Automobilky Volvo a Polestar důrazně apelují na Evropskou unii, aby neustupovala od plánovaného zákazu prodeje nových vozidel se spalovacími motory v roce 2035. Varují, že jakékoli oslabení regulace by zpomalilo přechod na elektromobily a nebezpečně nahrálo čínským konkurentům, kteří v inovacích nezpomalí.
Generální ředitel výrobce uvedl, že v jeho továrně v Ridgeville v Jižní Karolíně se bude vyrábět více vozů, aby se posílil prodej v Severní Americe a zmírnila dovozní cla.
Značka Volvo chtěla původně přejít na čistě elektrický pohon již do konce tohoto desetiletí, nyní se však zdá, že bude nabízet spalovací motory pravděpodobně až do konce příštího desetiletí.
Akcie švédské automobilky Volvo Cars zaznamenaly ve čtvrtek dramatický růst o více než 40 %, poté co společnost oznámila výsledky za třetí čtvrtletí, které výrazně překonaly očekávání analytiků.
Akcie automobilky Volvo Car letí ve čtvrtek dopoledne vzhůru o více než 30 procent. Za raketovým růstem stojí výrazně lepší hospodářské výsledky, než očekávali analytici.
Aktualizováno Marie Mannes STOCKHOLM (Reuters) – Společnost Volvo Cars ve čtvrtek navzdory clům a silné konkurenci překonala zisková očekávání za třetí čtvrtletí, protože rozsáhlé škrty přinesly rychlejší výsledky, než se očekávalo.
Unavují vás hybridy, které na elektřinu sotva dojedou na nákup a jejichž spalovací motor neustále ruší tichou jízdu? Volvo objevilo recept, jak to změnit. Ve svém americkém závodě chystá velké rodinné SUV s dojezdem, který vám vezme dech. Zapomeňte na kompromisy – tohle má být elektromobil bez strachu z vybité baterie.
Po žalobách majitelů a softwarovém fiasku přichází Volvo s radikálně přepracovaným EX90 pro rok 2026. Nová 800voltová architektura, výkonný čip Nvidia s 500 TOPS a bezplatný upgrade pro stávající majitele - dokáže druhý pokus napravit pošramocenou reputaci luxusního elektromobilu za 2 miliony korun?
Zatímco mnohé evropské automobilky zpomalují s přechodem na elektromobilitu a volají po přehodnocení evropských plánů ohledně spalovacích motorů, šéf značky Volvo je pevně přesvědčen, že budoucnost automobilového průmyslu bude elektrická.
Neříkáme, že to tak nemůže skutečně skončit, zvlášť pokud Evropa nebude schopna sundat prst ze spouště zbraně, kterou si „kropí” vlastní nohy. Ovšem stěží dokážeme představit lepší naplnění slov o tom, že koho chleba jíš…
Volvo zmenšuje svou nabídku vozů kombi o 50 % - místo dvou modelů bude od října nabízet jen jeden, model V60. V Česku je o stovky procent oblíbenější než větší V90, jehož výroba skončí.
Volvo přiznává alarmující množství softwarových chyb v elektromobilech EX90. Šéf společnosti Håkan Samuelsson varuje: "Úroveň byla nepřijatelná pro zákazníky." Obří investice 1,87 miliardy dolarů má zachránit reputaci švédské automobilky v létě 2025.
Automobilka Volvo Cars mění globální obchodní strategii. Kvůli americkým clům se pomyslně vrací do Evropy. Symbolickým počátkem nové epochy se stane Mnichovský autosalon.
Manažeři nadnárodních korporací napříč jednotlivými odvětvími musejí výrazně přepracovávat své dosavadní obchodní strategieMůže za to především rostoucí obchodní napětí způsobené celními opatřeními amerického prezidenta Donalda Trumpa a spolu s nimi i vysoká nepředvídatelnost nejen jeho budoucích politických rozhodnutíPro šéfy velkých automobilek i bank přitom není důležitý jen krátkodobý vývoj na trzích, ale především udržení konkurenceschopnosti v dlouhodobém horizontu V uplynulých desetiletích vládla světovému obchodu globalizace. Ta vedla k budování mezikontinentálních dodavatelských řetězců, díky nimž se výroba různých druhů zboží postupně přesouvala ze západních zemí do jihovýchodní Asie. Společnosti i spotřebitelé si na tento model zvykli a přizpůsobili se mu, přičemž až na období pandemie covidu k žádným větším problémům, jež by si vynutily provedení rozsáhlejších změn, de facto nedocházelo.
