Zavřít
Ferdinand Piëch

Ferdinand Piëch

Nejnovější články na Seznamu na téma Ferdinand Piëch
  • Autoweb

    Chlouba českých miliardářů slaví 20 let. Bugatti Veyron jako první auto překonalo 400 km/h

    Před 16 dny
    Supersport Bugatti Veyron byl výkladní skříní umění a technologií německého koncernu Volkswagen
     Komentáře
  • AutoForum

    Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si netrouflo ani Audi

    Před 20 dny
    Auta jako tohle by měla být doménou evropských automobilek, nakonec to ale musí být čínský BAIC, který si jej skrze jednu ze svých nových značek troufl poslat do prodeje. Odvaha ale nutně neimplikuje úspěch na trhu, tady mohlo být Audi jen prozíravé.
     Komentáře
  • AutoForum

    Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari

    Před 26 dny
    V dobách, kdy koncernu VW velel Ferdinand Piëch, se do výroby dostala hromada výjimečných aut, která fascinují dodnes. A co teprve ta, která se do ní nepropracovala? Tento žlutý kanárek je jedním z nich.
     Komentáře
  • AutoForum

    Dechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby

    Před 1 měsícem
    Podobné auto už stěží někdy vznikne a i ve své původní podobě se v takové specifikaci prodalo v hrstce exemplářů. Zachovalé kusy jsou dávno raritou, tento je pomalu zralý do muzejní sbírky. Stojí ale podle toho.
     Komentáře
  • Novinky

    Konec jedné éry. VW Touareg se po 24 letech loučí finální edicí

    Před 1 měsícem
    VW ukončí výrobu velkého SUV Touareg v roce 2026 po prodeji více než 1,2 milionu kusů. Verze Final Edition znamená speciální výbavu a exkluzivní označení.
    Volkswagen Touareg Final Edition uprostřed, vlevo druhá generace, vpravo první.
    Volkswagen Touareg Final Edition bude k mání v různých stupních výbavy.
    Uvnitř se liší nápisy…
    ...včetně grafiky na palubní desce.
    Volkswagen Touareg Final Edition
    Volkswagen Touareg Final Edition
     Komentáře
  • Electric Drive

    Audi A3 e-tron: Prototypy přinesly velké překvapení. Vrátí se legenda A2?

    Před 1 měsícem
    Design chystaného elektrického hatchbacku Audi A3 e-tron nápadně připomíná revoluční Audi A2 z přelomu tisíciletí. A to není vůbec špatný nápad i když tehdy šlo spíš o komerční neúspěch.
     Komentáře
  • AutoForum

    Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich

    Před 2 měsíci
    Tento člověk znovu dokazuje, že má vytříbený cit pro auta a je jedním z mála automobilových manažerů, kterým nikdo nemůže „nadávat do účetních”. Zůstáváme přesvědčeni, že pozice v nejvyšším vedení VW Group ho nemine, jen musí nastat ty správné okolnosti. (Petr Miler)
     Komentáře
  • AutoForum

    Šéf Mercedesu–AMG skončil po dlouhé sérii fiasek a hloupých vyjádření. Automobilka tají, kdo ho nahradí

    Před 2 měsíci
    Naposledy zaperlil s tím, že firma dostane do prodeje „nejlepší elektrický osmiválec na trhu”. Takto uvažující člověk by měl v automobilové firmě čistit toalety a vlastně k tomu teď nebude mít daleko. Otázka zní jinak: Kdo ho nahradí?
     Komentáře
  • AutoRevue

    Do Francie dorazily Bugatti Veyron z celého světa, hypersport slaví dvacáté výročí

    Před 2 měsíci
    Festival Bugatti měl letos mimořádný význam. V domově značky se sjeli majitelé Veyronů, aby vzdali hold vozu, který jako první sériový automobil překonal hranici 400 km/h a ukázal, že spojení extrémního výkonu a luxusu je možné.
  • AutoForum

    Audi zařízne svůj legendární pětiválec, potvrdil šéf, je to další z řady jeho mizerných rozhodnutí

    Před 2 měsíci
    Sám přiznává, že nejde o rozhodnutí učiněné pod tlakem emisních norem nebo čehokoli podobného, těm by motor vyhovět uměl. Audi prostě samo nechce, už nestojí o to být výjimečné a nabízet zákazníkům úzkoprofilové věci, zajímá ho jen masový produkt.
     Komentáře
  • Auto

    Motor W16 v Bugatti ještě neřekl poslední slovo. A to se vyrábí už 20 let!

