Muzeum automobilky Mercedes-Benz je doslova našlapané nádhernými auty, která dokreslují historii automobilu jako takového. Reportáž ale musíme začít na poněkud netradičním místě – u koně.
Britská automobilka Aston Martin představila zdravotnický vůz pro novou sezonu seriálu Formule 1. Kupé Vantage doprovodí znovu SUV DBX, ovšem nyní v ostřejší variantě DBX707.
Vozy značky Mercedes-Benz se u tuningové firmy Mansory vždy těšily velké oblibě. Úpravce se sídlem v bavorské obci Brand se tentokrát podíval na zoubek takzvanému Geländewagenu, tedy ikonické třídě G. Výsledek je dle očekávání dost exkluzivní a okázalý.
Mercedes-Benz slaví významný výrobní milník – z linky v Sindelfingenu na jihu Německa sjel začátkem února Mercedes s pořadovým číslem 22 000 000. Tato pro automobilku historicky významná továrna byla založena před více než 100 lety a dnes tu vyrábí jedny ze svých nejluxusnějších modelů.
Příští generace ostrého sedanu Mercedes-AMG E 63 údajně přijde o spalovací osmiválcový motor. Stejně jako u menší třídy C 63 jej má pod kapotou nahradit plug-in hybridní systém složený z řadového šestiválce a elektromotoru. Zatím nepotvrzenou informaci přináší web Autocar s odvoláním na své zdroje uvnitř automobilky.
Druhá generace třídy CLA od Mercedesu s rokem 2023 vstupuje do druhé poloviny svého funkčního období, a tak výrobce přišel s několika málo úpravami. Změny jsou estetické, ale i technické.
Žebříčků nejlepších aut se vždy objevuje celá řada a jeden takový má i nejznámější motoristický novinář Jeremy Clarkson, který strávil další rok za volanty nejnovějších aut, a může proto vesele srovnávat. Takže která auta se mu líbila nejvíc a které nejméně?
Mercedes-Benz CLS je na světě už skoro dvě dekády a pořád si zachovává své charakteristické rysy. Nejnovější pokračovatel s nejsilnější motorizací přitom ukazuje, že tato značka je hlavně o luxusu a technickém pokroku.
Německá automobilka Mercedes-AMG oficiálně představuje limitovanou edici modelu SL 63 s názvem Motorsport Collectors Edition, která odkazuje na poslední, nutno podotknout nijak zvlášť úspěšnou, sezonu formule 1.
Extrémně uhlazený aerodynamický profil, dlouhatánský rozvor a dva silné elektromotory. Tohle je náznak budoucnosti elektrických Mercedesů AMG, ale podle všeho je to jen začátek. Mercedes-AMG EQE 43 4Matic je totiž pouhý základní model současné řady.
Extrémně uhlazený aerodynamický profil, dlouhatánský rozvor a dva silné elektromotory. Tohle je náznak budoucnosti elektrických Mercedesů AMG, ale podle všeho je to jen začátek. Mercedes-AMG EQE 43 4Matic je totiž pouhý základní model současné řady.
Příští generace Mercedesu-AMG GT, která se má odhalit v roce 2023, by mohla ve vrcholné plug-in hybridní variantě mít téměř patnáct stovek newtonmetrů. Přibudou jí také dvě sedačky a aktivní odpružení včetně příčných stabilizátorů.
Třída S hrála pro značku Mercedes-AMG vždy důležitou roli. Zakladatelé značky AMG dokazovali již před více než 50 lety, jak proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz. Značka vysokovýkonných a sportovních vozů z Affalterbachu vytyčila závodním vozem Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971 svůj první zásadní milník.
Drsná verze luxusní limuzíny od Mercedesu si zachovala svůj osmiválec, ale přidává k němu špičkový hybridní systém. A pozor, ačkoli v tomto případě o úspornou jízdu v první řadě nejde, tohle auto umí jezdit čistě elektricky, sportovně, ale i extrémně pohodlně.
Vrchol Mercedesu-Benz třídy S nabízí ohromující výkony a neskutečné zrychlení navzdory velmi vysoké hmotnosti. Špičková je také technická i elektronická výbava, ovšem nic jiného se od AMG-verze tříd S očekávat nedá.
Vrchol Mercedesu-Benz třídy S nabízí ohromující výkony a neskutečné zrychlení navzdory velmi vysoké hmotnosti. Špičková je také technická i elektronická výbava, ovšem nic jiného se od AMG-verze tříd S očekávat nedá.
