Zavřít
Colin Chapman

Colin Chapman

Nejnovější články na Seznamu na téma Colin Chapman
  • fDrive

    Chystá Elon Musk velký vtip a nebo premiéru vozu? To se ukáže na apríla

    Před 24 dny
    1. dubna příštího roku chce Tesla ukázat „létající“ Roadster. Produkce vozu by ale i tak měla začít až v roce 2027. Na představení novinky budou pozváni všichni majitelé rezervací série Founders.
     Komentáře
  • Novinky

    Bývalí inženýři Tesly předběhli Muska, ukázali vlastní elektrický roadster

    Před 1 měsícem
    Britský start-up Longbow, založený bývalými inženýry Tesly, představil dynamický demonstrátor elektrického Speedsteru vážícího jen devět metráků. Vůz má nabídnout ohromující parametry, první zákazníci se na něj mohou těšit v roce 2026, tedy zřejmě dříve, než se ukáže sériová Tesla Roadster.
    Prototyp Longbow Speedster při jízdě
    Prototyp Longbow Speedster má podle generálního ředitele mezi fanoušky úspěch.
    Detail prototypu Longbow Speedster
    Prototyp Longbow Speedster má být „elektromobil lehký jako pírko“.
    Prototyp Longbow Speedster
    První dodávky elektrického roadsteru jsou plánovány na rok 2026.
    První dodávky elektrického roadsteru jsou plánovány na rok 2026.
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní

    Před 1 měsícem
    Rychlost jejich práce je jistě obdivuhodná. A nedivíme se, že je nekonečné čekání na to, než se Roadster vrátí na radar Tesly, už nebavilo. Faktem ale je, že stvořili velmi okrajový produkt, se kterým bude těžké udržet při jeho ceně jakoukoli samostatnou firmu nad vodou.
     Komentáře
  • Vito K
    naMédium

    Mamut, žehlička, piáno, masařka a banán - to všechno jsou Mercedesy

    Před 1 měsícem
    Dávat přezdívky automobilům je celkem zlidovělý zvyk. Dle mých znalostí, se o jejich největší počet zasloužil německý výrobce, na jehož historii nejpopulárnějších vozů se právě teď podíváme.
     Komentáře
  • Auto

    Lotus zruší skoro polovinu pracovních míst. Mohou za to i cla na čínské elektromobily

    Před 3 měsíci
    Britskému malosériovému výrobci se pod čínským Geely zatím nedaří. V britské centrále kvůli tomu zruší 550 pracovních pozic.
     Komentáře
  • AutoForum

    Lotus náhle propustil přes 40 procent všech zaměstnanců. „Je to jako rána pěstí do břicha,” říkají místní

    Před 3 měsíci
    Legendární britská automobilka měla pod taktovou čínského Geely vzkvétat, ale neděje se to. Číňané se pokusili z tradičního výrobce lehkých spalovacích sporťáků udělat producentem těžkých elektrických SUV a tento plán zjevně selhal. Pořád ale může být hůř.
     Komentáře
  • AutoForum

    Rozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok

    Před 3 měsíci
    Slavná britská značka zcela zradila principy, na kterých vznikla, a nyní marně tápe, jakým směrem se vydat. Matt Windle už kormidlem na správnou stranu neotočí, po čtyřech měsících opouští křeslo generálního ředitele a žezlo předává muži delegovanému čínským Geely.
     Komentáře
  • fDrive

    Tesla honí setiny a pokukuje po zakázané technologii

    Před 3 měsíci
    Fanoušci už pět let marně čekají na uvedení nové generace Tesly Roadster. Ta má podle Elona Muska nabídnout dynamiku, jaká tu ještě nebyla. Posloužit k tomu zřejmě má i řešení, které se už jednou ukázalo jako nebezpečné.
     Komentáře
  • Deník magazín

    Lehkost a jednoduchost. Lotus Europa byl sporťák podle filozofie Colina Chapmana

    Před 4 měsíci
    Europa, to není jen název světadílu, ale i jméno sportovního vozu, který devět let vyráběla britská automobilka Lotus. Bylo to sériově vyráběné dvoumístné sportovní kupé s motorem uprostřed, které vzešlo z dílny legendárního konstruktéra Colina Chapmana. Mělo to být auto vyrobené za rozumnou cenu, což byl na tehdejší dobu velice ambiciózní cíl. Výroba Lotusu Europa skončila před 50 lety.
     Komentáře
  • Garáž

    Lotus Elan má špatnou koncepci, nejspíš hlavně kvůli tomu neuspěl. Jezdí ale skvěle!

