Zavřít
Nabíjení

Nabíjení

Nejnovější články na Seznamu na téma Nabíjení
  • Zdopravy

    Seriál: Jak vyzrát na dojezdovou tíseň? Už brzy na ni budeme jen s úsměvem vzpomínat

    Před 1 hodinou
    Diskuzím o elektromobilitě dominuje téma dojezdu. Je tzv. dojezdová tíseň oprávněná, nebo je to jen zbytečný strach?
     Komentáře
  • EV Magazin

    Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl

    Před 1 dnem
    Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i pro elektromobily. Výzkumný ústav Empa v novém projektu prokázal, že bezdrátové nabíjení může být překvapivě efektivní i v zimě. Sice stále nepřekoná klasický kabel, který drží účinnost okolo 95 %, ale s nově naměřenými 90 % se misky vah naklánějí na stranu komfortu. Je tohle budoucnost domácího nabíjení?
     Komentáře
  • fDrive

    Tesla chystá další hromadu Superchargerů v ČR. Víme, kde je najdete

    Před 4 dny
    Supercharger se staví například u pražských Čakovic či Zličína. Jeden ze Superchargerů se chystá také v Karlových Varech. Samozřejmostí je i významný nárůst nabíjecích míst různě po Evropě.
     Komentáře
  • MobilMania

    Konec nesmyslných závodů v rychlém nabíjení. Xiaomi vyměnilo vysoký výkon za delší životnost akumulátoru

    Před 4 dny
    Křemíkové baterie s jedním článkem nesnesou bezpečně extrémní proudy. Jemné konektory na základní desce by se při vyšším výkonu roztavily. Přísná legislativa Evropské unie nově vyžaduje výrazně delší životnost všech baterií.
  • EV Magazin

    Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma

    Před 5 dny
    Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny levněji než dosud. Nový tarif Platinum za měsíční paušál 300 korun přináší nejen nejnižší ceny v historii sítě, ale jako bonus i asistenční služby. Vyplatí se už při relativně nízkém objemu nabíjení: stačí 15 kWh měsíčně na UFC stanicích a jste v plusu.
     Komentáře
  • inSmart

    Bleskové nabíjení elektromobilu za 11 Kč? PRE Charge Platinum je nový nabíjecí tarif s asistenčními službami v ceně

    Před 5 dny
    Za měsíční paušál 300 korun nabízí elektromobilistům nejnižší ceny v síti PRE POINT a jako bonus přibaluje asistenční služby. Rychlonabíjení na ultrarychlých stanicích tak startuje už na 11 Kč za kilowatthodinu, což už je velmi atraktivní nabídka. Pražská energetika spouští od 1. prosince 2025 nový prémiový tarif PRE Charge Platinum. PRE POINT dlouhodobě buduje nejhustší síť dobíjecích stanic v Praze a rozšiřuje pokrytí i mimo hlavní město. Nový tarif si klade za cíl přilákat náročnější zákazníky, kteří pravidelně využívají rychlonabíjení a ocení asistenci v ceně. Co přináší PRE Charge Platinum Základem nového tarifu je snížení cen na všech typech konektorů.
     Komentáře
  • Mobify

    Nikdy nepoužívejte USB porty k nabíjení telefonu na letišti, v letadle ani v hotelu. Může to být nejdražší chyba vašeho života

    Před 7 dny
    Veřejné USB porty, třeba na letištích nebo v hotelích, mohou být upravené útočníky tak, aby přes kabel do telefonu nainstalovaly malware. Poté vás to může stát data, případně i peníze.
     Komentáře
  • Novinky

    Vietnamská automobilka VinFast čelí žalobě kvůli extrémně pomalému nabíjení elektromobilu

    Před 8 dny
    Automobilka VinFast čelí ve Spojených státech žalobě. Elektromobil VF 8 podle uživatelů nabíjí střídavým proudem méně než třetinovým výkonem, než je deklarováno.
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    VinFast VF 8
    +
     Komentáře
  • PressMob

    Připravte se na zimu: sezona powerbank je tu

    Před 8 dny
    Připravte se na zimu: sezona powerbank je tu
     Komentáře
  • Fonetech

    Do obyčejného smartphonu narvou baterku s obří kapacitou. Výdrž bude brát dech

    Před 9 dny
    Řada uživatelů si stěžuje, že jim nabitý chytrý telefon vydrží stěží jeden den. To však nebude případ nových smartphonů, které dorazí příští rok.
     Komentáře
  • Žádný špeky

    Bez téhle powerbanky bych dostal padáka! Trust Redoh XXL recenze

    Před 9 dny
    Většina powerbank zvládne telefon jednou, možná dvakrát. Tahle ale drží úplně jiný rytmus. Trust Redoh XXL s kapacitou 50 000 mAh se ukázala jako spolehlivá rezerva v kempu, na cestách i při výpadku proudu. A hlavně nejde o žádnou nafouknutou marketingovou cifru.
     Komentáře
  • MobilMania