    Před 3 měsíci
    Před dvaceti lety uvedlo Bugatti supersport Veyron 16.4, nejrychlejší auto světa s 16válcovým motorem. Veyron je už minulostí, jeho srdce ale žije dále.
     Komentáře
  • Auto

    Volkswagen Touareg skončí příští rok bez nástupce. Býval pýchou geniálního konstruktéra

    Před 3 měsíci
    Třetí generace největšího spalovacího osobního volkswagenu nedostane nástupce a příští rok její životní cyklus skončí bez přímé náhrady. O rok později se z nabídky vytratí také elektrická ID.5.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Z Volkswagenu se opět stane lidová značka? Automobilka plánuje konec Touaregu

    Před 3 měsíci
    Volkswagen Touareg je vlajkovou lodí německé automobilky, ale zbývá mu už jen kousek života. Podle informací, které se dostaly na veřejnost, by měl v roce 2026 skončit. Navíc bez nástupce. Stane se tak po 24 letech a třech generacích.
     Komentáře
  • AutoForum

    Audi dál doplácí na svou sázku na mrtvého koně, tlačení elektromobilů znamená stále menší prodeje i drastický propad zisků

    Před 4 měsíci
    Aspoň některé věci mají logiku. Jen málokterá jiná značka sestoupila ze svých pozic v posledních letech tak mocně jako Audi, a tak i málokterá jiná přichází o prodeje i zisky takovým tempem. Zmatený šéf mění vnitřní struktury, ale nemění to hlavní - produkt. A tak jím řízená firma dál šlape vodu.
     Komentáře
  • fDrive

    Bugatti boří tradice a přechází na elektřinu. A rovnou postaví i novou továrnu

    Před 4 měsíci
    Legendární značka z francouzského Molsheimu se chystá na největší změny ve své historii. Vůbec poprvé se pod kapotou objeví i jiný druh pohonu, než benzín. Výroba plug-in hybridu se však už nevejde do historických prostor.
     Komentáře
  • AutoForum

    Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším

    Před 5 měsíci
    Jsme opravdu zvědavi, s jakou bilancí uzavře Volkswagen letošní rok, neboť pomalu nemá z čeho brát. Situaci v Evropě si komplikuje sám, v Číně o hodně přišel kvůli špatné strategii a problémem jsou pro něj teď i USA. Co zbývá?
     Komentáře
  • AutoForum

    1. majitel zachoval krásný VW Golf z dob, kdy šlo o lidový luxus. Mohli jste v něm mít prakticky cokoli, včetně tohoto neobvyklého motoru

    Před 5 měsíci
    Je to úžasná vzpomínka na časy Ferdinanda Piëcha, který dotáhl i možnosti obyčejného Golfu k extrémům, nad nimiž mohla konkurence jen nevěřícně kroutit hlavou. Nad tímto Golfem lze ostatně v mnoha ohledech nevěřícně kroutit hlavou i dnes.
     Komentáře
  • Automobil Revue

    45 let Audi Quattro – První foukaná

    Před 6 měsíci
    První foukaná. Půlkulaté 45. výročí v těchto dnech slaví Audi Quattro, jež znamenalo zvrat na poli sportovních automobilů. Vzpomeňme na ně nad stránkami dobového prospektu pro USA a dalšími archivními snímky.
     Komentáře
  • AutoForum

    Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář

    Před 6 měsíci
    Do neefektivního fungování Volkswagenu jednou někdo bude muset říznout. Někdo, kdo přijde částečně zvenčí, komu nebude chybět nadšení pro věc a postrádat nebude ani ověřený podnikatelský talent. Mate Rimac splňuje vše, navíc už s Volkswagenem jezdí. A s jakým.
     Komentáře
  • Portál řidiče

    7 revolučních technologií od Audi: Od lehkého rámu ASF po elektrický E-tron

    Před 6 měsíci
    Německá automobilka Audi si vybudovala reputaci jako průkopník technologií, které dodnes redefinují automobilový průmysl a posouvají hranice možného. Jaké známe technologicky významné pokroky německé značky Audi?
     Komentáře
  • AutoForum

    Návrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat

    Před 6 měsíci
    Pokus o jakousi druhou balkánskou Dacii není jen plácnutím do vody, nabírá velmi reálných rozměrů. Navíc nepůjde v poněkud nemocném duchu doby, cílem snah je dostat na trh dostupný spalovací hatchback.
     Komentáře
  • AutoForum

    Přirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty

    Před 7 měsíci
    Spousta věcí se dá technicky napodobit různými způsoby, replikací některých projevů téhož ale stejně nedosáhnete komplexně stejného dojmu. Motory moderních aut, ať už jakékoli, jsou ve smyslu jejich strojených projevů všeho druhu jen vtip, špatný vtip.
     Komentáře
  • AutoForum

    Vyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi

    Před 7 měsíci
    Pokusy Číňanů o sportovní auta už tu byly, obvykle se ale jednalo o elektromobily, které se pro tento účel moc nehodí. U GWM se tak vydali jinou cestou a pro novinku mohou použít i svůj nový motor 4,0 V8 biturbo. Stal by se nejspíš součástí hybridního pohonu nikoli nepodobnému tomu ve Ferrari SF90.
     Komentáře
  • AutoRevue

    Tento nákres na zmuchlané obálce změnil automobilový svět. Dílo geniálního konstruktéra nemělo obdoby

    Před 7 měsíci
    Když se v roce 2005 představilo Bugatti Veyron, málokdo tušil, že to celé začalo drobnou malůvkou, která vznikla ve vlaku.
  • WikiCars

    „Luxusní“ auta od neprémiových značek: Dali byste jim přednost před pravou prémií?

    Před 7 měsíci
    Byly doby, kdy se i lidové značky rozhodly vzít německou prémii útokem. Dnes už se to moc neděje, ale dříve tak činily například automobilky Volkswagen, Hyundai i Citroën. Právě na jejich tři luxusní auta se podíváme v tomto článku.
     Komentáře
  • AutoForum

    Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí

    Před 8 měsíci
    Motá se vám z toho hlava? Chápeme, ale je to všechno právě tak. Volkswagen kdysi vyvíjel motor W10, který ale neuměl testovat ve svých autech, tak ho nacpal do BMW M5. To pořád existuje a jezdí na Slovensku, kde konečně ukázal, co dovede.
     Komentáře
  • AutoForum

    Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestone celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard

    Před 8 měsíci
    „Tak to tu skončete a všechno mi to naložte,” přibližně takto byla ukončena tři měsíce trvající snaha prodat nepochybně daleko největší sbírku monopostů Formule 1. Ta dosud patřila tomu nejpovolanějšímu ze všech – strůjci úspěchu tohoto sportu, Berniemu Ecclestonovi.
     Komentáře
  • AutoForum

    Hujer, Viktor Hujer: Šéf automobilky kritizuje EU za ústupek v nařizování elektroaut. On si prý udělal domácí úkol a ostatní mohli taky

    Před 8 měsíci
    Mezi šéfy automobilek najdeme takové, kteří neztratili zdravý rozum a proti nařizování různých nesmyslů brojí. Pak jsou tu tací, kteří raději drží ústa a krok, i když nemusí souhlasit s tím a myslí si své. A pak je tu tento muž, který se ve škole jistě dožadoval řádného nahrazení odpadlých hodin.
     Komentáře
  • AutoForum

    Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě

    Před 9 měsíci
    Je-li prvním nezbytným krokem k vyřešení nějakého problému uznání jeho existence, pak se Audi vydalo správným směrem. Interiéry jeho aut jsou dnes odvarem z toho, čím bývaly. A automobilka to dobře ví, škoda jen, že až teď vidí to, co zákazníky trápí už léta. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • AutoForum

    Bugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry

    Před 9 měsíci
    Šestnáct válců, osm litrů a čtyři turba, to je ve zkratce to, co dělalo a dělá tento motor světovým unikátem. Bohužel končí a tohle je zřejmě poslední sériové auto v historii, které ho kdy dostane. Jeho majitelé na něm tak od převzetí nejspíš začnou vydělávat.
     Komentáře
  • AutoForum

    Dědic Porsche si staví půlkilometrový soukromý tunel do podzemní garáže pod zámečkem v Salcburku, místním to nedává spát

    Před 9 měsíci
    Tichá voda břehy mele. Působí jako hodný a milý pán, kolem kterého se za celý jeho život nikdy netočilo moc kontroverze, také on má ale své libůstky. V Salcburku se zmocnil jedné z tamních věhlasných nemovitostí a staví si pod ní něco jako Batmanovu jeskyni.
     Komentáře
  • Auto-mania