    Před 4 měsíci
    Rodištěm klasických roadsterů bývala Británie. V devadesátých letech se musel ale tradiční zástupce od automobilky Lotus popasovat s japonskou konkurencí. Proč to nezvládl, jsem se rozhodl vyzkoušet za jeho volantem.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    Lotus Elan SE BBR R-Boost Turbo Limited Edition.
    +
     Komentáře
  • Garáž

    Úžasný sporťák, který zářil v bondovce i Pretty Woman: Lotus Esprit je zajímavá skládačka, navíc skvěle jezdí

    Před 4 měsíci
    Lotus Esprit se vyráběl skoro tři dekády a za tu dobu prošel výraznou evolucí od původního jednoduchého, hranatého auta až po zakulacenou bestii s osmiválcem, co vkročila až do současného tisíciletí. Vyzkoušeli jsme verzi Turbo z roku 1991 a trochu nasáli pocit z této speciální britské rodiny.
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    Lotus Esprit
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe

    Před 5 měsíci
    Britský automobilový průmysl se hroutí a tohle pro něj může být další těžká rána. Možná spíš symbolická než faktická, pokud by se ale v ostrovním království neudržela ani výroba tak úzkoprofilové značky, jako je Lotus, jaká by tam ještě měla zůstat? (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Seznam Zprávy

    Cla zastavila výrobu Lotusů. Hrozí přesun do USA

    Před 5 měsíci
    Britská automobilka Lotus údajně plánuje přesun výroby do Spojených států. Ohrozila by tím 1300 pracovních míst. Značka od května nevyrábí žádné vozy kvůli americkým clům.
     Komentáře
  • Garáž

    Definice splašených trubek: Divoce oranžový caterham je brutálně puristická šílenost, kde zažijete opravdové spojení se strojem

    Před 5 měsíci
    Ve svých 20 letech byl pro mě nejvíc fascinujícím jízdním zážitkem Ariel Atom, který mi připadal jako ultimativní mechanické spojení řidiče a stroje. Dnes už sice raději sedám do pohodlných GT nebo velkých sporťáků, ale když je možnost provětrat velmi fajnový caterham, samozřejmě neváhám ani vteřinu.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    Caterham Super Seven.
    +
     Komentáře
  • Automobil Revue

    Lotus Emeya – Hyper-GT!

    Před 6 měsíci
    Sportovní sedan Emeya je jedním z nejlepších elektromobilů současnosti, a to po všech stránkách. S kolegy z poroty volící evropský Vůz roku (COTY) jsme dostali exkluzivní příležitost vyzkoušet prostřední model Emeya S.
     Komentáře
  • AutoRevue

    Lotus Elise S1 přijíždí jako off-roadová Safari hračka. Britská firma už chystá omezenou výrobu

    Před 7 měsíci
    Masivní kola a světelná rampa okreskové střele z devadesátek překvapivě sluší. Objednávky jsou otevřené.
  • Autobible

    Rychlý Američan s italskými kořeny měl obdivovatele i v Československu: Mario Andretti letos slaví 85 let