    Křemíkové baterie v mobilech nám teprve ukážou. Kapacity vzrostou až na 15 000 mAh, výdrž bude několik dní

    Před 9 dny
    Čínští výrobci testují prototypy baterií s obří kapacitou 15 000 mAh. Akumulátor s kapacitou 12 000 mAh již míří do masové výroby. Apple a Samsung v nasazení nových technologií zaostávají za čínskou konkurencí.
  • fDrive

    Jak nabíjet firemní elektromobil doma a nechat si náklady proplatit? – Rozhovor ohledně chytrého kabelu ČEZ futurego

    Před 10 dny
    Nabíjení služebního elektromobilu doma je jednoduché. Díky úhradové vyhlášce je stanovena i cena elektřiny k proplacení zaměstnanci. Snadným řešením pro firmy měřící spotřebovanou energii je chytrý kabel ČEZ futurego, kterého se rozhovor týká. V rozhovoru najdete i další praktické tipy pro fungování s firemním elektromobilem.
     Komentáře
  • Události247

    Jednoduchý trik prodlouží výdrž baterky telefonu o 40 %. Stačí vypnout nevyužívané aplikace

    Před 11 dny
    Chcete, aby vám baterie na telefonu vydržela pokud možno co nejdéle? Pak se držte jednoduchých triků a rychlost jejího vybíjení se znatelně sníží.
     Komentáře
  • Fonetech

    Jaký bude Galaxy S26? Samsung zvětší baterii a zrychlí nabíjení

    Před 12 dny
    Samsung v únoru nadcházejícího roku přivede na svět řadu Galaxy S26 a ani tentokrát se jihokorejskému výrobci nepodařilo zabránit informačním únikům.
     Komentáře
  • Mobify

    Odborník vysvětlil, kolik zbytečně platíte, když necháváte nabíječky neustále zapojené v zásuvce

    Před 14 dny
    Myslíte si, že je levné nechávat nabíječky stále zapojené? Odborník vysvětlil rizika, promluvil o spotřebě energie a dal tipy, jak chránit zařízení i domácnost.
     Komentáře
  • Auto

    EU financuje stavbu nabíječek s megawattovým výkonem. Česku to moc nepomůže

    Před 15 dny
    Evropská komise rozdělí více než 600 milionů eur, tedy zhruba 14,5 miliardy korun, na novou infrastrukturu pro alternativní pohony. Vzniknou tisíce rychlonabíječek, vodíkové plničky i elektrifikovaná letiště a přístavy napříč EU. V aktuálním balíku však není jediný projekt přímo pro Českou republiku.
     Komentáře
  • fDrive

    Nabíjení rychlé jako tankování poprvé v Česku! BYD ukázal 1MW výkon

    Před 15 dny
    BYD naživo na pražském e-Salonu ukázal reálné nabíjení výkonem více než 1000 kW, tedy 1 MW. Demonstračním vozem byl BYD Atto 8. Na trh toto řešení dorazí koncem roku 2026.
     Komentáře
  • EV Magazin

    Tesla Supercharger v Česku: Hlasování otevírá nové možnosti. O přízeň bojují Vary, Znojmo i Tábor

    Před 16 dny
    Minulé hlasování přineslo vytouženou stanici do Svitav, nyní má česká komunita další šanci vzít plánování do vlastních rukou. Tesla spustila novou vlnu ankety, ve které mohou řidiči přímo rozhodnout o výstavbě klíčové infrastruktury. Podívejte se, které lokality jsou aktuálně ve hře a proč může právě váš hlas zaplnit problematická bílá místa na mapě republiky.
     Komentáře
  • Fonetech

    Cenově dostupný Samsung Galaxy A57 překoná svou výbavou špičkový Galaxy S26

    Před 16 dny
    Novinky S26, S26+ a S26 Ultra by měly být představeny na konci ledna. Nesmíme však zapomínat ani na novou generaci série Galaxy A a především model Galaxy A57.
     Komentáře
  • AutoRevue

    Elektrické Porsche Cayenne se konečně představuje. Má až 1156 koní, indukční nabíjení a utáhne 3,5 tuny

    Před 16 dny
    Vše potřebné pro zábavu i rodinu, spousta digitálních kouzel, rychlé nabíjení. Stane se z něj hit?.
  • Recenze elektromobilů