    Škoda oslavuje 30 let od položení základního kamene hala M13 a přelomový start Škody Octavia

    Před 9 měsíci
    Po vstupu koncernu VW do automobilky Škoda v roce 1991 začal rozsáhlý investiční program. Jedním...
     Komentáře
  • Aktuálně

    Škoda teď zachraňuje Volkswagen, říká expert. Řevnivost mezi oběma značkami roste

    Před 10 měsíci
    Situace ve Volkswagenu zůstává vážná, částečně by z ní ale mohla těžit Škoda Auto. Jako jedna z mála značek plní finanční cíle.
    Situace koncernu Volkswagen je i přes dohodu s odbory na konci loňského roku nadále neutěšená.
    Dohoda počítá s tím, že 35 tisíc pracovních míst zanikne ve chvíli, kdy začnou ti zaměstnanci odcházet do důchodu. Výrobní kapacity se mají snížit o 700 tisíc aut.
    Jen ve Wolfsburgu by měly být zavřené dvě za čtyř stávajících linek.
    Kapacita závodu se má snížit na polovinu.
    Závod v Osnabrücku, kde se vyrábí T-Roc Cabrio, bude zavřený. Krouží kolem něj Číňané.
    Auta se přestanou vyrábět také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.
    Megalomanské dítě Ferdinanda Piëcha, vytvořené pro luxusní Phaeton, dnes okupuje elektromobil ID.3.
    Naopak Škoda Auto je nyní tahounem celého koncernu VW, daří se jí plnit vytyčenou výnosnost. Nedávno začala v Mladé Boleslavi výroba Elroqu.
    Ohrožené jsou určité investice, naopak rušení pracovních míst i ve vývoji koncernu VW by mohlo být příležitostí pro české vývojáře.
    Kromě Mladé Boleslavi vyrábí auta Škodovka v Česku také ve Vrchlabí a Kvasinách.
    Příliš se nedaří poslední dobou Porsche a pod pohrůžkou dovozních cel v USA hrozí další pokles. Třeba Macan, který je v nové generaci čistě elektrický, tak možná přece jen dostane benzinového sourozence.
    Příliš se nedaří poslední dobou Porsche a pod pohrůžkou dovozních cel v USA hrozí další pokles. Třeba Macan, který je v nové generaci čistě elektrický, tak možná přece jen dostane benzinového sourozence.
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned

    Před 10 měsíci
    Je to asi to poslední místo, na kterém byste hledali nabídky podobných skvostů, ale prostě se to stalo. A nelze říci, že by to skončilo výsměchem, po autě se jen zaprášilo. (Petr Miler)
     Komentáře
  • AutoForum

    Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5–, 6–, 8–, 10– i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán

    Před 10 měsíci
    Je vám úzko při pohledu do současných nabídek motorů pro různá auta, ve kterých se dvojici dostupných agregátů podobného ražení dá říkat „pestrost” a trojici čehokoli „hojnost”? Vzpomeňte s námi na časy, kdy bylo líp, tohle auto dnes působí jako zjevení. (Petr Miler)
     Komentáře
  • AutoForum

    Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš

    Před 10 měsíci
    Kdybyste si tohle auto nemohli prohlédnout na vlastní oči, možná byste ani nevěřili, že vůbec vzniklo. Třeba karbon-keramické brzdy na VW v roce 2009? I to bylo možné, dnes je z tohoto Phaetonu vskutku úchvatný kus historie i král ztráty hodnoty svého druhu.
     Komentáře
  • AutoForum

    Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory

    Před 10 měsíci
    Zajídá se vám pohled na trapné reklamy s „rodinou” najatých herců marně předstírajících, že auto, o které by si jinak neopřeli ani kolo, je všechny naplňuje štěstím? Jde to i jinak. A některé příklady to po dekády připomínají kolem dokola.
     Komentáře
  • Garáž

    Audi A8 W12 bylo kdysi naprostým vrcholem německé automobilky. Ale dnes ho doma spíš mít nechcete

    Před 11 měsíci
    Mám strašně rád víceválcové limuzíny. Šest je minimum, osm příjemný standard a deset netradiční fajnšmekrovství. A pak jsou tu dvanáctiválce, což je vždy nádherné svezení. A dokonce ani Audi není v tomhle výjimkou, i když dvanáctiválcová A8 první generace je opravdu vzácná.
     Komentáře
  • AutoForum