    Před 9 měsíci
    Jeho jméno patří mezi ty, které se ani bdělým „dohlížitelům“ nepodařilo vymazat z tehdejších našich sdělovacích prostředků! Sportovní výkony byly a jsou totiž apolitické, proto jméno tohoto Italoameričana znal každý, kdo jen špetkou zájmu zavadil o výkony těch nejrychlejších. A Andretti se směle řadil mezi plejádu těch NEJ: Ickx, Regazzoni, Hill, Clark či Rindt… Oslavný článek se většinou píše až „ex post“, tedy poté, když dotyčný jedinec odejde na věčnost. Ale my využíváme toho, že se Mario Gabriele Andretti tento měsíc dožívá pětaosmdesáti let, a tak je článek nejen rekapitulací kariéry a životních mezníků skvělého závodníka, ale i jakousi gratulující rukou, podanou přes Atlantik.
     Komentáře
  • Deník magazín

    Nehoda při natáčení filmu ho nezastavila. David Piper závodil i s protézou

    Před 11 měsíci
    Před několika dny oslavil úctyhodné 94. narozeniny britský automobilový závodník David Piper. Rodák z Edgware v hrabství Middlesex byl jedním z mnoha jezdců, kteří psali bohatou historii světového motoristického sportu. Vyzkoušel si seriál mistrovství světa F1, ale největšího uplatnění dosáhl při vytrvalostních závodech sportovních vozů. Patřil mezi první jezdce, kteří řídili legendární Porsche 917. Ze startovního pole jej nevyřadila ani nehoda, kvůli které přišel o část pravé nohy.
     Komentáře
  • Vito K
    naMédium

    Jak se tabákové dolary zapsaly do světa Formule 1

    Před 1 rokem
    Peníze z reklamy na cigarety přinesly královně motorsportu prestiž, nevyhnutelnou smrt několika závodníků a zároveň po několik dekád výrazně měnily zbarvení závodních monopostů.
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Je speciální edice 2008 Pontiac Solstice GXP za 12 995 dolar

    Před 1 rokem

    ·

    Dnešní Nice Price nebo No Dice Solstice je jedním ze dvou, které prodávající nabízí k prodeji, ale je zdaleka nejzajímavějším z dvojice. Pojďme se podívat, jestli jeho cena vzbudí náš zájem. Čtěte více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • AutoForum

    U Lotusu je zle. Prodává zlomek plánovaných aut a prodělává miliardy, stovky lidí dostanou padáka

    Před 1 rokem
    A je to jen začátek cesty, po které může britská automobilka dokráčet do ještě smutnějších končin, než do jakých aktuálně míří. Stovky vyhazovů mohou znít banálně, Lotus ale není žádný moloch, a tak se jedná o 12 procent všech pracovních míst ve firmě. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • AutoForum

    Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás

    Před 1 rokem
    Nových či staronových automobilek se rodí jako hub po dešti, velmi podobné množství jich ale dříve či později také umírá. U návratu jedné takové stál před třemi roky sám Jenson Button, i s dalšími investory si ale zjevně vzal moc velké sousto. (Petr Prokopec)
     Komentáře
  • Autoweb

    Legendy minulosti: Lotus Elan (1962)

    Před 1 rokem
    Kompaktní roadster pomohl nastartovat obchodní úspěch automobilky Lotus a povedl se natolik, že ho dokonce "okopírovala" jedna japonská značka.
     Komentáře
  • Garáž

    Tohle strašně potřebujeme! Lotus Elise 111 R je absolutně skvělá hračka, ale je to i dobré auto?

    Před 1 rokem
    Angličané mu prý přezdívají „šváb z Norfolku“, a když se tak koukám do těch hmyzích očí, tedy světel, něco na té přezdívce je. Jenže zatímco šváby každý nesnáší, do Lotusu jsem se okamžitě zamiloval a strašně bych ho potřeboval.
    Lotus Elise 111 R.
    Lotus Elise 111 R.
    Lotus Elise 111 R.
    Lotus Elise 111 R.
    Lotus Elise 111 R.
    Lotus Elise 111 R.
    Lotus Elise 111 R.
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Sázka Lotusu na elektromobily selhává, letos vyrobí o 78 procent aut míň, než chtěl, prodělává miliardy za kvartál

    Před 1 rokem
    Prodeje automobilky sice rostou, to ale po znásobení jejího portfolia skoro musely. Za plány zaostávají o parník a ztráty se šplhají do obtížně akceptovatelných výšin. Co kdo ostatně mohl čekat od aut, jako je 2,6tunové SUV s logem značky vyhlášené lehkostí?
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Za $16,950, stojí tento projekt 1967 Lotus Elan SE za použití kreditní karty?