    Volkswagen Passat eHybrid v testu: úspora, komfort a výkon

    Před 16 dny
    Je to už pár let, co jste zde mohli vidět test plug-in hybridu. Možná jste si tehdy kladli otázku, proč jsem další plug-in hybridy netestoval. Důvod byl jednoduchý – oproti elektromobilům mi z hlediska pořizovací ceny a nákladů na servis nedávaly smysl. Když nás však oslovil Volkswagen s nabídkou otestovat plug-in hybridní variantu modelu Passat s karoserií Variant, Petr tuto výzvu přijal. Jedná se o devátou generaci tohoto německého manažerského bestselleru. Testovaný vůz byl ve výbavě R-Line People. Pod kapotou mu bije benzinový čtyřválec 1.5 TSI EVO eHybrid s výkonem 200 kW (272 koní) a točivým momentem 400 Nm. Pohání přední kola a spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG6. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,1 sekundy a na německé dálnici dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. A kolik si Volkswagen řekne za takto vybavený plug-in hybridní kombík? Cena modelu Passat R-Line People s tímto pohonem začíná na 1 540 900 Kč. Dává vám tento plug-in hybrid smysl, nebo byste si za podobné peníze raději pořídili plně elektrické kombi Volkswagen ID.7?
     Komentáře
  • Mobilenet - telefony a tablety

    Vivo X300 Pro je fotografický skvost, v něčem ale zklamal

    Před 16 dny
    Po skvělém Vivu X200 Pro na náš trh výrobce přinesl novou vlajkovou sérii, jejíž vrcholem je i tentokrát model s označením Pro. Ten jde ve šlépějích předchůdce, a tak láká na špičkovou fotovýbavu, výkon čipsetu MediaTek, prémiový design i velkou baterii s rychlým nabíjením. Má novinka i nějaké nedostatky?
     Komentáře
  • Tygři na cestě

    Jak fungují bezpečnostní systémy baterie elektromobilu?

    Před 17 dny
    Podíváme se jak je baterie v elektromobilu – konkrétně v Tesle – chráněná před přehřátím, požárem nebo zkratem. Ukážu vám podrobně, jaké bezpečnostní mechanismy v Tesle najdete, jak fungují a čím se liší od ostatních EV. ✅ Dozvíte se: ● Co dělá Tesla pro to, aby baterie nezačala hořet ● Jak funguje Battery Management System (BMS) ● Proč má každý konektor vlastní teplotní čidlo ● Co je to pyropojistka, kontaktory a izolační monitoring ● Jaké chyby Tesla loguje i bez upozornění řidiče ● Jak probíhá chlazení baterie pomocí klimatizace ● Co dělat, když se ukáže hláška o neočekávaném napětí při nabíjení 🧰 Vysvětlím i rozdíl mezi klasickou baterií a konstrukčním packem Tesly, který obsahuje výztužnou pěnu, a proč levnější elektromobily často nemají aktivní chlazení – a co to znamená pro jejich spolehlivost. 📈 BONUS: Diagnostika v Tesle Ukážu vám servisní menu Tesly, kde jsou vidět všechny parametry baterie – teploty, proudy, stavy modulů i nabíjecích pinů. Bez nutnosti speciálního software! 🧠 Další videa 🔜 Už brzy vyjde video se Zdeňkem Havrlíkem (i3Upgrade.cz), kde rozebírá fyzickou stavbu baterií a ukazuje rozdíly mezi kvalitními články a levnými čínskými kopiemi. 💬 Napište mi do komentářů: Jaké chyby jste kdy řešili u svého EV? Zajímá vás detailní srovnání Tesly vs. jiných elektromobilů? 5% sleva na EcoVolter nabíječky https://www.nabijelektromobil.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK Kup Teslu přes můj odkaz a získej slevu: https://ts.la/jan827326 5% sleva na SOLAR STATION řízení fotovoltaiky https://www.solar-station.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK 10% sleva na zpoplatnění nabíječek s UniChargePay: https://unichargepay.com/register/muller.jan@gmail.com 10% sleva na moderní batohy, zavazadla a držáky TGRPD10 na https://www.peakdesign.cz 30% sleva na unikátní zážitek - svezení v driftující Tesle na: www.nejzabavnejsitesla.cz s kódem: TESLADRIFT Poděkování lidem bez kterých by tento kanál nemohl fungovat: Tesla referral: @pctechnik5299 Petr Sponzor: @tomstanek8336 Podporovatel: @jaroslavzapletal8490 @miroslavpechar1220⁩ Super díky: @DavidH.-cv8rp @SasynKamil @vswcz1 @qrs13 @pavolurbanik453
     Komentáře
  • EV Magazin

    Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou

    Před 17 dny
    Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a začala v Evropě akceptovat platební karty třetích stran. Už žádné nutné proplácení účtenek ze soukromých karet – na Superchargeru nově zaplatíte přes DKV, UTA a další služby.
     Komentáře
  • Cnews

    Novinky v bezdrátovém nabíjení (nejenom) smartphonů na českém trhu

    Před 18 dny
    Bezdrátově již dnes nabíjí, ať už smartphone nebo chytré hodinky, kdekdo, proto je stále více firem, které se této části mobilního sektoru věnují. Nově se na trhu objevila zajímavá magnetická powerbanka značky Varta a také stylové nabíječky od Satechi.
     Komentáře
  • fDrive