    Pýcha, která předcházela pád: K mání je krásný, dodnes nejetý VW Golf R32, z jeho spodku by se dalo jíst

    Před 11 měsíci
    Jestli vás děsí, co se během uplynulých let stalo z Volkswagenu, který se z výrobce vysoce žádoucích aut pro masy změnil ve výrobce vozů šitých na míru regulacím všeho druhu, máte pořád možnost vrátit se do jeho zlatých časů. Tento Golf IV R32 je skoro dokonalý, stojí ale podle toho.
     Komentáře
  • AutoForum

    Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc

    Před 1 rokem
    O své místo na úplném „výsluní” přišel s rozmachem elektrických aut, která na hodnotě ztrácí relativně i nominálně rychleji, mezi vozy, které si dnes po tak razantním sešupu hodnoty může pořídit prakticky kdokoli, ale pořád hraje prim.
     Komentáře
  • Automobil Revue

    50 Let Porsche 911 Turbo – Synonymum rychlosti

    Před 1 rokem
    Synonymum rychlosti. Porsche Turbo – spojení, které se během posledních padesáti let stalo synonymem pro nejvyšší možnou dynamiku ve světě sériově vyráběných automobilů. Ve skutečnosti ale historie přeplňování u Porsche sahá ještě několik let za hranici půl století…
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Porsche postavilo LMP2000, aby vyhrálo Le Mans, a zabilo program dříve, než mohl kdy závodit

    Před 1 rokem

    ·

    Už 25 let uchovává Porsche svůj LMP2000 v hlubokých tmavých jeskyních své soukromé muzejní sbírky, zřídka ho ukazuje komukoli mimo platový stav společnosti. V posledních týdnech, u příležitosti výročí jeho prvního testu, Porsche Heritage nechalo vůz znovu zprovoznit a vrátilo ho na trať pro otevřené ježdění s jedním z... Číst dále...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • AutoForum

    K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost

    Před 1 rokem
    Je fascinující, že tohle auto dnes na silnicích prakticky nepotkáte, i když to není zase tak dávno, kdy bylo jedním z těch nejběžnějších vůbec. V mezičase jako by přestalo existovat. Této Vectře B se koroze a nespolehlivost vyhnuly jen díky tomu, že skoro nejezdila. (Petr Miler)
     Komentáře
  • Aktuálně

    Volkswagen poprosil legendu o odpuštění. Řídit Golf už je zase "diagnóza"

    Před 1 rokem
    Facelift osmé generace nejúspěšnějšího volkswagenu přišel v době, kdy Evropa přemítá, zda je odklon od spalovacích motorů skutečně dobrý nápad.
    Golf osmé generace má po faceliftu bezmála třináctipalcový středový displej. Na něm vše konečně funguje, Volkswagen napnul síly a vytvořil jeden z nejpřehlednějších infiotainmentů současnosti.
    Jako vůbec první evropské auto má nově Golf svítící přední logo. Není ovšem v sériové výbavě - dostane jej ten, kdo si objedná adaptivní světla.
    Pod kapotou stále najdeme i naftový dvoulitr TDI. Ten podle automobilky vypouští ještě méně emisí než jeho benzinový protějšek.
    Nechybí ani varianta kombi.
    Golf stále nabízí také kultovní sportovní verzi GTI.
    První generace Golfu vyjela v roce 1974. V Německu se auto okamžitě stalo hitem, ročně si jej pouze v této zemi pořídilo 400 tisíc motoristů. Ve výrobě zůstal devět let, v jižní Africe se pod názvem Citi vyráběl až do roku 2009.
    Volkswagen Golf první generace.
    Volkswagen Golf první generace.
    Volkswagen Golf první generace.
    Druhá generace se stejně jako ta první vyráběla devět let, od roku 1983 až do roku 1992. Do délky narostla skoro o 30 centimetrů a vážila podle provedení o metrák až dva víc.
    Volkswagen Golf druhé generace.
    Volkswagen Golf druhé generace.
    Volkswagen Golf druhé generace.
    Volkswagen Golf III se vyráběl celkem šest let (1991 až 1997). V roce 1994 sjel z pásů Golf s pořadovým číslem 15 milionů.
    Volkswagen Golf III.
    Volkswagen Golf III.
    Volkswagen Golf III.
    Golf IV se také dožil šesti let, vyráběl se od roku 1997 až do roku 2003. Za jeho éry překonal Golf v celkovém počtu vyrobených kusů svého předchůdce Brouka.
    Volkswagen Golf čtvrté generace.
    Volkswagen Golf čtvrté generace.
    Volkswagen Golf čtvrté generace.
    Volkswagen Gof V se vyráběl v letech 2003 až 2008.
    Volkswagen Golf V.
    Volkswagen Golf V.
    Volkswagen Golf V.
    Šestá generace přišla v roce 2008 a pobyla jen čtyři roky.
    Volkswagen Golf VI.
    Volkswagen Golf VI.
    Volkswagen Golf VI.
    Sedmá generace vydržela ve výrobě dlouhých devět let (2012 až 2021,) už na sklonku roku 2019 se však objevila generace osmá. V roce 2013 dosáhl Golf 30 milionů vyrobených kusů, v roce 2020 však po dlouhých letech přišel o titul nejprodávanějšího auta v Evropě, kdy jej na první pozici vystřídal Renault Clio.
    Volkswagen Golf VII.
    Volkswagen Golf VII.
    Volkswagen Golf VII.
    I takhle mohl vypadat první Golf. Na snímku jeden z prototypů z konce 60. let.
    I takhle mohl vypadat první Golf. Na snímku jeden z prototypů z konce 60. let.
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Něco jako jediné Lamborghini s motorem TDI od VW nikdo nechce, dáte mu šanci po slevě 100 tisíc?