    Před 1 rokem

    ·

    Prodávající dnešní nabídky Nice Price or No Dice Lotus říká: „Jak sbírám díly a pracuji na tomto Elanu, cena půjde nahoru“, ale zároveň právě snížil cenu o 3 500 dolarů. Podívejme se, zda je auto méně nesourodé než inzerát. Číst dál...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Vito K
    naMédium

    Jochen Rindt - jediný šampion Formule 1, jenž se své korunovace nedožil

    Před 1 rokem
    Závodit pro tým Lotus pod vedením Colina Chapmana znamenalo buďto zemřít, nebo se stát mistrem světa. Bohužel prvnímu rakouskému mistru světa královny motorsportu se v roce 1970 povedlo obojí.
     Komentáře
  • Petr Mucha
    naMédium

    Formule 1 očekává největší přestup. K Aston Martinu zřejmě zamíří Adrian Newey

    Před 1 rokem
    Největší přestupová bomba Formule 1 je na spadnutí. Nejlepší konstruktér, který kdy v F1 působil, se chystá opustit Red Bull, a zamíří nejspíš k Aston Martinu. Adrian Newey dokázal přivést na formulový Olymp téměř každý tým, kam přišel
     Komentáře
  • Jalopnik
    Zdroj v angličtině

    Toto jsou automobilky, které vyhrály Indy 500

    Před 1 rokem

    ·

    Oficiálně je květen, což znamená, že Indianapolis 500 je hned za rohem. Ikonický závod na otevřených kolech existuje už přes sto let a nejeví žádné známky zpomalení v dohledné době – a to má tu výhodu, že předvádí, jak drasticky se změnila automobilová krajina. Patnáct různých aut… Čtěte více...
    Chcete dostávat články z anglických zdrojů?
  • Aktuálně

    Hill se stal legendou. Sen o úspěchu vlastního týmu ukončila smrt v troskách letadla

    Před 1 rokem
    Před 95 lety se narodil Graham Hill, jediný držitel legendární motoristické trojkoruny. Synova triumfu v F1 se nedožil, zahynul při letecké havárii.
     Komentáře
  • Portál řidiče

    Nejlepší motor všech dob? Cosworth DFV

    Před 2 roky
    Není žádný jiný motor, který by stál za tolika vítězstvími ve Formuli 1 . Žádný jiný motor nepoháněl tolik závodních aut na různých tratích, závodech, v různých vozech. Cosworth DFV je totálně nejlepší agregát, který kdy byl postaven. Proč? Protože šel proti proudu.
     Komentáře
  • Frews

    Jak vznikaly názvy slavných (nejen) světových značek?

    Před 2 roky
    Vývoj světových značek mnohdy nabízí opravdu pozoruhodné příběhy, se kterými se pojí i samotný vznik jejich názvu. Pojďme na procházku světem, v němž leccos vypadá jako náhoda, ale vůbec tomu tak není.
     Komentáře
  • fDrive

    Došlo na další legendu. Caterham jde do elektřiny, a to s plnou parádou – Goodwood 2023

    Před 2 roky
    Caterham stále pokračuje ve výrobě oficiálních nástupců legendárního Lotusu Seven. Ultralehké a puristické roadstery patří k tomu nejzábavnějšímu, co lze koupit. Nyní se vydává cestou elektrifikace a jistých kompromisů.
     Komentáře
  • Garáž