    E.ON Drive otevřel tři velké nabíjecí huby pro veřejnost a slaví nové rekordy

    Před 18 dny
    U dobíjecích stanic E.ON Drive padl v říjnu nový historický rekord. Elektromobilisté tu odebrali více než 770 MWh elektrické energie. Spotřeba rychle stoupala ve všech krajích.
     Komentáře
  • Auto

    Levné cestování elektromobilem? Týden mě stál, jako bych jezdil s V12

    Před 18 dny
    Sem tam slyším, že cestování elektromobilem moc nestojí. V týdnu s luxusním elektrickým SUV, které jsem nabíjel jen na veřejných rychlonabíječkách, mě kilometr stál zhruba stejně, jako bych jezdil dvanáctiválcovou limuzínou.
     Komentáře
  • fDrive

    Na český trh vstupuje nový poskytovatel nabíjení. Je silný a má velké ambice

    Před 19 dny
    Česko se stane desátou zemí, kde začne působit provider Electra. Chce zde zahrát roli disruptora a stát se lídrem UFC dobíjení. První nabíječky by měl otevřít už v roce 2026.
     Komentáře
  • EV Magazin

    Tesla nabíjení od 6 Kč: konkurence bere dvojnásobek. Přibydou Zličín a zřejmě i Svitavy

    Před 20 dny
    Tesla překvapila elektromobilisty výrazným zlevněním na vybraných Superchargerech v Česku. V Plzni, Brně a Olomouci můžete v nočních hodinách nabíjet od 6 Kč/kWh – zatímco konkurenční sítě DC nabíječek účtují běžně přes 11 Kč. Síť navíc poroste: v přípravě jsou Praha Zličín s 16 stojany, Hradec Králové s technologií V4, Liberec a vypadá to i na Svitavy.
     Komentáře
  • MobilMania

    Chytré hodinky, které nebude nutné nabíjet, jsou o krůček blíž. Využijí rozdíl mezi teplotou těla a vzduchu

    Před 21 dny
    Vědci z UNIST vyvinuli nový termoelektrický materiál pro samonabíjení hodinek. Fólie vytváří elektřinu z rozdílu teploty těla a vzduchu s rekordní účinností. Výkon zatím stačí na LED, na plnohodnotné hodinky ještě bohužel ne.
  • fDrive

    Porsche přibližuje jeho bezdrátové nabíjení elektromobilů. Tuto budoucnost chceme

    Před 22 dny
    Porsche jako první automobilka na světě zavádí bezkontaktní nabíjení elektromobilu výkonem až 11 kW. Stačí zaparkovat nad podlahovou deskou a systém začne automaticky přenášet energii. Porsche plánuje bezdrátové nabíjení zkombinovat s autonomním parkováním.
     Komentáře
  • AutoRevue

    1450 km na jedno nabití a tankování. Plug-in hybrid Omoda 9 SHS vyrazil na výlet po ČR

    Před 22 dny
    Omoda 9 SHS spojila nízkou spotřebu, dlouhý dojezd a spolehlivost v jediném testu napříč celou ČR. Během dvou dnů navštívila bez tankování a nabíjení 14 krajů.
  • EV Magazin

    Dočkáme se levnějšího veřejného nabíjení? Na český trh vstupuje Electra

    Před 22 dny
    Francouzská společnost s 580 ultrarychlými stanicemi v Evropě a miliardou eur investic míří od roku 2026 do Česka. Electra slibuje transparentní ceny a efektivní provozní model, který umožňuje nabízet rychlost až 400 kW bez prémiových přirážek. Na trhu, kde dnes dominují ČEZ, PRE a E.ON, by to mohlo přinést dlouho očekávaný tlak na ceníky. Otázka zní: změní příchod zahraničního hráče pravidla hry?
     Komentáře
  • Cnews

    Nový Realme GT 8 Pro je snem pro 3D tiskaře. Vyměnitelné foto moduly otevírají prostor kreativitě

    Před 23 dny
    Nové Realme GT 8 Pro je čistokrevnou vlajkou se vším všudy. A k tomu navíc přidává vyměnitelné moduly fotoaparátů, na které už nyní reaguje 3D tiskařská komunita bláznivými výtvory.
     Komentáře
  • Fonetech

    Samsung doručí rychlejší bezdrátové nabíjení. A u toho řada Galaxy S26 také skončí

    Před 24 dny
    Blíží se premiéra smartphonů Galaxy S26. Vylepšení, na které by mohl být Samsung hrdý, mnoho nebude. Světlou výjimkou bude rychlejší bezdrátové nabíjení.
     Komentáře
  • Novinky

