete, takže se spíše snažíme klientům ukazovat možnosti. Nejsme dogmatičtí,“ říká Barbara Řimánková, obchodní ředitelka a členka představenstva ČSOB Leasing.
Nová pravidla týkající se elektromobilů by mohla evropské výrobce v příštích třech letech stát v přepočtu cca 105 miliard korun, informuje BBC. Pravidla mají zajistit, aby elektromobily vyráběné v EU byly z velké části produkovány z dílů pocházejících z místních zdrojů.
Odsunutí zákazu prodávat nová nehybridní auta z roku 2030 na rok 2035 podle Fordu podkopává ambice, odhodlání a důslednost britské vlády v přechodu k bezemisní mobilitě.
Po necelém týdnu stráveném na cestách přichází čas na finální zhodnocení . Jaké jsou výhody cestování s elektromobilem? Jaké problémy nás potkaly při nabíjení? A jak si elektrické Volvo C40 vedlo?
V rámci záplavy čínských aut míří na český trh další atraktivní vůz z Dálného východu – od automobilky, o níž jste nejspíš nikdy neslyšeli, vyrábějící model, který jste zaručeně ještě neviděli. Proto si nejdřív musíme zodpovědět klíčovou otázku:
Ve třetím díle našeho putování s elektromobilem Volvo po Skandinávii se zaměříme na dopravu . Jací jsou na severu řidiči, čím jezdí, jaké jsou předpisy a jak je to s nabíjením?
Filipínec se do elektromobility pustil svépomocí. Svérázně přestavěný nissan z devadesátých let není jeho jediným výtvorem, který schopnostmi neoslní, ale nepřijde draho.
V prvním díle jsme si představili cíl naší cesty a automobil, se kterým vyrážíme. V druhém díle začínáme na severu Německa v ranních hodinách, kde se chystáme nalodit na trajekt do Dánska.
V České republice nedávno dosáhli zajímavého milníku v oblasti elektromobilů, uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu ve svém nedávném příspěvku na LinkedIn. Celkový počet zaregistrovaných elektromobilů v Česku totiž nyní činí 20 tisíc kusů. Aktuálně tedy elektromobily s bateriemi tvoří 0,31 % z celkového vozového parku v zemi, což Českou republiku umisťuje na poslední příčku v rámci celé EU.
Ne každému se podaří vyjet elektrickým Volvem do Skandinávie a postupně projet Dánsko, Švédsko a Norsko. Mně se to povedlo a v následující čtyřdílné sérii vám shrnu svoje dojmy ze Skandinávie i z cestování s elektromobilem . Tak pojeďte se mnou!
Tohle už snad není ani ironie osudu, ale potvrzení naprostého odtržení politiků od reality. Před měsícem Olaf Scholz navštívil společnost B-ON a její auta označil ji za příklad fungující elektromobility, teď už je společnost v insolvenci. (Petr Prokopec)
Carlos Miguelez je člověkem, pro kterého je udržitelnost životní náplní. Věnuje se udržitelnému rybaření, dodržuje tradiční postupy a přístupy, a vlastníma rukama s využitím lokálních zdrojů postavil za pomoci rodinných příslušníků soběstačnou chatu.
Vietnamský výrobce elektromobilů VinFast chce ještě v letošním roce zahájit dodávky svých vozů do Evropy. Firma již obdržela povolení od regulačního úřadu, řekla agentuře Reuters ředitelka automobilky Le Thi Thu Thuy.
Zhruba v polovině loňského roku automobilka Hyundai přiznala, že pro evropské trhy chystá elektromobil, jehož cena by se měla vejít pod půl milionu korun. Už asi tušíme, jak bude vypadat.
Peugeot uvádí na český trh hned dvě modernizované novinky naráz – kompaktní crossover 2008 a vlajkovou loď 508. Pojďme se na ně detailně podívat a kousek se také svézt, ať víte, na co se můžete těšit.
Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars plánuje ukončit výrobu všech zbývajících modelů s dieselovými motory do začátku příštího roku a soustředit se na přechod k elektromobilitě. Tuto informaci zveřejnila firma na svém webu během Climate Week, události, která se koná v New Yorku každoročně od roku 2009 paralelně s Valným shromážděním OSN. Volvo Cars se [&hellip
Z anglického Silverstonu nám přichází novinka, která by mohla potěšit jak milovníky retro aut, tak zastánce elektromobility. Společnost David Brown Automotive (DBA) nás překvapila modernizovanou verzí téměř neznámého malého vozu, který kdysi nesl jméno "Mini".