    Caterham slaví 50: Odkaz Colina Chapmana stále rozdává řidičskou radost

    Před 2 roky
    Pořád platí, že nejlepší auto na okruh, je lehké a jednoduché. Nemusí mít ani kdovíjak výkonný motor, protože ta lehkost vás zrychlí nejen v zatáčkách, ale také na rovinkách. A jedním z nejlepších aut v této disciplíně je Caterham Seven – už pátou dekádu!
    Nabídka pro nadšence, stavebnice Caterhamu 160 se tříválcovým motorem Suzuki
    Nabídka pro nadšence, stavebnice Caterhamu 160 se tříválcovým motorem Suzuki
    Caterham Seven Blackbird s vysokootáčkovým motocyklovým čtyřválcem Honda 1100
    Pokus o nový typ Caterham 21 pro 21. století zákazníky neoslovil (prodáno jen 48 vozů)
    Pokus o nový typ Caterham 21 pro 21. století zákazníky neoslovil (prodáno jen 48 vozů)
    Caterham CT01 Renault formule 1 (Heikki Kovalainen na Hungaroringu 2012)
    Caterham CT05 Renault formule 1 (Kamui Kobayashi na Hungaroringu 2014)
    Caterham SP/300R, sportovní prototyp ze spolupráce s Lola Cars (2012)
    Caterham Brutus 750, prototyp terénního motocyklu se samočinnou převodovkou (2013)
    Caterham Brutus 750, prototyp terénního motocyklu se samočinnou převodovkou (2013)
    +
     Komentáře
  • CNN Prima News

    TEST: Alpine A110 R je na okruhu k pomilování, v běžném životě občas holka na zabití

    Před 2 roky
    Sportovní odnož Renaultu představila ultimativní upgrade svého jediného modelu A 110. Odlehčené kupé na okruhu i veřejných silnicích dokazuje, že alfou a omegou požitku ze sportovní jízdy je nízká hmotnost a vyvážený podvozek. Verze R stojí skoro o 900 000 Kč víc než druhé nejlepší provedení A 110 S.
     Komentáře
  • Autokult.cz - Auta nás baví

    8 min

    Podcast
    #83 Michal A Ondra - KEN BLOCK: Zajímavosti, jeho začátky a vrchol slávy! + další odpovědi

    Před 2 roky

    ·

    8 minut

    Ken Block byl pro svět automobilů velmi významnou osobností. Znáte ale jeho začátky? Jak vybudoval neskutečně známé značky? To a ještě mnohem více, se dozvíte z podcastu Michala a Ondry. A dáme si i další odpovědi na otázky vás, našich posluchačů a diváků.
     Komentáře
  • Garáž

    Stavěl nejrychlejší formule a nejzábavnější sporťáky. Jeho smrt byla stejně tajemná jako Elvisova