    V Praze přibudou desítky nových dobíjecích stanic pro elektromobily

    Před 24 dny
    Hlavní město Praha rozšíří síť veřejných vysokorychlostních dobíjecích stanic pro elektromobily o dalších 31 bodů a síť pomalých dobíjecích stanic o šest. Nové nabíječky přibydou na pěti místech, zejména v okrajových částech metropole během příštího roku. V současnosti je v Praze zhruba 660 veřejných dobíjecích stanic, a to jak pomalých, tak rychlých. O záměru informovalo vedení města spolu se zástupci Pražské energetiky (PRE) a Škoda Auto, s nimiž má Praha podepsané memorandum o spolupráci.
     Komentáře
  • Tygři na cestě

    O rychlosti nabíjení elektromobilů s odborníkem Martinem Klímou

    Před 24 dny
    Myslíte si, že víte, jak funguje elektromobilita? Po tomhle rozhovoru zjistíte, že skoro vůbec. Martin Klíma, ředitel E.ON Drive Infrastructure, přináší pohled do zákulisí největšího rozvoje nabíjecí infrastruktury v Česku. Jaká auta nabíjejí nejrychleji? Proč se Plug&Charge v ČR zatím nerozšířil? A jak je na tom využití nabíjecích stanic? Druhá část rozhovoru. Martin sdílí: 📈 Statistiky z provozu 185 modelů elektromobilů 🚗 Které značky mají nejlepší nabíjecí křivky 🔌 Jak funguje komunikace mezi autem a nabíječkou 🧠 Proč edukace uživatelů pořád chybí 🌍 Inspiraci ze Skandinávie – tichá města, žádné fronty, čistý vzduch 🔋 Budoucnost v megawattovém nabíjení pro kamiony 📉 Reálná využitelnost baterií ve Vehicle-to-Grid (V2G) systému 🧩 Legislativa, dynamické ceny i nutnost distribuce Dozvíte se také, jaké překážky brání rychlejší výstavbě, proč je síť v Česku překvapivě spolehlivá, jak funguje load balancing a proč třeba E.ON nechce jít cestou největší sítě, ale tou nejspolehlivější. 📍 Host: Martin Klíma – ředitel E.ON Drive Infrastructure 🎙️ Moderuje: Tygři na cestě 💬 Zanechte komentář – Martin nebo já se vám pokusíme odpovědět. 📣 Děkujeme za like, odběr a sdílení! 💚 Podpořte kanál členstvím nebo super thanks. 5% sleva na EcoVolter nabíječky https://www.nabijelektromobil.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK Kup Teslu přes můj odkaz a získej 11 000 Kč slevu: https://ts.la/jan827326 5% sleva na SOLAR STATION řízení fotovoltaiky https://www.solar-station.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK 10% sleva na zpoplatnění nabíječek s UniChargePay: https://unichargepay.com/register/muller.jan@gmail.com 10% sleva na moderní batohy, zavazadla a držáky TGRPD10 na https://www.peakdesign.cz 30% sleva na unikátní zážitek - svezení v driftující Tesle na: www.nejzabavnejsitesla.cz s kódem: TESLADRIFT Poděkování lidem bez kterých by tento kanál nemohl fungovat: Tesla referral: @pctechnik5299 Petr Sponzor: @tomstanek8336 Podporovatel: @jaroslavzapletal8490 @miroslavpechar1220⁩ Super díky: @DavidH.-cv8rp @SasynKamil @vswcz1 @qrs13 @pavolurbanik453
     Komentáře
  • Portál řidiče

    Startovací proud je jen marketing. Co u autobaterie doopravdy rozhoduje?

    Před 24 dny
    V minulém dílu jsme se podívali na to, čím nabíjet a jak nabíjet autobaterii. Jenže údržba a celkové prodloužení životnosti baterie má více aspektů. Jak vybrat autobaterii Životnost do značné míry determinuje už samotný výběr akumulátoru.
     Komentáře
  • Techsvět

    Pomalé nabíjení telefonu nemusí znamenat problém s baterií. Na vině může být obyčejný prach ukrytý v konektoru

    Před 25 dny
    Mobilní telefon nedáme téměř z ruky, a když ano, putuje do nejbližší kapsy u kalhot či tašky. Ačkoliv se to zdá jako něco normálního a běžného, právě to může ovlivnit kvalitu nabíjení našeho telefonu. Nejčastější potíže při nabíjení mobilu nesouvisejí s kondicí baterie, ale s usazeným prachem v konektoru.
     Komentáře
  • MobilMania

    Dopady rychlého nabíjení smartphonů. Dvouletý test potvrdil, že se nemusíme bát kratší životnosti baterií

    Před 26 dny
    Nový výzkum ukazuje, že rychlé nabíjení nemá výrazný dopad na životnost baterie. Testem prošlo během dvou let čtyřicet telefonů s Androidem a iOS. Pomalejší nabíjení mírně šetří zdraví baterie, přínosy rychlého nabíjení ale převažují.
  • Recenze elektromobilů

