Auta jako tohle by měla být doménou evropských automobilek, nakonec to ale musí být čínský BAIC, který si jej skrze jednu ze svých nových značek troufl poslat do prodeje. Odvaha ale nutně neimplikuje úspěch na trhu, tady mohlo být Audi jen prozíravé.
V dobách, kdy koncernu VW velel Ferdinand Piëch, se do výroby dostala hromada výjimečných aut, která fascinují dodnes. A co teprve ta, která se do ní nepropracovala? Tento žlutý kanárek je jedním z nich.
Podobné auto už stěží někdy vznikne a i ve své původní podobě se v takové specifikaci prodalo v hrstce exemplářů. Zachovalé kusy jsou dávno raritou, tento je pomalu zralý do muzejní sbírky. Stojí ale podle toho.
VW ukončí výrobu velkého SUV Touareg v roce 2026 po prodeji více než 1,2 milionu kusů. Verze Final Edition znamená speciální výbavu a exkluzivní označení.
Design chystaného elektrického hatchbacku Audi A3 e-tron nápadně připomíná revoluční Audi A2 z přelomu tisíciletí. A to není vůbec špatný nápad i když tehdy šlo spíš o komerční neúspěch.
Tento člověk znovu dokazuje, že má vytříbený cit pro auta a je jedním z mála automobilových manažerů, kterým nikdo nemůže „nadávat do účetních”. Zůstáváme přesvědčeni, že pozice v nejvyšším vedení VW Group ho nemine, jen musí nastat ty správné okolnosti. (Petr Miler)
Naposledy zaperlil s tím, že firma dostane do prodeje „nejlepší elektrický osmiválec na trhu”. Takto uvažující člověk by měl v automobilové firmě čistit toalety a vlastně k tomu teď nebude mít daleko. Otázka zní jinak: Kdo ho nahradí?
Festival Bugatti měl letos mimořádný význam. V domově značky se sjeli majitelé Veyronů, aby vzdali hold vozu, který jako první sériový automobil překonal hranici 400 km/h a ukázal, že spojení extrémního výkonu a luxusu je možné.
Sám přiznává, že nejde o rozhodnutí učiněné pod tlakem emisních norem nebo čehokoli podobného, těm by motor vyhovět uměl. Audi prostě samo nechce, už nestojí o to být výjimečné a nabízet zákazníkům úzkoprofilové věci, zajímá ho jen masový produkt.
Před dvaceti lety uvedlo Bugatti supersport Veyron 16.4, nejrychlejší auto světa s 16válcovým motorem. Veyron je už minulostí, jeho srdce ale žije dále.
Třetí generace největšího spalovacího osobního volkswagenu nedostane nástupce a příští rok její životní cyklus skončí bez přímé náhrady. O rok později se z nabídky vytratí také elektrická ID.5.
Volkswagen Touareg je vlajkovou lodí německé automobilky, ale zbývá mu už jen kousek života. Podle informací, které se dostaly na veřejnost, by měl v roce 2026 skončit. Navíc bez nástupce. Stane se tak po 24 letech a třech generacích.
Aspoň některé věci mají logiku. Jen málokterá jiná značka sestoupila ze svých pozic v posledních letech tak mocně jako Audi, a tak i málokterá jiná přichází o prodeje i zisky takovým tempem. Zmatený šéf mění vnitřní struktury, ale nemění to hlavní - produkt. A tak jím řízená firma dál šlape vodu.
Legendární značka z francouzského Molsheimu se chystá na největší změny ve své historii. Vůbec poprvé se pod kapotou objeví i jiný druh pohonu, než benzín. Výroba plug-in hybridu se však už nevejde do historických prostor.
Jsme opravdu zvědavi, s jakou bilancí uzavře Volkswagen letošní rok, neboť pomalu nemá z čeho brát. Situaci v Evropě si komplikuje sám, v Číně o hodně přišel kvůli špatné strategii a problémem jsou pro něj teď i USA. Co zbývá?