    Před 1 rokem
    Živě si pamatuji moment, kdy z tohoto auta při jeho premiéře strhli plachtu a sál jen zašuměl překvapením - až takovou nudu ani od VW nikdo nečekal. Je to Golf V, který nikdy neplatil za nic krásného, tahle verze ale krásná je. A to právě díky své spojitosti s Lambem. (Petr Miler)
     Komentáře
  • AutoForum

    Už i Britové říkají, že VW by měl ze Seatu udělat výrobce levných spalovacích aut a zničit Dacii v její vlastní hře

    Před 1 rokem
    Seat se v posledních letech hledá a chvíli to vypadalo, že nebude vůbec. To teď snad nehrozí, kdyby ale VW slepě nesázel se všemi značkami na jednu a tu samou kartu, mohl by ze Seatu udělat přesně to, co dnes na trhu víc a víc chybí - výrobce levných aut.
     Komentáře
  • AutoForum

    Nejvýkonnější elektrické Audi si to rozdalo s nejsilnější spalovací motorkou ze své stáje, nemělo to dělat

    Před 1 rokem
    Když má nějaké auto 925 koní na všech čtyřech kolech, a je tedy nejsilnějším produkčním vozem značky historie, nemělo by mu ve sprintu stačit jen tak něco. Jenže co když je soupeř o 2,2 tuny lehčí?
     Komentáře
  • Autoweb

    Porsche, které mělo zabít 911. Naštěstí to osud chtěl jinak

    Před 1 rokem
    Původně mělo toto kupé s osmiválcem vpředu nahradit model 911. Nakonec ho ikona sportovních aut přežila, ale i tak je to výjimečný automobil.
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Tento Volkswagen Passat W8 s nízkým nájezdem a manuální převodovkou stojí za nevyhnutelnou bolest a zármutek

    Před 1 rokem

    ·

    Volkswagen Passat W8 byl zvláštní auto, když byl poprvé představen, a je ještě zvláštnější nyní, když se většina Passatů W8 buď sama rozpadla, nebo se stala příliš drahou na údržbu a nakonec zmizela. Tento kus je však neuvěřitelně dobře udržovaný a má nízký počet najetých kilometrů, což z něj dělá jeden z nejzajímavějších Volkswagenů... Číst více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Futurliner, Bugatti Justina Biebera a zapomenuté hybridy v přehledu nákupu aut tohoto týdne

    Před 1 rokem

    ·

    Bohatí čínští podnikatelé milují pohybovat se v dopravě v naprostém přepychu a místní trh opravdu přišel na nejlepší způsob, jak vytvořit luxusní zážitek pro cestující. Na začátek je to elektrické, hlavně kvůli hluku, ale také proto, že Čína je výrazně více orientovaná na elektrickou energii než my… Čtěte více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Takhle to vypadá, když si koupíš Bugatti Justina Biebera

    Před 1 rokem

    ·

    Populární YouTuber, obchodník s auty a někdejší držitel rekordu v Cannonballu Ed Bolian si koupil auto, o kterém snil od střední školy, dvanáctiletý francouzsko-německý výtvor ega Ferdinanda Piecha, Bugatti Veyron Grand Sport. Po letech snění o vlastnictví tohoto hyperauta z dílen Volkswagen Group,… Čtěte více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Za 2 750 dolarů, mohli byste odmítnout tento Volkswagen Passat W8 z roku 2004?

