Německý koncern Volkswagen chystá jednu z největších vnitřních přestaveb posledních let. Uvnitř tzv. Brand Group Core – tedy skupiny objemových značek Volkswagen osobní vozy, Škoda, SEAT/Cupra a Volkswagen – vzniká nový model řízení výroby a logistiky, který závody po celém světě rozdělí do pěti regionů pod jednotným vedením. Změny probíhají v době, kdy skupině klesá ziskovost a hledá úspory i vyšší efektivitu. Dopad se může dotknout i dnes zdaleka nejúspěšnější značky v rámci skupiny…
Generace, která si zvykla na předplatné filmů, hudby nebo jídla, mění způsob, jakým přemýšlí také o autech. Touží po nových vozech prémiovějších značek, které přirozeně odráží jejich sociální status. Na koupi takových modelů však dnes těžko dosáhnou. V lepším případě si mohou finančně dovolit starší, ojetý model. Proto volí raději cestu operativního leasingu, kde si [&hellip
Cupra Raval se představí veřejnosti v lednu 2026. Vrcholem nabídky se stane verze VZ s výkonem 226 koní a hromadou sportovní výbavy. V nabídce koncernu Volkswagen půjde dočasně o nejsportovnější elektromobil z celé nabídky.
CUPRA Raval otevírá značce vstup do segmentu městských elektromobilů a zároveň posouvá její elektrickou ofenzivu do další fáze. Novinka stojí na koncernové platformě MEB+ s pohonem předních kol a karoserií dlouhou zhruba čtyři metry. I přes kompaktní vnější rozměry je koncipovaná jako plnohodnotné auto pro každodenní provoz ve městě i na delší cesty, s důrazem ›››
Když jsem si z Auto ESA půjčoval další ojetinu, kterou byl VW Golf R Variant (VII), těšil jsem se, že konečně změřím zrychlení 100–200 km/h u sériového kousku. Jenže po prvních ujetých metrech jsem si říkal, že tady něco nehraje. Sání syčí, převodovka i v komfortním režimu udržuje vysoké otáčky a po sešlápnutí plynu na podlahu toto eRko rozhodně nezrychluje, jako by mělo 300 koní.
Měli jsme unikátní možnost projet předprodukční prototypy Cupry Raval. A teď vám i můžeme říct, jak jezdí. Protože tohle by konečně mohl být ten elektromobil, který přepíše pravidla hry.
Cupra Raval není jen dalším elektromobilem, který doplňuje řady Born a Tavascan. Význam španělské novinky je mnohem širší. Už jen proto, že je prvním vozem skupiny VW na nové technice. Už jsme ji řídili.
Stále více elektromobilů je vybaveno vlastními tlačítky pro krátkodobé navýšení výkonu. Jsou to malí pomocníci s velkým účinkem. Stačí je totiž jen krátce stisknout a hned máte k dispozici vyšší akceleraci. Je to ideální pro předjíždění, anebo když si chcete jízdu trochu užít.
CUPRA rozšiřuje nabídku modelů Formentor, Leon, Leon Sportstourer a Terramar o verze Tribe Edition. Jde o pevně danou designovou a výbavovou specifikaci, která kombinuje nové barevné kombinace, specifická kola a širší využití recyklovaných a udržitelných materiálů v exteriéru i interiéru. Výroba začne v posledním čtvrtletí roku 2025 a edice bude k dispozici napříč všemi nabízenými ›››
Režiséra, herce a scenáristu Jiřího Mádla můžete na silnicích potkat za volantem sportovního SUV Cupra Terramar VZ. Jiřího Mádla netřeba představovat, většina z nás si ho vybaví jako herce ze Snowboarďáků, Rafťáků a Gymplu, a v posledních letech i jako vizionářského režiséra, který loni natočil jeden z nejlepších českých filmů poslední doby Vlny. Ten v
Koncern Volkswagen dosáhl v říjnu v Německu historického úspěchu - téměř každý druhý nově registrovaný služební automobil (49,5 %) pochází z jeho značek. Za celý rok 2024 drží podíl 48,6 procenta a překonal tak rekord z roku 2015.
Jiří Mádl teď začíná psát nový příběh, a to nikoliv v roli herce, režiséra nebo scénáristy, ale řidiče modelu značky CUPRA. Proč se rozhodl pro Terramar VZ, to se dozvíte právě teď. Jiří Mádl si z širokého portfolia vybral atraktivní SUV... The post Jirka Mádl řídí Cupra Terramar appeared first on Zenavaute.
Za prvních deset letošních měsíců bylo v Německu zaregistrováno přes 400 tisíc elektromobilů. Škoda je mezi značkami hned za Volkswagenem, koncernové značky mají dohromady podíl 44 procent.