    Před 2 roky
    Právě dnes, 16. prosince, uplynulo čtyřicet let od náhlého odchodu Colina Chapmana z tohoto světa. Colin byl prvním konstruktérem Formule 1, jehož věhlas se vyrovnal Enzovi Ferrarimu. Začínali prakticky ve stejné době, Chapman sestrojil svůj první automobil v roce 1948 na základě populárního Austinu Seven. Oba také vyráběli nejen závodní vozy, ale i sportovní automobily pro silniční provoz. Jejich vozy patřily k nejúspěšnějším, vyhrávaly mistrovství světa Formule 1. Scuderia Ferrari i po smrti svého zakladatele úspěšně přežila, Team Lotus však po Chapmanově odchodu už nikdy titul mistra F1 nevyhrál a skončil. Výroba sportovních vozů Lotus Cars však po několikeré změně majitelů jede dál.
    Colin Chapman jako šéf týmu Lotus Formule 1 na Velké ceně Francie v Dijonu (1981)
    Chapman představuje Lotus 91 Formule 1 v sídle týmu Ketteringham Hall, jen tři kilometry od továrny v Hethelu (1982)
    Colin Chapman na okruhu v Dijonu hovoří s Françoisem Mazetem, bývalým jezdcem F1 a mágem sponzoringu
    Jim Clark dobyl na Lotusu 18 ve Formuli Junior první vítězství kombinace Lotus/Ford Cosworth (Goodwood 1960)
    Jim Clark dobyl na Lotusu 18 ve Formuli Junior první vítězství kombinace Lotus/Ford Cosworth (Goodwood 1960)
    Lotusy zářily nejprve ve Formuli Junior s litrovými motory Ford-Cosworth MAE, odvozenými ze čtyřválce osobního vozu Ford Anglia (1960)
    Jochen Rindt, zvaný Král Formule 2, vítězí v Crystal Palace 1964 (Lotus 32 Ford SCA)
    S nejúspěšnějším motorem Formule 1 Ford-Cosworth DFV: zleva Keith Duckworth, Graham Hill, Colin Chapman a Harley Copp (inženýr od Fordu)
    Jim Clark (Lotus 49) vyjel první vítězství motoru Ford-Cosworth DFV na Velké ceně Nizozemska 1967
    Po triumfu v nizozemském Zandvoortu 1967 zleva Keith Duckworth (spoluzakladatel Cosworthu), Colin Chapman a Jim Clark
    Mario Andretti (Lotus 79 Ford), mistr světa 1978 ve Formuli 1
    Elio de Angelis (Lotus 91) vyjel 150.vítězství motoru Ford-Cosworth DFV na Velké ceně Rakouska 1982
    Mario Andretti a Colin Chapman v boxech na Monze (1977)
    Emerson Fittipaldi s turbínou Lotus 56B na Velké ceně Itálie (1971)
    Turbíny v Indianapolisu 1968, zleva šéfové Andy Granatelli a Colin Chapman, ve vozech Parnelli Jones (STP Turbocar) a Jim Clark (Lotus 56)
    Colin Chapman při testu prvního Lotusu 49 na zkušební dráze v Hethelu (1967)
    Chapmanova manželka Hazel za volantem prvního Lotusu Mk. I (upravený Austin Seven) v roce 1948
    Team Lotus pro 24 h Le Mans 1956, s vozem číslo 32 jeli Colin Chapman a Američan Mackay Frazer, ale ve dvacáté hodině odpadli s poruchou motoru
    Lotus Europa, sportovní vůz nejprve s motorem Renault 16 pro export do Evropy, později s motorem Ford i pro britské klienty
    Lotus Europa, sportovní vůz nejprve s motorem Renault 16 pro export do Evropy, později s motorem Ford i pro britské klienty
    +
     Komentáře
  • Prima Zoom

    Konstruktér, jenž navždy změnil svět formule 1: Znáte Colina Chapmana?

    Před 2 roky
    Zakladatel automobilky Lotus udělal se svými lehkými monoposty díru do světa automobilových závodů. Jezdí se s nimi dodnes.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Tuning, veterány, formule. Autosalon v Essenu je mišmaš, kde si každý najde to své

    Před 2 roky
    Pět stovek vystavovatelů v devíti halách. Populární essenský autosalon i letos nabízí to nejzajímavější ze světa tuningu a závodních strojů.
     Komentáře
  • AutoŽivě

    Na český trh míří další čínský gigant. Majitel Volva nabízí bezkonkurenční cenu, nízkou spotřebu a bohatou výbavu

    Před 3 roky
    Inkoust na smlouvě s MG pomalu ještě ani nestačil zaschnout a do Česka už se řítí další čínský výrobce, a opět jeden z největších. A speciálně ceny vypadají více než zajímavě.
     Komentáře
  • Autobible

    Elektrické SUV Lotus Eletre jde proti tradicím značky. Nürburgring prý bude umět projet zcela autonomně

    Před 3 roky
    Top verze poskytuje 918 koní a pokoří stovku za skvělých 2,95 s. Maximální rychlost je 265 km/h, dojezd na úrovni 490 kilometrů.
     Komentáře
  • AutoForum

    Test ukázal drastický vliv hmotnosti na jízdní projev i spotřebu aut, je to facka do tváře elektromobilů

    Před 3 roky
    Že vyšší hmotnost autu neprospívá, ví v obecné rovině snad každý, v poslední době ale jako bychom na to zapomněli. Tento test to názorně ukazuje a připomíná, že elektrická revoluce postavená okolo půltunových baterek nemůže být ekologická už proto.
     Komentáře
  • CNN Prima News