Je to úžasná vzpomínka na časy Ferdinanda Piëcha, který dotáhl i možnosti obyčejného Golfu k extrémům, nad nimiž mohla konkurence jen nevěřícně kroutit hlavou. Nad tímto Golfem lze ostatně v mnoha ohledech nevěřícně kroutit hlavou i dnes.
První foukaná. Půlkulaté 45. výročí v těchto dnech slaví Audi Quattro, jež znamenalo zvrat na poli sportovních automobilů. Vzpomeňme na ně nad stránkami dobového prospektu pro USA a dalšími archivními snímky.
Do neefektivního fungování Volkswagenu jednou někdo bude muset říznout. Někdo, kdo přijde částečně zvenčí, komu nebude chybět nadšení pro věc a postrádat nebude ani ověřený podnikatelský talent. Mate Rimac splňuje vše, navíc už s Volkswagenem jezdí. A s jakým.
Německá automobilka Audi si vybudovala reputaci jako průkopník technologií, které dodnes redefinují automobilový průmysl a posouvají hranice možného. Jaké známe technologicky významné pokroky německé značky Audi?
Pokus o jakousi druhou balkánskou Dacii není jen plácnutím do vody, nabírá velmi reálných rozměrů. Navíc nepůjde v poněkud nemocném duchu doby, cílem snah je dostat na trh dostupný spalovací hatchback.
Spousta věcí se dá technicky napodobit různými způsoby, replikací některých projevů téhož ale stejně nedosáhnete komplexně stejného dojmu. Motory moderních aut, ať už jakékoli, jsou ve smyslu jejich strojených projevů všeho druhu jen vtip, špatný vtip.
Pokusy Číňanů o sportovní auta už tu byly, obvykle se ale jednalo o elektromobily, které se pro tento účel moc nehodí. U GWM se tak vydali jinou cestou a pro novinku mohou použít i svůj nový motor 4,0 V8 biturbo. Stal by se nejspíš součástí hybridního pohonu nikoli nepodobnému tomu ve Ferrari SF90.
Byly doby, kdy se i lidové značky rozhodly vzít německou prémii útokem. Dnes už se to moc neděje, ale dříve tak činily například automobilky Volkswagen, Hyundai i Citroën. Právě na jejich tři luxusní auta se podíváme v tomto článku.
Motá se vám z toho hlava? Chápeme, ale je to všechno právě tak. Volkswagen kdysi vyvíjel motor W10, který ale neuměl testovat ve svých autech, tak ho nacpal do BMW M5. To pořád existuje a jezdí na Slovensku, kde konečně ukázal, co dovede.
„Tak to tu skončete a všechno mi to naložte,” přibližně takto byla ukončena tři měsíce trvající snaha prodat nepochybně daleko největší sbírku monopostů Formule 1. Ta dosud patřila tomu nejpovolanějšímu ze všech – strůjci úspěchu tohoto sportu, Berniemu Ecclestonovi.
Mezi šéfy automobilek najdeme takové, kteří neztratili zdravý rozum a proti nařizování různých nesmyslů brojí. Pak jsou tu tací, kteří raději drží ústa a krok, i když nemusí souhlasit s tím a myslí si své. A pak je tu tento muž, který se ve škole jistě dožadoval řádného nahrazení odpadlých hodin.
Je-li prvním nezbytným krokem k vyřešení nějakého problému uznání jeho existence, pak se Audi vydalo správným směrem. Interiéry jeho aut jsou dnes odvarem z toho, čím bývaly. A automobilka to dobře ví, škoda jen, že až teď vidí to, co zákazníky trápí už léta. (Petr Prokopec)
Šestnáct válců, osm litrů a čtyři turba, to je ve zkratce to, co dělalo a dělá tento motor světovým unikátem. Bohužel končí a tohle je zřejmě poslední sériové auto v historii, které ho kdy dostane. Jeho majitelé na něm tak od převzetí nejspíš začnou vydělávat.