Nová éra nejsilnějších Mercedesů od AMG je tady a přináší s sebou rychlé elektromobily se zdrcujícím výkonem i solidním dojezdem. Elegantní elektrické kompaktní EQE je menším sourozencem vlajkové limuzíny EQS a představuje luxus i charakteristické vlastnosti, na než jsme u vozů sportovní divize z Affalterbachu zvyklí.
Bývalý závodník Michael Schumacher kdysi řekl: „Rekordy jsou od toho, aby se překonávaly.“ Kromě toho, že jemu samotnému nedělá problém přijmout, že jeho rekordy jednou budou překonány, udeřil také hřebíček na hlavičku. Každý rekord bude dříve, nebo později překonán. A zrovna na Nürburgringu jich za poslední dobu padlo hned několik.
Mercedes se s vozem AMG One vydal na trať Nürburgring-Nordschleife, kde navzdory nepříliš ideálním podmínkám stanovil nový rekord pro sériové vozy. Řidič Maro Engel zajel na trati dlouhé 20,832 km čas 6:35,183, přičemž plně využil techniku odvozenou od F1 a hybridní pohonné ústrojí.
Mercedes-Benz svou reputaci staví na pilířích jako prestiž, komfort, image, luxus a pohodlí – a v těchto zajetých kolejích nepochybně bude pokračovat i zbrusu nový typ EQE SUV. Menší sourozenec nám už dobře známého EQS SUV bude nabízet hned tři „civilní“ motorizace a k nim nadupanou verzi AMG!
Současná čtvrtá generace Mercedesu třídy A a třetí generace třídy B přišly na trh jen chvíli po sobě (v letech 2018, respektive 2019). Automobilka se ale rozhodla šetřit čas, a tak představení faceliftů obou modelů spojila.
Nová generace stuttgartského supersedanu oproti svému předchůdci posílila. Kupodivu to není navzdory hybridnímu pohonnému ústrojí, ale právě díky němu – což je také jeden z důvodů, proč si novinka vystačí pouze se čtyřválcem, tedy nejmenším motorem, který jsme kdy v typu C63 viděli.
Pod kapotou má sice „jen“ čtyřválec, ale ten je sám o sobě nejvýkonnější na světě. Celkové parametry plug-in hybridního ústrojí jsou dechberoucí nejen mezi kompaktními supersedany či superkombíky. Přivítejte nový Mercedes-AMG C 63.
Zasvěcení si jistě pamatují Mercedes 4×4 „na druhou“. Šlo o speciální verzi typu „Geländewagen“ z Affalterbachu, která se vyráběla mezi lety 2015 a 2017 a šlo v podstatě o jakési rozloučení s předešlou generací W463, která byla ve výrobě od roku 1990. Tehdy jsme si mysleli, že automobilka Mercedes-Benz už nic podobně šíleného nevyrobí. Mýlili jsme se…
Značka AMG, která před 55 lety vznikla jako garážový úpravce sériových Mercedesů, získává v hierarchii struktur německé prémiové značky stále důležitější roli. Řadu jejích současných modelů jsme mohli vyzkoušet na prezentaci na jižní Moravě.
V posledních dnech se vyrojila spousta konceptů i sériových supersportů. Novou inkarnaci legendárního filmového auta ze série Návrat do budoucnosti představil DeLorean, zatím pouze "na papíře". Hmatatelnější obrysy mají vrcholné modely automobilek s lepším zázemím, Mercedes-AMG, Pagani a Maserati.
Sportovní divize automobilky Mercedes světu slíbila supersport s technologií z monopostů Formule 1. A svět se dočkal. Placka plná aerodynamických výdechů, průduchů a dalších vymožeností se chlubí kombinovaným výkonem přes 1 000 koní a pohonem všech kol.
Už o tomto víkendu se na motoristické slavnosti Legendy uskuteční česká premiéra nového Mercedesu-AMG SL a my jsme dostali exkluzivní příležitost se s ním svézt jako vůbec první novináři v Česku. I když jsme slíbili, že se k „syrovému“ roadsteru budeme chovat s respektem a jezdit s ním v klidu, užili jsme si s ním parádní den a poznali jeho návrat ke sportovní tradici.
Výkonné elektromobily se pomalu, ale jistě rozpínají napříč celým automobilovým trhem – důkazem budiž třeba takové Porsche Taycan, které se těší poměrně velké oblibě. Ve skutečnosti je právě Taycan důvodem, proč automobilka Mercedes-Benz vyvíjí svůj elektrický supersedan pod taktovkou elitní divize AMG.
Mercedes třídy G je tak trochu třída sama pro sebe. Gčka původně vznikla jako „Geländewagen“, tedy ryze terénní vůz. Dnes už je z něj však do určité míry stylovka a účinný protilék na dnešní rádoby „terénní“ SUV, a i přesto, že od roku 1979 prošel spíše postupnou evolucí než revolucí, má stále své oddané příznivce – nebo možná právě proto.