    Alpine A110 je nejryzejším sporťákem na trhu. Brzy ho ale nahradí elektromobil

    Před 3 roky
    Bezmála po pěti letech výroby se na český trh začíná konečně oficiálně dovážet novodobá reinkarnace legendárního francouzského kupé Alpine A110. Pekelně rychlá rarita s motorem za sedadly dává řidiči víc radosti než mnohem dražší auta. Škoda, že s námi už asi nepobude moc dlouho.
     Komentáře
  • AutoŽivě

    Spekulant koupil zničený dům k renovaci. V polorozpadlé garáži objevil skutečný automobilový poklad

    Před 3 roky
    Jak pořídit levně klasické auto s vysokou hodnotou? V rámci nákupu polorozpadlé nemovitosti.
     Komentáře
  • Aktuálně

    Nestačí být rychlý, o titulu šampiona formule 1 rozhodne spolehlivost

    Před 3 roky
    Ve dvou ze šesti zatím odjetých Grand Prix formule 1 musel lídr závodu odstoupit kvůli poruše techniky. Spolehlivost se tak stává klíčovým faktorem.
     Komentáře
  • AutoForum

    Hybridy z hlediska spotřeby nefungují už ani na papíře, stačí je podrobit realističtějším testům

    Před 3 roky
    Iluze o reálně vyšší provozní efektivitě hybridních pohonů aut je jednou z největších absurdit posledních dekád. Zdálo se snadné udělat je aspoň tak, aby se úspornějšími být zdály, některým se ale zjevně nedaří ani to.
     Komentáře
  • Novinky

    Místo lehkých sporťáků elektrické SUV. Lotus Eletre oficiálně představen

    Před 3 roky
    Automobilka Lotus představila elektrické SUV Eletre. Vykročila tak zcela novým směrem.
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    Lotus Eletre
    +
     Komentáře
  • AutoForum

    Týmy F1 po letech opačných problémů trápí nadváha, v boji s ní sahají po extrémních opatřeních

    Před 3 roky
    Pro monoposty Formule 1 je stanovena mezní hmotnost, jde ale o hmotnost minimální, nikoli maximální. Týmy tak po léta musely své stroje dovažovat, aby nebyly příliš lehké, s novými pravidly ale řeší, jak se k minimální hmotnosti co nejvíce přiblížit shora.
     Komentáře
  • Automix

    Formule 1 vyjíždí na “velkých kolech”. Čeští designéři je prosazovali už dávno

    Před 3 roky
    Čtyři desítky let využívaly monoposty Formule 1 pneumatiky s velikostí třináct palců. Mnozí se nad tím podivovali. Už jen proto, že z estetického hlediska nebyly tyto “balony” zrovna pěkné.
     Komentáře
  • Autíčkář

    Sportovní Citroen zní jako protimluv. Tenhle se však divoké jízdy nebál

    Před 3 roky
    Málo známý automobil, který ukázal, že i automobilka zaměřená na komfort umí postavit sportovní vůz.
     Komentáře
  • Garáž

    Jak zvýšit maximální rychlost na Dakaru? Není to jen o koních

    Před 3 roky
    Když si Martin Prokop ve druhém dni letošní dakarské rally postěžoval, že jeho Fordu Raptor kategorie T1+ chybí maximální rychlost, nikdo netušil, že to bude problém v téměř každé etapě. Letošní pouštní maraton totiž připomíná spíš Formuli 1 než dálkovou rally a Shrek, jak autu všichni říkají, prostě na rovinkách nejede tak rychle, jak by si posádka přála. Takže co všechno se dá udělat, aby auto jelo rychleji?
     Komentáře
  • Garáž

    Lotus se loučí s celou érou – Elise, Exige i Evora končí

    Před 3 roky
    Britská továrna vyrábějící jedny z nejlehčích sportovních vozů na světě se definitivně loučí se zatím nejúspěšnějšími modely své historie a připravuje se na vstup do nové éry. Trojice modelů na stejné platformě pomohla se vznikem dalších sportovních aut i založením úspěšné „elektromobilky“ Tesla.
     Komentáře
  • AutoForum