    Audi A6 e-tron vás posadí na zadek. Rychlá, tichá a s dojezdem 700 km

    Před 26 dny
    Na týden jsem měl možnost jezdit s tímto krásným prémiovým evropským elektromobilem. Konkrétně šlo o Audi A6 e-tron Sportback ve verzi se zadním pohonem a výkonem 270 kW. Vůz je postaven na moderní platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou sdílí například s Porsche Macan Electric. Je vybaven lithium-iontovým akumulátorem o celkové kapacitě 100 kWh, z čehož je využitelných 94,9 kWh. Díky 800 V architektuře podporuje mimořádně rychlé DC nabíjení výkonem až 270 kW, což umožňuje doplnění energie z 10 na 80 % za pouhých 21 minut – a to je při takto velké baterii špičkový parametr. Co říkáte na čistě elektrickou A6, přátelé? Pokud byste se rozhodli právě pro A6 e-tron, šli byste do elegantního Sportbacku, nebo by u vás vyhrálo praktičtější kombi Avant, které měl možnost otestovat kolega Petr Dobeš?
     Komentáře
  • EV Magazin

    Rok 2026 změní vše. Přichází 500kW nabíjení, stovky kilometrů za 10 minut

    Před 27 dny
    Komfort cestování se v roce 2026 zásadně promění. Už nejde o maximální dojezd, ale o to, jak rychle ho doplníte. A nová generace vozů to zvládne dřív, než si stihnete vypít kávu. Zatímco automobilky přinášejí 500kW technologii, provozovatelé sítí v Česku i Evropě teprve plánují, jak takový výkon vůbec doručit.
     Komentáře
  • EnergoZrouti

    Požáry elektrokoloběžek přibývají. Hlavním viníkem je levná nabíječka a přebíjení baterie

    Před 27 dny
    V dnešní rychlé době jsou téměř všechna zařízení, která v běžném životě využíváme, na elektřinu. V jednu chvíli se tak může doma sejít hned několik spotřebičů a dalších přístrojů, jenž bude třeba nabít. Ne všechna z nich je ovšem vhodné nechat nabíjet přes noc.
     Komentáře
  • Zdopravy

    Seriál: I bez vlastní fotovoltaiky se dá dobíjet za pakatel

    Před 28 dny
    U majitelů fotovoltaik už výhody elektromobilu rozporuje málokdo. Co když ale panely mít nemůžete?
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Dacia Spring po velkém faceliftu: levný elektromobil do města, co dává smysl

    Před 28 dny
    Petr Dobeš pro vás v rámci týdenního letního testu vyzkoušel malý městský elektromobil Dacia Spring, který prošel výrazným faceliftem a stále patří mezi nejlevnější elektromobily na trhu. V testu se podíváme na důkladně modernizovaný model Dacia Spring. Zaměříme se na to, co přináší nový design, jaké změny nastaly v interiéru a jak si vůz vede v běžném provozu. Dozvíte se, jak facelift ovlivnil jízdní komfort, co nového nabízí infotainment a výbava, jaký je reálný dojezd a spotřeba a pro koho je tento vůz ideální volbou. Máte s Dacií Spring vlastní zkušenost, nebo o ní teprve uvažujete? Podělte se o svůj názor v komentářích.
     Komentáře
  • Portál řidiče

    Konec dlouhověkých baterií. Jak na údržbu akumulátoru v moderním autě

    Před 1 měsícem
    Průměrná životnost autobaterie klesá. Moderní vozidla mají čím dál vyšší nároky a nechtějí akumulátor dobíjet do plna. Padá to tedy na bedra uživatele, který může jeho životnost zásadně ovlivnit.
     Komentáře
  • 365 tipů

    TIP#3096: Co vědět o baterií vs. akumulátorech. A jak je to USB-C nabíjitelnými bateriemi

    Před 1 měsícem
    Jsou baterky a pak taky nabíjecí baterky. Tedy akumulátory. To asi víte, že ano? Občas ale lidé neví, že ty první jsou 1.5 V a ty druhé 1.2 V. Což pro některá zařízení může znamenat problém. Ale těch komplikací je víc. Základní rozdíl: Napětí a články versus akumulátory Nejviditelnější rozdíl mezi tradičními primárními články (běžnými baterkami) a nabíjecími bateriemi (akumulátory) spočívá v jejich nominálním napětí. Primární alkalické články typu AA či AAA poskytují 1,5 V, zatímco tradiční nabíjecí baterie (NiMH – nikl-metalhydrid) mají nominální napětí 1,2 V. To je podstatný rozdíl, který mnoho lidí neví a právě proto vzniká řada problémů s kompatibilitou v reálném provozu Rozdíl v napětí se odvíjí od chemického složení jednotlivých typů. Primární alkalické články (Zn-MnO₂) chemicky generují napětí 1,5 V, zatímco NiMH akumulátory (Ni-MH) chemicky produkují napětí 1,2 V. Je to fyzikální vlastnost těch konkrétních chemických systémů. Toho si elektronika musí být vědoma již při The post TIP#3096: Co vědět o baterií vs. akumulátorech. A jak je to USB-C nabíjitelnými bateriemi first appeared on @365tipu.
  • Unikátní auta

    Husákovo dítě řídí poprvé elektromobil: Jaké má dojmy?