    Před 1 rokem

    ·

    Není to tak dávno, co se Volkswagen pokusil upustit od konceptu "vozu pro lidi" a posunout svou produktovou řadu na vyšší úroveň. Výsledkem byly vozy jako dnešní Nice Price nebo No Dice W8 Passat: nejluxusnější Passat vůbec. Podívejme se, zda jeho cena nyní dělá z něj vůz pro lidi. Čtěte dál...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Aktuálně

    Otevřené Audi už nekoupíte, s kabriolety značka končí po 35 letech

    Před 1 rokem
    Audi ukončilo výrobu svého posledního otevřeného auta, modelu A5 Cabriolet. S jeho odchodem se pojí i konec dvoudveřových karoserií.
    Výrobu kabrioletu A5 ukončilo Audi v červenci.
    Takto vypadaly začátky kabrioletů Audi, jejich sériový výroba se datuje rokem 1991.
    Otevřené Audi TT skončilo už loni.
    Také Mercedes nabídku kabrioletů okleštil. Nové CLE musí posloužit všem zájemcům napříč třídami.
    Je tu ovšem ještě Mercedes AMG SL. Se základní cenou 3,4 milionu ale nebude pro každého.
    Z nabídky naopak neubývají otevřená Porsche. Zrušit kabriolet 911 si automobilka nemůže dovolit.
    Z prémiových německých značek má momentálně největší nabídku otevřených aut BMW. Čtvrtá řada jde na odbyt nejvíc.
    Dvoumístná Z4 také není mezi Čechy neoblíbená.
    Jeden kabriolet v nabídce má také japonský Lexus. Model LC má pod kapotou dokonce osmiválec.
    První Mazda MX-5 vyjela ve stejném roce, v jakém Audi ukázalo na výstavě světu svůj první kabriolet. Na rozdíl od Audi ale Mazda s auty bez střechy ještě nekončí.
    První Mazda MX-5 vyjela ve stejném roce, v jakém Audi ukázalo na výstavě světu svůj první kabriolet. Na rozdíl od Audi ale Mazda s auty bez střechy ještě nekončí.
    +
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Koncept Audi Quattro Spyder byl R8 pro 90. léta

    Před 1 rokem

    ·

    Audi R8 pravděpodobně zůstane jedním z nejikoničtějších sportovních aut všech dob, ale ještě předtím, než se v roce 2006 objevil první vůz Iron Mana, existoval jiný; levnější a menší verze R8 nazvaná Quattro Spyder Concept. Čtěte více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Deník magazín

    Před dvaceti lety se u Audi zrodil nápad vyjet do 24 hodin Le Mans s dieselem

    Před 1 rokem
    Letos je to přesně dvacet let, co se v konstrukční kanceláři Audi zrodila myšlenka vyrukovat proti svým soupeřům v prestižním vytrvalostní závodě 24 hodin Le Mans s monopostem poháněným přeplňovaným vznětovým motorem. Rok nato byl vůz slavnostně představen a ani ne dvě stě dní po prezentaci triumfoval při prestižní čtyřiadvacetihodinovce. Předtím si připsal vítězství při debutu v americkém Sebringu.
     Komentáře
  • Autosalon

    Ojetý Volkswagen Phaeton vás za 100 tisíc zahrne komfortem. Očekává ale pečlivého majitele

    Před 1 rokem
    Naftový šestiválec je držák, kterého se bát nemusíte. Horší je to s elektronikou i puchýři karoserie
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Už nikdy nebude další generální ředitel automobilky jako Ferdinand Piëch

    Před 1 rokem

    ·

    Nákupy aut jsou málokdy racionální a nikdo tomu nerozuměl víc než rakouský obchodní magnát a dědic Porsche Ferdinand Piëch. Za více než 50 let v automobilovém průmyslu bylo jeho hlavním motivačním faktorem budování pohodových sraček a jejich závodění, často zcela v rozporu se ziskem společnosti nebo hodnotou akcionářů.… Čtěte více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Portál řidiče

    Největší propadáky automobilového průmyslu – které modely u zákazníků neuspěly?