    BMW zkouší tvrdit, že na hmotnosti u elektromobilů nezáleží, jeho vlastní data ukazují opak

    Před 4 roky
    Dá se pochopit, že k hmotnosti musíte jako automobilka zaujmout poněkud odlišný přístup, když víte, že se s ní nedá mnoho dělat. Přesto není pravdou, že by vysoký počet kil kompenzovalo jejich rozložení - mění to leda jejich vnímání.
     Komentáře
  • Garáž

    Českých pokusů o auto inspirované Lotusem Seven bylo několik. Jedním z nich je i Ferrat SAT-6, unikát existující v jediném exempláři

    Před 4 roky
    Lotus Seven byl úžasný sportovní model, který svou jednoduchou filosofií nadchl mnoho řidičů. Mnohem víc, než kolik vozů Colin Chapman vyrobil. Naštěstí existuje spousta replik a aut v tomto duchu – Caterham, Donkevoort nebo český Kaipan. A pak také v jediném exempláři tento Ferrat.
     Komentáře
  • Garáž

    Toyota 2000GT je nejdražší japonské auto všech dob

    Před 4 roky
    Byly doby, kdy japonské automobilové inženýrství nepatřilo mezi absolutní světovou špičku. V šedesátých letech se snažili prosadit na náročném americkém trhu a neměli to vůbec lehké. Zkusili tedy namísto nudných a málo výkonných sedanů převézt v kontejneru přes Pacifik něco úplně jiného – sportovní automobil. Toyota 2000GT byla výkladní skříní své značky a navždy jí už zůstane.
     Komentáře
  • Novinky

    Lotus vstupuje do elektrické éry s novou platformou. Chce se držet své filosofie

    Před 4 roky
    Lotus ukazuje lehkou platformu zvanou E-Sports, která bude od roku 2026 základem plně elektrických náhrad za sportovní kompaktní modely Elise, Exige a Evora.
     Komentáře
  • Garáž

    Porsche s příběhem, který by vydal na knihu? Tento závodní speciál z roku 1968

    Před 4 roky
    Klasická auta jsou v dnešní době nesmírně ceněná, a to nejen ta špičková, ale i ta relativně obyčejná. A pokud jde třeba o takové Porsche 911, je jasné, že si na něj sběratelé budou brousit zuby – nedejbože, pokud jde o závodní či okruhový speciál, případně nějakou omezenou sérii. A tento konkrétní kus je vlastně od každého trochu.
     Komentáře
  • Garáž

    Lotus se definitivně loučí se spalovacími motory, Emira je posledním modelem svého druhu

    Před 4 roky
    Přichází nová éra slavné britské automobilky specializující se na lehká sportovní auta. Lotus začátkem letošního roku oznámil ukončení výroby zastarávajících modelů Elise, Exige a Evora a jejich nahrazení jedinou novinkou – zcela novým Lotusem Emira, posledním Lotusem s tradičním spalovacím motorem.
     Komentáře
  • Novinky

    Emira bude posledním Lotusem se spalovacím motorem

    Před 4 roky
    Lotus prostřednictvím zatmaveného snímku přídě poutá na letošní novinku. Model Emira bude první zcela nový sériově vyráběný vůz této značky za posledních 12 let. Zároveň však znamená rozloučení se spalovacími motory.
     Komentáře
  • Garáž

    Za volantem tohoto krasavce seděli legendy Clark, Hill i Moss a teď je na prodej! Čím je tento světle zelený Lotus výjimečný?

    Před 4 roky
    Pokud jde o automobilové veterány s astronomickou hodnotou, tento bledě zelený Lotus 19 patří až do samotného nebe – jde totiž o zcela výjimečný závodní speciál, za jehož volantem se vystřídala závodnická esa své doby: Jim Clark, Graham Hill a Stirling Moss. Tak co, máte dost našetřeno?
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    Lotus 19
    +
     Komentáře
Reklama