Tichá voda břehy mele. Působí jako hodný a milý pán, kolem kterého se za celý jeho život nikdy netočilo moc kontroverze, také on má ale své libůstky. V Salcburku se zmocnil jedné z tamních věhlasných nemovitostí a staví si pod ní něco jako Batmanovu jeskyni.
Je to asi to poslední místo, na kterém byste hledali nabídky podobných skvostů, ale prostě se to stalo. A nelze říci, že by to skončilo výsměchem, po autě se jen zaprášilo. (Petr Miler)
Je vám úzko při pohledu do současných nabídek motorů pro různá auta, ve kterých se dvojici dostupných agregátů podobného ražení dá říkat „pestrost” a trojici čehokoli „hojnost”? Vzpomeňte s námi na časy, kdy bylo líp, tohle auto dnes působí jako zjevení. (Petr Miler)
Kdybyste si tohle auto nemohli prohlédnout na vlastní oči, možná byste ani nevěřili, že vůbec vzniklo. Třeba karbon-keramické brzdy na VW v roce 2009? I to bylo možné, dnes je z tohoto Phaetonu vskutku úchvatný kus historie i král ztráty hodnoty svého druhu.
Zajídá se vám pohled na trapné reklamy s „rodinou” najatých herců marně předstírajících, že auto, o které by si jinak neopřeli ani kolo, je všechny naplňuje štěstím? Jde to i jinak. A některé příklady to po dekády připomínají kolem dokola.
Mám strašně rád víceválcové limuzíny. Šest je minimum, osm příjemný standard a deset netradiční fajnšmekrovství. A pak jsou tu dvanáctiválce, což je vždy nádherné svezení. A dokonce ani Audi není v tomhle výjimkou, i když dvanáctiválcová A8 první generace je opravdu vzácná.
Jestli vás děsí, co se během uplynulých let stalo z Volkswagenu, který se z výrobce vysoce žádoucích aut pro masy změnil ve výrobce vozů šitých na míru regulacím všeho druhu, máte pořád možnost vrátit se do jeho zlatých časů. Tento Golf IV R32 je skoro dokonalý, stojí ale podle toho.
O své místo na úplném „výsluní” přišel s rozmachem elektrických aut, která na hodnotě ztrácí relativně i nominálně rychleji, mezi vozy, které si dnes po tak razantním sešupu hodnoty může pořídit prakticky kdokoli, ale pořád hraje prim.
Synonymum rychlosti. Porsche Turbo – spojení, které se během posledních padesáti let stalo synonymem pro nejvyšší možnou dynamiku ve světě sériově vyráběných automobilů. Ve skutečnosti ale historie přeplňování u Porsche sahá ještě několik let za hranici půl století…
Už 25 let uchovává Porsche svůj LMP2000 v hlubokých tmavých jeskyních své soukromé muzejní sbírky, zřídka ho ukazuje komukoli mimo platový stav společnosti. V posledních týdnech, u příležitosti výročí jeho prvního testu, Porsche Heritage nechalo vůz znovu zprovoznit a vrátilo ho na trať pro otevřené ježdění s jedním z... Číst dále...
Je fascinující, že tohle auto dnes na silnicích prakticky nepotkáte, i když to není zase tak dávno, kdy bylo jedním z těch nejběžnějších vůbec. V mezičase jako by přestalo existovat. Této Vectře B se koroze a nespolehlivost vyhnuly jen díky tomu, že skoro nejezdila. (Petr Miler)
Živě si pamatuji moment, kdy z tohoto auta při jeho premiéře strhli plachtu a sál jen zašuměl překvapením - až takovou nudu ani od VW nikdo nečekal. Je to Golf V, který nikdy neplatil za nic krásného, tahle verze ale krásná je. A to právě díky své spojitosti s Lambem. (Petr Miler)
Seat se v posledních letech hledá a chvíli to vypadalo, že nebude vůbec. To teď snad nehrozí, kdyby ale VW slepě nesázel se všemi značkami na jednu a tu samou kartu, mohl by ze Seatu udělat přesně to, co dnes na trhu víc a víc chybí - výrobce levných aut.
