Před 5 měsíci
Majitelé nákladních lodí jsou po izraelských útocích na Írán mimořádně obezřetní a někteří se Rudému moři a Perskému zálivu vyhýbajíHormuzský průliv, který spojuje Perský záliv s Arabským mořem, je klíčovým uzlem jak pro světový obchod s ropou, tak pro kontejnerovou přepravuPřípadné omezení lodní dopravy ve strategické úžině má potenciál zásadně narušit globální obchod. Výpadky v provozu, přetížení přístavů a případný růst cen ropy mohou vést k prudkému nárůstu nákladů Globální námořní doprava opět čelí nejistotě. Po izraelském útoku na Írán se Hormuzský průliv, kudy denně proudí 20 milionů barelů ropy a ropných produktů, ocitl v centru rostoucího geopolitického napětí. Přestože tato strategická úžina, která je široká 55 až 95 kilometrů a spojuje Perský záliv s Arabským mořem, zůstává otevřená, rejdařské společnosti začínají postupně přehodnocovat trasy a aktivují krizové plány.