    Před 1 rokem
    Mezi nově představenými automobily se sem tam objeví exempláře, které, navzdory své kvalitě a technické dokonalosti, nezískají přízeň zákazníků a stanou se tržními propadáky . Zpravidla to pak končí finanční ztrátou a rychlým ukončením výroby.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Loučení ve velkém stylu. Volkswagen Touareg dozrál k dokonalosti, další nebude

    Před 1 rokem
    Auto ze staré školy nabízí kombinaci moderní techniky a pozornosti k detailům, jaká už se dnes moc nenosí.
    Třetí generace Touaregu právě prošla modernizací.
    Šestiválcové motory včetně dieselů však autu zůstaly.
    Nové jsou HD Matrix světlomety jemně vykrývající detaily díky použití velkého množství segmentů.
    Jedenadvacetipalcová kola se hodí víc na silnici než do terénu.
    Žádné kamery, ale stará dobrá zrcátka velkých rozměrů s varováním před mrtvým úhlem.
    Podélná lišta propojující záď v noci svítí, tentokrát včetně loga VW.
    Na přední masce však znak automobilky zůstává v noci ve tmě.
    Couvací kamera má své místo těsně nad SPZ.
    Teď v zimě se ale rychle zašpiní.
    Karoserie působí střízlivěji než u předchozích generací, Touareg však zůstává velkým autem.
    Na délku měří 488 centimetrů...
    ...na šířku bezmála dva metry. A to bez zrcátek.
    Co se v Touaregu opravdu povedlo, je nenásilná integrace středové obrazovky do přístrojové desky.
    Pod volantem je pak další, o něco menší obrazovka.
    Zobrazit je tu možné třeba aktuální trasu uloženou do navigace.
    Ale také otáčkoměr a rychloměr v klasické podobě.
    Volič automatické převodovky má "chlapácký" rozměr. Hned vedle je místo na dva nápojové kelímky - jen pozor na rozlití tekutin, ovladačům v těsném okolí by to jistě neprospělo.
    Nechybí ani otočný ovladač jízdních režimů, ovladačem vpravo lze nastavovat výšku podvozku nad silnicí.
    Klimatizaci lze na zadních sedadlech nastavit pro levou i pravou stranu zvlášť.
    Pod ní je výklopný box se zásuvkami na telefon a jednou na 230 Voltů.
    Středový sloupek prozrazuje vyladěné detaily: Výškové nastavení bezpečnostních pásů i výdechy klimatizace k zadním sedadlům.
    Na stropě v blízkosti středového sloupku je kotevní místo pro síť, případně oddělující náklad od pasažérů na předních sedadlech.
    Polohu předních sedadel lze uložit do paměti.
    Seřízení polohy volantu probíhá elektricky.
    Naměřená spotřeba je o čtyři deci nafty na sto kilometrů nižší, než udává automobilka.
    Na zadních dveřích najdeme výsuvnou roletku.
    Zavazadelník Touaregu má v základu 810 litrů, počítá se i prostor pod podlahou.
    Sklopená zadní sedadla rozšíří jeho objem na 1800 litrů.
    Nákladovou hranu chrání před poškrábáním kovový práh.
    Do prostoru pod podlahou se vejde povinná výbava i další drobnosti, lze si sem objednat i nouzové dojezdové kolo.
    Tlačítky v kufru lze spustit ale i zasunout tažnou kouli nebo snížit výšku podvozku při nakládce těžkých předmětů.
    Víko kufru se otevírá i zavírá elektricky.
    Prostřední díl zadních opěradel je samostatně sklopný.
    Sedadla lze také posouvat podélně.
    Přední sedadla v provedení R-Line.
    V noci interiér zkrášluje elegantní ambientní osvětlení.
    Světelné obrazce se znakem VW vznikají i na silnici vedle vozu.
    Nejefektnější je ale osvětlené logo na zádi.
    Na přední masce však logo VW nesvítí.
    Na přední masce však logo VW nesvítí.
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Majitel najel s VW Touareg s motorem 5,0 V10 TDI přes 500 tisíc km, musí to být král servisů

    Před 1 rokem
    Tohle auto se na pravidelné dlouhé cestování hodí, o tom žádná, ostatně SUV obecně nepatří mezi krále garáží. Přesto se s nimi obvykle nejezdí tak moc, zvlášť ne s tak velkým, silným a navíc poruchovým motorem. Tohle prostě musí být král autoservisů. (Petr Miler)
     Komentáře
Reklama