Kvalitní výuka nejmodernějších technologií ve školách zaostává, ale jaké je řešení? Rapper will.i.am využil partnerství s Mercedesem-AMG a vytvořil unikátní projekt will.i.AMG, jehož prodejem zafinancuje rozvoj výuky vědeckých, technických, matematických a uměleckých oborů v amerických školách. Podporuje vše, co pomáhá vývoji nových aut.
S novou generací třídy C představuje Mercedes i novou generaci „poloostrého“ modelu C43 vyvinutého společně se sportovní divizí AMG. Dobrou zprávou je, že je nyní ještě výkonnější. Tou špatnou je pak to, že přišel o dva válce…
Sportovní divize AMG automobilky Mercedes aplikuje další a další „upomínkové předměty“ na své modely v rámci oslav 55. výročí od založení AMG. Nejnovější limitované edice se dočkal vůz Mercedes-AMG A 35, potažmo Mercedes-AMG CLA 35. Součástí je speciální lak, decentní polepy, nový design litých kol a exkluzivní čalounění interiéru.
Okouzlil vás nejnovější Mercedes-AMG SL, ale osmiválce jsou pro vás příliš drahé? Inženýři z AMG znovu sáhli po nadupaném čtyřválci a použili jej v nové základní verzi nejslavnějšího roadsteru značky. S elektrickým turbem z Formule 1, 48voltovým mild-hybridem a hravějšími jízdními vlastnostmi bude zajímavou a zábavnou levnější volbou.
Mercedesy s přídomkem AMG patří už více než půlstoletí k tomu nejvytříbenějšímu náčiní z Affalterbachu – konkrétně je to padesát pět let, abychom byli přesní, a tak oslavy probíhají ve velkém stylu. Nejvíce z nich přirozeně těží zákazníci – jedním z těchto výročních „darů“ je i speciální limitovaná edice jejich sporťáku Mercedes-AMG GT.
Pokud jste si čistě náhodou objednali Mercedes-AMG G63, pak zaprvé gratulujeme. Zadruhé ale možná lidově řečeno „utřete nos“, neboť speciální verze a výroční edice přece jen většinou drží cenu o něco lépe. Jednu takovou edici právě lidé z divize AMG představili pro jejich posílenou třídu G – přivítejte Mercedes-AMG G63 Edition 55.
Ambice značky Mercedes-AMG nabízet zákazníkům nejvyšší možnou individualitu a exkluzivitu umocňují mimořádně vytříbené detaily výbavy. Zákazníci mohou jubilejní model objednávat až do října 2022. Další narozeninová překvapení budou následovat v nadcházejících měsících.
Ti Němci! Vyrábí úžasné stroje a moc dobře to vědí, v rámci faceliftu tak nabízí hladovým zákazníkům jen neznatelné změny, stejný (ale bohatě dostatečný) výkon a pár nových barev. Jako například u tohoto univerzálu z Affalterbachu.
O dvorním úpravci značky Mercedes-Benz jsme patrně všichni slyšeli – k hlavním charakteristickým znakům Brabusu patří exkluzivita a brutální výkon. Bylo tedy jen otázkou času, než se tato banda šílenců vrhne také na drtivě rychlý Mercedes-AMG E63. Výsledkem jsou výkony supersportu v praktickém a pohodlném balení.
Zájemci mohou již nyní objednávat první dva nové elektromobily Mercedes-Benz EQE: EQE 350+ a Mercedes‑AMG EQE 43 4MATIC. Ceny začínají od 1 960 200 Kč, resp. 2 722 500 Kč.
Letošní sezona Formule 1 se rychle blíží a Mercedes-Benz krátce před zahájením představuje dva pomocníky z dílen divize AMG, kteří budou pomáhat organizátorům s dodržováním pravidel a zajišťováním bezpečnosti na závodních tratích. Doufáme, že zejména zdravotnický „medical car“ v letošních závodech nebude moc potřeba.
Občas se mezi vozy zastupující konzervativní šeď a nudnou každodenní praktičnost objeví výjimečné modely, i když i ty můžou na první podle splynout s okolím. Takovým vozům se mezi zasvěcenými často říká „sleepery“ a rodí se právě ve chvílích, kdy inženýrům (v tom nejlepším slova smyslu) dočista přeskočí.
Lewis Hamilton přiznal, že po posledním závodě sezóny 2021 to nebylo pro něj jednoduché. Sedminásobný šampion přišel ve finále sezony v Abú Zabí o rekordní osmý titul mistra světa po kontroverzním rozhodnutí bývalého ředitele závodu Michaela Masiho, informuje web Top Gear.