Volvo dlouho patřilo mezi automobilky, které elektrifikaci braly vážněji než většina konkurence. V roce 2021 švédská značka oznámila, že do konce desetiletí bude mít v nabídce výhradně elektromobily. Modely se spalovacími motory, případně hybridy, měly postupně z nabídky zcela zmizet. Jedním z mezníků měla být i výměna velkého SUV Volvo XC90 za čistě elektrické Volvo EX90. Realita však ukazuje, že trh s elektromobily se nevyvíjí tak rychle, jak automobilky očekávaly, takže mění plány.
Volvo patřilo mezi velké zastánce elektromobility, švédská automobilka dokonce patřila mezi první, které oznámily plán na plný přechod k elektrickým automobilům, a to do roku 2030. Jenže od té doby od původní strategie postupně ustupuje. Nyní je tu další takový krok, Volvo oznámilo, že přece jen postaví novou generaci XC90. Právě XC90 přitom podle původních […] The post Nové Volvo XC90 přece jen bude. Znamená to, že další značka odstupuje od elektromobility appeared first on ČSAKA.
Na pomalejší přechod k čistě elektrické mobilitě už reaguje i automobilka Volvo, která nakonec přistoupí k vývoji třetí generace populárního spalovacího SUV XC90. Stávající generace je na trhu již od roku 2015.
Automobilku Volvo Cars těžce postihla Trumpova celní válka proti Evropské unii a Číně. Právě v těchto dvou regionech totiž vyrábí auta, která se snaží exportovat. Už přesunula část produkce za Atlantik, avšak o pomoc s dalším opatřením žádá EU.
Akcie švédské automobilky Volvo ve čtvrtek prudce vzrostly o více než 10 % poté, co provozní zisk firmy za druhé čtvrtletí překonal očekávání analytiků, a to navzdory výraznému meziročnímu poklesu.
Výrobní závod automobilky Volvo Cars, který se již od roku 2023 uduje ve východoslovenských Košicích, bude produkovat kromě modelu s logem tradiční švédské značky rovněž vůz s označením Polestar.
Výrobní závod automobilky Volvo Cars, který se již od roku 2023 uduje ve východoslovenských Košicích, bude produkovat kromě modelu s logem tradiční švédské značky rovněž vůz s označením Polestar. Podle tiskové zprávy společnosti bude mít označení Polestar 7 a má se jednat o kompaktní SUV. Samozřejmě půjde o čistě elektrický vůz, který ve svých útrobách bude vozit techniku sdílenou s dalšími dvěma modely Volvo. Jedním z nich má být Volvo EX60. Zákazníci by se ho měli dočkat v roce 2028.
Polestar 7 se bude vyrábět v novém závodě Volvo Cars v Košicích, spuštění výroby se plánuje na rok 2028. Společný vývoj s Volvo Cars využije špičkové technologie koncernu Geely – včetně nové generace baterií a e-motorů.
Slavná švédská automobilka Volvo Cars se chystá na horší časy. Kvůli rostoucím nákladům, klesajícímu zájmu o elektromobily a chaosu kolem amerických cel se rozhodla propustit až 3000 zaměstnanců.
Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars v rámci restrukturalizace zruší 3000 pracovních míst, což odpovídá zhruba sedmi procentům jeho pracovní síly. Firma o tom v pondělí informovala v tiskové zprávě, podle které měla na konci loňského roku kolem 42 600 zaměstnanců na plný úvazek.