    Před 1 měsícem
    Nový Hyundai Inster slibuje, že elektromobilita už není jen pro pár nadšenců. Vyzkoušel jsem ho nejen já, ale i moje kamarádka, která za volantem elektromobilu seděla poprvé. Jak se jí jelo? A co si o elektromobilitě vlastně myslí? 💬 Otevřeně mluvíme o dojezdu, nabíjení, ceně i běžném používání. ⚙️ Test, dojmy, rozhovor – bez PR řečí. 👉 Napište, jestli byste si takový elektromobil dovedli představit i vy! HyundaiInster #Elektromobilita #EVTest
     Komentáře
  • Recenze elektromobilů

    Pět lidí, půl roku a 40 000 km: cesta kolem světa v Tesle

    Před 1 měsícem
    Dnes v rozhovoru vyzpovídá Jan Staněk Zdeňka Martínka. Zdeněk má ženu Hanku, se kterou vychovávají tři děti, a jejich rodinným elektromobilem je ostrý elektrický sedan Tesla Model 3 Performance z roku 2019. A právě Zdeněk se rozhodl podělit se s vámi o své unikátní zážitky z cesty kolem světa s rodinou jejich elektromobilem.
     Komentáře
  • MobilMania

    Licence na magnetické nabíjení nestojí 10 milionů dolarů, jak tvrdil Nothing. Skutečné náklady jsou 300× nižší

    Před 1 měsícem
    Tvrzení o 10 milionech za magnety bylo marketingovým tahem společnosti Nothing. Qi2 standardizuje magnetické nabíjení, Google Pixel 10 jej plně integroval. Samsung S25 je jen „Qi2 Ready“ a vyžaduje speciální kryt.
  • Recenze elektromobilů

    Tesla má konkurenta. Čínský elektromobil boduje komfortem a výkonem

    Před 1 měsícem
    Čínská automobilka BYD, která se během krátké doby vypracovala mezi největší výrobce automobilů na světě, patří zároveň mezi lídry v oblasti elektromobility – v prodejích elektromobilů a plug-in hybridů dokonce předstihla i zavedené značky. Nyní přichází na český trh s dalším zajímavým modelem: elektrickým SUV BYD Sealion 7, konkurentem Tesly Model Y nebo Škody Enyaq. Sealion 7 je postaven na moderní, plně elektrické platformě s 800 V architekturou, která umožňuje velmi rychlé nabíjení. Maximální nabíjecí výkon činí 230 kW, což umožňuje doplnit energii z 10 % na 80 % za pouhých 24 minut. Baterie má celkovou kapacitu 91,3 kWh, z čehož je přibližně 82,5 kWh využitelných. Jedná se o tzv. nožovou baterii s technologií LFP, která je známá svou vysokou bezpečností – tyto baterie jsou považovány za téměř nehořlavé. Vůz je vybaven také technologií V2L (Vehicle to Load), díky níž lze z vozidla napájet externí zařízení výkonem až 3,3 kW. Pohon všech kol zajišťují dva elektromotory s kombinovaným výkonem 390 kW (530 koní) a točivým momentem 690 Nm. Díky tomu zvládá Sealion 7 zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h. Dojezd podle metodiky WLTP činí až 502 kilometrů. A co cena? Sealion 7 je na českém trhu dostupný za 1 415 000 Kč včetně DPH. Uvedená částka představuje doporučenou maloobchodní cenu výrobce. Pro konkrétní nabídku se doporučuje obrátit na autorizovaného prodejce BYD. Zaujalo vás tohle moderní SUV? Šli byste do něj, nebo byste dali přednost Tesle Model Y či raději zvolili Škodu Enyaq?
     Komentáře
  • fDrive

    Elektromobily jsou u nás žíznivější než kdy dřív, potvrzují data z nabíječek

    Před 1 měsícem
    Ke konci třetího čtvrtletí 2025 bylo v ČR v provozu 3 258 veřejných nabíječek nabízejících celkem 5 733 dobíjecích bodů. Provozovatelé hlásí rekordní odběr elektřiny – jen za tři čtvrtletí více než za celý rok 2024.
     Komentáře
  • Mobify

    EU chce jednotnou nabíječku pro všechny telefony. USB-C konektor byl pouze začátek