Zbrusu nový Mercedes-AMG SL se ani nestačil pořádně rozkoukat a už se na něm „vyřádil“ první úpravce – v tomto případě německá společnost Manhart Performance. Úpravy zahrnují pochopitelně zvýšený výkon, mimo to však došlo na nějaké ty kosmetické změny a překvapivě také na úpravu podvozku.
Rychlé rodinné auto je snem mnohých. Vyřčení této fráze nutně vede k myšlenkám na vozy jako Audi RS6, které i ojeté přijdou na miliony. Jak je ale vidno, dobře uvařit lze i s mnohem skromnějšími ingrediencemi. (Petr Miler)
Německá sportovní divize Mercedes-AMG pokračuje v elektrické ofenzívě a představuje další bateriový elektromobil, vycházející z čistě elektrického sedanu Mercedes-Benz EQE. Ten v novém výkonnějším provedení slibuje solidní jízdní výkony i vylepšené jízdní vlastnosti, avšak za cenu kratšího dojezdu na jedno nabití.
Je lákavé vměstnat do titulku chytlavá slova, která ujišťují, že na vybraných autech neproděláte nebo že jsou dokonce skvělou investicí. Pravda je taková, že pokud nechcete s auty aktivně obchodovat, chcete si spíš užívat a bavit se za volantem, kupujte podle svého srdce. Já to tak dělám už léta a raději i sám před sebou schovávám účty za servis mých plechových miláčků. Když však koupíte vůz na jeho cenovém dně, získáte krásný bonus navíc.
I špičkoví závodní jezdci tu a tam potřebují normální auto. A jelikož v životě Michaela Schumachera hrála rodina vždy velkou roli, je pochopitelné, že se mu občas mohlo hodit i prostorné a pohodlné kombi. A vzhledem k tomu, že v roce 2010 oprášil závodnickou helmu, dostal tehdy darem od stáje Mercedes velmi slušný rodinný dostavník…
Souboj titánů, tak by šlo nazvat následující porovnání, v němž se utká ruský vlajkový matador UAZ Patriot s automatickou převodovkou a německý inženýrský vrchol v hávu terénně-sportovního off-roadu Mercedes-AMG G 63. Tušíte, kdo vyhraje? A víte, co mají tato auta společného a v čem jsou si až neuvěřitelně moc podobná? Zadržte tedy dech, bláto bude lítat vzduchem…
Roadster s označením SL má být prodáván pouze jako Mercedes-AMG; odpovídajícím způsobem se zatím představil pouze s čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem. Největšími novinkami jsou čtyřkolka ve standardu a natáčení zadních kol.
Tradice je pro Mercedes-Benz klíčová, ale německá značka s trojcípou hvězdou se nikdy nebála ji spojit s nejmodernějšími technologiemi, což platí také pro netrpělivě očekávaný nový model – nástupce v legendární modelové řadě sportovních roadsterů Sport Leicht. Nový Mercedes SL se konečně oficiálně představuje, a to výhradně se jménem divize AMG a spoustou prvenství.
Roadster s označením SL má být prodáván pouze jako Mercedes-AMG; odpovídajícím způsobem se zatím představil pouze s čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem. Největšími novinkami jsou čtyřkolka ve standardu a natáčení zadních kol.
Vyhlášený a výstřední (a vlastně i vyhlášený svou výstředností) úpravce Mercedesů, firma Brabus, se opět překonala. Tentokrát oznámila výrobu 25 „nejrychlejších silničních SUV světa“, jak sama tvrdí, založených na AMG verzi Mercedesu GLE Coupé. To už jim vážně přeskočilo?!
Studio Playground Games se pochlubilo prvním seznamem vozů, které si užijí hráči závodů Forza Horizon 5 při vydání. Seznam obsahuje více než 400 automobilů. V dalších týdnech bude rozšířen.
Limuzína EQS od AMG, elektrické „Géčko“, koncept luxusního SUV od Maybachu, elektrická třída E a sedmimístný rodinný crossover – to je pětice nových elektromobilů, kterou Mercedes-Benz prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Mnichově. Co každý z nich umí a jak daleko jsou od sériové výroby?
Když se řekne sportovní auto, jaký vůz si vybavíte? Subaru, bavorák, mercedes, lexus, ferrari, lambo, porsche…? Menu je natolik obsáhlé, že by z něj i šéfkuchaři Zdeňku Pohlreichovi narostly hrůzou vlasy. Vzali jsme tedy tuhle velkou oktany nadopovanou pizzu a rozdělili ji na tři rovné díly, abychom vám demonstrovali základní všeobecné rozdíly mezi sporťáky.