Tohle jsme od Španělů nečekali, ale nebudeme se tvářit, že tím nejsme pozitivně překvapeni. Vytáhli hned dvě nové limitované speciality se spalovacími motory, z nichž ta extrémnější se vážně vymyká zvyklostem. (Petr Prokopec)
CUPRA představuje vrcholnou verzi svého kompaktního hatchbacku. Leon VZ TCR je limitovaná edice odvozená přímo od závodních speciálů CUPRA Leon VZ TCR, které sbírají tituly v šampionátech TCR Europe, TCR UK, TCR Mexico nebo TCR France. Celkem vznikne jen 499 kusů, každý jako připomínka jednoho závodního vozu Leon z posledních let. Základem je dvoulitrový přeplňovaný ›››
Snowboarďák, rafťák, writer z Vejšky, ale třeba i režisér a scénárista veleúspěšného snímku Vlny. Jiří Mádl je chlapík mnoha profesí, k jeho rozmanitosti tak skvěle ladí i zbrusu nový povoz.
Jiří Mádl přesedl do Cupry a sedí mu jako ulitá. S terramarem VZ se symbolicky řadí po bok světových režisérů jako Juan Antonio Bayona či Daniel Brühl.
Markus Haupt, nový generální ředitel společnosti Seat a Cupra, připouští, že zlepšení marží u malého elektrického vozu představuje v daném odvětví jednu z největších výzev.
CUPRA propojuje svou vášeň pro odvážný design a dynamického ducha s filmovými tvůrci, kteří ztělesňují stejné hodnoty – autenticitu, odvážný přístup a touhu posouvat hranice. Ve filmu se tak potkává svět značky CUPRA s jejich poutavými příběhy. CUPRA tímto partnerstvím rozšiřuje svou globální podporu kinematografie a filmových talentů. „Režisér, herec a scenárista Jiří Mádl, nový člen ›››
VW Golf GTI je na každém rohu, mnoho jsem jich testoval, ale málo z nich podrobil disciplíně zrychlení ze 100 na 200 km/h. Časy mám změřené pouze u upravených kusů a nejmladších vrcholných variant. Otázkou tak je, jak si povede GTI Performance (VII fcl)? Porazí českou Škodu Octavii RS se stejnou technikou?
Věrní čtenáři vědí, že jedním z mých oblíbených rodinných sportovních aut je VW Golf R Variant. Má totiž stejnou aktivní čtyřkolku jako ultimátní Audi RS 3. Dává tak sbohem nedotáčivosti a naopak s chutí pohazuje zadkem. Po modernizaci ji dostal i Cupra Leon ve verzi VZ 333.
Většina moderních hybridních ojetin představuje mizernou nabídku tak či onak, teď se k dostatku známých problémů přidává další, o kterém se zatím nemluvilo. Potíží je nájezd a to, co se přesně za ním skrývá, je to úplně nová vrstva nejistoty.
Nová generace modelu CUPRA Formentor přináší to, co od značky očekáváte – výrazný design, sportovní charakter a pestrou paletu pohonů. Zatímco většina automobilek dnes volí při modernizacích spíše zdrženlivý přístup a mění své modely jen kosmeticky, CUPRA jde proti proudu. Formentor prošel omlazením, které se rozhodně nedá přehlédnout. Úpravy zasáhly jak přední, tak zadní část vozu, přibyly nové designy kol a došlo i na několik technických vylepšení.
Motor 1.9 TDI je ikonou mezi vznětovými motory. Proslavil se spolehlivostí, úsporností a rozšířením v autech značek Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Tento dieselový motor si získal srdce řidičů díky mimořádné odolnosti, jednoduché údržbě a hospodárnému provozu.
Když jsem měřil zrychlení z 0 na 100 km/h u dvou modelů Škoda – Enyaq RS a Octavia Sportline 2.0 TSI 4x4, překvapilo mě, že zatímco elektromobil byl v realitě pomalejší než na papíře, klasický spalovák byl naopak výrazně rychlejší. Proto jsem si řekl, že vyzkouším další koncernové auto – Cupru Leon Sportstourer VZ 2.0 TSI 333k DSG 4WD.
Cupra Leon ST VZ 333 má nejlepší verzi motoru 2.0 TSI, která z něj dělá pekelně rychlý kombík. Je tak rychlý, že v disciplíně 100–200 km/h dýchá na záda Fordu Mustang Dark Horse s manuálem. Jaký byl tedy výsledek?
Volkswagen na letošním autosalonu IAA v Mnichově představil svůj nový standardizovaný akumulátor. Technologie má snížit náklady, zvýšit účinnost a položit základy pro levnější elektromobily – včetně těch se znakem Škoda.