    Před 1 měsícem
    Evropská unie chce zavést jednotnou nabíječku pro všechny telefony, aby spotřebitelům stačilo vlastnit jen jeden adaptér.
     Komentáře
  • Tygři na cestě

    Český podnikatel přišel s jednoduchým způsobem, jak levně nabíjet elektromobil téměř všude

    Před 1 měsícem
    Revoluční český systém UniChargePay pro nabíjení elektromobilů – určený pro města, firmy, bytové domy i jednotlivce v paneláku. Na záznamu z ElektroFest.cz se dozvíte: 🔌 Proč vznikl systém UniChargePay 🏘️ Jak zlevnit nabíjení v bytových domech a na sídlištích 🏭 Nabíjení jako firemní benefit 🏨 Řešení pro hotely, restaurace i veřejný sektor 🔁 Integrace s komunitní energetikou a fotovoltaikou ⚡ Elektromobil jako bateriové úložiště – využití v energetice 📉 Jak výrazně snížit distribuční poplatky a optimalizovat spotřebu Zakladatel UniChargePay sdílí vlastní zkušenosti z cest po Evropě a vysvětluje, proč současné nabíjecí systémy selhávají – a jak to UniChargePay mění. 🎥 Sledujte video a zjistěte, jak můžete nabíjení provozovat levněji, chytřeji a s minimem byrokracie. 👍 Nezapomeňte dát like, komentář a odběr – podpoříte další obsah o elektromobilitě, energetice a udržitelném cestování. Děkujeme! 10% sleva na zpoplatnění nabíječek s UniChargePay: unichargepay.com/register/muller.jan@gmail.com 5% sleva na EcoVolter nabíječky https://www.nabijelektromobil.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK Kup Teslu přes můj odkaz a získej 11 000 Kč slevu: https://ts.la/jan827326 5% sleva na SOLAR STATION řízení fotovoltaiky https://www.solar-station.cz/ s kódem TYGRI nebo TYGRISK 10% sleva na moderní batohy, zavazadla a držáky TGRPD10 na https://www.peakdesign.cz 30% sleva na unikátní zážitek - svezení v driftující Tesle na: www.nejzabavnejsitesla.cz s kódem: TESLADRIFT Poděkování lidem bez kterých by tento kanál nemohl fungovat: Tesla referral: @pctechnik5299 Petr Sponzor: @tomstanek8336 Podporovatel: @jaroslavzapletal8490 Super díky: @DavidH.-cv8rp @SasynKamil @vswcz1 @qrs13 @pavolurbanik453
     Komentáře
  • EV Magazin

    Francouzská dálnice A10 nabízí až 300 kW bezdrátového nabíjení. Je to víc než většina Tesla Superchargerů

    Před 1 měsícem
    Co když by vaše elektromobil nikdy nemusel zastavit u nabíječky? Francie právě spustila první dálniční úsek, kde se vozidla dobíjejí přímo za jízdy – a výkon 300 kW předčí i slavné Tesla Superchargery. Pod asfaltem dálnice A10 leží 900 indukčních cívek, které mění představu o budoucnosti elektromobility. Nákladní doprava může zapomenout na hodinové pauzy. Ale kolik to stálo a funguje to opravdu?
     Komentáře
  • AutoRevue

    Elektrická Kia PV5 Cargo ujela rekordních 693 km na jedno nabití. V plně naloženém stavu

    Před 1 měsícem
    Značka uvádí, že trasa rekordu byla navržena tak, aby napodobovala každodenní realitu dodávkových a logistických operací.
  • Magazín POSITIV

    e-SALON 2025 nabídne na jednom místě to nejlepší ze světa aut s pohony budoucnosti

    Před 1 měsícem
    e-SALON 2025 v PVA EXPO PRAHA ukáže desítky premiér, testovací jízdy i konferenci Čistá mobilita. 13.–16. listopadu.
     Komentáře
  • EnergoZrouti

    Peřina je nejhorší místo pro nabíjení telefonu. Izoluje teplo a může způsobit přehřátí i vznícení baterie

    Před 1 měsícem
    Většina lidí má telefon na dosah ruky po celý den – a často i v noci. Mnozí si ho odkládají tam, kde ho mají nejblíže, aby mohli sledovat čas, poslouchat hudbu nebo reagovat na zprávy. Nabíjení přes noc je běžnou rutinou. Jenže tento zvyk může být ve skutečnosti velkým bezpečnostním rizikem.
     Komentáře
  • fDrive

    Pražská energetika reaguje na chystané změny a vylepšila noční nabíjecí tarif

    Před 1 měsícem
    Pražská energetika zvýšila počet volných minut při jakémkoliv AC nabíjení. V kombinaci s tarifem Night můžete stát u nabíječky až do 10 hodin dopoledne. Změna nabývá platnosti od 1. 11. 2025.
     Komentáře
Reklama