STOCKHOLM (Reuters) – Společnost Volvo Cars v pondělí oznámila, že v rámci restrukturalizace oznámené minulý měsíc zruší 3 000 míst, která z velké části připadají na administrativní pracovníky. K tomuto kroku došlo kvůli vysokým nákladů, slábnoucí poptávce po elektromobilech a obchodní nejistotě. Tento krok navazuje na nedávné snahy švédského výrobce automobilů oživit svou nízkou cenu akcií a podpořit poptávku po svých vozech prostřednictvím restrukturalizace části podniku a snížení nákladů. Generální ředitel Hakan Samuelsson, který byl nedávno znovu uveden do funkce, kterou zastával již celé desetiletí do roku 2022, představil v dubnu program, v rámci něhož dojde ke snížení nákladů o 18 miliard švédských korun (1,9 miliardy dolarů), včetně výrazného snížení počtu kancelářských pracovníků, kteří tvoří 40 % pracovní síly.
Švédská automobilka Volvo patřící čínskému koncernu Geely oznámila, že urychleně spustí úsporný program, který jí má ušetřit v přepočtu přes 40 miliard korun. Tradiční značce se totiž finančně vůbec nedaří.
Automobilka Volvo plánuje zdvojnásobení své výrobní kapacity ve Spojených státech v rámci snahy vypořádat se s Trumpovými cly. Jaká auta tam bude vyrábět, není zatím jasné.
Místopředseda finančního ředitele Fredrik Hansson převezme nejvyšší finanční pozici ve společnosti Volvo pouhý měsíc poté, co se Håkan Samuelsson znovu připojil ke společnosti Volvo jako CEO.
STOCKHOLM (Reuters) - Společnost Volvo Cars sídlící ve Švédsku ve čtvrtek oznámila, že s okamžitou platností jmenovala na pozici finančního ředitele (CFO) Fredrika Hanssona. Je to v poslední době již několikátá změna ve výkonném managementu tohoto výrobce aut. Minulý měsíc jmenovala společnost Volvo Cars překvapivě bývalého generálního ředitele Håkana Samuelssona do vedení skupiny na příští dva roky. Jedná se o období poznamenané rostoucím tlakem cel a nejistotou na trzích. Společnost Volvo Cars uvedla, že Hansson, který pracoval v roli zástupce finančního ředitele od roku 2023, ve čtvrtek nastoupil na pozici finančního ředitele a že Johan Ekdahl, který tento post zastával od roku 2022, společnost opouští.
Sedmimístné rodinné SUV Volvo EX90 získalo titul World Luxury Car díky svému komfortnímu a vytříbenému interiéru, vyspělým bezpečnostním technologiím a osobitému skandinávskému designu.
Porota byla složena z 96 novinářů z celého světa. Volvo EX90 bodovalo luxusní výbavou a tichem na palubě. V rámci hodnocení probíhaly rozsáhlé testovací jízdy.
Volvo Cars, které je kontrolováno čínským výrobcem aut Geely, bude potřebovat až dva roky na rozšíření své výroby aut v USA, aby se vyhnulo vysokým dovozním clům, řekl generální ředitel Hakan Samuelsson deníku Dagens Nyheter (DN) v pátek. Volvo Cars je jedním z nejvíce vystavených automobilek celním clům na auta amerického prezidenta Donalda Trumpa, protože dováží většinu svých hybridních a elektrických modelů z Evropy. Mluvčí Volva odmítl komentovat, když byl kontaktován agenturou Reuters.
Už tu vůbec nejde o pohony, ty jsou v tuto chvíli zcela druhotné a samy o sobě nic neřeší. Hakan Samuelsson vidí konec časů, kdy většina světa byla jedním velkým trhem. Pokud se tohle změní, vyžádá si to obrovskou míru přizpůsobivosti.
Nová vrcholná manažerka společnosti Volvo Cars uvedla ve čtvrtek, že společnost bude vyrábět více aut ve Spojených státech, zatímco bude zvyšovat své regionální úsilí, právě když vstoupilo v platnost 25% americké clo na globální automobily. Evropské společnosti se snaží najít řešení poté, co se 25% cla na zahraniční automobily prezidenta Donalda Trumpa stala účinnými a byla odhalena větší, než se očekávalo, zeď dovozních cel, která byla odhalena ve středu. Volvo Cars, které v neděli učinilo nečekané rozhodnutí nahradit svého generálního ředitele a vrátit bývalého výkonného ředitele Hakana Samuelssona do čela společnosti, se v poslední době potýká s problémy, přičemž cena jeho akcií klesla na rekordní minimum v důsledku zpomalení poptávky po elektromobilech a globální nejistoty.