Třída SUV má neuvěřitelný potenciál. Přes dvacet let trhá nové a nové prodejní rekordy. Není tedy divu, že si CUPRA nechce nechat tuto úspěšnou karosářskou vlnu ujít, a tak po modelech Ateca a Formentor následuje větší a luxusnější Terramar. Novinka staví na platformě MQB Evo koncernu Volkswagen a je úzce spjatá s modely jako Volkswagen ›››
Elektrifikace autoprůmyslu není jen o bateriích a nových modelech. Proměňuje i to, jak se auta navrhují, jaké dovednosti potřebují lidé ve výrobě a jak vypadá samotná továrna. V Martorellu, domově značek SEAT a CUPRA, se to všechno protíná v jedné novince: servomechanické lisovací lince PXL.
Značka CUPRA vznikla v roce 2018 a nedávno z jejích výrobních linek sjel miliontý vůz. V Česku se v říjnu poprvé protlačila do nejlepší desítky podle prodejů a patří mezi nejrychleji rostoucí značky v Evropě. Co má v plánu na další roky? A jak moc sází na elektromobilitu?
SEAT S.A. se v roce 2025 pohybuje v náročném ekonomickém prostředí, které se promítá do finanční výkonnosti za první tři čtvrtletí. Navzdory vyšším tržbám na úrovni 11,2 mld. EUR (+6,9 % meziročně) poklesl provozní zisk na 16 mil. EUR a provozní marže na 0,1 %. Klíčovou roli sehrál méně příznivý prodejní mix, uvalená cla Evropské ›››
V závodě SEAT a CUPRA v Martorellu byla po 40 měsících vývoje a výstavby uvedena do provozu nová lisovna PXL. Jde o vysoce efektivní, výkonnou a plně propojenou technologii, která ročně vyrobí až 4 miliony karosářských dílů pro elektrickou Cupru Raval a Volkswagen ID. Polo a už nyní lisuje komponenty pro současné modely značek. Nový ›››
Už se skoro zdálo, že velkým automobilovým veletrhům v Evropě definitivně odzvonilo. Poté, co se do historie přesunul vyhlášený autosalon v Ženevě, už jsme v oživení příliš nedoufali. Proto jsme na právě probíhající akci Auto Zürich dorazili spíš ze zvědavosti. A byli velmi mile překvapeni!
Po mnoha spekulacích ohledně nejisté budoucnosti značky Seat zřejmě svítá na lepší časy. Během nedávné prezentace modernizovaných modelů Ibiza a Arona totiž automobilka představila plány do konce desetiletí. A ty se ponesou v duchu elektrifikace.
Facelift Škody Octavia RS byl výraznější, než by se na první pohled mohlo zdát. Změnil se vzhled, což je vidět na první pohled, ale trochu se změnila i technika. Vrcholná Octavia je teď mnohem sportovnějším autem. Podívali jsme se na ni v testu.
Cupra Formentor přepisuje pravidla hry v segmentu SUV. Kombinuje totiž sportovní výkon s praktickými vlastnostmi. Tento model, který se stal bestsellerem značky, láká nejen svým designem, ale i dynamikou jízdy. S benzinovým dvoulitrem pod kapotou přináší ideální rovnováhu mezi zábavou a efektivitou, což ocení nejen milovníci rychlé jízdy, ale i ti, kteří hledají spolehlivého společníka na cesty.
Seat pod vedením Markuse Haupta skládá nový plán postavený na nízkých cenách a dostupných modelech. S SUV zřejmě nepočítá, zato se bude držet spalovacích motorů, byť z velké části elektrifikovaných.
Na evropský trh míří nové superauto, které sází na extrémní výkon, emotivní design a technologie inspirované závodními vozy. Cena se očekává okolo jeden a půl milionu korun a vůz cílí na náročné řidiče, kteří hledají ryzí jízdní zážitek, nikoliv pouze statusový symbol.
Porsche Česká republika, výhradní dovozce vozů skupiny VW do Česka, nabízí sezónní servis pro majitele vozů značek Audi, Seat, Cupra, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy. Co všechno v rámci něj získáte?
CUPRA dosáhla významného milníku: v hlavním závodě v Martorellu sjel z linky miliontý vůz značky. Tímto autem je Formentor historicky první vůz vyvinutý pro CUPRU a prodejní tahoun portfolia. Značka za pouhých sedm let potvrdila pozici jednoho z nejrychleji rostoucích hráčů v Evropě. Na oslavu vybere ze všech zaměstnanců jednoho, který získá k užívání Formentor ›››