Autoprůmysl v Česku i Evropě už by se podle analytika České spořitelny Tomáše Kozelského neměl ohlížet do předkrizového období před pandemií covidu, ale překonávat nové problémy a výzvy. Loni byla výroba aut v Evropské unii stále hluboko pod předcovidovou úrovní a ani letos se k ní nepřiblíží. Automobilky musí řešit výzvy elektromobility, proměny energetiky a kolísání cen a také mimořádně rychlý nástup Číny a jejích elektroaut na evropský trh, řekl dnes na brněnské konferenci o vývoji automobilového průmyslu.
Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars do začátku příštího roku ukončí výrobu všech zbývajících modelů s dieselovými motory. Dál bude vyrábět už jen hybridní vozy se zážehovými motory a plně elektrická auta, jak avizoval dříve.
Energetická společnost Shell v Číně otevřela největší dobíjecí stanici pro elektromobily na světě. Stanice, která se nachází v blízkosti letiště u města Šen-čen, má 258 dobíjecích bodů a solární panely s roční výrobní kapacitou 300 000 kilowatthodin (kWh).
Návrh nového emisního nařízení Euro 7 v současné kompromisní podobě zřejmě nebude znamenat zpřísnění emisních limitů pro osobní i nákladní auta oproti stávající normě Euro 6. Stále je nutné zajistit limity termínů pro přijetí souvisejících předpisů v rámci EU. Příští pondělí 25. září má o návrhu jednat Rada ministrů EU odpovědných za konkurenceschopnost. Novinářům to dnes řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Pro podporu elektromobility chce poslanecký klub německých sociálních demokratů (SPD) více daňově zvýhodnit firemní elektromobily oproti spalovacím motorům.
Ač to tak možná teď úplně nevypadá, masový nástup elektromobilů v příštích letech je už nevyhnutelný. Pořád však existuje hodně nejasností. Co nás tedy opravdu čeká?
Superpohodlné svezení a absolutní ticho, to jsou hlavní lákadla elektromobilu pro náročné. Mercedes EQS si za svoji funkčnost, pohodlí a dlouhý dojezd nechává v případě testovaného kusu zaplatit 4,1 milionu korun, svezení jako takové je ale bezesporu inspirativním zážitkem.
Nová generace elektromobilů Toyota nabídne nové možnosti baterií, které zvýší dojezd na 800 km. Až v roce 2026 dorazí, mají být až o 40 % levnější než Toyota bZ4X za 1,3 milionu.
Kabinet Petra Fialy soustavně hledá inspiraci v zahraničí. Pokud tedy stále stojí o stavbu gigafactory v Líních, měl by se více zajímat o situaci v Kanadě. Vábení koncernů Stellantis a Volkswagen totiž vyústilo v noční můru pro kanadské daňové poplatníky.
Tým ze Švýcarského federálního technologického institutu v Curychu a studentů z Univerzity v Luzernu vytvořil nový rekord zrychlení elektromobilu. Jejich ručně vyrobený závodní vůz s názvem Mythen zrychlil z 0 na 100 km/h za pouhých 0,956 sekundy.
Elektromobily se stávají každodenní realitou. Na silnicích je vidíte čím dál častěji, většina automobilek jich má v nabídce hned několik a pomalu začínají plnit i prodejní plochy autobazarů. Ale jaká rizika s sebou nese koupě ojetého elektromobilu?
Předsedkyně Evropské komise předstoupila před europoslance s tradičním projevem o stavu EU. Ten jednou ročně shrnuje úspěchy i prohry sedmadvacítky. Ursula von der Leyenová mimo jiné oznámila, že se Unie pustí do souboje s Čínou, která prý uměle udržuje ceny elektromobilů na nízké úrovni a ty evropské jim pak nemohou konkurovat.
Za jednu sekundu se toho mnoho stihnout nedá. Je to možná tak akorát dostatek času, abyste zvládli říct „garáž cézet“. Jednomu autu ale právě sekunda stačila k akceleraci z klidu na 100 km/h…
Čína uměle udržuje na nízké úrovni ceny svých elektromobilů skrze státní dotace. Řekla to ve středečním projevu v Evropském parlamentu o stavu unie šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová. To podle ní křiví trh, a proto Evropská komise zahájí šetření. Podle šéfky EK se unie musí bránit neférovým praktikám ze strany Číny.
Americká automobilka Tesla a její dodavatelé ztrojnásobí investici do plánovaného závodu ve městě Monterrey v mexickém státě Nuevo León na 15 miliard dolarů, v přepočtu 343 miliard korun. S odvoláním na guvernéra státu o tom informovala agentura Reuters. Tesla ani místní správa zatím na žádost o komentář nereagovaly.