Když má nějaké auto 925 koní na všech čtyřech kolech, a je tedy nejsilnějším produkčním vozem značky historie, nemělo by mu ve sprintu stačit jen tak něco. Jenže co když je soupeř o 2,2 tuny lehčí?
Volkswagen Passat W8 byl zvláštní auto, když byl poprvé představen, a je ještě zvláštnější nyní, když se většina Passatů W8 buď sama rozpadla, nebo se stala příliš drahou na údržbu a nakonec zmizela. Tento kus je však neuvěřitelně dobře udržovaný a má nízký počet najetých kilometrů, což z něj dělá jeden z nejzajímavějších Volkswagenů... Číst více...
Bohatí čínští podnikatelé milují pohybovat se v dopravě v naprostém přepychu a místní trh opravdu přišel na nejlepší způsob, jak vytvořit luxusní zážitek pro cestující. Na začátek je to elektrické, hlavně kvůli hluku, ale také proto, že Čína je výrazně více orientovaná na elektrickou energii než my… Čtěte více...
Populární YouTuber, obchodník s auty a někdejší držitel rekordu v Cannonballu Ed Bolian si koupil auto, o kterém snil od střední školy, dvanáctiletý francouzsko-německý výtvor ega Ferdinanda Piecha, Bugatti Veyron Grand Sport. Po letech snění o vlastnictví tohoto hyperauta z dílen Volkswagen Group,… Čtěte více...
Není to tak dávno, co se Volkswagen pokusil upustit od konceptu "vozu pro lidi" a posunout svou produktovou řadu na vyšší úroveň. Výsledkem byly vozy jako dnešní Nice Price nebo No Dice W8 Passat: nejluxusnější Passat vůbec. Podívejme se, zda jeho cena nyní dělá z něj vůz pro lidi. Čtěte dál...
Audi R8 pravděpodobně zůstane jedním z nejikoničtějších sportovních aut všech dob, ale ještě předtím, než se v roce 2006 objevil první vůz Iron Mana, existoval jiný; levnější a menší verze R8 nazvaná Quattro Spyder Concept. Čtěte více...
Letos je to přesně dvacet let, co se v konstrukční kanceláři Audi zrodila myšlenka vyrukovat proti svým soupeřům v prestižním vytrvalostní závodě 24 hodin Le Mans s monopostem poháněným přeplňovaným vznětovým motorem. Rok nato byl vůz slavnostně představen a ani ne dvě stě dní po prezentaci triumfoval při prestižní čtyřiadvacetihodinovce. Předtím si připsal vítězství při debutu v americkém Sebringu.
Nákupy aut jsou málokdy racionální a nikdo tomu nerozuměl víc než rakouský obchodní magnát a dědic Porsche Ferdinand Piëch. Za více než 50 let v automobilovém průmyslu bylo jeho hlavním motivačním faktorem budování pohodových sraček a jejich závodění, často zcela v rozporu se ziskem společnosti nebo hodnotou akcionářů.… Čtěte více...
Mezi nově představenými automobily se sem tam objeví exempláře, které, navzdory své kvalitě a technické dokonalosti, nezískají přízeň zákazníků a stanou se tržními propadáky . Zpravidla to pak končí finanční ztrátou a rychlým ukončením výroby.
Tohle auto se na pravidelné dlouhé cestování hodí, o tom žádná, ostatně SUV obecně nepatří mezi krále garáží. Přesto se s nimi obvykle nejezdí tak moc, zvlášť ne s tak velkým, silným a navíc poruchovým motorem. Tohle prostě musí být král autoservisů. (Petr Miler)