Před 19 dnyMazda MX-30 je stylový elektromobil, který dokáže zaujmout. Bohužel je to ale také auto určené bezvýhradně pro městské popojíždění. I po menší modernizaci totiž nabízí jen podprůměrný dojezd. Nedávno představený motor s rotačním pístem v roli generátoru elektrické energie tak bude dokonalou spásou. Je to klišé, ale je to tak. Mazda je značka, která si dělá věci po svém a nebojí se jít proti proudu. Má to své výhody a japonská automobilka je kvůli této strategii pro mnoho lidí sympatická. Jenže přináší to i nevýhody a elektrifikace je toho důkazem. Model CX-60 přijel jako úplně první plug-in hybrid značky a oproti automobilkám, které už nabízí plug-in hybridní systémy delší dobu, prostě nefunguje dobře. To samé do jisté míry platí o MX-30, která se u nás začala prodávat v roce 2020. První elektromobil od Mazdy na konkurenci dost ztrácí v těch nejdůležitějších ohledech, tedy v rychlosti nabíjení a především v dojezdu. Loňská modernizace na tom mnoho nezměnila. Bohužel.