Z čela automobilky Volvo Cars byl po třech letech překvapivě odstraněn generální ředitel Jim Rowan. Jeho místo dočasně zaujme jeho předchůdce Håkan Samuelsson, kterému je 74 let. Důvodem jsou prudce zhoršené hospodářské výsledky automobilky v posledních měsících.
Náhlé rozhodnutí společnosti Volvo Car jmenovat Hakana Samuelssona jejím generálním ředitelem staví tohoto veterána automobilového průmyslu zpět do čela řízení automobilky při proplouvání turbulencemi cel, které způsobil americký prezident Donald Trump, a při nejistém přechodu na elektrická auta, uvedli analytici a investoři. Samuelsson, který vedl švédského výrobce automobilů po deset let od roku 2012 do roku 2
Generální ředitel Volvo Cars Jim Rowan nečekaně končí ve své funkci po třech letech, a to navzdory historicky nejlepším tržbám a ziskům značky. Na jeho místo se dočasně vrací Håkan Samuelsson, který švédskou automobilku vedl už v minulosti a nyní přichází na dvouleté funkční období.
Samuelsson, 74 let, nahradí Jima Rowana, který odstoupí 31. března. Samuelsson bude sloužit dvouleté funkční období, zatímco skupina připravuje jmenování dlouhodobého nástupce, uvedla v neděli v prohlášení. Odchod Rowana přichází jen asi tři roky po jeho jmenování v lednu 2022, které následovalo po uvedení Volva na stockholmskou burzu v roce 2021.
Sedany a kombi značky Volvo, které mají označení S a V, automobilka chce nahradit novými generacemi. Pravděpodobně ale tato auta ve jménu snižování odporu vzduchu budou méně hranatá.
Švédská automobilka Volvo Cars a výrobce baterií Northvolt v pátek oznámili své plány na otevření společného výzkumného centra zaměřeného na vývoj a výrobu akumulátorových článků a baterií. Výstavba centra má je jednou z částí přibližně 74 miliardové investice do výzkumu baterií pro budoucí elektromobily. Výzkumné centrum má být otevřeno již příští rok.
Generální ředitel automobilky Volvo Cars Håkan Samuelsson se dnes na summitu OSN o změně klimatu COP26 připojí k průmyslovým lídrům a vládním představitelům při podepsání Glasgowské deklarace o nulových emisích osobních a nákladních automobilů.
Šéf společnosti Volvo Håkan Samuelsson potvrdil, že všechny budoucí elektrické modely od švédské automobilky ponesou jména, nikoli jen označení písmeny a čísly. Společnost tak upustí od své tradiční koncepce.
Příští generace elektrických vozidel od Volva dostane bezpečnostní laserovou technologii zvanou LiDar a také superpočítač s umělou inteligencí. To vše k vylepšení asistenčních systémů a autonomního řízení. Prvním takovým by měl být elektrický nástupce SUV XC90.
Bateriový elektromobil, který představí automobilka Volvo v příštím roce, a který se stane nástupcem současné vlajkové lodi XC 90, dostane množství nejmodernějších senzorů a rovněž technologii Lidar. Toto zařízení od společnosti Luminar vysílá neustále laserové paprvky ke skenování okolí vozidla. Elektronika pak vyhodnocuje vzdálenost od jednotlivých oblastí a podle toho upozorňuje na hrozící nebezpečí. Ať již lidské řidiče nebo v budoucnosti umělou inteligenci. Právě počítač pro autonomní řízení bude také od samého počátku do tohoto vozu zabudováván.
Švédské firmy Volvo a Northvolt se spojí pro udržitelnou výrobu baterií do elektromobilů v nové továrně, která zaměstná až tři tisíce lidí. Prvním autem, které nové baterie dostane, bude nástupce SUV XC60.
Hned několik důležitých novinek oznámili nejvyšší představitelé automobilky Volvo. Zřejmě nejdůležitější z nich je oficiální výrok o definitivním ukončení výroby vozů využívajících spalovací motor do roku 2030.
Volvo se chce na své domácí půdě, ve švédském městě Göteborg, podílet na vytvoření klimaticky neutrální zóny. Druhé největší švédské město s počtem obyvatel přes půl milionu lidí má být vzorem pro další metropole.